Komt ook eigenlijk op hetzelfde neer, want als je hond te zwaar is voor het ijs ben je het zelf zeker dus kon ze weten dat ze er zelf ook door zou zakken als ze er over nagedacht had. Wat ze niet gedaan heeft.
Ik zou ook zonder nadenken erin springen, hoe dom het ook is. Mijn honden betekenen de wereld voor mij, ik zou mezelf niet vergeven als ik niet alles zou hebben gedaan.
Horsesandme
Geplaatst: 08-01-10 10:19
Heb het toevallig ook gezien vanochtend. Ik had ook achter mijn hondje aangesprongen hoor
Ik ben bang dat als dat met mijn hond gebeurd ik ook niet nadenk en erachter aan ga. Maar of ik het heel slim vind is een tweede.
Silence
Geplaatst: 08-01-10 10:27
Ik zou er inderdaad ook achteraan gaan als één van mijn honden door het ijs zou zakken. Maar ik zou niet zo eigenwijs zijn zoals deze vrouw. Er is duidelijk hulp aanwezig voor zowel haar als de hond. Dan zou ik niet kost wat kost die hond vast willen blijven houden, maar iemand mij eruit laten trekken en iemand anders de hond.
shilady
Geplaatst: 08-01-10 11:01
Ik heb het ook een keer gehad dat mn hond het ijs op ging het was zo koud vreselijk en toen zakte ze er doorheen dacht dat ik doodging had echt mega veel stress... Ik heb een paar mannen gevraagd of ze takken voor me wouen pakken lange takken.... uiteindelijk heb ik me hond er op die manier uit gekregen door een tak onder haar halsband te doen.. Anders was ze echt verdronken want ze ging al koptje onder en wou het in princiepe opgeven!
Dusja respect voor deze vrouw!
Marchador
Geplaatst: 08-01-10 12:28
Te zot dat er nog iemand moet vragen of dat omstanders nog mee gaan helpen `in plaats van blijven kijken´. Super van deze vrouw dat ze haar hond achterna is gegaan, hopelijk maken ze het beiden goed. Of ik hetzelfde gedaan zou hebben ik heb werkelijk geen idee want ik heb het nooit meegemaakt, op dit moment zou ik zeggen.. ja tuurlijk.. !
Pff dat ijskoude water in.. ik had wel hetzelfde gedaan!
jesterlover
Geplaatst: 08-01-10 12:37
Ik kreeg helemaal kippenvel, vooral toen de hond weer wegzwom, de vrouw kans had eruit te komen door midden van omstanders, en keihard roept, nee!! Echt heel stoer, respect voor baasje. Ook respect voor de omstanders trouwens, hoe vaak zie je wel niet dat mensen niks doen? Of te laat wat doen..
ponygekje21
Geplaatst: 08-01-10 12:38
geweldig dat ze het gedaan heeft! ik zou hetzelfde doen zal meteen achter mijn hondje aangaan hij is mn alles!!
roxiie
Geplaatst: 08-01-10 12:40
Henkjan schreef:
Ik zou het niet doen. Mijn leven is me toch iets meer waard dan een hond, hoe stom het ook klinkt.
Deze vrouw zag het niet als een hond, maar als HAAR liefde. Ik was ook zonder tijwfel achter m'n beestjes aan gegaan. Voor mij is mijn leven is net zoweel waard als het leven van m'n pony/hond. Maar daar mag iemand anders natuurlijk een andere mening over hebben
Bonita_Bon
Geplaatst: 08-01-10 12:42
Wat een oerstom filmpje, tenminste wat erop te zien is. Hond word door die vrouw bijna onder water geduwt terwijl dat dier nog prima kan zwemmen. Vrouw trekt haar hand weg voor de hulpverlener omdat eerrst haar hond eruit moet, sorry maar kan me er echt kwaad om maken. Ze hielp haar hond totaal niet met dat hysterische gedoe en waagde haar eigen leven om niks, en dat terwijl vrienden/bekenden wanhopig haar naam riepen en hulpverleners zich in allerlei bochten voor haar wrongen, en dan gewoon haar hand wegtrekken. Nee, ik vind dit eerder simpel ipv heldhaftig.
Mijn hond is mij ook heel veel waard maar ik ben dusdanig helder van geest dat ik hem met een actie als dit niet zou helpen! Stel dat ik er toch achterna was gesprongen, zou ik me wel degelijk uit het ijs hebben laten trekken om DAARNA alles op alles te zetten om mijn dier te redden. dood heeft een dier ook niks meer aan je he...
Karin_88
Geplaatst: 08-01-10 12:46
Dan maar stom, maar achter mijn hond zou ik ook aangaan... Alleen vind ik dat ze zich wel een beetje raar opstelt.. Je wordt geholpen en er zijn mensen om je heen.. Ik zou me daar heel snel aan overgeven, en die hond komt ook duidelijk aan de beurt (daarna).
Goed van die man dat hij helpt, en even duidelijk maakt wie er nog komt helpen (lijkt me duidelijk genoeg die hint) want vind wel dat er nog veel niks deden en alleen keken..
Weet niet zo goed of ik dit een heldhaftige redding vind.., eer gaat denk ik vooral uit naar die man
jarrah
Geplaatst: 08-01-10 12:47
Tsja we kunnen nu wel allemaal roepen 'wat dom van die vrouw', maarja je weet gewoon niet hoe je zelf reageerd in een dergelijke situatie, je doet zelf toch hard je best om hem eruit te krijgen en als je dan zelf door het ijs zakt... tuurlijk had die vrouw zich op de kant moeten laten helpen om vervolgens te helpen om die hond eruit te krijgen, maar je hoort hoe ze in paniek is... je kan nog zo hard roepen 'dat zou ik anders doen', maar iedereen weet dat als de paniek toeslaat je tot alles toe in staat bent! Ik ben blij voor de vrouw en de hond dat ze er heelhuids uitgekomen zijn!
Casca
Geplaatst: 08-01-10 12:47
Helemaal mee eens Bonita_Bon, mensen hier schijnen niet te beseffen dat je je hond in de weg zwemt en dat hij het veeeel langer vol kan houden dan jij in dat water.. Nee, die hond is niet blij met zijn paniekerige hysterische baas in het water....
Om even een voorbeeld te geven, mijn honden springen nu ook nog het water in (waar ik het toelaat bij een wak aan de kant), nemen een paar slokken, zwemmen een rondje, en zijn daarna helemaal blij. Kunnen prima tegen dat koude water door hun waterdichte vacht.
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Geplaatst: 08-01-10 12:49
Grrr dat van die omstanders.. Ik zit al jaren bij de reddingsbrigade, ook een aantal examens etc. gedaan.
Eerst een ambu laten bellen door een omstander, en zeggen dat hij het moet melden als hij gebeld heeft, en niet eerder weg mag gaan voordat hij dat gedaan heeft. (Want anders heb je kans dat het gewoon niet gebeurd.) Dan het slachtoffer kalmeren, en ondertussen een hulpmiddel zoeken. (Zoals idd jas riem, stok, bij voorkeur een touw dat netjes opgerold is.)
Maar wel goed dat ze de vrouw niet meteen met hun handen pakken. Dan heb je namelijk kans dat je er in gesleurd en verzopen word. Zeker als je geen bevrijdingsgrepen kent.
reina
Geplaatst: 08-01-10 13:01
Wat een verschillende reacties weer! Ik heb het begin van het filmpje niet gezien en weet dus niet of ze erin gevallen of gesprongen is, maar ik neem aan dat die vrouw in een reflex handelde, want het was duidelijk niet de meest verstandige beslissing. Hierdoor moesten er ineens twéé wezens uit het water gered worden én was ze zelf niet meer in staat om actief hulp te gaan halen.
En stel je eens voor dat jij die 'redder' bent, die zijn eigen leven waagt om een vrouw en een hond uit het water te redden en je hulp wordt gewoon afgewezen omdat die vrouw (in haar paniek) alleen aan haar hond denkt en dus niet aan het welzijn van haar redders... Dat was toch wel iets wat mij stoorde toen ik naar het filmpje keek. Ik ga die vrouw alleen niet veroordelen, want in paniek doen mensen rare dingen. Ik vind het wel schokkend om hier allemaal mensen te horen spreken over een 'heldendaad' en 'dat zou ik ook zo doen'. Het lijkt wel of tegenwoordig het tonen van je onvoorwaardelijke liefde voor je dier door (domme) heldhaftige en gevaarlijke acties belangrijker is dan handelen in het belang van je dier, jezelf en de omgeving.