moeshie schreef:Ik vind het toch een beetje ongepast om hetero- en homoseksuelen te vergelijken met pedofielen hoor... Het gaat hier over meer dan een normale, gezonde seksuele voorkeur: houden van seks met kinderen is absoluut onaanvaardbaar in welke vorm ook!
In onze culturele opvattingen ja. Er zijn ook landen waar homofilie niet als als normaals en gezonds word gezien. 50 jaar geleden zagen wij homofilie ook niet als iets gezonds.
moeshie schreef:En ok, een heteroseksuele kan ook iemand verkrachten, maar die zal dan ook gestraft worden. Pedofilie is idd een ziekte, waar slechts bij een kleine minderheid iets aan gedaan kan worden!
Dus ja, voor mij is het ook heel duidelijk, die man mag van mij alles studeren maar niets met kinderen!
En Vjestagirl: bij homoseksuelen is er sprake van een vrije wil van beide kanten, van twee mensen die elkaar graag zien. Pedo's vergrijpen zich aan kinderen. Het is verkrachting van kinderen, zoiets zal nooit aanvaard worden!
Hoe weet jij dat zoiets nooit aanvaard zal worden? Wie weet denken we er over 100 jaar wel heel anders over. En het is een seksuele voorkeur. Als je kijkt op de site van stichting Martijn kun je ook zien dat er mannen zijn die het (seksuele) contact met ouderen erg prettig vonden toen ze jonger waren...