Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Goh wat sneu, komt je kind met de gespaarde centjes waar ze al heel lang over gedaan hebben, om die op de bankrekening te storten gaat er 6 euro vanaf. Beetje jammer. Volgens mij berekend ABN AMRO ook voor contant storten. Ik maak het gespaarde bedrag over van mijn rekening naar die van mijn dochter. Maar eigenlijk is dat best omslachtig om zo niet onnodig kosten te hebben.
Hanneke84 schreef:Neehoor waarom zou het gevaarlijk zijn?
Niemand weet toch wanneer ik naar de bank ga?
Daarnaast heb ik liever dat mensen contant betalen met reparaties omdat ik anders zo met de achterloop zit.
Zahlina schreef:Ff terugkomend op de extra handelingen.
Als mijn oma geld overmaakt gaat het via een geschreven acceptgiro of bankgiro want inhoud dat de bankmedewerker alles handmatig moet invoeren wat dus weer extra werk oplevert.
Mirkim schreef:Klopt Marchak, maar ik heb toch niet gevraagd voor zo'n machine... Ik voel me echt niet lekker wanneer ik voor zo'n machine sta, geld sta te storten en omdat zo'n machine een bak van een ding is alle mensen daar in die tokko mee kunnen kijken hoeveel geld ik er nou in gooi... Totaal geen privacy. Geef mij dan maar zo'n juffrouw die het geld aan het natellen is...
Iloonie schreef:Zahlina schreef:Ff terugkomend op de extra handelingen.
Als mijn oma geld overmaakt gaat het via een geschreven acceptgiro of bankgiro want inhoud dat de bankmedewerker alles handmatig moet invoeren wat dus weer extra werk oplevert.
dat gaat niet meer handmatig, wordt allemaal op een centraalpunt in nederland door een 'computer' gedaan...
Kan je vertellen dat banken verlies maken op het particulier betalingsverkeer.. vandaar dat deze kosten worden gewijzigd..
foxy80 schreef:Die Nederlands banken bij jullie zijn echt te gek voor woorden.
In België betalen we veel minder voor onze verrichtingen.
Toen ze bij Dexia een kwartaalkost voor het HEBBEN van een zichtrekening begonnen aan te rekenen, heb ik afgezwaaid (dat was dan 36 euro kosten per jaar zonder dat je iets deed).
Ik zit nu bij Record Bank, zowel zakelijk als privé.
Ik heb dus 2 zichtrekeningen, en een spaarrekening daar.
Ik betaal NIKS, ik heb 2 pinpassen, een visakaard en internetbankieren.
Aangezien ik met internetbankieren niet internationaal kan overschrijven, gaat alles per mail naar mijn lokale kantoor, die moeten het dan handmatig invoeren.
IK BETAAL NIKS
Storten, afhalen etc betaal ik ook niet.
Enkel als ik cash afhaal bij een automaat van een andere bank, moet ik wel 5 euro ophoesten (ook maar 1 keer gedaan dus).
Omdat ik heel veel NL' se klanten heb, heb ik geprobeerd om in Hulst/Axel eens te informeren naar een rekening: dat was zo van de pot gerukt qua kosten, je werd er gewoon nijdig van. En vriendelijk dat ze waren! Nooit meer.
_Anke_ schreef:Acceptgiro's worden inderdaad door de computer gedaan, daarom heb je ooit je handtekening moeten laten inscannen. Lijkt mij een duur grapje als de duizenden acceptgiro's door een medewerker worden geboekt.
Flosje446 schreef:MISTRAL94 schreef:Goh wat sneu, komt je kind met de gespaarde centjes waar ze al heel lang over gedaan hebben, om die op de bankrekening te storten gaat er 6 euro vanaf. Beetje jammer. Volgens mij berekend ABN AMRO ook voor contant storten. Ik maak het gespaarde bedrag over van mijn rekening naar die van mijn dochter. Maar eigenlijk is dat best omslachtig om zo niet onnodig kosten te hebben.
Pas als je meer dan 6 keer per jaar geld stort dan wordt er pas voor iedere extra storting geld gevraagd. Volgens mij sparen (vooral kleine) kinderen niet zoveel dat ze meer dan 1x in de 2 maanden hun geld naar de bank brengen.
Ik stort gelukkig maar 1x, hooguit 2x per jaar geld. Dus mij maakt het niet zoveel uit.
MarChak schreef:@foxy80: dan worden jouw 'gratis' dingen in mindering gebracht op de rente die ze voor jouw spaargeld ontvangen, je betaalt er echt wel voor maar je ziet het niet.
foxy80 schreef:Enkel als ik cash afhaal bij een automaat van een andere bank, moet ik wel 5 euro ophoesten (ook maar 1 keer gedaan dus).
.