Bewoners belasting????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Bewoners belasting????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:13

Het systeem om per kilometer te betalen bestaat al zolang als er benzineprijzen bestaan. Diegenen die een zuiniger voertuig hebben, betalen automatisch ook minder. De vervuiler betaalt. De kilometerheffing komt met een ontzettend duur systeem, waar ook weer gaten in zitten en waar ook nog eens de privacy van de Nederlander overboord wordt gezet.

En als iemand denkt dat het systeem om de kilometerheffing te vrgaen niet duur wordt, dan is die of slecht geinformeerd of heeft hij een laag boter op Zijn hoofd van Maastricht tot aan Groningen.

Het enige "fijne" van dit systeem is dat het veel banen zal genereren als het systeem door een Nederlands bedrijf geleverd wordt. Dat Nederlands bedrijf kan dan lekker veel centen in de zak steken ;) Als de deal naar het buitenland gaat, hebben we een systeem bedacht dat geen waarde toevoegt, maar wel handen vol met geld kost. Dan nog maar liever een kwartje meer voor de benzine betalen en de wegenbelasting het raam uit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:26

precies joost, het kan allemaal veel goedkoper en veel simpeler :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:27

En de overheid die maar blijft zeggen dat het gebruik belast moet worden en niet het bezit.
Gelazer is hier dat de overheid te ingewikkeld denkt. Probleem met kastjes en registratie is de fraude die altijd te makkelijk en te lukeratief is.
Er is een heel simpele oplossing voor die kilometerheffing : fraude is daarbij onmogelijk, je betaald naar hoeveel je verbruikt, geen ingewikkelde administratie, toeristen betalen automatisch mee en zuinig rijden verdient zichzelf onmiddelijk terug. En dat is : stop wegenbelasting in de benzineprijs.

Waarom denkt de overheid niet zo simpel?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:32

Ik heb geen auto en geen rijbewijs, zou niet weten waarom ik opeens moet gaan meebetalen aan de onderhoud van wegen.
Die ambu of brandweer die ooit 1x uitrukt, die betaal ik al via de verzekering. Eenig idee wat een ritje met de ambu kost?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:35

weet je ik heb een frans vriendje............ en die verklaart ons Nederlanders allemaal voor gek :)

In Frankrijk gaat iedereen gelijk in de staak bij dit soort onzinnige dingen................. en niet zo zuinig ook......... en wij, wij laten het maar allemaal gebeuren, in het ergste geval word er een hyves pagina aangemaakt :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:45

Gewoon de wegenbelasting in de brandstofprijzen verwerken (minus dat kwartje); simpel, goedkoop, rechtvaardig en hufterproof. Net als in Duitsland, daar hebben ze dit al jaren......maar waarom de benzine in Duitsland dan toch nog goedkoper is??????
Maar ja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan hè.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:45

Dat is zo waar! Als wij wat meer protesteerde zouden ze de helft wel laten :j

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 20:59

Albert schreef:
Gewoon de wegenbelasting in de brandstofprijzen verwerken (minus dat kwartje); simpel, goedkoop, rechtvaardig en hufterproof. Net als in Duitsland, daar hebben ze dit al jaren......maar waarom de benzine in Duitsland dan toch nog goedkoper is??????
Maar ja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan hè.

Voor zover ik weet is de brandstof bij ons 1 van de duurste van Europa.....Komt door de belastingen die al bij de prijs inbegrepen zitten......Fijn he, zo'n belastinggei*le regering! En inderdaad, wij schaapjes blijven maar betalen. We zouden echt eens volop in opstand moeten komen, kijken wat er dan gebeurd }>

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:02

gewoon een grote staking voor de zorg, onderwijs en belastingen.........

moet je Den Haag toch hermetisch mee af kunnen sluiten een dag :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:04

Ik begrijp de protesten wel hoor, maar met een verzorgingsstaat als de onze gaat er ook véél geld uit. En ja, de inwoners moeten dat betalen, wie anders? Dus óf er moet meer binnen worden gehaald, óf er moet minder uitgaan.. Een heroverweging van dat laatste lijkt me ook niet onnodig..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:06

ik vraag me al heel lang af wanneer het gaat gebeuren dat Nederland de constante lastenverzwaring eens beu is.

neem het zorgstelsel......... we moeten steeds meer betalen en krijgen steeds minder vergoed, neem de benzineprijzen........ belachelijk gewoon!
neem het onderwijs waar we als onze kids 13 zijn een godsvermogen aan kwijt zijn, maar ze MOETEN wel!!!

en ga zo maar even door..........

an dan Bos van de week :) Nederlanders moeten meer gaan sparen............... euh JAAAAA MENEER BOS!!! WAARVAN!!! er zijn mensen afhankelijk van een voedselbank in dit welvarende landje........ 6 op de 10 huishoudens kunnen het financieel moeilijk dragen elke maand......... 2 op de 10 huishoudens helemaal niet......

Ik heb 45 man op de loonlijst staan en 8!!! loonbeslagen liggen........

nou jij weer meneer Bos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:07

Chubby schreef:
Ik begrijp de protesten wel hoor, maar met een verzorgingsstaat als de onze gaat er ook véél geld uit. En ja, de inwoners moeten dat betalen, wie anders? Dus óf er moet meer binnen worden gehaald, óf er moet minder uitgaan.. Een heroverweging van dat laatste lijkt me ook niet onnodig..

verzorgingsstaat????????? verzorgingsstaat???????? kweenie hoor......... maar dat is allang niet meer :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:09

We hadden kunnen weten dat de ene belasting met een andere opgevuld zou worden, ik sta er niet eens van te kijken }:0

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:10

Jawel, dat is het wel.. Maar daar merkt de hardwerkende burger maar weinig van :=

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:29

Horigen
De horigen waren boeren die bepaalde verplichtingen hadden tot een heer. Horigen waren geen eigenaar van hun grond, maar ze hadden bepaalde gebruiksrechten. In ruil daarvoor hadden ze verplichtingen die konden bestaan uit het afdragen van een deel van de oogst of het verlenen van bepaalde diensten (hand en spandiensten). Ook de heer had verplichtingen naar "zijn" horigen toe. Met name het verzekeren van rechtszekerheid en veiligheid en ook een zekere sociale zekerheid behoorden tot deze taken. De relatie horige-heer kon niet eenzijdig worden opgezegd en ging in beginsel over op een volgende generatie.

In tegenstelling tot lijfeigenen konden horigen wel bezit hebben en overerven; ze waren echter verplicht een deel van hun opbrengst aan hun heer af te staan, en ook om voor deze heren diensten te verrichten. Ze waren bovendien aan de door hen bewerkte grond verbonden (glebae adstrictus = aan de aardkluit gebonden), ze konden dus niet verhuizen, tenminste niet zonder de toestemming van hun hee5

Stukje tekst uit Wikipedia. Stamt uit tochwel een tijdje geleden (middeleeuwen) en weet niet of er nou zoveel mee opgeschoten zijn..........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:54

KiWiKo schreef:

Daar schrik ik van! Wat veel!

Kan me wel in het idee van Joost vinden. Het is inderdaad zo simpel als men maar wil...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:02

Alet74 schreef:
KiWiKo schreef:

Daar schrik ik van! Wat veel!

Welkom in de echte wereld. Moet ik er nog bij vermelden dat de gemiddelde werknemer van Kiwiko MBO+ is opgeleid?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:23

Albert schreef:
KiWiKo schreef:

Welkom in de echte wereld. Moet ik er nog bij vermelden dat de gemiddelde werknemer van Kiwiko MBO+ is opgeleid?

Eigenaar van een groot bedrijf, 1200 man op de loonlijst, waarvan 100 managers en dus 1100 "arbeidskrachten" vertelde een paar weken geleden dat er bij 400 man loonbeslag ligt....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:44

dat is inderdaad een beetje het gemiddelde tussen de 25 en 50 % van het personeel heeft een loonbeslag.......

dan kan je voorzichtig zeggen dat een kwart van de Nederlanders in de schulden zit.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:17

En het vervelende in dat soort zaken is: je kunt bijna al een extra arbeidskracht aannemen om die loonbeslagen allemaal in goede banen te leiden. Als je met 400 loonbeslagen te maken hebt, kan het makkelijk zo zijn dat je bij enkele misschien de termijnen niet helemaal in acht neemt.... en dan ben je de sjaak... want dan betaal je het als werkgever zijnde zelf...

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 12:39

KiWiKo schreef:
dat is inderdaad een beetje het gemiddelde tussen de 25 en 50 % van het personeel heeft een loonbeslag.......

dan kan je voorzichtig zeggen dat een kwart van de Nederlanders in de schulden zit.

:oo Dat is geen kattenp*is!! Da's echt veel! Niet te geloven dat dat vandaag de dag nog kan.........

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:42

Ik weet straks echt niet meer waar ik het van moet gaan betalen,we kunnen precies rondkomen en dan moeten er geen gekke dingen gaan gebeuren.
En dan nog meer belasting gaan betalen pffffffff zeg ik heb niet meer hoor het is op en sparen waarvan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:17

SChroef dat percentage maar weer op...
Ik lees net dat Bos aangeeft dat de hypotheekrente aftrek de komende jaren alsnog gaat sneuvelen...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:52

Natuurlijk roven ze het geld wel op een andere manier van de burger, ze moeten al die mensen die die onzinnige regels en wetten verzinnen toch ergens van betalen.
In de zorg gaat het geld ook amper naar de mensen op de werkvloer, daar wordt in bezuinigd en niet bij het management.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 23:17

@Ikima: dat gebeurd niet alleen maar in de zorg hoor, helaas.