Jongen verliest hand door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Jongen verliest hand door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:38

ON > NM

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:29

weet je het meeste vuurwerk word in nederland gemaakt en geexporteerd naar belgie ,duitsland enz
en als je het daar koopt en dan meenemeent naar nederland is het ineens illegaal
beetje raar.
maar hoe dan ook vuurwerk ongeacht wat voor soort is gemaakt met kruit.
en kruit is explosief dus legaal of niet als het mis gaat dan ben je de sjaak
maar goed vuurwerk mag pas afgestoken worden op 31 december vanaf s'morgens 10 uur
tot??? dat weet ik dan niet precies.
ik vin dhet vuurwerk helemaal niks.
wel mooi om te zien maar ik vind het zonde om je geld de lucht in te schieten.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:34

Als je experimenteerd met explosieven (wat vuurwerk eigenlijk is), weet je wat de risico's kunnen zijn, tenminste als je niet jong, naief en onervaren bent. Deze jongen is op een gruwelijke manier letterlijk in 1 klap zijn jeugdige onschuld en onwetendheid kwijtgeraakt. Er wordt ook in de media en internet vaak verteld over pijpbommen en hoe die te maken. Daar neemt de jeugd dan een "goed"voorbeeld aan met zoiets als resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:38

Het was hier in de straat vannacht weer raak. Rond half 2 hoorde ik enorme knallen, ik keek uit het raam en zag dat de container in de fik stond en een jongen die echt keihard stond te krijsen. De ambulance is ook gekomen en heeft 1 jongen meegenomen. Meer weet ik er nog niet over en had er echt geen zin in om ze te helpen aangezien ze nog hadden geprobeerd mijn scooter te jatten...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:41

ik hoe niet van vuurwerk om die reden.
ik vind het raar, mijn broertje is heel het jaar door gewoon normaal, is echt niet dom en haalt niet van die achtelijke dingen uti die sommige wel doen.
maar met oud en nieuw lijkt het wel of er een stofje vrijkomt die hem helemaal gek maakt, en blijft hij maar bezig en heb ik hele dagen ruzie omdat hij zonodig moet knallen naast mijn konijn. doe dat lekker op straat.
ik snap het niet hoor, al die domme hype.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:42

Ik snap de lol ook niet en ik snap zeker niet waarom mensen in VLAARDINGEN Nog steeds moeten stunten met vuurwerk. De laatste weken zijn hier al zoveel ongelukken gebeurt.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:47

Dat is ook de reden dat wij hier nooit vuurwerk afsteken. Veel te gevaarlijk, ik kijk liever :D
Ze hebben niet voor niets die campagnes van; 'Je bent een rund als je met vuurwerk stunt'
oliebol happends :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:50

Eigen schuld, dikke bult.
Moet ie maar met z'n poten van duits vuurwerk afblijven.
Bovendien mocht je het gister nog niet eens afsteken, dus dan is het idd illegaal. :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:54

tja er zullen er nog vele volgen, zal wel weer heel druk worden voor abulancepersoneel en op de spoedeisende hulpdiensten

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:58

Dit noemen ze nou "lik op stuk beleid" :D

Sneu voor die jongen hoor, het is een zware straf, maar dan moet je maar niet met illegaal vuurwerk aan de haal....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:00

breezy302 schreef:
Dit snap ik niet helemaal maar ze hadden het illegale vuurwerk in een ijzeren staaf gedaan die is toen ontploft.

Als dat het geval is, ben ik heel blij dat de jongen zelf de banketstaaf was en niet een onschuldige voorbijganger of iets..
Hard, dat is het wel!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:01

Getver wat een nare dingen zo vlak voor het nieuwe jaar. Niet fijn voor de ouders en voor de slachtoffers die straks als ze volwassen zijn pas echt gaan merken dat ze voor het leven gehandicapt zijn. Zie dan maar een baantje te vinden waar je altijd al van gedroomd hebt.

Bah rotvuurwerk. Ik ben er voor vuurwerk gewoon gezamenlijk in een stad/ dorp af te stekken. Gezellig op een plein onder gecontroleerde omstandigheden. Dan maar saai en burgerlijk.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:01

ik vind het afsteken van alle soorten vuurwerk ontzettend dom. En ik vind nog wel het aller stomste dat er een scheiding wordt gemaakt tussen illegaal en legaal vuurwerk. Alsof dat legale vuurwerk zo veilig is. Dat is natuurlijk absoluut niet zo, daarmee kun je net zo goed je oog, hand of gehoor verliezen. Sneu voor deze jongen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:03

breezy302 schreef:
Het was hier in de straat vannacht weer raak. Rond half 2 hoorde ik enorme knallen, ik keek uit het raam en zag dat de container in de fik stond en een jongen die echt keihard stond te krijsen. De ambulance is ook gekomen en heeft 1 jongen meegenomen. Meer weet ik er nog niet over en had er echt geen zin in om ze te helpen aangezien ze nog hadden geprobeerd mijn scooter te jatten...

Al eens aan verhuizen gedacht...???! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:07

Ik woon hier nog maar net..... En ik moet eerlijk zeggen dat dit echt een nette buurt. Direct gelegen aan de polder en ik denk dat juist daarom die jongens alles in deze straat afsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:10

eigen schuld! vuurwerk is toch stom :P dus waarom zou je het überhaupt willen afsteken!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:11

Eigen schuld, dikke bult.......................

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:11

Ik heb altijd geleerd je bent een }:0 als je met vuurwerk stunt.
Ik steek het wel af.
Maar alleen dingen die legaal zijn.
Als iets niet afgaat ga ik niet kijken en ik zit ook met gestrekte arm op me hurken om het aan te steken en met een aansteeklont of sigaret.
Ik lees zelfs altijd wat op de verpakkingen staat. :P
Ik vind vuurwerk leuk om af te steken en naar te kijken maar ben wel heel voorzichtig.

Ik vind het stom als mensen illegaal vuurwerk kopen en ook nog eens onvoorzichtig zijn.
Ging een jaar geleden met een paar jongens om die van ik weet niet hoe grootte pijlen voetzoekers maakte ben heel snel weggegaan.
Deed het altijd wel met babypijltjes maar gewoon met siervuurwerk pijlen echt te gevaarlijk.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:12

eigen schuld, dikke bult

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:13

breezy302, mag ik vragen waar het in de buurt was, woon zelf ook in vlaardingen, aan de haven, en is hier ook al heel de dag en nacht bezig... kon vannacht gewoon niet slapen ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:14

Ik woon in West. Aan de haven is het idd erg druk. Mijn oma woont daar ook.

Lyonesse

Wibo schreef:
Sukkel. Er wordt genoeg gewaarschuwt, en waarom zou dat vuurwerk (in de meeste gevallen) illegaal zijn :evaw: ?

Niet omdat het onveilig is iig :+
Vuurwerk uit belgie en duitsland is illegaal in nederland omdat het te veel decibellen produceerd, niet omdat het rommel is. In duitsland vallen ze ook niet bij bosjes neer.

Pikeur

Het is wel zijn eigen schuld, maar alsnog erg vervelend voor hem... dit zal zijn hele leven blijven meeslepen en dat allemaal door 1 dom vuurwerkje/stoerdoenerij
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 31-12-09 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:15

Hmm collega van mij is ook meer dan de helft van hand kwijt. Naar gezicht om de hele dag tegen aan te kijken eerlijk gezegd. Voor je leven getekend dus.....

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:15

breezy:
oh, ik heb er nog niks over gehoord,
ja hier aan de haven is het echt een drukte! ze houden straks niets meer over voor het echte moment! vannacht was een hel om te slapen!