it_is_me schreef:Ik geef les in een taalklas. In mijn klas heb ik kinderen uit Somalie, die een hoofddoekje dragen, vanwege hun geloof. De afspraak is dat zij hun hoofddoek mogen dragen mits deze aan de achterkant als een knot zit. Dus het gezicht en hals is dan vrij. Andere kinderen op deze school dragen helemaal geen hoofddoek.
Dat vind ik een mooie compromis!
Ik vind burka's niet kunnen. Het bedekt alles en laat enkel de ogen zien. Alleen al uit veiligheid vind ik dat die dingen verboden moeten worden op straat. Je kunt iemand in een burka simpelweg niet identificeren en daarnaast is het niet fijn met iemand te praten waarvan je enkel de ogen kunt zien. Sterker nog, als ik iemand als klant met een burka krijg zou ik die zelfs weigeren.
Hoofddoek vind ik op zich niet zo'n probleem. Een burka vind ik té extreem. Net zoals je naakt over straat gaat, dan krijg je ook een boete. Ik vind dat je je toch aan moet passen aan de regels in het land. Net zoals je als vrouw in sommige landen een hoofddoek moet dragen. Als ik daar naar toe zou gaan, zou ik me aanpassen aan hun regels.
EDIT: zie net dat ik verkeerd gestemd heb. Ik heb mijn stem gegeven voor ''niet storend'', terwijl het wél storend moet zijn