2012 Waar of niet Waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: 2012 Waar of niet Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:18

ach volgends sommige mensen zou hij al 4 keer vergaan moetten zijn ofzo:P

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:26

Ik geloof der niet echt in, maar het lijkt me toch eng. Het zou wel een beetje raar zijn dat als 'god' zegmaar ons hier op deze aarde heeft gezet om ons er vervolgens ook weer af te halen met al het mogelijke geweld dat er is :P.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:30

Laatst bijgewerkt door Simbaa op 11-11-09 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:30

Ik word altijd bang van dit soort berichten :+ Weet niet of ik het nou wel of niet moet geloven haha

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:03

Aan de ene kant geloof ik andere kant niet. Ben helaas zo'n goedgelovig mens. :P

Ach, we zien wel. Hoop dat het op een rekenfout beduid, want anders ben ik pas 18,5 :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:31

Yessy schreef:
tamary schreef:
Inmiddels is duidelijk dat het omrekenen van de maya kalender naar de onze een beetje fout is gegaan 2012 is niet de eind datum, maar 2208
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5161 ... 08___.html

2200, 208 jaar na 2012. Er stond een klein foutje in het oorspronkelijke persbericht en dat heeft iedereen nog veel fouter overgenomen aldus de schrijver van het persbericht :D

Gelukkig hebben we nog even :+

2200 is geen 208 jaar na 2012 :Y) Dat wordt dan 2220 ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:39

van 2012 naar 2208 , jah iedereen maakt fouten :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:41

Zo, ik ben gisteren dus naar de film geweest :D
Best een leuke film! Voor diepgang en uitleg over de ondergang hoef je niet heen te gaan, want dat hoofdstuk hebben ze voor het gemak maar even grotendeels overgeslagen. Ook de Maya's worden bijna niet genoemd.
Dat vond ik wel erg jammer.
De special effects daarentegen waren wel weer heel gaaf gedaan :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:47

Ik ga er ook heen. Vond the day after tomorrow ook zo gaaf.

Of ik er in geloof, nee daar is de wereld al te vaak voor vergaan.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:48

Zoveelste topic..:P

Elk jaar vergaat de wereld, toch? Tenminste, als je de 'doem' denkers wilt geloven..

Omdat de media groeit, groeit ook de aandacht naar bepaalde (nutteloze) zaken.. in dit geval het vergaan van de wereld in 2012..

Ik zou zeggen.. proof it! En kom met harde bewijzen; geen vage dingen zoals een Maya kalender dat ophoudt en dat de wereld naar de zoveelste dimensie gaat (?)..

Bangmakerij! ;)

Maareh... die film lijkt me wel supercool qua special effects! :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:52

Blue_Eyes schreef:
Yessy schreef:

2200, 208 jaar na 2012. Er stond een klein foutje in het oorspronkelijke persbericht en dat heeft iedereen nog veel fouter overgenomen aldus de schrijver van het persbericht :D

Gelukkig hebben we nog even :+

2200 is geen 208 jaar na 2012 :Y) Dat wordt dan 2220 ;)

Zelfs ik ben er van in de war, dank je voor je correctie :D

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:30

Waarom maakt iedereen zich er zo druk om, ik geloof dat de aarde een keer vergaat, maar het kan nu zijn of over 'miljoenen' jaren... tsja wie zal het weten? Het is toch ook niet belangrijk...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:17

onzin natuurlijk.

niemand weet wanneer het einde der tijden komt. wel hebben wij de voortekenen ervan meegekregen. maar de enige kennis daarover is bij God. Niemand kan dat voorspellen.

worden natuurlijk gelijk docu's en films over gemaakt. het nieuws gaat de hele wereld over,... gaap :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:21

Gelul.
Er is een vergissing, een flinke ook :+
Het is namelijk zo dat de maya-kalender inderdaad eindigt in 2012. Zij rekenden namelijk anders dan wij doen, zij hielden rekening met hoe de planeten stonden. Volgens mij is het telkens als er 5 bepaalde planeten op een rij komen? En dat is één keer in de zoveel jaar (spreek over duizenden jaren). Dús in 2012 zou er een nieuwe kalender beginnen. Maar zou jij, na al dat harde rekenen om die kalender maken voor de komende 10.000 jaar, al gelijk beginnen aan de volgende? Nee. Juust, daar zit het hem in. Daarom is de kalender dus gestopt. Helaas wordt dat gelijk gekoppeld aan het feit dat de aarde zou vergaan :+ (Nu is het trouwens opeens verzet naar 2208 :') )

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:28

eeeek ik zag een stukje uit die film, nou heb ik echt al heel vaak dezelfde droom gehad dat ik een enorme vloedgolf of tsunami maar dan echt mega groot!!kilometershoog over ons land heen slaat. HEt enigste in de droom is dat iedereen zichzelf probeerd te redden en steeds eindigd de droom dat iedereen verdrinkt uiteindelijk!!gadver en dan zie ik dit stukje in de film.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:29

Ik geloof er ook niks van, maar ik wil de film wel graag zien :j Ik vind dit soort films wel interessant altijd, vond ik van The Day After Tomorrow ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:29

diesel83 schreef:
eeeek ik zag een stukje uit die film, nou heb ik echt al heel vaak dezelfde droom gehad dat ik een enorme vloedgolf of tsunami maar dan echt mega groot!!kilometershoog over ons land heen slaat. HEt enigste in de droom is dat iedereen zichzelf probeerd te redden en steeds eindigd de droom dat iedereen verdrinkt uiteindelijk!!gadver en dan zie ik dit stukje in de film.

Vloedgolven hebben juist iets te maken met hoe je je voelt enzo ;) Google maar 'ns op :)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:30

Ik geloof in God, dus heb het eeuwige leven....

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:33

Sieppus schreef:
Ik geloof in God, dus heb het eeuwige leven....

Dat is ook een manier van optimisme ;)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:36

tamary schreef:
Inmiddels is duidelijk dat het omrekenen van de maya kalender naar de onze een beetje fout is gegaan 2012 is niet de eind datum, maar 2208
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5161 ... 08___.html

Dat hoorde ik paar weken terug van iemand ja, heel drama om niets. Heb het topic verder niet gelezen dus misschien staat dit al ergens; Was zelfs laatst een man op tv die zijn baan had opgezegd en zijn hele leven had aangepast op het vergaan van de wereld in 2012 en hij leefde volgens bepaalde regels ofso. Die zal wel flink balen...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:30

Heel toevallig ook dat net nu 2012 begint te naderen ze het ineens "narekenen". :Y)

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:35

Ben ik dan de enige die het wel geloofd... ? :+
Ik vind het heel apart allemaal, maar denk dat het best wel is waar zou kunnen zijn..
Ik ga in iedergeval met mn paard en ouders naar Hongarije, dat ligt boven de zee spiegel, en een vriendin van mij heeft daar een huis.
Het is ook niet zo dat heel de wereld vergaat, maar alleen de landen die onder de zeespiegel liggen.. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:57

Bizzybijtje schreef:
Maar zou jij, na al dat harde rekenen om die kalender maken voor de komende 10.000 jaar, al gelijk beginnen aan de volgende?
Sorry, maar die vind ik heerlijk droog en zó logisch... _O-

Verder tja, geloven doe ik het zeker als het gebeurd is of als ze er echt zwaar zwart op wit bewijs voor hebben. Tot die tijd hou ik het op 'dat zien we dan wel weer' en ga ik er me niet druk over maken. Zonde van je tijd want a. als het gebeurd gebeurd het en kun je er waarschijnlijk weinig aan veranderen en b. als het niet gebeurd heb je je voor niets zorgen zitten maken. Trouwens, als je eens een beetje googled op 2012 komen de meest fantastische verhalen langs, dat maakt het hele gebeuren ook niet echt geloofwaardiger. Aliens. Intergalactische oorlogen. Écht... :') En dan heb je nog die deeltjesversneller die de wereld in een zwart gat doet vergaan (o nee, dat wordt gesaboteerd door onze tijdreizende achterachterachterkleinkinderen _O- - kijk, effe gejat uit ander topic :o ), de ijstijd die, volgens bepaalde bronnen, in 2015 begint en een komeet die ergens rond 2026 komt buurten. En zo blijven ze ons elke keer wel weer bang maken met voorspellingen, en dat terwijl ze nog niet eens in staat zijn om een altijd kloppend weerbericht te bouwen...
Eerst nog maar eens zien, en dan bedenk ik wel of ik het geloof. ;)

Maar de film wil ik zeker wel zien, alleen al om het spectakel. :j

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 03:56

Nou als we op 22 december 2012 nog allemaal leven, kunne we een groot feest gaan houden want dan heeft de aarde weer een doomsdag overleefd. Die aarde blijft maar vechten tegen de doomsday's :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 04:40

Waarom zegt iedereen dat de maya's drama voorspellen als dat niet zo is? Hun Kalender houd dan abrubt op en daaruit maken mensen op dat ze het einde der tijden voorspellen. Maar de maya's zijn nl uitgemoord door oa volkeren uit mexico en later al helemaal door de spanjaarden... Grote kans dat ze gewoon geen tijd meer hebben gehad om een nieuwe kalender op te stellen.

En zelfs al zou het een voorspelling zijn, het feit dat er geen nieuwe kalender is kan net zo goed inhouden dat tijd zoals wij die kennen (uren, dagen, maanden enz) of zoals zij die kende dan niet meer van belang zullen zijn.

Paniekzaaierij die nergens op slaat...

Boeiende site:
http://www.symbolic.be/?CategoryID=338&ArticleID=1748
Als mensen nou eens heel simpel de woordjes "De Maya's" intypte op google, zouden ze al heel andere visies krijgen ipv als kippen zonder koppen achter dergelijke idiote amerikaanse "de wereld gaat vergaan en enkel wij zullen het overleven als sterk Amerika! 'cause we can!" films aan te hollen. :) I, robot. I am Legend, war of the worlds, Independence day, allemaal films die je onder dezelfde noemer kan zetten als deze "2012". Leuke actiefilm maar heeft allemaal geen ruk met de voorspelling van de maya's te maken. Amerika maakt er weer een heerlijk circus rond met die rotfilm. Maar 1 feit is zeker: De maya's hebben NOOIT het einde van de wereld voorspeld. zij die zeggen van wel hebben zich verkeerd geïnformeerd. Hun kalender eindigt dan enkel. ;) Mogelijkheden daar voor zijn nogmaals: Of "tijd" wordt minder belangrijk. Of ze waren gewoon te druk bezig met uitgemoord worden waardoor ze geen nieuwe hebben kunnen maken.