Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:01

:o Ik vrees dat ik juist het tegenovergestelde ben, periodes lang heb ik 3 kranten gehad, een regionale die s morgens komt daarnaast de de volkskrant en voor s avonds het NRC..

Ik ben dol op Opiniepeilingen, kijk naar het NOS journaal 2 maal per dag en zoek over sommige situaties / gebeurtenissen alles uit op het Internet.

Vooral Politiek interseert me en gebeurtenissen in het buitenland.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:01

Het eerst wat ik doe als ik opsta is het NOS journaal aanzetten. Verder lees ik hier thuis altijd wel de belangrijkste artikelen uit het NRC en bij mijn vriend thuis Trouw. :j
Ik kan me er aan de ene kant wel iets bij voorstellen dat mensen er verdrietig van worden en het niet willen zien, maar aan de andere kant; het ís en blijft wel echt. Er is onrecht en ellende op deze wereld, of je het nu wil zien of niet. Ik vind het wel een stukje bewustwording, het maakt ook wel dat ik een beter mens wil zijn als ik zie wat anderen voor ellende meemaken. :j
En daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een stuk algemene ontwikkeling. :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:02

De zoveelste natuurramp dus.

Noppes

Vind het eerlijk gezegd toch wel belangrijk dat je iets van het nieuws meekrijgt, toch een stukje ontwikkeling wat er in mijn ogen echt bij hoort.
Daarbij vind ik het ook een gebrek aan interesse, vooral op dit moment na wat er in Haiti is gebeurd, kleine moeite om bijvoorbeeld naar de website van het AD of de Telegraaf te gaan, waar je direct ziet wat er gebeurd is.

Anoniem

Volg al járen geen nieuws meer, kijk al járen geen TV meer luister alleen radio.
Als er groot nieuws is hoor ik het wel op radio of lees het op internet,
alleen moet het mij wel interesseren....
Sorry maar zo'n aardbeving doet mij vrij weinig het interesseert mij gewoon niet als het in
de buurt was geweest had ik mss wel gaan lezen.
Wat er in de politiek gebeurd, echt heb geen flauw idee weet niet eens wie wie is en wat ze doen,
vind het verschrikkelijk oninteressant.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:03

Chiqa schreef:
Volg al járen geen nieuws meer, kijk al járen geen TV meer luister alleen radio.
Sorry maar zo'n aardbeving doet mij vrij weinig het interesseert mij gewoon niet als het in
Wat er in de politiek gebeurd, echt heb geen flauw idee weet niet eens wie wie is en wat ze doen,

Hoe kun je zeggen: het doet mij vrij weinig, het interesseert me gewoon niet.
Dit is gigantisch nieuws, het is vreselijk wat daar is gebeurd! Beetje interesse, eventuele hulp is dan toch niet teveel gevraagd.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:04

Nou, ik moet zeggen, het interesseert mij ook vrij weinig. Natuurlijk is het erg, maar er gebeurd zoooo veel ergs. Ook wel dichterbij huis. Daar concentreer ik me dan liever op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:05

Noppes schreef:

Gewoon eerlijk zijn? Ik zou een schijnheilig zijn als ik dit och en wee zou vinden.
Zo heeft ieder persoon toch wel zijn dingen dat zijn interesses wel of niet wekt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:07

Ik hoef geen nieuws te volgen om dingen te zien die ik verschrikkelijk vind. Ik liep gisteravond naar huis en zie de daklozen slapen in de portieken. Ik hoor op de radio dat hele delen van Dublin onder water staan, of (zoals op dit moment) zonder water zitten.

Ik hoef ook geen nieuws te volgen om gelukkig te zijn met wat ik heb en dankbaar te zijn dat ik niet omkom van de honger.

Maar het boeit me gewoon heel erg weinig, het is zo'n ver van mijn bed show. Ik ken zoveel mensen die het hebben over 'het arme Afrika en de hongersnoden' tijdens het koken van een 5 gangen dinner. Die dingen 'om geen oog meer van dicht te doen' noemen, om vervolgens geen minuut slaap te missen...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:08

Ik snap inderdaad ook niet goed hoe het je niet kan interesseren dat er opeens 1,5miljoen mensen van de ene dag op de andere dakloos zijn geworden, dat er naar verwachting 200.000 mensen gestorven zijn, dat er daar meer dan 250.000 gewonden zijn.. Dat er gevreesd wordt voor gigantische rellen uit gebrek aan voedsel en drinkbaar water.
Nee, daar kom ik niet goed bij..

Naomi_unique

Noppes schreef:
Chiqa schreef:

Dit is gigantisch nieuws, het is vreselijk wat daar is gebeurd! Beetje interesse, eventuele hulp is dan toch niet teveel gevraagd.

Inderdaad hoe kan je dat nou zeggen? Even heel kort door de bocht: Natuurlijk draait de wereld alleen om jou, en warom zou je maar verder kijken dan je neus lang is, of meeleven met andere mensen, of kijken hoe het met ze gaat?! Wat een verschrikkelijke tunnelvisie, natuurlijk hoef je niet alles tot in de puntjes te weten, maar een beetje algemene kennis van wat er in de wereld gebeurd..
Nee sorry maar hier kan ik geen goed woord over zeggen :n

Mavelle

Vjestagirl schreef:
Ik hoef geen nieuws te volgen om dingen te zien die ik verschrikkelijk vind. Ik liep gisteravond naar huis en zie de daklozen slapen in de portieken. Ik hoor op de radio dat hele delen van Dublin onder water staan, of (zoals op dit moment) zonder water zitten.

Ik hoef ook geen nieuws te volgen om gelukkig te zijn met wat ik heb en dankbaar te zijn dat ik niet omkom van de honger.

Maar het boeit me gewoon heel erg weinig, het is zo'n ver van mijn bed show. Ik ken zoveel mensen die het hebben over 'het arme Afrika en de hongersnoden' tijdens het koken van een 5 gangen dinner. Die dingen 'om geen oog meer van dicht te doen' noemen, om vervolgens geen minuut slaap te missen...

Precies.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:10

Naomi_unique schreef:

Inderdaad hoe kan je dat nou zeggen? Even heel kort door de bocht: Natuurlijk draait de wereld alleen om jou, en warom zou je maar verder kijken dan je neus lang is, of meeleven met andere mensen, of kijken hoe het met ze gaat?! Wat een verschrikkelijke tunnelvisie, natuurlijk hoef je niet alles tot in de puntjes te weten, maar een beetje algemene kennis van wat er in de wereld gebeurd..
Nee sorry maar hier kan ik geen goed woord over zeggen :n[/quote]

En dit zeg jij omdat het ons niet boeit wat er in Haiti gebeurd? Heb jij wel eens een zwerver onderdak gegeven? Waarschijnlijk niet.

EDIT: verkeerd gequote, maar het is waarschijnlijk wel duidelijk wat ik bedoel

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:11

Vjestagirl schreef:

Klopt inderdaad, tot dat je eens uit je eigen beschermde leefwereld stapt en opeens oog in oog staat met 'die dingen om geen oog meer van dicht te doen'. Dan besef je opeens dat het allemaal eigenlijk helemaal niet zo ver van je bed is. Dan besef je opeens waar het over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:11

Vjestagirl schreef:

Mooi gezegd Vjestagirl en zo de waarheid!
Zie liever dat mensen gewoon eerlijk zijn.

Naomi_unique houd je insinuaties even lekker voor jouzelf, t is niet aan jou om hier een oordeel over te vellen.
TS vraagt om reacties van mensen die het nieuws ook niet volgen, nou bij deze ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:17

Naomi_unique schreef:
Noppes schreef:

Nee sorry maar hier kan ik geen goed woord over zeggen :n

Och. Ik wissel iedere maand 50 euro van mijn loon (wat 325 euro in de maand is) om in munten van 1 en 2 euro, die ik weg kan geven aan de dak en thuislozen die ik hier in de stad tegen kom. Loop ook weleens een winkel in om een sandwich te halen voor de man die zit te bedelen naast de deur van mijn werk.

Verbeter de wereld, begin bij je zelf. Ik denk dat kennis van wat er in Haitii gebeurd is mij niet helpt om de wereld beter te maken.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:19

MMM ik neem aan dat dit topic niet bedoeld is om mensen aan te vallen die het nieuws om een of andere rede niet volgen..

De een vind nieuws belangrijk, de andere interseert het niet of hebben gebeurtenissen in hun directe omgeving die ze belangrijker vinden dan het huidige nieuws. Prima toch? daar hoeft toch niet over aangevallen te worden?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:20

Ik ga zeker niet oordelen over anderen want ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij belangrijk vindt.
Maar ik vind persoonlijk wel dat (ongeveer) weten wat er in de wereld gebeurt, een onderdeel van mijn algemene ontwikkeling is.
Ben op zich wel geïnteresseerd of mensen die dus echt (bijna) niets weten over wat er zoal speelt in Nederland/Europa, wel stemmen? :)
Laatst bijgewerkt door Toekie op 16-01-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:21

Ik doe mijn best het te volgen, het is namelijk nuttig voor mijn studie en stage (lerarenopleiding geschiedenis), maar ik heb het druk met de bovenstaande twee dingen en mijn werk, dus het schiet er de laatste tijd bij in. Maar ik probeer wel even een blik op de voorpagina te werpen of teletext te raadplegen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:22

Ik kijk gèèn nieuws.....tis alleen maar kommer kwel!Daar heb ik geen zin in.Je zou er haast deprie van worden.....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:22

Toekie schreef:
Ik ga zeker niet oordelen over anderen want ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij belangrijk vindt.
Maar ik vind persoonlijk wel dat (ongeveer) weten wat er in de wereld gebeurt, een onderdeel van mijn algemene ontwikkeling is.
Ben op zich wel geïnteresseerd of mensen die dus echt (bijna) niets weten over wat er zoal speelt in Nederland/Europa, wel stemmen? :)

Als het over Nederland gaat wel. Dan verdiep ik me van te voren nog even in de materie op internet.

Trouwens, hart van nederland en shownieuws kijk ik wel. Dat is toch ook nieuws? :o

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:24

Daar zijn de meningen over verdeeld. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:26

Toekie schreef:

Ja ik stem. Ik lees partij programma's, kijk wie ik een beetje sympatiek over vind komen. En vervolgens stem ik op de eerste vrouw op de lijst van die persoon.

En Europa. Ik ken delen van Europa omdat ik ze gezien heb. Ik weet dat alles heen en weer gesleept wordt tussen 2 plekken wat miljarden kost. En dat ze moeilijk doen over het gedoog beleid. En dat wij het pispaaltje zijn omdat we on braaf aan alle regeltjes houden.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:26

Ik kijk elke dag even op nu.nl (en nee niet alleen de opmerkelijk en lifestyle rubrieken :+ ) en krijg zo vrijwel alles mee, kan alleen zelf bepalen waar ik me in verdiep: ideaal. (:

Vind het wel kwalijk dat er hier serieus mensen zijn die niet weten wat er op Haïti is gebeurd, is verder niet mijn zaak maar oke.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:27

Ik zet als ik 's ochtends wakker wordt ook altijd het ontbijtnieuws aan. Krant lees ik weinig, als ik met het OV ga. Maar dat is meer een financiële reden. Wel houdt ik de grote nieuwssites bij.
Ik ben communicatiestudent, ik kan het dan niet echt maken om het nieuws niet bij te houden ;) Daarnaast wil ik gewoon graag weten wat er in binnen- en buitenland speelt.
Volg ook veel het financiële nieuws voor mijn werk.

Ik kan het me ook wel voorstellen dat mensen er bewust voor kiezen om het nieuws niet te volgen, maar ik zelf 'kan' dat niet.