De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:40

ik heb van beide kanten ervaring met de politie. De meesten doen gewoon hun werk, er zijn natuurlijk wel een paar fanatiekelingen bij (vooral bij de motorpolitie, maar die werken meestal alleen en moeten wel ietsjes steviger in de schoene staan).
Er wordt meestal van te voren al aangeven bij de brieving wie de boetes gaat uitschrijven en wie de veiligheid en de andere dingen (al vind ik boetes ook veiligheid, van t verkeer dan..) die dag gaat doen, parkeerboetes wordt 99% door parkeercontroleurs gedaan (BOA's)... Tenminste zo ging het bij ons...
Ik ben parkeercontroleur geweest (sorry) en mijn enige taak was dan ook om die boetes uit te schrijven, ook ik liep in politieuniform, dus t lijkt dan ook al gauw politie, alleen de strepen missen...
Dus niet te gauw oordelen mensen ;)

Anoniem

odetteke schreef:
Nou, precies, dat staatskas spekken daar heb ik zo'n hekel aan. Het draagt verder niets bij aan de veiligheid. Dan denk ik weleens: ga de weg op en maak eens jacht op die gekken die een meter afstand houden.

Kon dat maar, dat zou geweldig zijn, met de trajectcamera's zou dat kunnen, maar dan komt de privacywetgeving weer om de hoek kijken. Maar misschien komt dat ooit nog in en dat zou een hele boel overlast oplossen, evenals al die vrachtwagens die te hard rijden, onnodig inhalen en krap op hun voorgangers rijden.

Happinez

Politie .... Ja sinds kort heb ik er via mijn stage mee te maken.
Maar toch heeft dat mijn blik deels doen veranderen.
Eerst was ik altijd negetief kwa politie ... maar nu zie ik dat ze zelf om sommige gevallen ook frustraties kunnen hebben dat ze eigenlijk maar weinig mogen.

Tuurlijk heb je er ook zat van die ballen bij zitten ... maarja waar heb je die niet ?
Parkeerwachten heb ik trouwens wel weinig respect voor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:41

Ik heb helemaal niks tegen de politie. Ik maak met uitgaan ook altijd een babbeltje met ze, heerlijke mensen :D

Ik zou alleen wel willen dat de politie in Nederland wettelijk wat meer zou mogen... Denk dat het veel aggressie al oplost.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:42

jackgirl schreef:
Eerst was ik altijd negetief kwa politie ... maar nu zie ik dat ze zelf om sommige gevallen ook frustraties kunnen hebben dat ze eigenlijk maar weinig mogen.

Tuurlijk heb je er ook zat van die ballen bij zitten ... maarja waar heb je die niet ?

dank u... als voormalig parkeercontroleur... ;)
Als zij er niet waren, moet je dan eens zien hoe de stad eruit gaat zien... en ach ja, ook zij moeten eten en dus hun werk doen...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:42

russel schreef:
Toen ik stopte werd ik door collega's gewaarschuwd. Eens een diender, altijd een diender en dat de maatschappij het mij behoorlijk zuur kan gaan maken.....en ze hebben gelijk. Het zegt wel wat over de mensen om ons heen hoor, mij zal je nooit met 1 woord horen reppen dat ik bij de politie heb gewerkt, is iets van mij zelf en ik ben net zo veel burger nu als iedereen om ons heen. Alleen ik snap wat het werk in houdt en ik weet hoe verdomde moeilijk het kan zijn en hoe verdomde veel tijd je steekt in sociaal werk.

Veel mensen denken dat er alleen maar jacht gemaakt wordt op onschuldige burgers de hele dag :j Er wordt vergeten dat als iemand om half 6 voor de trein springt de agent niet om 6 uur naar huis kan, maar dat het uren later wordt omdat er minstens zoveel procent van de overblijfselen bij elkaar geraapt moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:43

jackgirl schreef:

Weetje, het klopt, hoe vaak de opvoedende tik die vroeger door agenten werden gegeven, wel niet ter sprake kwam? Nu mag je toch niets meer als een snotaap je schopt, uitschelt en spuugt??? De welbekende bromsnor die het onverlaat aan zijn oor meenam naar de ouders??? :D :D :D :D Wel overdreven gezegd, maar een idee daarvan zou pas indruk maken....maar nu wordt je door de ouders verrot gescholden als je aan de deur komt om te vertellen dat zoonlief kattenkwaad uithaalt en vernielingen met zijn vriendjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:44

odetteke schreef:
russel schreef:
Toen ik stopte werd ik door collega's gewaarschuwd. Eens een diender, altijd een diender en dat de maatschappij het mij behoorlijk zuur kan gaan maken.....en ze hebben gelijk. Het zegt wel wat over de mensen om ons heen hoor, mij zal je nooit met 1 woord horen reppen dat ik bij de politie heb gewerkt, is iets van mij zelf en ik ben net zo veel burger nu als iedereen om ons heen. Alleen ik snap wat het werk in houdt en ik weet hoe verdomde moeilijk het kan zijn en hoe verdomde veel tijd je steekt in sociaal werk.

Veel mensen denken dat er alleen maar jacht gemaakt wordt op onschuldige burgers de hele dag :j Er wordt vergeten dat als iemand om half 6 voor de trein springt de agent niet om 6 uur naar huis kan, maar dat het uren later wordt omdat er minstens zoveel procent van de overblijfselen bij elkaar geraapt moet worden.

ja precies, jij staat met een vuilniszak resten te rapen en mag dan aansluitend nog even de familie in gaan lichten.......

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:44

Ik heb trouwens geen enkel probleem met politie maar we hebben hier ook stadwacht nou dat zijn echt van die sjonnies op een brommer die het leuk vinden om boetes uit te schrijven als je container niet met de wielen naar de straat staat :+ .

Vind parkeer boetes opzich niet eens zo vreemd. Soms staan mensen gewoon echt op een plek waar het verkeershinder geeft bovendien vind ik het als brave betaler vervelend als andere die niet betalen wel het hele parkeer terrein vol zetten.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:45

kaatjemuts schreef:
jackgirl schreef:

Als zij er niet waren, moet je dan eens zien hoe de stad eruit gaat zien... en ach ja, ook zij moeten eten en dus hun werk doen...

Tsja , nou over het algemeen lopen ze hier arrogant rond.
En bekeuren ze om aan het eind van het jaar hun eer op te kunnen strijken ..
Dat is mijn beeld HIER van de parkeerwachten.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:45

russel schreef:
jackgirl schreef:

Weetje, het klopt, hoe vaak de opvoedende tik die vroeger door agenten werden gegeven, wel niet ter sprake kwam? Nu mag je toch niets meer als een snotaap je schopt, uitschelt en spuugt??? De welbekende bromsnor die het onverlaat aan zijn oor meenam naar de ouders??? :D :D :D :D Wel overdreven gezegd, maar een idee daarvan zou pas indruk maken....maar nu wordt je door de ouders verrot gescholden als je aan de deur komt om te vertellen dat zoonlief kattenkwaad uithaalt en vernielingen met zijn vriendjes.

bij ons heb je nog een paar van die dienders die dat idd nog doen en vooral kunnen doen, zonder gevolgen..., maar het dunt aardig uit, jammer genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:46

liedje89 schreef:
Ik heb trouwens geen enkel probleem met politie maar we hebben hier ook stadwacht nou dat zijn echt van die sjonnies op een brommer die het leuk vinden om boetes uit te schrijven als je container niet met de wielen naar de straat staat :+ .

Vind parkeer boetes opzich niet eens zo vreemd. Soms staan mensen gewoon echt op een plek waar het verkeershinder geeft bovendien vind ik het als brave betaler vervelend als andere die niet betalen wel het hele parkeer terrein vol zetten.

Ja, jammer is dat he? Dat zijn de mislukte politieagenten die denken dat ze nu macht hebben en kunnen er niet mee overweg. En dan verpesten ze het behoorlijk voor hun collega's die dan tegen dat beeld in moeten gaan werken om de rest weer rustig te krijgen in de buurt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:47

kaatjemuts schreef:

Je hebt tegenwoordig al een boete op je raam als je even een winkel in loopt om te wisselen. Er zijn gemeentes waar alleen maar munten van 50 cent of meer in de automaat kunnen, daar sta je dan met al je munten van 5, 10 en 20 cent. En die 2 euromunt er in gooien terwijl je alleen maar een broos gaat halen bij de bakker is ook zo wat. Kan me voorstellen dat mensen dan staan te vloeken hoor.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:47

jackgirl schreef:
]

je moet idd ook wel zo'n soort houding hebben. als je liefjes overkomt, gaat t meestal erg fout...
En bijna elke parkeercontroleur zit vast aan een minimum aan boetes die ze per dag uit moeten schrijven, anders heb je aan t eind van t jaar geen baan meer.... Daar zit ook wel wat fout, vind het resultaat belangrijker dan t geld, vandaar dat ik ben opgestapt... ;)
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 14-01-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:48

russel schreef:
jackgirl schreef:

Jep, een uitspraak van een politieagend...

Ik heb het proces verbaal nog niet af .. of hij staat alweer op straat.

Lijkt mij persoonlijk uber frustrerend als ik die agent was.. en je dan gewoon staan uit te lachen.

Parkeerwachten hebben over het algemeen mijn respect niet..
Maar van die agenten die met zo'n lazergun achter de bosjes staan om mensen die 3 km te hard rijden te pakken hebben mijn respect evenmin hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:49

Ik heb wisselende ervaringen met de politie, maar over het algemeen ben ik blij dat ze er zijn. Het wordt toch veiliger doordat er politie op straat is.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:50

liedje89 schreef:

Je kan altijd nog voor 115 euro bij http://www.studieplan.nl je BOA cursus doen, dan mag je terugbekeuren omdat ze met hun scootertje over de stoep rijden :j _O- :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:52

odetteke schreef:
liedje89 schreef:

Je kan altijd nog voor 115 euro bij http://www.studieplan.nl je BOA cursus doen, dan mag je terugbekeuren omdat ze met hun scootertje over de stoep rijden :j _O- :')

Leuk bij ons was ook altijd de regel in het verlaten bos bij regen stadswacht in zicht hond gauw vast. Agent in de buurt vriendelijk groeten :P . Terwijl de stadswacht inderdaad altijd met scooters op de wandelpaden reed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:53

jackgirl schreef:
Maar van die agenten die met zo'n lazergun achter de bosjes staan om mensen die 3 km te hard rijden te pakken hebben mijn respect evenmin hoor.

Dat verzinnen die agenten ook niet hoor...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:55

kaatjemuts schreef:
jackgirl schreef:
]

je moet idd ook wel zo'n soort houding hebben. als je liefjes overkomt, gaat t meestal erg fout...
En bijna elke parkeercontroleur zit vast aan een minimum aan boetes die ze per dag uit moeten schrijven, anders heb je aan t eind van t jaar geen baan meer.... Daar zit ook wel wat fout, vind het resultaat belangrijker dan t geld, vandaar dat ik ben opgestapt... ;)

Tsja, nouja .. hier een agend die einde van het jaar te weinig boetes uitdeeld ( en hier ook om op het matje moet komen ) .
Maar wel gerespecteerd word, en overhand heeft.
Er zullen ook vast wel aardige parkeerwachten zijn hoor, maar dit is echt mijn beeld op de boel hier in de omgeving.
arrogantsie uitstralen en bekeuren om zulke voorbeelden als die van liedje89.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:57

_San87_ schreef:
jackgirl schreef:

Nee maar als ik het moest doen .. ging ik toch echt snel een ander beroep zoeken ...
Nee , met zulke praktijken zou ik niets te maken willen hebben :n

vind het gewoon schijnheilig om dan ergens verstopt tussen de bosjes te gaan zitten om die dingen in de kliko te verstoppen en zelf een eind verderop in je auto te gaan zitten.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:00

Ik heb ook wisselende ervaring met de politie
(ik moet trouwens ineens aan een ander topic denken)

Meestal ben ik blij dat ze er zijn alhoewel ik wel vind dat sommige agenten sociaal vaardig iets beter mogen worden
Ik ben van mening dat je niet in elke situatie meteen dominant hoeft op te treden
Wat dan ook gelijk weer mijn slechte ervaringen zijn

Gelukkig hebben we bij mij in de buurt nog ''echte'' oom agenten die wel begrijpen hoe ze het beste iemand kunnen benaderen
en het natuurlijke overwicht hebben

Soms heb ik wel eens frustratie wat betreft de snelheid van bv aangiftes afhandelen
Aan de andere kant begrijp ik ook dat een agent te maken heeft met de bureaucratie en soms niet meteen kan handelen
En soms heb je gewoon met een balletje te maken , helaas blijven we allemaal mensen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:03

jackgirl schreef:
_San87_ schreef:

Nee maar als ik het moest doen .. ging ik toch echt snel een ander beroep zoeken ...
Nee , met zulke praktijken zou ik niets te maken willen hebben :n

vind het gewoon schijnheilig om dan ergens verstopt tussen de bosjes te gaan zitten om die dingen in de kliko te verstoppen en zelf een eind verderop in je auto te gaan zitten.

En als iedereen dan zo is als jij, loopt er geen agent meer op straat... Niet alles aan een baan hoeft leuk te zijn, maar om het daarom maar op te geven?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:04

Geen enkel probleem mee zolang ze braaf hun werk doen. En mijn broertje is in opleiding dus tja :P Maar hij krijgt nu al een grote mond van mensen die 'm kennen.. en we kennen de bijnamen van de politie wel hé. Gelukkig staat hij daar boven en weet dat hij goed werk gaat doen.
En mensen hoe zuur het ook is 1 km te hard is 1 km te hard.. er moet ergens een grens zijn en die is er hou jezelf er dan ook aan! Regels zijn er om het voor iedereen leefbaar te houden ookal komt het je soms niet uit.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:06

_San87_ schreef:
En als iedereen dan zo is als jij, loopt er geen agent meer op straat...

Als dat gebeurde... zouden ze teminste eens gaan nadenken over hun systeem :)*