Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marco28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:45

Citaat:
Moest wel even lachen om je onderschrift marco28 :')

ja vond m zelf ook wel geslaagd het onderschrift,jammer dat ik die niet zelf bedacht heb :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:50

Mindim schreef:
KiWiKo schreef:
tuurlijk :D ik betaal toch belasting? Stoep is van de BV Nederland, als hun willen dat bewoners de stoep voor hun huis schoonhouden, dan moet de BV Nederland dat stukje grond maar schenken aan de bewoners van dat pand :)

We hebben hier een reepje gras van 2 meter voor het huis en dat is van de gemeente en die moet dat ook maaien, ze willen er af. En nu mogen de bewoners die reep gras voor een gereduceerde prijs kopen, schenken, omdat ze er dan af zijn, ho maar.

gewoon fijn bedanken voor de eer :D :D

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:52

Nou als ik dat ook nog eens moet gaan doen?? lekker kom je 's avonds laat thuis van je werk, mag je nog weer in de kou en donker gaan staan scheppen...en voor wie? Oké, paadje voor de postbode op m'n oprit vind ik wel zo aardig maar m'n hele stoep erbij?

Ze hebben toch genoeg mensen bij de gemeente werken die neus peuteren?? nou die zijn nu vast wel een keer leeg :D hebben ze een nieuw klusje....

996981

Re: Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:59

tja en wij maar scheppen en de fietspaden ? ho maar fietsers kunnen barsten. ik lig elke morgen bijna op mijn plaat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:01

Bij mijn ouders in de straat wordt niet geschoven en gestrooid, overal hopen sneeuw en de weg is spekglad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:02

& waar moeten we die sneeuw laten dan? Op het fietspad? op onze oprit?
Vind het behoorlijk onzin eerlijk gezegd.. Dan trekken mensen maar snowboots aan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:07

tuurlijk jongens...
en de sneeuw gooi ik gewoon bij de buren op de oprit, of we maken een flinke berg voor het gemeentehuis. voor de deur ofzo :D
leuk als je in een rijtjeshuis woont, je buren gooien het bij jou, en jij bij hun.
het blijkt maar weer dat ze bij de gemeente te weinig te doen hebben, hoe verzin je het.......

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:11

Hele woonwijken worden niet gestrooid en dan moet iedereen wel zijn eigen stoep gaan vegen?
Folderbezorgers hebben nu wel even pech ja, maar dat heeft kantoorpersoneel weer als het 25 graden en zonnig is.
Waar ik wel van stond te kijken is dat de winkel waar ik boven woon niet even de stoep schoonmaakt, zoveel sneeuw ligt hier niet en het is als winkel toch wel handig als de stoep naar je ingang begaanbaar is.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:27

Hier maken we de stoep netjes schoon. Dat vinden wij zelf fijn en zo maken we het werk voor post- en krantenbezorgers ook wat fijner.

Mindim schreef:
Jammer voor rollatorgangers.

Ik stond gisteren bij de bushalte te wachten komt er een oud vrouwtje schuifelend met haar rollator langs. Zegt ze tegen mij dat het er vast heel gek uitziet dat ze over de besneeuwde stoep blijft lopen ipv over de weg, maar dat deed ze want als ze dan thuis kwam dan goot ze wat warm water of de banden, want dan zijn de banden helemaal mooi schoon. Ik moest er wel om lachen. Ook nog een ander oud vrouwtje met haar rollator. Ze liep eerst over een stoep die was schoongemaakt en toen kwam ze bij een stukje waar nog een dikke laag sneeuw lag en ze haar rollator niet door kreeg. Tilt ze dat ding zo op en loopt door de diepe sneeuw met de rollator in de lucht en een stukje verderop, bij een schone stoep, zet ze dat ding weer nieuw en loopt weer verder, om bij het volgende stukje diepe sneeuw weer precies hetzelfde te doen. Nou dan kom je ook echt niet meer bij van het lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:31

Oh, ik maak best een paadje, maar ga echt niet de hele stoep schoonvegen. Hier lopen de rollatorgangers midden op de weg (ook als de stoepjes schoon zijn) met een slinger auto's er achter aan.
Ik moet al behoorlijk scheppen hier, de oprit is vrij lang en dan ook nog eens de stoep, pfff, das een dagtaak.
Ik schep dan ook nog eens sneeuw voor de buurvrouw van 71.
Best pittig sneeuw schuiven, ik heb laatst de spieren in mijn rug er van verrekt :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:09

Fleurtje100 schreef:
Hele woonwijken worden niet gestrooid en dan moet iedereen wel zijn eigen stoep gaan vegen?
Folderbezorgers hebben nu wel even pech ja, maar dat heeft kantoorpersoneel weer als het 25 graden en zonnig is.
Waar ik wel van stond te kijken is dat de winkel waar ik boven woon niet even de stoep schoonmaakt, zoveel sneeuw ligt hier niet en het is als winkel toch wel handig als de stoep naar je ingang begaanbaar is.

Dan kunnen de automobilisten toch over de stoepjes gaan als die schoon zijn.... _O-

Folderen en post bezorgen tja.. dat hoort erbij, net als mijn man die in de bouw werkt met gevoelstemperaturen nu van -15/-20 en gewoon mag blijven werken. Dat is inherent aan het werk, net zoals je er in de zomer weer voordeel van hebt.

Bij ons wordt zelfs trouwens dé doorgaande weg van de hele wijk niet gestrooid, dus ik wil best mijn stoepie schoonmaken, als de gemeente dan ook even die strooiwagen hier langs stuurt ;) ?? Anders bedankt ik voor de eer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:13

heeft hij geen vorstverlet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:16

De wegenbouw ligt hier stil, maar de gewone bouw, geen idee, ik dacht dat er vorstverlet was genoemd op het journaal.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:17

Wat vinden mensen kleine dingen toch weer een hoop moeite.
Je wilt graag dat de post bezorgd wordt, dan is het voor die beste man of vrouw toch ook wel zo fijn als er enigszins te lopen valt?
De hele stoep tot daaraantoe, maar in ieder geval een pad maken zodat de bezorgers van post en folders en iig met goed fatsoen doorheen kunnen, lijkt me toch niet al teveel moeite.
Dwarsliggen van de overheid vooruit, maar hier heb je de overheid niet mee, maar de bezorgers die nauwelijks vooruit kunnen...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:17

Wij hebben geen stoep voor het huis, maar anders zou ik wel een kwartiertje met een schep een dun paadje maken. :j
Je moet het ook niet zien alsof je het voor de gemeente doet (want dan krijg je er bar weinig voor terug), het is gewoon sociaal voor je buren als die langslopen. Even de kerstgedachte opnieuw leven inblazen. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:22

ik veeg wel mijn stoepje, maar kan me indenken dat er mensen zijn, bv ouderen die het niet goed kunnen
al zou ik het dan een kleine moeite vinden om even stukje stoep van bv de oude buurman mee te nemen
hij heeft nu een zoon die het komt doen, maar als die het niet deed was het een kleine moeite om 5 min langer ( niet eens) te scheppen
ik heb 2 grote opritten, het paadje naar voordeur en de stoep, en doe eerst met de sneeuwschep en dan laag zout erover
als gewoon iedereen dat deed liep het een stuk makkelijker voor iedereen

zelfs bij de paarden doe ik het betegelde stuk van de paddock vegen, scheelt weer klompjes voor de paarden

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:25

Mmmm, vraag ik me af wie van de 4 mensen in het portiek de eer gaat krijgen. Moet zeggen, dat met deze hoeveelheid sneeuw de drempel tussen stoep en portiek geheel is verdwenen. Rollatoren kunnen zo binnenlopen!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:29

Zijn er dan ergens afhaalpunten om een in bruikleen sneeuwschuiver af te halen? (met zout bijv.?)
Ter compensatie dan natuurlijk :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:31

ik vind het niet zo'n probleem hoor, even stoepje voor het huis en paadje in de tuin vegen, als je alleen dat van jezelf hoeft te doen en iedereen doet het hebben we er allemaal profijt van...

toen in de kerstvakantie er eerst sneeuw viel en het daarna ging dooien en weer opvriezen waren de stoepen hier ijsbanen, fijn voor de mensen die slecht ter been zijn...

bij de sneeuw erna zijn veel mensen wel hun stoep voor de tuin gaan vegen en ik denk dat veel mensen daar dankbaar gebruik van maken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:31

_rosita_ schreef:
Je wilt graag dat de post bezorgd wordt, dan is het voor die beste man of vrouw toch ook wel zo fijn als er enigszins te lopen valt?
De hele stoep tot daaraantoe, maar in ieder geval een pad maken zodat de bezorgers van post en folders en iig met goed fatsoen doorheen kunnen, lijkt me toch niet al teveel moeite.
Dwarsliggen van de overheid vooruit, maar hier heb je de overheid niet mee, maar de bezorgers die nauwelijks vooruit kunnen...

kleine dingen? ik wou dat ik klein belasting mocht betalen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:32

Mijn stoep is mooi schoon dus niemand hoeft hier zijn benen te breken door de gladheid. Heb ik zelf ook gemak van en veel werk is het niet. In 5 minuten met een goeie sneeuwschuiver klaar. Kleine moeite, groot plezier.

Heb voor mijn buurman ook een mooi pad gemaakt en de buurvrouw aan de andere kant kan ook fatsoenlijk bij haar voordeur en garage komen.

Als je gewoon goed gezond bent doe je dat even voor je medemens. Druk met werken etc. vind ik kulargumenten. Ipv naar de sportschool kan je ook sneeuw gaan scheppen. Kost niets en levert een boel waardering op van je medemens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:35

tuurlijk doe je dat voor je medemens............ absoluut.......

maar denk er nog even aan wanneer jij jouw belastingformulier invult............. want een deel daarvan gaat namelijk naar het oplossen van deze problemen.......... en dat is wel een deel waar jij voor werkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:36

Een paadje prima, maar de hele stoep, ik dacht het niet. Ik maak op eigen terrein altijd een paadje voor postbezorgers en ook op de stoep een paadje, maar ga echt niet de hele stoep doen. Dan lopen de mensen maar achter elkaar ipv naast elkaar.

Ik moet behoorlijk belasting betalen en heb er weinig voordeel van hier helemaal in het noorden.

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:38

_rosita_ schreef:

Helemaal mee eens! Als je bedenkt dat de bezorgers van post en folders en kranten trouw blijven lopen en je zelf toch blij bent dat je alles ontvangt is het mijns inziens een kleine moeite om je stoeppie even schoon te maken en begin toch alsjeblieft niet over dat ze daarvoor betaald worden want dat schijntje waar ze vaak voor lopen zouden jullie je bed niet uit komen.
Dat eeuwige gezeur over de ambtenaar vind ik ook zo kinderachtig, neem zelf eens verantwoordelijkheid voor zaken ipv altijd maar met de vinger te wijzen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:39

Ik ben heel blij dat de wegen gestrooid worden waar de bus over moet en de grote doorgaande wegen en fietspaden. Daar zijn de mensen van rijkswaterstaat en de heren van de vuilnis naast hun gewone werk heel druk mee. Daar gaan mijn belastingcenten naartoe. Als er van die belastingcenten ook nog eens mensen aangesteld moeten worden om mijn stoep sneeuwvrij te maken gaat mijn belasting nog verder omhoog dus ik doe het liever zelf op het moment dat het mij uitkomt.