'Lover' boys

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: 'Lover' boys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:21

Volgens mij zijn het echt niet alleen de onzekere meisjes die slachtoffer worden! Het kan iedereen overkomen. Het is ook niet leeftijdsgebonden, al zal het bij volwassen vrouwen niet zo heel vaak voorkomen, het schijnt wel te gebeuren.
Ik zou dus nooit nooit zeggen in dit kader.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:22

Daderprofiel

* 89% van de daders is allochtoon
* 37% van de daders is Marokkaan
* leeftijd tussen de 16 en 30 jaar
* opleiding is alleen middelbare school
* sociaal vaardig (vlotte babbel)
* op jonge leeftijd al begonnen met criminele carrière

(uit 'Loverboys: feiten en cijfers, een quick scan' door Anke van Dijke en Linda Terpstra)
[bewerken] Slachtofferprofiel

* 64% van de slachtoffers is 18 tot 24 jaar met vaak voorafgaande slechte sociale ervaringen met familie en anderen.

Kenmerken van de slachtoffers van loverboys en -girls zijn de volgende:

Het gaat veelal om meisjes die:

* in de puberteit zitten;
* niet voor zichzelf op (durven te) komen;
* uit gebroken gezinnen komen, waarin geen of een 'verkeerde' vader of moeder aanwezig was;
* een ontwrichte jeugd hebben gehad, bijvoorbeeld door mishandeling of seksueel misbruik;
* meestal lager opgeleid zijn.
* emotioneel zwak staan door een bepaalde gebeurtenis

Waar de slachtoffers vandaan komen of hoe ze eruit zien maakt meestal niet uit. Het kan bij wijze van spreken iedereen overkomen. Soms ronselen loverboys ook meisjes die licht verstandelijk gehandicapt zijn.[4]

O mijn god.. dit zijn pijnlijke harde feiten zeg!!
verstandelijk gehandicapten.. wat erg!! En 89 procent allochtoon...wow :|

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:23

Ja ze weten ze altijd heel goed uit te kiezen. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:26

Ik geloof ook wel dat het kan gebeuren met meisjes (of vrouwen) die net wat minder onzeker zijn. Een loverboy (of pooier) die echt heel geraffineerd te werk gaat kan vast zelfs zo'n meisje 'om' krijgen.

Zoals iemand al eerder zei, er zijn vrouwen die in een gewelddadige relatie zitten en ook niet dom zijn, maar toch de stap (nog) niet nemen om voor zichzelf te kiezen. Het sluipt erin en het is idd heel gemakkelijk om als buitenstaander te zeggen 'dat overkomt mij niet' en 'ik zou eruit stappen', maar als je er zelf tot over je oren in zit, dan is het toch ineens heel anders.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:29

ik denk dat ze bang zijn om alleen te komen te staan zonder zo'n man of jongen.. Of ze zijn echt bang in elkaar gerost te worden.. Maar over het eerste.. dan ben je te onzeker om idd voor jezelf te kiezen en in jezelf te geloven dat je het ook alleen kan allemaal.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:29

Ohh ja hoor Karin dat geloof ik zeker.
Als mijn vriend nu ineens een loverboy zou zijn dan zou ik daar ook wel veel moeite mee hebben denk ik. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:35

Het is ook niet 'zo, ik ben bij hem weg dus ik ben van hem af'. In het boek van Maria Mosterd werd dat wel heel duidelijk: die gast liet bijvoorbeeld zelfs zijn vriendjes infiltreren in het opvanghuis waar zij was ondergedoken. Je denkt buiten bereik te zijn, maar je gangen blijven gevolgd worden. Het lijkt iig erg ingewikkeld te zijn om van zo'n figuur af te komen.

Voor vrouwen die in een gewelddadige relatie zitten is zo'n relatie in zekere zin ook 'veilig'. Ze weten waar ze aan toe zijn, maar ze weten niet wat hen te wachten staat als ze ervoor wegrennen. Dan maar 'veilig' in een niet zo beste situatie blijven zitten in plaats van de onzekerheid die ze ervoor terugkrijgen. Helaas (jaren geleden) meegemaakt in mijn nabije omgeving, is gelukkig uiteindelijk goed afgelopen maar het zet je wel aan het denken.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:38

Ben wel benieuwd of er op bokt misschien meiden hun verhaal kwijt willen die dit hebben meegemaakt ? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:59

Ik weet van mijn moeder die in de jeugdzorg werkt dat ze ook meisjes zoeken met een wat lager iq die makkelijker te beinvloeden te zijn. Hun werkveld is heel groot.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:53

MarcoBorsato schreef:
Ik weet van mijn moeder die in de jeugdzorg werkt dat ze ook meisjes zoeken met een wat lager iq die makkelijker te beinvloeden te zijn. Hun werkveld is heel groot.

is ook zo. Vooral deze meiden zoeken houvast en willen ergens bijhoren. Het is veilig wanneer iemand hun vertelt wat te doen, en voor hun zorgt.
Helaas zijn deze meisjes erg makkelijk beïnvloedbaar en heel moeilijk tot inzicht te krijgen.

Maria Mosterds boek gelezen, heel pakkend, heel zwaar ook.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 06:11

nichtje van me is ook in handen geweest van loverboy- of ook wel moneyboy?? Zij is/ was wat onzeker over haar uiterlijk. Tja genoeg inpraten dat ze mooi is enz enz en ze is voor hem gevallen. Wat er allemaal gebeurt is weet ik niet en wil ik niet weten. Maar denk wel dat ze doodsbang is geworden en deed alles.
Ruzie met ouders, liegen, geld "stelen" van ouders enz enz.
GElukkig is ze nu weer thuis en heeft ze een hele lieve vriend.

Echt vreselijk je kan ze vaak niet pakken omdat ze meisjes pakken die 18 geweest zijn en dus "vrijwillig" meegaan.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:17

Ohw dat is wel heel erg Tyke!!
Ja als je 18 bent geweest is het heel vervelend. echt verschrikkelijk dat die jongens nog gewoon rondlopen zo...
op naar het volgende meisje :n

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:19

saar0203 schreef:
maar vaak wel meisjes die zich afhankelijk van een jongen opstellen en snel te verleiden zijn met dure kadootjes.

maar als je er idd in geinteresseerd bent is: echte mannen eten geen kaas van maria mosterd een aanrader. zij vertelt haar verhaal over hoe zij in dit cirquit terecht is gekomen en hoe moeilijk het is om er weer uit te komen.

juist in het boek van maria hamert zij erop dat het niet altijd met kado's te maken heeft dus vind deze combi van je tekst wel een beetje vreemd.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:35

Vaak (niet altijd) gaat het om meisjes die vooraf al niet heel sterk in hun schoenen stonden of meisjes die geestelijk niet erg sterk zijn. Je pikt ze er zo tussenuit. Die meisjes zijn vaak heel gevoelig voor de complimentjes van die ratten.

Heel soms komt het wel eens voor dat juist hele slimme meiden ervoor vallen, maar dat is meer uitzondering op de regel. Die gasten kiezen een bepaald type meisje uit. Op de een of andere manier hebben ze er een neusje voor en maken ze er een sport van.

Heb er met mijn werk dikwijls mee te maken gehad. Heel triest allemaal... Het zijn echt ratten :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:38

Angel___ schreef:
Wij werden er laatst op school ook voor gewaarschuwd dat er genoeg rondlopen rond de school, en dat we ons altijd mogen melden als we denken dat er iemand mee in aanraking is gekomen.

Het boek echte mannen eten geen kaas wil ik zeker nog eens gaan lezen! :j
Ik denk het zelfde als de ts hoor. Ik denk ook; hoe kan je daar in trappen. Maar ze kunnen het hoor, die boys zijn slim, en weten precies wie ze hebben moeten.

Boek is definitief een aanrader, hoewel ik nooit boeken lees heb ik deze in een klap uitgelezen!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:19

Ik heb het boek van Maria Mosterd ook gelezen en het heeft echt indruk gemaakt, maar ik zou het boek van Maria's moeder (Ik stond laatst voor een poppenkraam) ook zeker aanraden om te lezen. Het is het verhaal van Maria alleen dan hoe haar moeder het heeft meegemaakt, en dan zie je maar weer hoe ver die gasten gaan, zelfs haar moeder had niet door wat hij deed terwijl hij bij haar thuis op de bank zat!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:36

Ze zijn zo vreselijk geraffineerd en hebben een geweldig neus voor meiden die er 'gevoelig' voor zijn. In de buurt van speciaal onderwijs, ivbo en vbo scholen ( hoe heet dat nu?) , leefgroepen etc zie je standaard auto's staan met 1 of meer van die gasten erin. Keurige auto, gelikte kleding, vriendelijk en idd onwijs geraffineerd.

Ik heb laatst een lezing gehad van 'Pretty Woman' in Utrecht. Zij bieden hulp aan meiden die slachtoffer zijn van structureel seksueel misbruik. Brrrr.. wat je dan ook allemaal hoort, niet te geloven. Zelf werk ik op leefgroepen, daar komt regelmatig een auto langs of komt gezellig in de buurt posten. Politie kan niets doen, want je kunt tenslotte niemand oppakken die gewoon geparkeert staat, maar ondertussen weet iedereen dat dat weer zo'n eikel is.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:26

Ik heb een tijdje gelden op school voorlichting gehad over loverboys, hoe ze het doen etc.
Heb daar veel van geleert, en vind het ook goed dat ze die voorlichtingen houden.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:50

Nou, ik ken iemand die dit heeft meegemaakt.. En heb gehoord hoe het gebeurt is.. Geloof me, veel mensen kunnen daarin trappen, echt erg veel..
En eruit komen.. Ho maar.. dat gaat echt neit zomaar..
Die mensen spelen vuile spelletjes..
Ze laten vaak ook de meiden zien hoe ze iemand iets aandoen als er niet naar ze word geluistert.. en die zien dat, en als ze te horen krijgen dat hun of hun familie dit ook mee kan maken..
Dan is het moeilijk om nee te zeggen tegen zo iemand. Die bluffen niet hoor, die doen het ook echt.

Die mannen zijn gek, echt gek..

Je kan wel heel hard gaan roepen: ja ik zal daar nooit in terecht komen.. ik heb ze wel optijd door..
Tegen de tijd dat je door hebt met wat voor type je zit, ben je al te laat..

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:54

Heb ook al heel veel verhalen over loverboys gelezen,
wisten jullie trouwens dat er ook lovergirls bestaan?
dat zijn meisjes en die doen eigenlijk hetzelfde als loverboys, en dan worden hun slachtoffers hun zogenaamde beste vriendin, en langzamerhand laat ze haar met mannen naar bed gaan..
vreselijk..

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:55

Ik heb het boek "Echte mannen eten geen kaas" gelezen. Een erg mooi boek. Staat precies in omschreven hoe de jongens te werk gaan en wat voor meisjes ze er in luizen. Het lijkt me verschrikkelijk om in die situatie terecht te komen, en kom er dan maar weer eens uit.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:58

Ik heb het boek "Loverboys" ook gelezen van Helen Vrieswijk (gode schrijfster!) echt een heftig verhaal.
"Echte mannen eten geen kaas" van Maria Mosterd is ook erg om te lezen...

Ik ben altijd geintresseerd in deze boeken, zowiezo van Helen.

Je hebt er ook een film van. "Loverboy" heel oud volgens mij... Nederlandse film, zeker een aanrader!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:59

Laatst bijgewerkt door MaaikeMo op 06-11-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:59

ja die is inderdaad op youtube te zien :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:01

Chans schreef:
Ik heb het boek van Maria Mosterd ook gelezen en het heeft echt indruk gemaakt, maar ik zou het boek van Maria's moeder (Ik stond laatst voor een poppenkraam) ook zeker aanraden om te lezen. Het is het verhaal van Maria alleen dan hoe haar moeder het heeft meegemaakt, en dan zie je maar weer hoe ver die gasten gaan, zelfs haar moeder had niet door wat hij deed terwijl hij bij haar thuis op de bank zat!

Idd ook een interessant boek, het verhaal van Maria's moeder. Ik wil het vervolg van Maria's boek ook nog lezen (Bindi).