Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelijn schreef:KiWiKo schreef:dus je hebt eigenlijk een groter koopkracht in de sociale dienst dan als je als hard werkende meneer een minimum salaris bijeen brengt?
Dat is wel een probleem... maar bijzondere bijstand kan je ook krijgen als je minimum salaris hebt. Daarvoor hoef je echt geen uitkeringstrekker voor te zijn. Echter zal die meneer het waarschijnlijk wel lastig vinden om aan te kloppen bij de sociale dienst. Die heeft ook zijn trots en helemaal omdat je vaak ook alles op tafel moet leggen (inkomen, uitgaven etc.) daar hebben velen geen zin in [of ze weten eigenlijk wel dat bij hun er ook niet alles wit aan toe gaat].
gohya schreef:KiWiko
Op radio zie je de beelden niet.
Ze zeggen dat je op de hoogte moet kunnen blijven wat er allemaal in de maatschappij gebeurt.
Ik vind t.v. ook een luxe,maar zij denken er anders over.
Shadow0 schreef:Wat een afgunst. Als je dan toch kijkt naar wat andere mensen wel of niet hebben zou ik zeggen dat we het in verhouding tot zeg 80% van de wereld nog redelijk getroffen hebben, niet? Je had ook in Afghanistan of Somalie of Cambodja of China geboren kunnen worden. Als je voor je geboorte al Aids hebt, als je hele dorp is opgeblazen door concurerende drugsmaffia, je verdronken wordt omdat je een meisje bent, of je land in handen is van religieuze fanatici, waardoor je kansen al verkeken zijn voordat je ook nog maar 1 minuut hebt geleefd, DAT is pas niet eerlijk.
En dat die situaties voor een groot deel in stand worden gehouden door ons eigenste vrije westen, dat is niet eerlijk!
Het is niet alsof het je eigen prestatie is dat je hier geboren bent en niet daar, dat is puur geluk. En wees blij. De meeste mensen op de wereld hebben het minder getroffen. (En als je toch misstanden aan de kaak wilt stellen en gemeenschapsgeld wilt besparen, waarom worden we dan niet heel erg kwaad om de bonussen van de topmensen? Die krijgen wel meer dan een wasmachine, zelfs als ze een bedrijf naar de kl0te helpen. Da's pas oneerlijk.)
sanne222 schreef:Die spullen krijgen asielzoekers met een verblijfsstatus niet van de gemeentelijke sociale dienst. Ze kunnen een geldbedrag lenen om huisraad van te kopen en moeten dit dan later terug betalen. Dit wordt dan automatisch op hun bijstandsuitkering ingehouden.
KiWiKo schreef:En dat is dus afgunst. "Jamaar zij hebben iets wat ik niet zou krijgen, oh nee!"Afgunst, heeft niks met afgunst te maken.......... het heeft te maken met de besteding van onze belastingcenten........ Ik kan morgen geen nieuwe tv kopen hoor als deze kapot gaat, en ik ben bang dat ik ook niet bij de soos aan kan kloppen voor een nieuwe.
sanne222 schreef:Die spullen krijgen asielzoekers met een verblijfsstatus niet van de gemeentelijke sociale dienst. Ze kunnen een geldbedrag lenen om huisraad van te kopen en moeten dit dan later terug betalen. Dit wordt dan automatisch op hun bijstandsuitkering ingehouden.
Myukii schreef:TE5: dat is toch heel wat anders? Dat hebben ouders zelf gedaan, is particulier geregeld. Lijkt me logisch dat dat niet ingehouden wordt op je uitkering..
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:En dat is dus afgunst. "Jamaar zij hebben iets wat ik niet zou krijgen, oh nee!"Afgunst, heeft niks met afgunst te maken.......... het heeft te maken met de besteding van onze belastingcenten........ Ik kan morgen geen nieuwe tv kopen hoor als deze kapot gaat, en ik ben bang dat ik ook niet bij de soos aan kan kloppen voor een nieuwe.
Als je wilt klagen over de belastingcenten, zou ik zeuren over dingen waar ook wat te halen valt. Dit is miezerig gerommel in de marge... ga klagen over bouwfraude, witteboordencriminaliteit, nutsbedrijven die worden verkwanseld. Daar worden miljarden weggetoverd ten koste van jouw belastinggeld.
(Het blijft opmerkelijk. Als iemand een tientje jat, moet hij aan de hoogste boom. Maar licht het land voor miljarden op, en je blijft gewoon een topmanager...)
Van mij mogen zij hun tv hoor. En als je echt zo krap zit dat je geen tv hebt en hij gaat kapot, mag je de mijne, ok? ( -> Aanbod geldt slechts voor Kiwiko en niet voor de rest van Bokt.Ja, da's ook niet eerlijk!)
KiWiKo schreef:............. er gaat zo ontzettend veel geld weg in de BV Nederland naar onzinnige dingen.