Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:19

Marjo_x schreef:
Ik ben het met blue_Eyes eens. Educatie moet vrij zijn, alleen vind ik ook dat een pedofiel niet met kinderen mag werken.. Maar er is vast wel meer te doen met een studie pedagogiek..

nee dit is speciaal voor kinderen , je kan wel gewoon pedagogie doen... voor ouderen mensen of volwassen ondersteuning,
ik vind dat pedo`s een straat verbod op kinderen moeten hebben , niet bij kinderspeeltuintjes mogen komen etc
maarja er lopen veel kinderen rond :+

Anoeska

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:26

Pedagogiek of opvoedkunde is de studie van de manier waarop volwassenen (ouders, opvoeders, onderwijzers) jeugdigen grootbrengen met een bepaald doel. Dus je kan bijna geen baan bedenken waarbij je als pedagoog niet met kinderen werkt.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:26

wendy_paard schreef:
Marjo_x schreef:
Ik ben het met blue_Eyes eens. Educatie moet vrij zijn, alleen vind ik ook dat een pedofiel niet met kinderen mag werken.. Maar er is vast wel meer te doen met een studie pedagogiek..

nee dit is speciaal voor kinderen , je kan wel gewoon pedagogie doen... voor ouderen mensen of volwassen ondersteuning,
ik vind dat pedo`s een straat verbod op kinderen moeten hebben , niet bij kinderspeeltuintjes mogen komen etc

Maar je kan als pedagoog ook nog lesgeven aan studenten enzo :P Dus er zijn vast wel enkele mogelijkheden ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:30

wendy_paard schreef:
ik vind dat pedo`s een straatverbod op kinderen moeten hebben , niet bij kinderspeeltuintjes mogen komen etc

Ik vind dat pedofielen net zo veel rechten hebben als ieder ander. Deze mensen zijn wezenlijk niet anders dan andere mensen. Er zullen veel meer pedofielen niets doen met hun geaardheid dan dat ze er wel zijn die het doen.

In deze redenatie, laten we dan ook alle heteroseksuele mannen een omgangsverbod met vrouwen geven, want wie weet randen ze ze ooit aan. En een homoseksueel mag nóóit in de buurt van mannen komen. Want wie weet rand hij wel mannen aan?

En hoe geef je iemand in hemelsnaam een straatverbod op kinderen?

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:42

Vjestagirl schreef:
wendy_paard schreef:
ik vind dat pedo`s een straatverbod op kinderen moeten hebben , niet bij kinderspeeltuintjes mogen komen etc

Ik vind dat pedofielen net zo veel rechten hebben als ieder ander. Deze mensen zijn wezenlijk niet anders dan andere mensen. Er zullen veel meer pedofielen niets doen met hun geaardheid dan dat ze er wel zijn die het doen.

In deze redenatie, laten we dan ook alle heteroseksuele mannen een omgangsverbod met vrouwen geven, want wie weet randen ze ze ooit aan. En een homoseksueel mag nóóit in de buurt van mannen komen. Want wie weet rand hij wel mannen aan?

Sja, maar wanneer is iemand een pedofiel en wanneer niet. Lijkt mij dat dit alleen aan het licht komt als er een vervelende situatie heeft plaatsgevonden.
Lijkt mij niet dat een pedo even uit de kast komt en het aan vrienden en familie verteld. In mijn ogen is het ook niet te vergelijken met hetero of homoseksuele geaardheid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:50

Sandka schreef:
Vjestagirl schreef:

Sja, maar wanneer is iemand een pedofiel en wanneer niet. Lijkt mij dat dit alleen aan het licht komt als er een vervelende situatie heeft plaatsgevonden.
Lijkt mij niet dat een pedo even uit de kast komt en het aan vrienden en familie verteld. In mijn ogen is het ook niet te vergelijken met hetero of homoseksuele geaardheid.

Waarom niet? Het is een seksuele geaardheid/voorkeur.

50 jaar geleden kwamen homo's ook niet uit de kast, was het ziek en zondig. En als je nu gaat zeggen 'dat was wat anders' nee, dat was het niet, dat was precies hetzelfde. Het tijdsbeeld is alleen veranderd.

Wie weet veranderd het ook ooit nog wel tov pedofilie, wie weet.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:51

Ik vind het toch een beetje ongepast om hetero- en homoseksuelen te vergelijken met pedofielen hoor... Het gaat hier over meer dan een normale, gezonde seksuele voorkeur: houden van seks met kinderen is absoluut onaanvaardbaar in welke vorm ook!
En ok, een heteroseksuele kan ook iemand verkrachten, maar die zal dan ook gestraft worden. Pedofilie is idd een ziekte, waar slechts bij een kleine minderheid iets aan gedaan kan worden!
Dus ja, voor mij is het ook heel duidelijk, die man mag van mij alles studeren maar niets met kinderen!

En Vjestagirl: bij homoseksuelen is er sprake van een vrije wil van beide kanten, van twee mensen die elkaar graag zien. Pedo's vergrijpen zich aan kinderen. Het is verkrachting van kinderen, zoiets zal nooit aanvaard worden!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:56

moeshie schreef:
Ik vind het toch een beetje ongepast om hetero- en homoseksuelen te vergelijken met pedofielen hoor... Het gaat hier over meer dan een normale, gezonde seksuele voorkeur: houden van seks met kinderen is absoluut onaanvaardbaar in welke vorm ook!

In onze culturele opvattingen ja. Er zijn ook landen waar homofilie niet als als normaals en gezonds word gezien. 50 jaar geleden zagen wij homofilie ook niet als iets gezonds.

moeshie schreef:
En ok, een heteroseksuele kan ook iemand verkrachten, maar die zal dan ook gestraft worden. Pedofilie is idd een ziekte, waar slechts bij een kleine minderheid iets aan gedaan kan worden!
Dus ja, voor mij is het ook heel duidelijk, die man mag van mij alles studeren maar niets met kinderen!

En Vjestagirl: bij homoseksuelen is er sprake van een vrije wil van beide kanten, van twee mensen die elkaar graag zien. Pedo's vergrijpen zich aan kinderen. Het is verkrachting van kinderen, zoiets zal nooit aanvaard worden!

Hoe weet jij dat zoiets nooit aanvaard zal worden? Wie weet denken we er over 100 jaar wel heel anders over. En het is een seksuele voorkeur. Als je kijkt op de site van stichting Martijn kun je ook zien dat er mannen zijn die het (seksuele) contact met ouderen erg prettig vonden toen ze jonger waren...

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:00

Vjestagirl schreef:

50 jaar geleden kwamen homo's ook niet uit de kast, was het ziek en zondig. En als je nu gaat zeggen 'dat was wat anders' nee, dat was het niet, dat was precies hetzelfde. Het tijdsbeeld is alleen veranderd.

Wie weet veranderd het ook ooit nog wel tov pedofilie, wie weet.

OMG, het is hetzelfde? het tijdsbeeld is alleen wat veranderd.

Nou ik hoop van harte dat het over 50 jaar nog steeds ziek en zondig is om pedofiel te zijn. Onvrijwillige seks en kinderen gaan toch in geen enkel opzicht samen. Volwassen mensen moeten kinderen beschermen niet beschadigen, maargoed dat is mijn zicht.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:02

moeshie schreef:

Wie zegt dat dat met pedofilie niet zo is?
Is het verkrachting omdat jij het zegt?
Heb jij aan alle kinderen die seks met een volwassenen heben (gehad) gevraagt of ze het zelf ook wouden?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:04

Moontje1991 dat is toch geen discussie!? Daarbij niet in dit topic over een pedofiel die wilt studeren ;)

En dat die man deze studie wilt volgen, zegt i.m.o. al genoeg,

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:06

Ja, er is zoiets als 'de uitzondering die de regel bevestigd' maar sorry, als je pedofilie begint goed te praten of begint te vergelijken met homofilie... Waar sta je dan? Laten we allemaal gezellig kinderen verkrachten 'want dat vinden ze toch niet erg' Hallo!?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:08

moeshie schreef:
Ja, er is zoiets als 'de uitzondering die de regel bevestigd' maar sorry, als je pedofilie begint goed te praten of begint te vergelijken met homofilie... Waar sta je dan? Laten we allemaal gezellig kinderen verkrachten 'want dat vinden ze toch niet erg' Hallo!?

Dat zeg ik toch niet ik zeg alleen dat jij niet kan zeggen dat het verkrachting is want dat weet je niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:09

Wat op zich wel apart is, is dat deze man zonder al te veel problemen bij een opleiding kan worden weggestuurd. Maar komt hij morgen een leuke vriendin tegen waarmee hij besluit een gezin te stichten, dan wordt het veel moeilijker om er wat aan te doen :o

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:11

Moontje1991 schreef:
moeshie schreef:

Dat zeg ik toch niet ik zeg alleen dat jij niet kan zeggen dat het verkrachting is want dat weet je niet.

Nee een kind van (bijv. 6) heeft voor zijn plezier seks met een volwassen vent, kom op zeg.
Je gaat trouwens helemaal offtopic. ;)

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:12

odetteke schreef:
Wat op zich wel apart is, is dat deze man zonder al te veel problemen bij een opleiding kan worden weggestuurd. Maar komt hij morgen een leuke vriendin tegen waarmee hij besluit een gezin te stichten, dan wordt het veel moeilijker om er wat aan te doen :o

Ja en daarom, de dingen waar wel wat aan kan worden gedaan moeten ook gedaan worden. Toch van de zotte om zo'n man dit soort educatie te laten volgen. Vind het niet meer dan terrecht dat hij is afgewezen :Z

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:16

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:21

[/quote]

Wie weet veranderd het ook ooit nog wel tov pedofilie, wie weet.[/quote]

SORRY???? Ziek in je hoofd?? Dit heeft niet te maken met cultuur of tijdsbeeld. Dit heeft te maken met sex met kinderen die hierdoor [bewezen] beschadigd raken voor de rest van hun leven. Sex hoort plaats te vinden met wederzijds goedkeuren en kinderen zullen dat nooit kunnen. Kunnen we straks aanranding/verkrachting ook onder cultuur gooien??

Sexuele voorkeur prima, maar niet ten koste van.....
imo gaat de vergelijking met homosexualiteit niet op. Homosexualiteit gaat niet ten koste van anderen. Dat is met wederzijds goedvinden. Of een cultuur dit wel of niet goedvind, heeft niet te maken met schade berokkenen, maar bijvoorbeeld met geloof of in die cultuur geldende normen.

Nog even doorgaan in die trand van redeneren: sociopaten met moordneigingen, pyromanen, kleptomanen enz. Allemaal cultuurgebonden? Neem niet aan dat er een cultuur is die toe gaat staan dat mensen schade berokkend wordt door iemands persoonlijke voorkeur/neigingen. Dit zal hopelijk altijd verboden blijven.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:22

Marjo_x schreef:
Ik word toch ook niet geil van elk plaatje van een naakte vent ?Dus dat snap ik nooit zo goed :P

Omdat jij een normaal werkend brein heb en iemand die op kinderen geilt niet!
Dit soort mensen ziet kinderen door een hele andere bril als dat een normaal iemand ziet...
Die zal inderdaad opgewonden kunnen worden van een kind wat in zijn blootje in bad zit.

Ik vind het logisch dat dit soort mensen niet wordt toegelaten aan zo'n opleiding.
Wat hebben deze mensen te zoeken in een beroepgroep waar ze toch nooit aan het werk mogen?
Laat ze lekker plantjes schoffelen,hout-zagen of schoenen verkopen of whatever maar geen beroep waar je op een (soms close) manier in aanraking komt met jonge kwetsbare kinderen!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:46

Maar er is weleen groot verschil tussen iemand die zich alleen aangetrokken voelt tot kinderen en iemand die echt iets met deze gevoelens doet.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:52

odetteke schreef:
Maar er is weleen groot verschil tussen iemand die zich alleen aangetrokken voelt tot kinderen en iemand die echt iets met deze gevoelens doet.

Jaja, maar iemand die zich tot kinderen aangetrokken voelt staat toch niet te boek als pedofiel. Dat ben je toch niet zomaar, die mensen lopen daar toch niet mee te koop.
Oke die van die pedopartij daargelaten }:0

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:07

Vjestagirl schreef:
Ik vind dat een pedofiel best pedagogiek mag studeren. Pedofilie kun je vergelijken met homofilie of heterofilie. Je kunt prima als jongen met een homo omgaan zonder dat hij een vinger naar je uit zal steken. Je kunt als meid prima met een hetero jongen omgaan zonder dat hij een vinger naar je uit zal steken. Je HOEFT er niet naar de handelen, dat is je eigen keuze. Als pedofiel kun je in de samenleving heel normaal meedraaien.

Bij deze man vind ik het wat anders. Hij is secretaris voor een partij die ervoor staat dat ze seks met jongeren en kinderen goedkeuren. Dit houdt in dat deze man niet in staat is om te beseffen dat het naar de normen en waarden van onze maatschapij niet goed is, en daarom is de kans groter dat hij zich wel schuldig zal maken aan het practiseren van pedofilie. Deze man mag van mij best de studie doen, maar niet met jonge kinderen werken.

goed geschreven.
Wat wel jammer is, dat pedofielen toch een seksuele drift voelen, en dat die op de een of andere manier verzadigd moet worden.
Kijk, hetro's en homo's zijn wat dat betreft gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Zij kunnen instemming geven voor de seks en zijn gerechtigd om seksuele activiteiten te ondernemen met elkaar.
Een volwassene en een kind echter, gaat nooit lukken. Verboden, moet je van afblijven.
Dus wanneer je weet dat je seksuele gevoelens met betrekking tot kids hebt, ben ik van mening dat wanneer je niks illegaals wilt doen, je jezelf ook in bescherming moet nemen en zo ver mogelijk verwijderd moet blijven van kinderen!
Let wel dat je als pedagoog macht hebt. Je kennis en je status kunnen gebruikt worden voor vervelende praktijken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:44

En terecht dat hij niet word toegelaten!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:05

Vjestagirl schreef:
dwaallicht schreef:
Als je die opleiding volgt, zul je tóch in aanraking komen met kinderen. Dat wordt immers je "vakgebied." Groot gelijk dat die man dat dus niet mag.

Een niet-praktiserende pedofiel kun je niet vergelijken met een homo/hetero imo, want bij die twee laatsten gaat het om omgang tussen volwassenen. In een werksituatie met pedofiel en kind is er geen gelijkheid en zal het kind zich niet als een volwassene kunnen verdedigen tegen ongewenste seksuele avances..

Maar lang niet iedere pedofiel zal ongewenste seksuele avances maken, net als dat lang niet iedere man/vrouw ongewenste seksuele avances maakt...

In heel veel werksituaties is er geen gelijkheid. Als ik een docente zou zijn is er toch ook geen gelijkheid tussen mij en mijn middelbare scholieren/studenten?
Als ik de directeur zou zijn van een bedrijf is er toch ook geen gelijkheid tussen mij en mijn medewerkers/stagaires?

Kinderen zijn me daar te waarvol voor om het risico te nemen, omdat een pedofiel zo graag tussen de kinderen wil studeren. Dat is de kat op het spek binden. Daarnaast, als homo of hetero zul je altijd nog de mogelijkheid tot het uiten van je seksuele voorkeur hebben middels seksueel contact. Stel je kunt dat niet via de reguliere weg krijgen, kun je het altijd nog betaald zoeken bij wijze van. Voor een pedofiel is er die mogelijkheid niet. Dus, imo, zul je daar veel meer gefrustreerde typjes bij hebben die hun "ei" niet kwijt kunnen. Imo zou een zichzelf respecterende pedoseksueel juist bij kinderen weg moeten blijven, zet een gefrustreerde pedo bij kinderen die sowiso geestelijk nog niet zo ver zijn als een volwassene en dus kwetsbaarder, en je hebt (in mijn ogen) een tikkende tijdbom.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:16

sorry ik word missleijk van bepaalde opmerkingen hier.
ten eerste pedofolie is een ziekte waat je niet van kan genezen.
als jij je vergrijpt aan minderjarige ookal willen ze het zelf ben je niet goed bij je hoofd.
ten 2e het erge is dat het zelde om verkrachtingen gaat de pedofiel gaat heel sluw te werk en wint het vertrouwen van zijn slachtoffer (manupilatie van het hoogste niveau) dan komt de eerste aanrakingen en ja die zijn vaak fijn want eerlijk is eerlijk sex is fijn.
en dat maakt het zo erg kinderen schamen zich juist omdat ze meegedaan hebben en dat het zo fijn was.
ongelooflijk dat dit soort mensen hier in een mond genoemd worden met homo''s ongelooflijk!!!
die man is maar een studie voor dat is een lood studie eentje recht tussen zijn ogen.