Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 02:34

Kanelly schreef:
slokkie schreef:
Het grote verschil zit het in de vrijwillige keuze tot de relatie (als je het dat mag noemen).
Een kind is weerloos en behoort daartoe beschermd te worden.
Geen volwassene mag daar met zijn vingers aan zitten.

Ja, maar dan ben je al een stap verder. Jij hebt al over een relatie.
Ik heb het puur over de vorm van geaardheid.

Jij gaat er duidelijk vanuit dat mensen altijd gered kunnen door psychologie en/of medicijnen,
mits ze maar vroeg genoeg hulp zoeken.
Die utopie deel ik niet.

Zal het nader toelichten als ik weer wakker wordt.

nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 03:05

Daarom zei ik ook bijna iedereen Kim.
Ik weet ook dat er vooral in dit soort topics mensen opduiken die de 'andere' kant meegemaakt hebben. een kant welke ik trouwens zelf ook gedeeltelijk ken

En om maar meteen op Slokkie te reageren, nee hoor daar ga ik absoluut niet van uit.
Ik ken er genoeg waarvan ik óntzettend blij ben dat ze nooit meer naar buiten zullen mogen. Kortom, ik geloof niet in een utopie en een droomwereld waarin iedereen kan doen wat hij wil en iedereen 'gered' kan worden.
Ik vraag me ook af hoe je dat kan concluderen aan de hand van dat korte stukje tekst, maar goed... ik wacht je verklaring af ;)

Maar net zoals dat je niet alle homo's, moslims, joden, hindoe's of welk 'hokje' dan ook over 1 kam kan scheren, kan dat evenmin bij pedofielen en pedosexuelen.
En zoals in veel gevallen (en maakt niet uit waar je het dan over hebt) is gebleken, is iets bij de 'bron' aanpakken vele malen effectiever dan het puur op symtoombestrijding houden.

Want de TS stelt een i.m.o. terechte vraag, ook ik ben het er mee eens dat het op de huidige manier niet voldoende werkt.
Ik wil ik nergens dingen goedpraten, want slachtoffer worden van een pedosexueel wens je niemand toe.
Maar ik wil door mijn kennis en ervaring ook andere kanten belichten en mensen er misschien anders naar laten kijken.
Want zoals ik al eerder zei, met heel hard roepen dat we ze op moeten knopen aan de hoogste boom, lossen we ook niks op.
(En geloof me, na het lezen van dossiers roep ik dat inwendig ook. Maar als de je mens en de achtergronden leert kennen en door kennis anders naar dingen gaat kijken, zie je dat het zo simpel niet werkt)
Oké, iets wat heel effectief blijkt te werken is de sharia :+ Kijk naar Saoudi Arabië, daar komt criminaliteit bijna niet voor, lijfstraffen schrikken wel degelijk af.
Maar ja, da's ook zo zonde van al die vrouwen die eindelijk hun mishandelende man eens te lijf durven te gaan en alle andere daders van delicten die uit emotie gepleegd zijn ;) (aan de andere kant, het ruimt wel lekker op en aan al die afgehakte handjes en beentjes wennen we vanzelf wel in het straatbeeld)

Vjestagirl

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:09

Voor de duidelijkheid:
pedofiel = iemand die zich aangetrokken voelt tot kinderen
pedoseksueel = iemand die seksuele handelingen verricht met kinderen.

En ook ik ben van mening dat het een geaardheid is. Het hebben van gevoelens is nooit illegaal.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:11

Wij hebben ook hoofdschuddend zitten kijken........................niet te geloven dat dit allemaal mogelijk is. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:13

Ik heb gisteren ook met mijn mond open zitten kijken.. Ongelofelijk!! En wat een lage straffen!! :oo

Een pedofiel gaat 2 maandjes de cel in, of krijgt voorwaardelijk, zijn slachtoffer heeft levenslang!! Dat vergeten ze maar even.. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:14

Tallie1979 schreef:
Ik heb gisteren ook met mijn mond open zitten kijken.. Ongelofelijk!! En wat een lage straffen!! :oo

Een pedofiel gaat 2 maandjes de cel in, of krijgt voorwaardelijk, zijn slachtoffer heeft levenslang!! Dat vergeten ze maar even.. :n

Je bedoeld een pedoseksueel...

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:15

Ook wij hebben gekeken en met stijgende verbazing. M.n. het bewijs van goed gedrag, een flutje van niks in mijn ogen. Helaas weet ik dat ook uit praktijkervaring. Mensen die dit toch krijgen terwijl dat i.m.o. niet zou kunnen. En de houding van het taxibedrijf in het laatste voorbeeld vond ik ook stom. Gelijk op non actief zetten lijkt mij. Hoe moeilijk kan het zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:15

Vjestagirl schreef:
Tallie1979 schreef:

Je bedoeld een pedoseksueel...

Ik bedoel iemand die een kind heeft misbruikt ja.. :\

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:17

Ik zeg: Hetzelfde als in USA. Gewoon met foto en woonplaats op internet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:21

Chantal___ schreef:

Daar staat bijvoorbeeld ook foto's op van jongens die op hun 18de een relatie hadden met een meisje van 15. Die foto en informatie moeten ze levenslang blijven updaten, waardoor het dus gebeurd dat de jongen die idd een relatie had met een jonger meisje neergeschoten wordt door iemand die een pedo wil vermoorden...

Plus dat het uitnodigd tot eigen rechtertje spelen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:22

Wat ik ook zo verbazend vind is dat er zo'n vent is met een zeilkamp voor kinderen.. Hij misbruikt zo'n kereltje van 12, heeft een verbod voor het uitvoeren van soortgelijke kampen. Zit nu in een ander continent en voert daar gewoon weer hetzelfde uit..

Peter R maakt een uitzending die die viespeuk op alle mogelijke wijzen tegen wil houden, wat uiteindelijk niet lukt.

En dan gaat hij een zielig zeikverhaal tegen ouders van kinderen op zitten hangen. En die ouders slikken dat!! :oo

Als mijn kind daar op kamp zou zijn en ik zou zo iets horen, kwam het kind direct naar huis. Dan hoefde ik geen zielig zeikverhaal aan te horen, waar rook is, is vuur!! :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:23

Een pedofiel vergelijken met een homofiel/heterofiel!? Sorry, dat gaat er bij mij echt niet in.
Pedofilie/sexualiteit is een ziekte ja... En moet ver van de maatschappij gehouden worden.
Een seksuele 'liefde' voelen voor kinderen... dat kan ik niet serieus nemen. Kinderen moeten daartegen beschermd worden, het kan gewoon niet goed gepraat worden.

Het is een geaardheid... ammehoela. Dan hou je je gevoelens maar in toom zeg :\

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:24

Iemand van 18 die met een 15jarige gaat vind ik ook niet kloppen nee (in de zin dat het op pedeofielie slaat). Dat moeten ze sowieso aanpassen & d'r zal zeker vanalles verbeterd moeten worden aan de site en de werking ervan (bijv. het blijven updaten of als iemand herhaaldelijk straf heeft verdiend het erop laten staan en bijv. na zoveel jaar het erafhalen). Misschien dan niet zo 'recht toe recht aan' als in USA maar wel zoiets. Ik merkte toen al in het topic daarover dat veel mensen dat tever vnden gaan maar ik vind het wel degelijk een oplossing. Misschien dan niet zo aggressief maar het moet wel duidelijk zijn of er een pedofiel in de wijk woont oid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:27

Vjestagirl schreef:
Chantal___ schreef:

Daar staat bijvoorbeeld ook foto's op van jongens die op hun 18de een relatie hadden met een meisje van 15. Die foto en informatie moeten ze levenslang blijven updaten, waardoor het dus gebeurd dat de jongen die idd een relatie had met een jonger meisje neergeschoten wordt door iemand die een pedo wil vermoorden...

Plus dat het uitnodigd tot eigen rechtertje spelen...

Dan nuanceer je toch de nederlandse site een beetje. Of je zet erbij wat ze gedaan hebben voor mijn part. Ik vind zo'n site helemaal geen slecht idee...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:31

Ik heb het programma niet gezien, maar mijn mening is opsluiten en nooit meer loslaten. :j
In een instelling plaatsen en onder begeleiding zetten met een chemische al dan niet een werkelijke castratie. (al vraag ik me af wat voor mensen daar dan weer werken, want ken er ook genoeg die zelf bij zo'n instelling werken en hun eigen leven niet eens op orde hebben, maar wel dit soort mensen begeleiden; de lamme helpt de blinde en daar betalen wij belasting voor) :roll:
Maar goed, het is dus een geaardheid die in hun kind tijd ontstaan is en niet te genezen valt imo. :n
Mijn stiefvader is ook zo'n kloot (pedoseksueel) en dat is allemaal recent naar buiten gekomen en hij lacht erom, want het rechts systeem in Nederland is knap waardeloos wat dat betreft, maar we zijn wel met een aangifte bezig.
Al is het alleen maar om er bekendheid aan te geven, want we zijn er wel van bewust dat het voor ons zwaarder zal zijn.

Chantal___ schreef:

Inderdaad!

Pedo's zijn een kei in manipuleren en de boel liegen en bedriegen!!!
Daar gaat het namelijk nog het meeste om.
De manipulatie en iedereen om de tuin leiden.

verootjoo schreef:

Tja, als dat zo makkelijk was...
Ze hebben een kronkel.
Een vertekend beeld van de realiteit vanwege hun jeugd wat geen excuus is, maar wel verklaarbaar.
Dominate moeder, afwezig vaderfiguur.
Gaan relaties aan met vrouwen die als hun moeder kan fungeren, want ze zien zichzelf nog als een kind.
Ze weten dat de buitenwereld hier raar tegenover staat en daarom gaat het met zoveel manipulatie.
Mijn stiefvader had meer Disneyfilms etc dan een normaal gemiddeld gezin met kinderen.
Wilde sparen voor een camper met een groot bed en dan naar EuroDisney op vakantie! |o

Weet je wat ik erg vind?
Dit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_MARTIJN

Dat kan dus allemaal in Nederland.
Toen ik het las draaide mijn maag om, ook om het feit dat ik verder links zie, want mijn moeder heet Martijn(tje) en wil dr eigen dochters niet meer zien, omdat ze vind dat we het zelf hebben uitgelokt.
Hoe ziek is dat?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:33

miska schreef:
Weet je wat ik erg vind?
Dit : http://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_MARTIJN

Dat kan dus allemaal in Nederland.
Toen ik het las draaide mijn maag om, ook om het feit dat ik verder links zie, want mijn moeder heet Martijn(tje) en wil dr eigen dochters niet meer zien, omdat ze vind dat we het zelf hebben uitgelokt.
Hoe ziek is dat?

Wacht even, als ik het dus goed begrepen heb is Vereniging Martijn een Vereniging voor Pedofielen?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:33

Ja.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:35

Ja, die pedofielen vereniging vind ik te ver gaan, maar helaas, helaas, het mag in Nederland omdat we vrijheid van meningsuiting hebben..

:r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:36

Miska schreef:
verootjoo schreef:

Tja, als dat zo makkelijk was...
Ze hebben een kronkel.
Een vertekend beeld van de realiteit vanwege hun jeugd wat geen excuus is, maar wel verklaarbaar.
Dominate moeder, afwezig vaderfiguur.
Gaan relaties aan met vrouwen die als hun moeder kan fungeren, want ze zien zichzelf nog als een kind.
Ze weten dat de buitenwereld hier raar tegenover staat en daarom gaat het met zoveel manipulatie.
Mijn stiefvader had meer Disneyfilms etc dan een normaal gemiddeld gezin met kinderen.
Wilde sparen voor een camper met een groot bed en dan naar EuroDisney op vakantie! |o

dan vind ik het dus geen geaardheid meer... iig niet zo een die je met homo/heteroseksualiteit kan vergelijken.
Het is gewoon een ernstig psychisch trauma.

Overigens... niks lelijks over disney he? :P wij hebben ze allemaal in huis :D ben een groot fan

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:36

Ik vind Vrijheid van Meningsuiting wel wat anders dan Vrijheid van Pedofielie, zal wel weer aan ons liggen natuurlijk 8)7.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:37

Ja Martijn is een vereniging voor pedofielen. Sorry dat ik het zeg, maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Die mensen hebben niets misdaan.

En heterofilie en pedofilie zijn wel hetzelfde. Alle 2 een geaardheid. Alleen het in praktijk brengen van je gevoelens is bij de een verboden en bij de ander niet.

verootjoo

Tallie1979 schreef:
Ja, die pedofielen vereniging vind ik te ver gaan, maar helaas, helaas, het mag in Nederland omdat we vrijheid van meningsuiting hebben..

:r

mja... het is maar hoe je het bekijkt. Beter dat ze allemaal vieze dingen bespreken met elkaar en doen op plaatjes of weet ik het wat ze doen met zo'n vereniging. Maar dat is iig beter dan dat ze in het echt gaan experimenteren op kids.

Miska

Verootje, niks mis met Disney alleen het feit dat mijn stiefvader het bedenkt, want je weet wat daar het meeste loopt... kinderen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:38

Chantal___ schreef:
Ik vind Vrijheid van Meningsuiting wel wat anders dan Vrijheid van Pedofielie, zal wel weer aan ons liggen natuurlijk 8)7.

Nou ja, dan vind ik vrijheid van meningsuiting wel wat anders van vrijheid van heterofilie... Je kunt toch geen geaardheid verbieden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:39

Chantal___ schreef:

Wat mensen ook vaak niet snappen is dat vrijheid van meningsuiting een verticaal recht is ;) Dus niet voor burgers onderling.

Zeggen dat je de buurvrouw een prutsmuts vindt onder het mom van vrijheid van meningsuiting mag ook niet ;)