Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Het probleem met Haiti is, dat er geen infrastructuur is. Er is niets wat gerepareerd moet worden, alles moet worden aangelegd. Dat gaat miljarden kosten. Moet de rest van de wereld ervoor zorgen dat Haiti opgekrikt wordt naar het niveau van omliggende landen zoals de Dominicaanse Republiek of Jamaica, omdat ze het zelf al die tijd dat ze zelfstandig waren niet hebben kunnen doen? Er is geen waterleiding, er is geen riolering, er is geen structuur, en de politiek is corrupt.
Het is ook pas nadat de Amerikanen het vliegveld als het ware hebben overgenomen, dat de situatie op het vliegveld een beetje op orde is. Maar alle goederen die daar aankomen, moeten verder het land in. En dat zie ik niet gebeuren.
San1978 schreef:Ik heb 10 euro overgemaakt, alle kleine beetjes helpen. Verschrikkelijk wat daar aan de hand is momenteel.
Dat er nog steeds Nederlanders naar de voedselbank moeten staat daar ècht totaal los van !
Toekie schreef:Cassidy schreef:Het probleem met Haiti is, dat er geen infrastructuur is. Er is niets wat gerepareerd moet worden, alles moet worden aangelegd. Dat gaat miljarden kosten. Moet de rest van de wereld ervoor zorgen dat Haiti opgekrikt wordt naar het niveau van omliggende landen zoals de Dominicaanse Republiek of Jamaica, omdat ze het zelf al die tijd dat ze zelfstandig waren niet hebben kunnen doen? Er is geen waterleiding, er is geen riolering, er is geen structuur, en de politiek is corrupt.
Het is ook pas nadat de Amerikanen het vliegveld als het ware hebben overgenomen, dat de situatie op het vliegveld een beetje op orde is. Maar alle goederen die daar aankomen, moeten verder het land in. En dat zie ik niet gebeuren.
Er is niets wat gerepareerd moet worden?Er was idd al niet veel, maar wat er was is compleet verwoest.
En ja, misschien wordt het idd tijd dat het buitenland de inwoners van dit vreselijk arme land eens goed helpt. Onder supervisie van bijv. Amerika.
Lotus83 schreef:San1978 schreef:Ik heb 10 euro overgemaakt, alle kleine beetjes helpen. Verschrikkelijk wat daar aan de hand is momenteel.
Dat er nog steeds Nederlanders naar de voedselbank moeten staat daar ècht totaal los van !
Is niet helemaal waar.....
Er gaan jaarlijks miljoenen euro's naar ontwikkelingshulp etc...., terwijl nederland in een crisis zit en er duizenden gezinnen met kindjes in nederland onder de armoede grens leven
Cassidy schreef:Een land dat na een oorlog door de overwinners wordt bezet en voor de verandering niet wordt leeggeplukt (zoals ze dat met Duitsland na WO I wel hebben gedaan) maar in hun opbouw van infrastructuur en van regering wordt geholpen, is een heel ander verhaal dan het "bezetten" van een zelfstandig land na een natuurramp. Een land, dat door politieke spanningen en corruptie ondermijnd is, maar evengoed een president en een regering heeft. In hoeverre die regering capabel is, is een tweede.
Lotus83 schreef:San1978 schreef:Ik heb 10 euro overgemaakt, alle kleine beetjes helpen. Verschrikkelijk wat daar aan de hand is momenteel.
Er gaan jaarlijks miljoenen euro's naar ontwikkelingshulp etc...., terwijl nederland in een crisis zit en er duizenden gezinnen met kindjes in nederland onder de armoede grens leven
Toekie schreef:Ben blij dat dat in de Tweede Wereldoorlog niet zo is gegaan...
Toekie schreef:Cassidy schreef:Een land dat na een oorlog door de overwinners wordt bezet en voor de verandering niet wordt leeggeplukt (zoals ze dat met Duitsland na WO I wel hebben gedaan) maar in hun opbouw van infrastructuur en van regering wordt geholpen, is een heel ander verhaal dan het "bezetten" van een zelfstandig land na een natuurramp. Een land, dat door politieke spanningen en corruptie ondermijnd is, maar evengoed een president en een regering heeft. In hoeverre die regering capabel is, is een tweede.
In hoeverre is het dan een heel ander verhaal? De oorzaak is totaal anders, maar je doel is toch het land en haar inwoners weer (enigszins) op de rails krijgen?