Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:unicorn_kiss schreef:een zwakke weggebruiker heeft altijd de hoogste 'rangorde' (als je er per se een naam wil aan geven)
Maar, een scooterrijder wordt niet gezien als een zwakkere weggebruiken dan een automobilist.
Fietsers en voetgangers wel.
Iris82 schreef:Maar, een scooterrijder wordt niet gezien als een zwakkere weggebruiken dan een automobilist.
Fietsers en voetgangers wel.
Chiqa schreef:xNursiex schreef:Ach, bijna alle weggebruikers letten niet op elkaar.
Automobilisten, scooters, fietsers, voetgangers. Allemaal willen ze het hoogst in de rangorde staan.
Dan heb je dr niet veel van begrepen....er zijn namelijk rangordes. (Gezien in grootte, kracht, en veiligheid)
xNursiex schreef:Een fietser die zich zonder licht voor mijn auto gooit ...
xNursiex schreef:Chiqa schreef:
Dan heb je dr niet veel van begrepen....er zijn namelijk rangordes. (Gezien in grootte, kracht, en veiligheid)
Een fietser die zich zonder licht voor mijn auto gooit ... dat bedoel ik met hoger in de rangorde willen staan.
Klaarblijkelijk denken ze ongeschonden uit een ongeluk te kunnen komen/nemen ze het risico maar.
Dus ik snap niet wat ik erniet aan begrepen heb
ukkiepuk schreef:Waar ik me vooral aan irriteer is dat scooter buiten de bebouwde kom op de weg rijden, terwijl er aangegeven staat dat ze op het fietspad horen. Héél irri want ze rijden dan ook nog vaak middenop.
_Patriciaa schreef:ukkiepuk schreef:Héél irri want ze rijden dan ook nog vaak middenop.
Dit doe ik idd ook, maar wanneer ik dit niet doe wordt ik door een automobilist de berm in gedrukt..
ukkiepuk schreef:*edit* ik zie meerdere malen dat middenop rijden, toch raad ik dat als motorrijder sterk af, er is namelijk een reden voor waarom motoren links uit het midden rijden en niet middenop!
ukkiepuk schreef:Op je rijbaan trek je een denkbeeldige streep in het midden en daar ga je met de motor precies links van rijden. De reden hiervoor is dat de auto voor je (mits je met de motor op 2 sec. afstand van je voorganger blijft) de motor in zijn buitenspiegel kan zien.
Citaat:Auto's gaan zowiezo inhalen omdat zij harder mogen dan een brommer,
ukkiepuk schreef:Op je rijbaan trek je een denkbeeldige streep in het midden en daar ga je met de motor precies links van rijden. De reden hiervoor is dat de auto voor je (mits je met de motor op 2 sec. afstand van je voorganger blijft) de motor in zijn buitenspiegel kan zien.
Als je met de motor (of met de brommer) middenop rijdt, dan zit je in de dode hoek van de buitenspiegel en dat is niet handig. Verschil tussen motor en brommer: motor mag 50 km/u in de bebouwde kom, brommer niet. Brommer moet dus gewoon zijn plaats op de weg handhaven en dat is rechts van het midden (niet perse in de berm)
Auto's gaan zowiezo inhalen omdat zij harder mogen dan een brommer, dus middenop rijden met een brommer zou ik niet doen. Zo veroorzaak je imo een gevaarlijke situatie. Zou dan hooguit rechts van het midden gaan rijden.
Toad schreef:Ik rijd nu ook al 4 jaar met de brommer/scooter en autobestuurders hebben vaak geen enkel respect voor scooterrijders.. Ze piepen op rotondes altijd gauw even voor, waardoor ik vol in mn remmen moet en bijna op mn bek ga... Autobestuurders snappen niet dat als het wegdek nat is, je gewoon direct op je plaat gaat wanneer je dan hard remt.
dravergekkie schreef:Albert : Dat is ook zoiets moet je dan met scooter maar 30 gaan rijden op de weg omdat het wegdek nat is ?
Dan krijg je nog veel meer ge-irriteerde weg gebruikers achter je.