Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xKatleentjex schreef:Klopt, even vergezocht als zeggen dat deze maatregel louter om racistische redenen in gebruik is genomen.
zij schreef:feit of een donkere huidskleur minder goed zichtbaar is dan een lichte vind ik discutabel...
feliciaa schreef:Mijn paard staat vlakbij een asielzoekers centrum en ik moet eerlijk toe geven dat ik me inderdaad soms rot schrik als ik opweg naar huis ben en er ineens allemaal mensen op het fietspad lopen, die asielzoekers houden volgens mij gewoon van wandelen in het donker. Dus in eerste instantie vind ik het een goed idee.. Overigens zie ik blanke mensen ook niet in het donker. Dus ja ik vind het wel een beetje racistisch overkomen, dit bericht.
Ik ben trouwens een grote voorstander van het dragen van reflecterende vestjes in het donker op onverlichte plekken, heb al een paar keer bijna iemand aangereden.. Maar dan wel voor iedereen.
jameyskatje schreef:hahaha, grappig.
nou mijn man is buschauffeur, (ben geen racist, hij is zelf ook geen nl-er hoor) maar hij rijd zovaak voorbij 'donkere mensen'
vooral als het al donker is, slecht verlicht en als ze ook nog eens donkere kleren aan hebben. ik lach me altijd kapot als dat gebeurd.
het is niet racistisch opzich, men moet er zelf rekening mee houden of men goed zichtbaar is of niet. geld voor iedereen. teminste, als je niet voorbij of overreden wilt worden haha
(vroeger met schoolkamp moesten wij ook altijd lichte kleding aan als we een bosactiviteit gingen doen, ook blanke natuurlijk)