Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:22

Toch lukt het niet, ze verdienen er te veel aan.
Dit jaar is er alleen al aan geregistreerd vuurwerk 68 miljoen euro verdient. En illegaal wil je niet eens weten hoeveel daar van word gekocht. En zolang ze goed verdienen, zullen ze het ook niet verbieden ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:28

Oh nee, afschaffen is onzin. Ik denk niet dat je daar ook maar iets mee oplost, je treft daar alleen de mensen mee die om 12 uur een kwartiertje buiten staan, en niet de ettertjes die al vanaf september bezig zijn want die blijven toch wel knallen. En voor de huisdieren is het vervelend, maar die ene keer per jaar hebben ze er maar aan te wennen...

Op 1 centraal punt afsteken vind ik helemaal een k*t idee, dan moeten we zeker allemaal op een veldje gaan staan vanaf 11 uur ofzo. Ik wil gewoon lekker op de bank zitten tot 12 uur, glaasje champagne drinken en dan naar buiten, kijken hoe mijn broertje wat pijltjes de lucht in jaagt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:00

Vuurwerk is LEUK. En het hoort bij O&N. Afschaffen zou ik echt onzin vinden. Het hoort erbij... en die ene dag in het jaar is het gewoon geweldig. Vind dit gedoe elk jaar weer zooo flauw.

En voor vernielingen heb je geen vuurwerk nodig...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:20

verootjoo schreef:
Vuurwerk is LEUK. En het hoort bij O&N. Afschaffen zou ik echt onzin vinden. Het hoort erbij... en die ene dag in het jaar is het gewoon geweldig. Vind dit gedoe elk jaar weer zooo flauw.

Maar oudjaarsnacht wordt er gretig gebruik van gemaakt.

En in de meeste plaatsen is het niet 1 dag maar is dat weken gaande.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:23

MISTRAL94 schreef:
verootjoo schreef:

Maar oudjaarsnacht wordt er gretig gebruik van gemaakt.

En in de meeste plaatsen is het niet 1 dag maar is dat weken gaande.

Maar als je het afschaft zijn er genoeg manieren om ook dingen te vernielen.
En dat het langer dan 1 dag is heeft meer te maken met de controle. Bij ons in het dorp ben je best wel de banketstaaf als je vroeger begint met afsteken. Staat gelijk de politie naast je :P En voila; wij hebben alleen vuurwerk op 31-12. En soms een verdwaalt rotje 1 of 2 dagen eerder, maar iig vanaf dat je vuurwerk kan kopen...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:19

edit

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:27

:r

En zo denk ik er over.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:32

Dat er mensen dit serieus willen gaan verbieden zeg.. Hier horen wij ook al regelmatig knallen vanaf november (en dat in een boerengat dat niemand kent) maar er zijn hier dan ook steeds meer controles etc. Ik hoor nu zelfs minder dan in november. Doe wat aan de controles of geef hogere boetes. (volgens mij kun je nu ook al de gevangenis in komen als je word betrapt met illegaal vuurwerk toch?) Afschaffen is net zo achterlijk als toen met dat zwarte pieten gedoe. Ik heb trouwens ook een hond die als de dood is voor vuurwerk dus daar ligt het niet aan. Het is traditie en niet alleen van Nederland, maar van de héle wereld, wil je dat echt gaan afschaffen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:11

Wat een oud topic := ik tem

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:19

Op zich is de discussie niet oud... maar omdat de post die het topic omhooghaalde is verwijderd, hier een slotje. Wanneer er behoefte is aan een hernieuwde discussie kan daar ook een nieuw topic voor geopend worden.