Killyenn schreef:Hypocriet? Wij doen er tenminste iets aan! Ik ben vegetarisch, eet geen vlees en vis, geen eten waar dier in verwerkt zit, ik draag geen leer en ook geen bont. Leer gebruik ik tijden het paardrijden inderdaad wel, maar daar heb ik momenteel geen invloed heb en daar ga ik me uberhaupt ook niet voor verantwoorden. Why the hell zou dat moeten? Elke bijdrage is er een. Ik ben vegetarisch omdat ik het belachelijk vind hoe onze huidige consumptiemaatschappij omgaat met andere levende wezens. Mensen willen niet zien hoe de koe die op hun bordje ligt geslacht is, dat vinden ze vies, maar het 'ding' smaakt uiteraard wel. Dat is pas hypocriet.
En natuurlijk kun je de productie van vlees wel reduceren. Denk je dat de productie van vlees momenteel even groot is als wanneer niemand op de wereld vegetarier zou zijn? Natuurlijk niet! Inmiddels zijn er zo veel vegetariers op de wereld dat dat effect heeft.
Een vaste dag invoeren gaat natuurlijk nooit werken, maar het idee erachter is goed en door het te opperen breng je het weer onder de aandacht, iets wat imo zeker nodig is

De ideeen die RedPassion oppert vidn ik inderdaad ook betere manieren om hier wat aan te doen.
Waarom voel je je zo aangevallen?
Volgens mij lees je uit mijn bericht hierboven alleen het woordje hypocriet.
Ik denk dat je er goed aan zou doen om de rest ook te lezen.

Te oordelen naar jouw berichtje hoef je je echt niet aangesproken te voelen hoor!
En om even op je punt in te gaan, ja ik weet hoe koeien geslacht worden, heb vanaf een jaar of 6 jaren geholpen bij de slagerij tegenover me en ik moet zeggen dat het vlees me nog steeds net zo goed smaakt

Daarnaast, het leer van bijvoorbeeld je zadel is goed te vergelijken met mijn biefstukje. Voor jouw zadel is er ook een beest geslacht, net zoals voor mijn biefstukje. En precies, je hoeft je inderdaad niet te verantwoorden, net zoals de mensen die geen zin hebben om vegetarisch te worden dat ook niet hoeven. Ieder z'n ding.
Ik vind dat er veel betere alternatieven zijn voordat ik erover ga denken om vegetariër te worden. Zoals biologisch vlees, of vlees van koeien waarvan je weet dat ze een goed leven hebben gehad. Ik ben dol op vlees, ik eet het graag en ik vind het een fijn idee om een beest op te eten waarvan ik zeker weet dat ie een goed leven heeft gehad. Als wij mensen 'm dan niet opeten word ie weggegooid en heb je er alleen maar veel meer werk van, als je hem dan opeet, heb je er tenminste nog iets aan.