Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanneke84 schreef:Misschien dat ze eerst eens moeten beginnen bij restaurants/winkels en bakkers. Die verspilling daar is gewoon niet te geloven.. Verder is het bij ons zelf een kwestie van goed inschatten qua hoeveelheden. Restjes gaan als het nog de moeite is in de koelkast en anders gooi ik ze inderdaad weg. ( En vaak is dat niet) Alleen brood, vlees en iets van soepgroenten gaat in de vriezer. Steeltjes en restjes van witlof/ broccoli gaan naar de paarden zijn ze gek op
Dagmar_k schreef:Dingen die bij jullie in de vriezer gaan.. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken! Wat een boer niet kent.......
Nee hoor, hier gaat redelijk wat weg elke week. Zonde, klopt. Maar ik hoef niet elk dubbeltje om te draaien, en moet eerlijk toegeven dat ik mij daar ook niet zoveel zorgen over maak
Dagmar_k schreef:Of alleen koffie/thee/water drinken en niets anders?
Citaat:Dagmar_k schreef:Nou.. ontbijtspek in de vriezer...![]()
Fris zonder prikOf alleen koffie/thee/water drinken en niets anders?
Nee dat vind ik een beetje teveel van het goede.
En ja, eerlijke bokker, dit doe ik dus niet!
Vleeswaren die er aan het eind van de week liggen? Afvalbak.
Drinken wat nog open is? Afvalbak.
Groente/oud fruit? Afvalbak (behalve appels, die gaan naar 't paard)
OUd brood? Afvalbak....
Jep, ik gooi veel weg.
superwoman schreef:Karin schreef:Ach, we leven toch al in een wegwerpmaatschappij. Dat beetje afval kan er ook nog wel bij.
Je hebt afval en afval.
eten lijkt mij niet zo vreselijk schadelijk.
Die grote vriezer die mensen aanschaffen om hun eten te bewaren zou imo nog wel eens schadelijker kunnen zijn.