Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:In jouw ogen, niet in de wetenschap. Slechte voorlichting, groepsdruk en een algemene acceptatie van de maatschappij door de verlaagde waarden en normen zijn nog altijd de hoofdredenen(nog maar te zwijgen over dde opvoeding van tegenwoordig....Geldt niet voor alle ouders hoor...)
Dat schelden...Nee, normaal is dat niet...Maar als ouder zou je je kind al op vroege leeftijd leren dat wij op de TV of in het internet ziet realistisch, objectief en met een kilo zout te nemen...
Lydia_ schreef:Adil18 schreef:Deze clips zag je 20 jaar geleden ook al....dus zou dat de reden moeten zijn? Nee, ik denk het niet. Meisjes krijgen geen anorexia van America's next topmodel, dus welke invloed hebben videoclips vraag ik me dan af?
En is het zo dat mensen twintig jaar geleden niet ook gewoon de clips nadeden? Was daar iets mis mee?
20 jaar geleden was ik er nog niet
Hier is het toch wel anders hoor.. In America Next Topmodel zitten knappe meisjes, meisjes van nu (of 20 jaar geleden ook? Geen idee![]()
) gaan zich daar snel aan spiegelen. Zijn toevallig 9 van de 10 meisjes dun, willen meisjes die het zien ook dun zijn, of worden. Hoevaak wel niet bij dat soort progamma's gezegt word dat een (imo) dun meisje dik is... En ja, dat kan leiden tot anorexia.
Welshcobfan schreef:Makkelijk gezegd... je hoofd maar afwenden.
Maaaaar: de docenten zijn wel verantwoordelijk voor de leerlingen op dat moment. Dus als er al wat leerlingen tussen lopen die zich erg ongemakkelijk voelen, moet je ook voor hen opkomen. Het is een school, geen discotheek.
Als er veel geklaag komt van de ouders, vind ik het niet meer dan normaal dat ze dan ingrijpen. Ouders moeten hun kind ook met een gerust gevoel naar een schoolfeest kunnen laten gaan.
Blue_Eyes schreef:Adil18 schreef:In jouw ogen, niet in de wetenschap. Slechte voorlichting, groepsdruk en een algemene acceptatie van de maatschappij door de verlaagde waarden en normen zijn nog altijd de hoofdredenen(nog maar te zwijgen over dde opvoeding van tegenwoordig....Geldt niet voor alle ouders hoor...)
Dat schelden...Nee, normaal is dat niet...Maar als ouder zou je je kind al op vroege leeftijd leren dat wij op de TV of in het internet ziet realistisch, objectief en met een kilo zout te nemen...
En waar valt dit dan onder, volgens jou? Ik zie een duidelijk verband....
Kinderen van 12, 13 jaar zijn simpelweg niet in staat om realistisch, objectief en met een kilo zout naar dit soort dingen te kijken.
Welshcobfan schreef:Makkelijk gezegd... je hoofd maar afwenden.
Adil18 schreef:Dat zijn ze wel, maar wij denken dat ze dat niet zijn...
En waar dat onder valt...Euh, 20 jaar geleden waren er ook al vreselijke clips met vreselijke teksten en toen was er niks aan de hand...Het ligt aan de maatschappij en de opvoeding dat dergelijke videos nu mogelijk wel een rol spelen. Als ze uberhaupt een rol spelen. Een meisje zal imo eerder sex hebben met een jongen omdat haar beste vriendin het ook heeft gedaan dan omdat ze het in een video heeft gezien...
Welshcobfan schreef:Als er veel geklaag komt van de ouders, vind ik het niet meer dan normaal dat ze dan ingrijpen. Ouders moeten hun kind ook met een gerust gevoel naar een schoolfeest kunnen laten gaan.
Blue_Eyes schreef:Adil18 schreef:Dat zijn ze wel, maar wij denken dat ze dat niet zijn...
En waar dat onder valt...Euh, 20 jaar geleden waren er ook al vreselijke clips met vreselijke teksten en toen was er niks aan de hand...Het ligt aan de maatschappij en de opvoeding dat dergelijke videos nu mogelijk wel een rol spelen. Als ze uberhaupt een rol spelen. Een meisje zal imo eerder sex hebben met een jongen omdat haar beste vriendin het ook heeft gedaan dan omdat ze het in een video heeft gezien...
Wetenschappelijk onderzoek naar puberhersenen heeft uitgewezen dat ze dat niet zijn. Puberhersenen zijn zo onrijp dat ze echt nog niet in staat zijn tot objectiviteit.
Ik vind het trouwens wel erg makkelijk om mensen maar uit te maken voor hypocriet en laf, als jij niet weet tegen wie je het hebt.
Adil18 schreef:Welshcobfan schreef:Makkelijk gezegd... je hoofd maar afwenden.
Waarom niet, we kunnen het namelijk ook als iemand op straat doodgetrapt wordt. Staan erbij en kijken ernaar, of liever gezegd: We kijken er niet naar en doen alsof we het niet zien...
Mensen kunnen echt vreselijk hypocriet en laf zijn, bah...
Adil18 schreef:Welshcobfan schreef:Als er veel geklaag komt van de ouders, vind ik het niet meer dan normaal dat ze dan ingrijpen. Ouders moeten hun kind ook met een gerust gevoel naar een schoolfeest kunnen laten gaan.
Das pas makkelijk! Ouders doen in de opvoeding overduidelijk iets fout, want het kind doet iets wat de ouder niet goed vind...Maar laat de leraar het maar lekker oplossen joh![]()
En lost de leraar het op? Nee, als ze ergens anders uitgaan doen ze het daar wel..
Adil18 schreef:Nee, ik bedoelde jou niet, maar de mensen die niet naar Dirty dancing kunnen kijken maar ook niet ingrijpen als er iemand op de straat wordt afgeslacht. Als ze echt de kwaliteit van de maatschappij voor ogen hebben zouden ze dan daar ook in moeten grijpen...
Edit: Ik zat zelf in een hogere leeftijdscategorie te denken...15, 16. Zo ongeveer. was het niet zo dat de lagere klassen helemaal niet op zo'n feest mogen komen...Dacht het in ieder geval...
Welshcobfan schreef:
Wat een raar vergelijk....Bystander effect heeft hier helemaal niets mee te maken namelijk.
Op school vallen ze niet meer onder de ouderlijke verantwoording, maar onder de verantwoording van docenten. Dus als ouders er op tegen zijn dat er op schoolfeesten aan dirty dancing wordt gedaan, dan is het in mijn ogen heel logisch dat de school daarop inspeelt. Bovendien geven leerlingen aan het ook niet prettig te vinden.
Blue_Eyes schreef:Adil18 schreef:Nee, ik bedoelde jou niet, maar de mensen die niet naar Dirty dancing kunnen kijken maar ook niet ingrijpen als er iemand op de straat wordt afgeslacht. Als ze echt de kwaliteit van de maatschappij voor ogen hebben zouden ze dan daar ook in moeten grijpen...
Edit: Ik zat zelf in een hogere leeftijdscategorie te denken...15, 16. Zo ongeveer. was het niet zo dat de lagere klassen helemaal niet op zo'n feest mogen komen...Dacht het in ieder geval...
Dan nog. Je kent die mensen niet, dus je weet niet hoe ze reageren op andere situaties - die compleet off topic zijn. Feit is dat wat er gebeurt met hun eigen kinderen hen niet aanstaat.
Ik weet niet wanneer jij op de middelbare school zat, maar ik had mijn eerste schoolfeesten al toen ik een jaar of 12 was, hoor.
chevax schreef:Twintig jaar geleden zagen we volgens mij toch wel andere clips dan nu, hoor. En noem me ouderwets of een oude muts, maar ik vind dat de maatschappij zo aan het veranderen is dat een kind nauwelijks meer een kind kan zijn. En daar heb ik moeite mee. De leeftijd waarop meisjes voor de eerste keer sex hebben, komt steeds lager te liggen. En dat zou niks te maken hebben met het feit dat ze dagelijks worden geconfronteerd met seksuele bewegingen, uitspraken, etc.? Nee, dat komt vast doordat ze Lingo kijken en Scrabble spelen...Begrijp me niet verkeerd, ieder kind moet zichzelf kunnen ontplooien en met vallen en opstaan leren een zelfstandig denken individu te worden. In mijn ogen kun je daar als ouders alleen maar zo veel mogelijk in proberen te sturen en aan de andere kant de vrijheid geven om die fouten te maken. Maar voor mij is die grens wel getrokken bij het zo tegen elkaar aan staan schuren. Ze slapen potjandosie waarschijnlijk bijna allemaal nog onder hun Penny-posters, maar op school wordt er gedaan of ze al helemaal volwassen zijn en staan met vanalles en nog wat te schudden.
Adil18 schreef:Welshcobfan schreef:
Wat een raar vergelijk....Bystander effect heeft hier helemaal niets mee te maken namelijk.
Op school vallen ze niet meer onder de ouderlijke verantwoording, maar onder de verantwoording van docenten. Dus als ouders er op tegen zijn dat er op schoolfeesten aan dirty dancing wordt gedaan, dan is het in mijn ogen heel logisch dat de school daarop inspeelt. Bovendien geven leerlingen aan het ook niet prettig te vinden.
niet ingrijpen is tolereren, hoe je het ook draait. Vraamd dat we geweld tolereren en een beetje onschuldig dansen niet![]()
Mijn vraag: Wat brengt het verbod?