KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:36

Een duurdere vliegtuigstoel gaat iemand met Obesitas er echt niet toe zetten om wat aan zijn overgewicht te doen...
Bovendien vind ik het een soort van discriminatie.

Een verkeerd berekend gewicht van de gemiddelde passagier heeft al eens eerder tot een serieus probleem geleid. Tot een vliegtuigcrash aan toe.
Maar een vraagje: moeten zwangere vrouwen dan niet ook voor twee personen betalen? Er gaan uiteindelijk wel twee personen met dat vliegtuig mee...:D

Anoniem

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:38

Ze mogen van mij zwangere vrouwen weren uit vliegtuigen ivm hun gezanik.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:40

Lovely schreef:
Ze mogen van mij zwangere vrouwen weren uit vliegtuigen ivm hun gezanik.

om van baby's en peuters maar niet te spreken.. gejank :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:43

Yep, braafslapers verplicht een pil en snurkers een slaapverbod :D.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:44

Cassidy schreef:
Een duurdere vliegtuigstoel gaat iemand met Obesitas er echt niet toe zetten om wat aan zijn overgewicht te doen...
Bovendien vind ik het een soort van discriminatie.

Een verkeerd berekend gewicht van de gemiddelde passagier heeft al eens eerder tot een serieus probleem geleid. Tot een vliegtuigcrash aan toe.
Maar een vraagje: moeten zwangere vrouwen dan niet ook voor twee personen betalen? Er gaan uiteindelijk wel twee personen met dat vliegtuig mee...:D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf altijd zorg dat ik fris ruik, niet te veel handbagage bij me heb en niet aso al mn nodige spullen uitstal op de grond, achter mij of op mijn tafel. Ik houd alles zo goed mogelijk bij me etc. Dat is iets wat ik voor mijn medepassagier doe, om hun zo min mogelijk tot last te zijn. Mensen die te zwaarlijvig zijn of obesitas hebben verminderen mijn comfort tijdens de reis, als ze hun medepassagier een prettige reis gunnen, boeken ze een extra stoel bij (zie ik ook vaak genoeg trouwens hoor! ookal is het nog niet verplicht?) Dat vind ik klasse en daar kan ik echt mijn waardering voor uitspreken. Maar mensen die wéten dat ze hoe dan ook hun mede passagier belemmeren, en tóch maar 1 stoel boeken vind ik eigenlijk ronduit aso.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:50

Niet iedereen kan de interpretatie van een ander van "fris ruiken" waarderen. Als er liters goedkope parfum worden gebruikt vind ik dat persoonlijk bijzonder storend.

Verder vind ik het een verschil of iemand een BMI heeft van over de 40 of hoger (zoals bij serieus overgewichtige Amerikanen) of een BMI van 25....afhankelijk van de lichaamslengte een kilo of 20 teveel.....

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:52

Cassidy schreef:
Laar ik nu zelf Obesitaspatient zijn. En dat heb ik toch echt zelf gedaan. Ieder pondje komt door het mondje, en het is echt een mythe dat je zware botten hebt, of een langzame verbranding, of hormonele problemen. Een Obesitaspatient kan zeer zeker wat aan zijn Overgewicht doen. Alleen heb je Levenslang. Met een hoofdletter L.....

Mijn moeder heeft iets, waardoor ze een hele langzame verbranding heeft !
Ze is niet moddervet, maar wel voller.. Ze loopt elke dag zo'n 10 km ? En snoept niet, eet normaal..

Dus kan echt wel ;)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:52

Cassidy schreef:
Niet iedereen kan de interpretatie van een ander van "fris ruiken" waarderen. Als er liters goedkope parfum worden gebruikt vind ik dat persoonlijk bijzonder storend.

Verder vind ik het een verschil of iemand een BMI heeft van over de 40 of hoger (zoals bij serieus overgewichtige Amerikanen) of een BMI van 25....afhankelijk van de lichaamslengte een kilo of 20 teveel.....

ik heb het hier écht over de mensen die uitdijen uit hun eigen stoel.
met fris ruiken bedoel ik dat ik niet 5 dagen niet meer gedouched heb oid. dat ik gewoon zo neutraal mogelijk ruik, geen zweetlucht, geen rooklucht en geen dingen om die geuren te verdoezelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:55

Het is een fabeltje dat je langzaam verbrand, of zware botten hebt, of hormonele problemen. Ik denk dat je moeder, als ze echt naar een dietiste zou gaan en haar voedingspatroon door zou spreken, wel degelijk wat aanwijzingen krijgt waardoor ze af zou vallen....

En dagelijks 10 km lopen...daar gaat je lichaam aan wennen. Je moet bewegen op een manier die je normaal niet doet...daar val je pas van af! Dus niet lopen, ga zwemmen of fietsen....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:58

Mag van mij de NS ook wel doorvoeren....Vooral in de zomer.... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:58

Naar mijn idee staat een langzame verbranding meer voor het verschijnsel dat er zoveel genuttigd wordt dat het lichaam het niet meer kan verbranden en dus opslaat. En aan een skelet kun je inderdaad niet meer zien of diegene dik of dun was. Ik denk wel dat vet- en suikerzucht echte problemen zijn die je niet zomaar zelf even kunt overwinnen. 'Stoppen' met suiker is veel moeilijker dan stoppen met roken, weet ik uit ervaring.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:59

Lovely schreef:
'Stoppen' met suiker is veel moeilijker dan stoppen met roken, weet ik uit ervaring.

Echt...Oh, bij mij is het precies andersom :') maar volgens mij heb ik nog niet echt willen stoppen met roken, onbewust in ieder geval...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:05

Cassidy schreef:
Het is een fabeltje dat je langzaam verbrand, of zware botten hebt, of hormonele problemen. Ik denk dat je moeder, als ze echt naar een dietiste zou gaan en haar voedingspatroon door zou spreken, wel degelijk wat aanwijzingen krijgt waardoor ze af zou vallen....

En dagelijks 10 km lopen...daar gaat je lichaam aan wennen. Je moet bewegen op een manier die je normaal niet doet...daar val je pas van af! Dus niet lopen, ga zwemmen of fietsen....

Hoe bedoel je dat precies, want die 10 km blijft evenveel enrgie kosten hoor. (Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat je lichaam er aan went dat je meer energie verbruikt en dat toch weer meer gaat eten oid maar dat heb je dan toch nog steeds zelf in de hand)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:06

gewoon altijd een stapje verder. Als je een jaar lang 10 km loopt, begin je eerst halverwege moe te worden, na een tijdje al niet meer, dus je lichaam is die 10 km gewend. Dan zou je misschien 15 Km moeten lopen om net zoveel verbranding te hebben als in de 1e periode van de 10 km.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:08

Ik bedoel het precies zoals het er staat. Als ik per dag 20 km fiets, dan ziet mijn lichaam dat als beweging die bij me hoort. Val ik dus niet meer van af. Als ik daarentegen daarnaast nog naar de sportschool ga, zal die activiteit in de sportschool wel degelijk tot gewichtsverlies leiden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:10

Dat klopt niet helemaal, dan zouden ook goed getrainde topwielrenners/schaatsers/marathonlopers niet veel hoeven te eten.
Als je ziet wat mijn buurman moet eten (loopt marathons) om te voorkomen dat hij (teveel) afvalt, is echt niet mis.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:12

liedje89 schreef:
Cassidy schreef:

Hoe bedoel je dat precies, want die 10 km blijft evenveel enrgie kosten hoor. (Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat je lichaam er aan went dat je meer energie verbruikt en dat toch weer meer gaat eten oid maar dat heb je dan toch nog steeds zelf in de hand)

Inderdaad...Elke dag 10 km stevig wandelen is voor een "doorsnee" mens echt wel veel...voor iemand die regelmatig een marathon loopt natuurlijk een geintje :Y)

Heb trouwens een pesthekel aan wandelen...Lekker joggen, de kop vrij maken. Hoeft niet veel te zijn. Ik loop 4 a 5 keer in de week 6/7 kilometer. Klein uurtje lekker sport. In het weekend loop in dan soms wat meer....

Maar ik snap je punt wel Cassidy. De moeder van mijn vriend heeft veel met Weightwatchers gedaan (vraag me niet waarom....) maar heeft haar fietstocht naar het werk en weer terug nooit meegerekend. Dat hoorde gewoon bij haar lichaam, bij haar levensstijl...ook al waren het bijna 25 kilometer op een dag...Daarna ging ze joggen of wielrennen, dat telde ze dan wel weer mee...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:12

Op het moment dat je meer beweegt, verbrand je meer. Maar het moet wel beweging zijn die niet iedere dag voorkomt.
En je buurman loopt niet iedere dag een marathon....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:14

Brainless schreef:
Dat klopt niet helemaal, dan zouden ook goed getrainde topwielrenners/schaatsers/marathonlopers niet veel hoeven te eten.
Als je ziet wat mijn buurman moet eten (loopt marathons) om te voorkomen dat hij (teveel) afvalt, is echt niet mis.

Hm, de broer van mijn vriend is profi wielrenner (niet wereldberoemd of zo, maar onder contract en fietst nationaal en internationaal op vrij hoog niveau) en eet eigenlijk niet veel...Hij past zelfs heel goed op met wat hij eet...Misschien ligt het aan de manier van bewegen?

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:16

Ik vraag me toch sterk af waarom die regel in godsnaam op 1 april in moet gaan...? :?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:18

Als het echt een 1 Aprilgrap is, dan vind ik het een bijzonder smakeloze grap....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:20

Cassidy schreef:
Op het moment dat je meer beweegt, verbrand je meer. Maar het moet wel beweging zijn die niet iedere dag voorkomt.
En je buurman loopt niet iedere dag een marathon....

Ik weet niet zeker of ik nu snap wat je bedoeld of niet maar ik geloof van wel }:0 . Ik kan het zelf dan ook niet goed uitleggen :+ . EDIT: ik zal het maar op het late uur gooien :P

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 02:42

Ik vind het een goede oplossing, mits mensen die te dik zijn geworden door ziekte (en die bestaan wel, maar zijn erg zeldzaam) niet meer hoeven te betalen.
Maargoed, kan iemand mij vertellen wat KLM te dik vind? (en je weet pas of je in de stoel past nadat je in die stoel gezeten hebt..., ook niet handig).

Vind het een goede regel omdat het toch een soort van duidelijkheid is. Je bent niet gezond bezig met obesitas, en de maatschappij zal je daar niet verder in steunen. (het is dus niet okay om zo te zijn, en al helemaal niet om nog breder te worden).
Erg banketstaaf dat wel, maar we moeten geen amerikaanse praktijken willen toch? Wat nederland dik vind, is in amerika normaal volgens mij.
En door nu grenzen te gaan stellen, kan het misschien voorkomen worden dat het zo erg wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:06

En terecht ze nemen meer ruimte in en wegen zwaarder waardoor het gewicht toeneemt.
Mss een stok achter de deur om er wat aan te gaan doen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 09:26

milatje schreef:
Ik vind het eigenlijk onzin. En daarnaast de woorden ''dikke mensen'' zijn enorm breed genomen. Wanneer ben je te dik?
Ik vind dit hetzelfde als dat ze mensen met een bepaalde huidskleur gaan weigeren ofzo.

Dat ben ik niet met je eens. :n
Ze weigeren nu toch geen mensen die te dik zijn? Ze bieden deze mensen een mogelijkheid om comfortabeler te zitten tijdens de vlucht. Zelf verdienen ze er geen extra geld aan. Sterker nog, ze kunnen nu minder mensen kwijt op een vlucht.