gedwongen fulltime te werken voor uitkeringsniveau , vind ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:04

Nuage schreef:
ikdoemaarwat schreef:
ik zie namelijk mensen die wat meer nodig hebben omdat ze bijv een groter huis + kinderen hebben
en ik zie ook mensen die van een uitkering lekker kosteloos bij moeder wonen en 3 paarden ervan onderhouden
DIT zou dus anders moeten

Vind je?
Moet de staat betalen voor een groter huis? Denk het niet.
Voor de kinderen krijg je kinderbijslag en ook de WWB uitkering is hoger als je kinderen hebt.

ja je kan iemand met 3 kinderen niet in een 2 kamerappartement zetten en zal dus een groter huis moeten dan iemand alleen ;)
toch zie ik in de praktijk toch echt mensen die er niet mee uitkomen en tevens de andere zijde van het verhaal, de mensen die die 861 krijgen en voor hun levensonderhoud niet eens meer nodig hebben dan 400

bij jou vriend zouden ze moeten kijken wat zijn lasten zijn, die volledig uitkeren,kleine motivatiebonus erop vanwege het werken
en hulp bij sollicitatie
maargoed ik run geen UWV :o
het is en blijft dan ook een mening van mij

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:05

Pff €861 voor 42 uur?!
Heeft je vriend geen diploma's?
Hebben jullie weleens aan beveiliging gedacht?
Er zijn wat bedrijven waarbij je een diploma kan halen, alleen moet je dan wel je rijbewijs hebben.
Misschien is dat een optie, in de beveiliging is meestal genoeg werk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:05

Ik werk bij het UWV Werkbedrijf. Wij gaan verder niet over de WWB, maar onze collega's wel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:07

Lieszje schreef:
Pff €861 voor 42 uur?!
Er zijn wat bedrijven waarbij je een diploma kan halen, alleen moet je dan wel je rijbewijs hebben.

beveiliging heb je niet altijd een rijbewijs nodig

schiphol zoekt idd nog genoeg mensen in de beveiliging, hoef je geen rijbewijs voor te hebben
salaris van minimaal 1600 euro schoon
wel wisseldiensten,leeftijd niet belangrijk

misschien idd een optie?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:07

Nuage schreef:
En hoe maak je dan onderscheid tussen die groepen IJp?

Er zijn mensen die dat gewoon hardop roepen, gelukkig in mijn omgeving niet al te veel, wat ik persoonlijk vind dat een hele slechte instelling. Maar in de kroeg heb ik er al een paar ontmoet, wel bv uitgaan je geld zo besteden en maar weer klagen dat de uitkering niet hoog genoeg is. Mijn idee kan je gerust een keertje uitgaan, maar niet 3x per week, en dan maar verkondigen dat je niet hoeft te werken en je dat ook echt niet van plan bent, omdat het geld zo ook wel binnen komt. Daar kan ik dus met mijn pet niet bij.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 13:08

Nuage schreef:
Ik werk bij het UWV Werkbedrijf. Wij gaan verder niet over de WWB, maar onze collega's wel.

Kun jij mij dan vertellen hoe mijn vriend deze situatie dan het beste naar zijn hand kan zetten
Wat moet hij doen om bv sollicitatiehulp te krijgen en bij wie kan hij aankloppen met eventuele klachten
Het is natuurlijk wel zo dat hij zich heel erg inzet nu maar een paar weken lang pennen draaien word hij bij het vooruitzicht al depressief van
maar goed als het niet anders is moet het maar maar er moet voor hem toch ook iets uit te halen zijn ?

Schiphol is wel heel erg ver van huis haha
vind het heel lief hoor maar ik wil niet dat jullie de indruk krijgen dat mijn vriend er zelf niks aan doet
want omgekeerd is waar namelijk

IJp

Re: gedwongen fulltime te werken voor uitkeringsniveau , vind ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:10

Su_Cr_Cheese: jouw vriend is bouw gericht, mag ik vragen wat hij kan en waar jullie wonen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:10

het was maar een idee ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:11

ikdoemaarwat schreef:
Nuage schreef:
Vind je?
Moet de staat betalen voor een groter huis? Denk het niet.
Voor de kinderen krijg je kinderbijslag en ook de WWB uitkering is hoger als je kinderen hebt.

ja je kan iemand met 3 kinderen niet in een 2 kamerappartement zetten en zal dus een groter huis moeten dan iemand alleen ;)
toch zie ik in de praktijk toch echt mensen die er niet mee uitkomen en tevens de andere zijde van het verhaal, de mensen die die 861 krijgen en voor hun levensonderhoud niet eens meer nodig hebben dan 400

Ik vind iemand zelf verantwoordelijk voor zn kinderen. Als je geen geld hebt, moet je niet aan kinderen beginnen, en al helemaal niet aan 3 :x

Overigens kunnen ze hier in het dorp ook met 17 kinderen in een rijtjes huis met 4 slaapkamers wonen, dus het kán wel, als je maar wil.

kan ik niet = wil ik niet

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 13:11

ik ga zo even reageren ijp
ben net vrij van werk nu dus ga even op huis aan en dan zal ik daar even achter de comp kruipen

(ohoh bokken onder werktijd haha)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:11

Waarom heeft ie in die paar jaar dat ie aan het sukkelen is met uitzendbureau's niet zijn rijbewijs gehaald?? Anders leg je jezelf imo hele grote bepaerkingen op en eindig je in situaties als deze.

@Ikdoemaarwat: Ik vind niet dat het hebben van eventuele kinderen moet uitmaken in de bedragen. Kinderen zijn imlo voor je eigen rekening. Als je niet toekomt met je geld moet je ofwel niet ozveel kinderen maken, ofwel beter omgaan met geld.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:12

ikdoemaarwat schreef:
Lieszje schreef:
Pff €861 voor 42 uur?!

beveiliging heb je niet altijd een rijbewijs nodig

schiphol zoekt idd nog genoeg mensen in de beveiliging, hoef je geen rijbewijs voor te hebben
salaris van minimaal 1600 euro schoon
wel wisseldiensten,leeftijd niet belangrijk

misschien idd een optie?

Meeste bedrijven vragen een rijbewijs, omdat je wisseldiensten moet kunnen draaien.
Dan moet je kunnen aantonen dat je ook om 3 uur s'nachts kan beginnen, ik ken niet veel bussen en treinen die nog zo laat rijden hoor.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 13:13

Dat hij zijn rijbewijs niet heeft gehaald gaat geloof ik verder niemand aan
sommige mensen hebben daar geen mogelijkheden voor

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:16

Su_Cr_Cheese schreef:
Dat hij zijn rijbewijs niet heeft gehaald gaat geloof ik verder niemand aan
sommige mensen hebben daar geen mogelijkheden voor

Ik zeg alleen dat je zelf dan heel grote beperkingen oplegt en dat je dan moet aanvaarden dat er situaties als deze ontstaan omdat je geen werk kan vinden waarbij geen rijbewijs is vereist.

Eerlijk vind ik het niet hoor, iedereen heeft recht op een deftig loon die past bij het aantal uren die je werkt vind ik. Maar in de praktijk kan ik me voorstellen dat dit is wat je tegenkomt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:18

verootjoo schreef:
Ik vind iemand zelf verantwoordelijk voor zn kinderen. Als je geen geld hebt, moet je niet aan kinderen beginnen, en al helemaal niet aan 3 :x

ik vind dat jij hier nogal wat stelt zeg!

kan jij in de toekomst kijken?
nee dat kan je niet, en moeders met 3 kinderen raken niet altijd bewust alleenstaand en met de handen in het haar!
ik vind dat je dat eerst in ogenschouw mag nemen voordat je dingen gaat roepen die mensen kan kwetsen

bravespot: voor jou hetzelfde,je kan niet in de toekomst kijken
mijn vriendin heeft 2 kinderen en was gelukkig getrouwd en vraagt er ook niet om dan man haar ineens verlaat en laat zitten met een groot huis en schulden

maar zal jou niet overkomen denk? :Y)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:20

Ik heb vijf jaar geleden zoiets gedaan. 32 uur per week een baan als assistent webmaster tegen behoud van bijstandsuitkering. Dat was een soort omscholingstraject of stage. Duurde 6 maanden en ik kreeg 800 euro uitkering in de maand. Het heeft me uiteindelijk wel verder geholpen en ik was erg blij dat ik niet thuis zat, maar gewoon aan het werk was in een leuke omgeving. Als ik die functie echt als reguliere baan had gehad, had ik het dubbele aan salaris. Dat is natuurlijk wel zuur, maar goed, ik kon toen echt niets anders krijgen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:21

Ik PM je even

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:23

Ik heb zelf ook zo iets, ik heb een HBO opleiding gedaan maar niet de gewenste werkervaring. Dus ik kwam eigenlijk ook nergens aan de bak, nadat ik het schoonmaken enzo wel had gezien kwam ik ook in een speciaal traject. Ik heb nu een werkervaringsplaats via een reintegratie bureau (gemeente/UVW) gevonden op een kinderdagverblijf waar ik doorgroeimogelijkheden heb. Ik ben blij dat deze mogelijkheid bestaat, met de opgebouwde werkervaring kan ik of blijven en straks uit de bijstand komen of verder solliciteren met werkervaring en ook uit de bijstand komen.
Ik heb ook geen vetpot, ik heb alleen geluk dat ik nog geen paarden heb en thuis wonend ben en zo naast de nodige dingen kan sparen om zo nu en dan een weekend weg kan gaan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:24

Ik woonde wel al op mezelf, maar kan goed leven van weinig. Rijbewijs had ik nog niet, dus ook geen kosten van een auto. Ik hield niets over aan het einde van de maand en leuke dingen doen was alleen mogelijk omdat ik niet op vakantie ging in de zomer. Je moet wat dingen laten dan.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:25

Ik heb idd ook geen rijbewijs.

Edit; Ik word trouwens wel achter de broek gezeten door dat bureau om zo snel mogelijk aan mijn rijbewijs te beginnen...
Laatst bijgewerkt door Adriana op 24-11-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:25

ikdoemaarwat schreef:
mijn vriendin heeft 2 kinderen en was gelukkig getrouwd en vraagt er ook niet om dan man haar ineens verlaat en laat zitten met een groot huis en schulden

Ik vind dat echt heel erg hoor, maar eerlijk is eerlijk. Het bewust niet hebben van kinderen en daarbij dus ook niet de financiele last op jezelf nemen, moet niet gestraft worden met minder geld. Vind ik.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:29

Het sociaal minimum voor 1 persoon ligt rond de 800 euro per maand. Maar voor een gezin met kinderen is dat 1200 euro. Er is dus wel degelijk een hogere uitkering voor mensen met kinderen. Daarnaast zijn er nog belastingvoordelen en kinderbijslag.

Ik vind het logisch dat er iets meer uitkering is indien er kinderen in het spel zijn. Maar dat moet niet zoveel zijn dat er opeens mogelijkheid is om in een groot huis te gaan wonen.

Met 2 kinderen in de bijstand lijkt het me niet vreemd als de kinderen een kamer moeten delen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:31

ikdoemaarwat schreef:
verootjoo schreef:

ik vind dat jij hier nogal wat stelt zeg!

kan jij in de toekomst kijken?
nee dat kan je niet, en moeders met 3 kinderen raken niet altijd bewust alleenstaand en met de handen in het haar!
ik vind dat je dat eerst in ogenschouw mag nemen voordat je dingen gaat roepen die mensen kan kwetsen

Dat is anders, dan niet werken en wel aan kinderen beginnen ;) Ik neem aan dat de man in zo'n situatie alimentatie betaald, het huis verkocht wordt, de vrouw werkt. En ja, het is moeilijk, maar zeker wel te doen.

En net als urielle vind ik ook niet dat je dan ineens een groot huis kan krijgen. Wat is er mis met een appartement, of idd een kamer delen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:33

Adriana schreef:
Ik heb idd ook geen rijbewijs.

Edit; Ik word trouwens wel achter de broek gezeten door dat bureau om zo snel mogelijk aan mijn rijbewijs te beginnen...

Maar dan moet je wel ergens geld vandaan kunnen toveren om dat te doen, dat zat er bij mij echt niet in. :n

Een uitkering is voor mensen met kinderen inderdaad hoger. Die 400 euro in de maand extra lijkt veel, maar je meer dan eten, wonen en de rekeningen betalen kan je er echt niet van. Dus, zuinig met je kleren en spullen omgaan. Goedkope boodschappen halen en dan hopen dat je nog een keertje iets leuks kan doen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:35

Imre schreef:
Maar dan moet je wel ergens geld vandaan kunnen toveren om dat te doen, dat zat er bij mij echt niet in. :n

Een uitkering is voor mensen met kinderen inderdaad hoger. Die 400 euro in de maand extra lijkt veel, maar je meer dan eten, wonen en de rekeningen betalen kan je er echt niet van. Dus, zuinig met je kleren en spullen omgaan. Goedkope boodschappen halen en dan hopen dat je nog een keertje iets leuks kan doen.

En genoegen nemen met bv een normale tv en geen dikke breedbeeld oid. Prioriteiten stellen, dus ieder dubbeltje omkeren en goed bedenken wat je als eerste levensbehoefte nodig hebt.