Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:35

Ik zie hier al zo 10 officiele waarschuwingen voorbij komen voor discriminatie. Modjes zullen het er druk mee krijgen :j
Ik doe er geen uitspraken meer over, heb al een waarschuwing voor discriminatie aan mn broek :+
Weet je, dood is dood, blijkbaar heeft de ene er meer moeite mee dit te accepteren als de ander. Of dit aan de cultuur ligt weet ik niet. De families buiten Nederland om zijn over het algemeen veel hechter. Doet me denken aan de aflevering van Hous afgelopen zondag. De jongen was een zigeuner. Pa en ma wilde ook niet dat de blanke hun zoon een alternatieve middel probeerde, want ze waren al zo vaak benadeeld in het verleden.....die geloofde gewoon niet dat ze bij elk ander mens hetzelfde hadden gedaan. Misschien is het in dit geval ook zo. Misschien hadden ze het gevoel dat ze gediscrimineerd werden en daardoor vonden dat de reanimatie te kort duurde?
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Ik vind elke vorm van agressie afkeuring waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:36

Citaat:
De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. 's Ochtends verscheen de politie voor het eerst, toen ambulancepersoneel dat snel naar de woning van de vrouw was gekomen om haar op te halen, werd lastiggevallen.

Hulde aan onze politie!

Caira

Re: Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:40

Joh we kunnen hier natuurlijk van alles roepen maar we zijn er niet bijgeweest en kunnen alleen afgaan op een krant als de telegraaf....

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:41

Ik snap gewoon niet waarom er meteen bij staat dat het om een Marokkaanse familie gaat. Dat doet er toch niet toe? Stemmingmakerij.
Het had ook een blank gezin kunnen zijn, of een surinaams gezin of een Chinees gezin. De bedreiging is stijlloos, maar om meteen de afkomst van het gezin te noemen, dat is schandalig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:41

Kukkie schreef:
Ik snap gewoon niet waarom er meteen bij staat dat het om een Marokkaanse familie gaat. Dat doet er toch niet toe? Stemmingmakerij.
Het had ook een blank gezin kunnen zijn, of een surinaams gezin of een Chinees gezin. De bedreiging is stijlloos, maar om meteen de afkomst van het gezin te noemen, dat is schandalig.

Sensatie heet dat ;)
De telegraaf is een sensatie krant :)
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 13-01-10 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Referentie aan verwijderde berichten verwijderd.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:43

ongeacht wat voor kleur/geloof je hebt hoor je je te gedragen, en de politie/beveiliging is in dit geval weer zeer teleurstellend. Pak die ongein nou eens kei hard aan. Dit gaat steeds en steeds verder.

ilse86

is ook zo. zijn er meer media die hetzelfde bericht geven?

@ kukkie: ze zouden het ook hebben gezegd als het een duits gezin was hoor... het is voor veel mensen wel weer een beeld dat bevestigd wordt. ook trouw en ad zouden de afkomst weergeven.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:43

Kukkie schreef:

pure feiten mogen dus niet weer gegeven worden?

Denisevm

Jeetje, dat ziekenhuis is hier zo'n kleine 50 meter verderop.. Het moet niet veel gekker worden :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:44

LimaMambo schreef:
Kukkie schreef:

Maar ik vraag me dus serieus af of een krant als de telegraaf zich beperkt tot pure feiten.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:45

naja, denk dat telegraaf wel het verschil tussen een marokkaan en een nederlander weet.

Abeltje77

LimaMambo schreef:
Kukkie schreef:

Ja inderdaad, kun je wel gaan roepen 'waarom moet dat er weer bij staan'.

Feit is: het wás een Marokkaanse familie.

Caira

Maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:46

Als ze er echt toe doen, dan wel LimaMambo. In deze context was dat niet nodig geweest en is het dus stemmingmakerij.
Ik ben zelf journalist en weet denk ik daarom waar ik over praat.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:46

tuurlijk. ik ben het ook wel met je eens hoor. maar vind het voor dit topic niet zo opgaan. het wás een marokkaanse familie, net wat abeltje zegt..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:47

Kukkie schreef:
Als ze er echt toe doen, dan wel LimaMambo. In deze context was dat niet nodig geweest en is het dus stemmingmakerij.

nou als jij journalist bent zal je wel gelijk hebben :+

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:47

Kukkie schreef:

Vind je dat? Ik niet. Mag er prima bij vermeld worden, maakt het een stuk duidelijk waarom de complete familie er was en de hal volstroomde, dit zal je bij een NL familie namelijk niet zo snel zien.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:48

Ook journalisten zijn subjectief. Iedereen heeft een eigen mening. Dat is geen kritiek. Elk mens heeft dat. Vind Telegraaf zelf ook een achterlijke krant hoor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:48

Kukkie schreef:

Dan weet je ook dat er zoiets bestaat als persvrijheid, en dat eenieder mag opschrijven wat haar/zijn bevindingen zijn ;-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Persvrijheid

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:49

Maar door dit soort berichten gekleurd weer te geven kun je de gedachten van mensen wel sturen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:50

Caira schreef:
Maar door dit soort berichten gekleurd weer te geven kun je de gedachten van mensen wel sturen.

geloof me.. als het er niet bij had gestaan, wist half nederland ook wel om wie het ging hoor

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:51

wat is er gekleurd aan dan? als ik bijvoorbeeld een stuk in de krant lees over een roofoverval in deventer dan denk ik "o, deventer.. da's de meest criminele stad van onze provincie." mag dat dan ook niet?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:53

Caira schreef:

Als mensen als schapen achter elkaar aan hollen, zijn zij daar zelf verantwoordelijk voor :Y)

Ieder mens kan toch voor zichzelf denken?
Zoniet, dan zegt dat meer over die mensen als diegene een stukje met feiten in de krant schijft ;-)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:53

Inderdaad. En door die persvrijheid en de stemmingmakerij zijn we in dit land op een punt aan het raken dat bepaalde media delen van de bevolking zo in 'de stemming' weten te schrijven dat we achteruit lijken te gaan, in plaats van vooruit, waar het een SAMENleving hoort te zijn.

Bovendien, en dat is een heel andere discussie, kan het heel goed zijn dat deze marokkaanse familie op papier gewoon een Nederlandse familie is. Ze hebben wellicht een NL paspoort en zijn hier wellicht gewoon geboren. Mag je dan nog wel spreken van een Marokkaanse familie?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:55

kukkie.. met veel mensen valt helaas niet samen te leven..
maar daar word niks aan gedaan en zodoende krijg je elke keer dit soort stukjes in de media