Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angelita schreef:Waarom doet de VN hier niks aan? Of helpen die alleen maar de westerse wereld à la 'want daar krijgen we later lekker centjes voor terug'. zulke dingen zouden niet mogelijk moeten zijn tegenwoordig.
Citaat:Waarnemers verwachten dat de zaak de discussie over de fatsoenswetgeving en de toepassing van de islamitische wetgeving in het Afrikaanse land zal doen oplaaien. Eerder dit jaar lagen die onder vuur, nadat een Sudanse VN-medewerkster, Lubna Hussein, kort gevangen was gezet, omdat zij in het openbaar een broek had gedragen. Hussein, een voormalige journalist, is nu in Frankrijk om haar boek over het proces onder de aandacht te brengen.
Vjestagirl schreef:Ik denk niet dat je dit vanuit ons land en onze cultuur mag veroordelen. Je reageerd altijd vanuit wat jou is geleerd dat goed is. Deze mensen dus ook. Het meisje is ongetwijfeld op de hoogte geweest van de wetten, en dus had ze het niet aan moeten trekken.
sherif schreef:Ze zijn geschift in dat soort landen!!
Vjestagirl schreef:Wie weet vinden zij wel dat de VN wat moet doen aan euthanasie, abortus of homo's die seks met elkaar hebben. Als dan de VN hier op de deur komt kloppen lachen we ze toch ook weg...
Prrrr schreef:De VN zit wel degelijk in Sudan. Dezelfde tekst stond in de Telegraaf; fok heeft onderstaande tekst uit het originele bericht weggelaten:Citaat:Waarnemers verwachten dat de zaak de discussie over de fatsoenswetgeving en de toepassing van de islamitische wetgeving in het Afrikaanse land zal doen oplaaien. Eerder dit jaar lagen die onder vuur, nadat een Sudanse VN-medewerkster, Lubna Hussein, kort gevangen was gezet, omdat zij in het openbaar een broek had gedragen. Hussein, een voormalige journalist, is nu in Frankrijk om haar boek over het proces onder de aandacht te brengen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5434 ... rok__.html
In Sudan is dit dus ook geen normale gang van zaken. Als ik me het goed herinner zou de sharia ook alleen toegepast worden in overwegend Islamitische gebieden, en dit meisje woont dus niet in zo'n gebied. Benieuwd of het rechtssysteem al zo sterk is dat ze dit recht kunnen trekken.
Overigens: hoe zou je ertegenover staan als de VN zou bepalen wat wel en niet goed is in een land? Ik ben nog steeds wel blij dat ik mag stemmen over wat er in dit land gebeurt, en dat dat niet overgelaten wordt aan een paar ambtenaren die hier nog nooit geweest zijn. Ik denk dat het niet aan de VN is om op die manier in te grijpen in de soevereiniteit van een volk. Hulp, ja. Ontwikkeling is de beste manier waarop mensen beredeneerd voor zichzelf kunnen bedenken aan welke wet ze zich willen onderwerpen.
Vjestagirl schreef:Ik denk niet dat je dit vanuit ons land en onze cultuur mag veroordelen. Je reageerd altijd vanuit wat jou is geleerd dat goed is. Deze mensen dus ook. Het meisje is ongetwijfeld op de hoogte geweest van de wetten, en dus had ze het niet aan moeten trekken.