Van mij heoft die klok niet verzet te worden voor winter, laat het lekker later donker worden
Hoef ik ook niet zo vaak in het donker te fietsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:'Wintertijd' is de 'echte' tijd. Zomertijd is een menselijk bedenksel.
Mientjeuh schreef:Ik zat daarnet nog te denken wat nu juist het energiebesparende voordeel was van wintertijd. Maar blijkbaar is zomertijd dus de besparende tijd
Ik vind het vooral jammer dat dat vroege donker zijn echt op mijn systeem werkt. Ik word er gewoon minder vrolijk van. Ik kan er niet tegen dat het om 17u al donker wordt; het lijkt alsof je maar een paar uurtjes licht hebt per dag.
LiSSy schreef:als ze de klok nu niet zouden verzetten zou het in de winter tot een uurtje of 9 'smorgens donker zijn. dat is gewoon niet handig.
HannahFrouk schreef:Volgens mij is het gewoon ingevoerd omdat mensen dan meer aan hun dag hebben? (zodat je niet continu in het donker zit).
Zelf maakt het me niet uit: heb toch ploegendienst.
Toekie schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet dat een mensenleven zo ernstig ontregeld kan worden door een uurtje verschil (evt. medische redenen daargelaten).
Toekie schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet dat een mensenleven zo ernstig ontregeld kan worden door een uurtje verschil (evt. medische redenen daargelaten).
Citaat:Voor kinderen en dieren is het meestal het lastigste....
Die leven niet volgens de klok maar volgens hun eigen ritme.
Van mij mag om die reden ook het hele jaar door een klok ingevoerd worden, of dat zomer- of wintertijd is maakt me niet uit! Zowel wanneer de klok voor- als achteruit gaat is het hele zootje hier weken van slag.
Cowgirl schreef:Dieren leven tegenwoordig wel van de klok omdat de baas hun voert.
Mijn paarden hebben hun eigen ritme, die staan 24/7 op het land en krijgen bv geen voer om 6 uur, beter nog ze krijgen helemaal niks. Die hebben dus echt geen last van het tijdsverschil. dat zie je alleen op stallen waar om 8 uur s'ochtends of s'avonds gevoerd wordt.
Huertecilla schreef:![]()
Die van mei krijgen hooi/stro in een krat in de ´wei´.
Niet op een vast tijdstip en nu gaat er ´s avonds toch wat meer in omdat óók een overgang is naar kouder weer.
Ik pas de hoeveelheid aan bij hoeveel er nog in zal liggen wanneer ik de volgende lading breng. Nul probleem.
Huertecilla schreef:Niet op een vast tijdstip
ranna schreef:Tijd zoals wij het kennen is idd een verzinsel van de mens. Het kan z'n voordelen hebben als je samen tegelijkertijd iets wilt doen maar het is hier behoorlijk doorgeslagen in de zin van dat we veel te veel naar de klok leven.
Karin schreef:ranna schreef:Tijd zoals wij het kennen is idd een verzinsel van de mens. Het kan z'n voordelen hebben als je samen tegelijkertijd iets wilt doen maar het is hier behoorlijk doorgeslagen in de zin van dat we veel te veel naar de klok leven.
Spreekwoord uit Zuid-Afrika: In Europa het hulle klokke, ons het die tyd.