Rabobank: Het storten van contant geld kost straks 6,30...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Re: Rabobank: Het storten van contact geld, kost straks 6,30..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:15

Ff terugkomend op de extra handelingen.
Als mijn oma geld overmaakt gaat het via een geschreven acceptgiro of bankgiro want inhoud dat de bankmedewerker alles handmatig moet invoeren wat dus weer extra werk oplevert.
De jongere mensen doen hun bankzaken vaak op internetbankieren waardoor er ergens op een groot kantoor een paar it-ers zitten die door de betalingsopdrachten geen extra handelingen hoeven te doen.

Ik zou het absoluut niet eerlijk vinden dat mijn oma hier extra voor zou moeten betalen omdat de bak er meer werk aan heeft, 10 jaar geleden gingen alle zaken op die manier en hoefde je als klant ook niet extra te betalen.
Nu alles gemakkelijker is geworden en er dus steeds meer banken in de omgeving sluiten waardoor de bank de kosten al heel erg heeft kunnen drukken en dan nu ineens geld gaan betalen omdat het voor de bank al goedkoper is geworden.

Geloof dat het een niet samenhangend verhaal is geworden...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:37

Goh wat sneu, komt je kind met de gespaarde centjes waar ze al heel lang over gedaan hebben, om die op de bankrekening te storten gaat er 6 euro vanaf. Beetje jammer. Volgens mij berekend ABN AMRO ook voor contant storten. Ik maak het gespaarde bedrag over van mijn rekening naar die van mijn dochter. Maar eigenlijk is dat best omslachtig om zo niet onnodig kosten te hebben.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:50

@ TS; maar stort je het dan zo los in de automaat? Werkt de rabobank niet met sealbags? Ik stort wekelijks geld met een sealbag via de abn voor mijn werkgever en zover ik weet kost dat geen extra geld.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:58

MISTRAL94 schreef:
Goh wat sneu, komt je kind met de gespaarde centjes waar ze al heel lang over gedaan hebben, om die op de bankrekening te storten gaat er 6 euro vanaf. Beetje jammer. Volgens mij berekend ABN AMRO ook voor contant storten. Ik maak het gespaarde bedrag over van mijn rekening naar die van mijn dochter. Maar eigenlijk is dat best omslachtig om zo niet onnodig kosten te hebben.

Pas als je meer dan 6 keer per jaar geld stort dan wordt er pas voor iedere extra storting geld gevraagd. Volgens mij sparen (vooral kleine) kinderen niet zoveel dat ze meer dan 1x in de 2 maanden hun geld naar de bank brengen.
Ik stort gelukkig maar 1x, hooguit 2x per jaar geld. Dus mij maakt het niet zoveel uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:59

Hanneke84 schreef:
Neehoor waarom zou het gevaarlijk zijn?
Niemand weet toch wanneer ik naar de bank ga?
Daarnaast heb ik liever dat mensen contant betalen met reparaties omdat ik anders zo met de achterloop zit.

Tegenwoordig weet je het van niemand... kan je niemand meer vertrouwen. Er hoeft maar 1 gek rond te lopen die een beetje laat netwerken(iemand anders volgen, iemand een beetje onderzoek laten uitvoeren) je weet het maar nooit tegenwoordig.
Ik vind het maar riskant om met zoveel geld over straat te gaan.
Hoevaak laten ze wel niet iemand bij een winkel snuffelen om te kijken wanneer het transport komt en om te kijken welk tijdstip het beste is voor hun. Maar het is jouw keus, ik kan je niet tegenhouden. Maar ga dan niet lopen jammeren als je een keer overvallen wordt en al je centjes zijn verdwenen. Het kan zelfs op het platteland overkomen

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:04

Zahlina schreef:
Als mijn oma geld overmaakt gaat het via een geschreven acceptgiro of bankgiro want inhoud dat de bankmedewerker alles handmatig moet invoeren wat dus weer extra werk oplevert.

dat gaat niet meer handmatig, wordt allemaal op een centraalpunt in nederland door een 'computer' gedaan...

Kan je vertellen dat banken verlies maken op het particulier betalingsverkeer.. vandaar dat deze kosten worden gewijzigd..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:07

Met zoveel geld lopen we nu ook weer niet rond hoor :)
Alle apparaten worden overgemaakt het zijn alleen de kleine reparaties.
Als we een groot bedrijf waren geweest was het wellicht anders geweest :)
Maar bedankt voor je waarschuwing.

Pittbulgup, die sealbags zijn alleen voor zakelijk maar ik zal eens informeren, dankjewel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:15

Die Nederlands banken bij jullie zijn echt te gek voor woorden.
In België betalen we veel minder voor onze verrichtingen.
Toen ze bij Dexia een kwartaalkost voor het HEBBEN van een zichtrekening begonnen aan te rekenen, heb ik afgezwaaid (dat was dan 36 euro kosten per jaar zonder dat je iets deed).

Ik zit nu bij Record Bank, zowel zakelijk als privé.
Ik heb dus 2 zichtrekeningen, en een spaarrekening daar.
Ik betaal NIKS, ik heb 2 pinpassen, een visakaard en internetbankieren.
Aangezien ik met internetbankieren niet internationaal kan overschrijven, gaat alles per mail naar mijn lokale kantoor, die moeten het dan handmatig invoeren.
IK BETAAL NIKS
Storten, afhalen etc betaal ik ook niet.
Enkel als ik cash afhaal bij een automaat van een andere bank, moet ik wel 5 euro ophoesten (ook maar 1 keer gedaan dus).

Omdat ik heel veel NL' se klanten heb, heb ik geprobeerd om in Hulst/Axel eens te informeren naar een rekening: dat was zo van de pot gerukt qua kosten, je werd er gewoon nijdig van. En vriendelijk dat ze waren! Nooit meer.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:19

Als je zakelijk zou storten, dan kost het op dit moment al geld. Misschien een idee om een sealbagcontract aan te gaan?

Het onderhoud, de verwerking etc. kost geld, vandaar dat ik kan begrijpen dat er kosten in rekening worden gebracht. Daarnaast geldt dit pas als je meer dan 6 keer per jaar stort.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:26

Mirkim schreef:
Klopt Marchak, maar ik heb toch niet gevraagd voor zo'n machine... Ik voel me echt niet lekker wanneer ik voor zo'n machine sta, geld sta te storten en omdat zo'n machine een bak van een ding is alle mensen daar in die tokko mee kunnen kijken hoeveel geld ik er nou in gooi... Totaal geen privacy. Geef mij dan maar zo'n juffrouw die het geld aan het natellen is...

Al die juffrouwen die moeten tellen op elke vestiging kosten nog veel meer dan die apparaten, personeelskosten rijzen dan de pan uit. Én een machine maakt minder snel een fout bij het tellen, en dat is ook wat waard.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:33

@foxy80: dan worden jouw 'gratis' dingen in mindering gebracht op de rente die ze voor jouw spaargeld ontvangen, je betaalt er echt wel voor maar je ziet het niet.
En dat je voor elke keer 5 euro moet betalen als je geld bij een andere bank opneemt, vind ik ook best veel. Ik pin zo vaak bij een andere bank maar merk eigenlijk weinig van extra kosten.

Ach, als je als bedrijf stort zijn dat vaak grotere bedragen en dan is het maar een klein % van de totale storting wat je aan kosten betaalt.
De banken willen denk ik vooral voorkomen dat er te vaak inimienie spaarpotjes worden gestort, en dan is 6x per jaar gratis storten vaak genoeg, toch?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:36

Iloonie schreef:
Zahlina schreef:

dat gaat niet meer handmatig, wordt allemaal op een centraalpunt in nederland door een 'computer' gedaan...

Kan je vertellen dat banken verlies maken op het particulier betalingsverkeer.. vandaar dat deze kosten worden gewijzigd..

Knappe computer die het handschrift van mijn oma kan ontcijferen :D
Maar oke dacht dat het echt met de hand nog werd ingevoert.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:37

foxy80 schreef:
Die Nederlands banken bij jullie zijn echt te gek voor woorden.
In België betalen we veel minder voor onze verrichtingen.
Toen ze bij Dexia een kwartaalkost voor het HEBBEN van een zichtrekening begonnen aan te rekenen, heb ik afgezwaaid (dat was dan 36 euro kosten per jaar zonder dat je iets deed).

Ik zit nu bij Record Bank, zowel zakelijk als privé.
Ik heb dus 2 zichtrekeningen, en een spaarrekening daar.
Ik betaal NIKS, ik heb 2 pinpassen, een visakaard en internetbankieren.
Aangezien ik met internetbankieren niet internationaal kan overschrijven, gaat alles per mail naar mijn lokale kantoor, die moeten het dan handmatig invoeren.
IK BETAAL NIKS
Storten, afhalen etc betaal ik ook niet.
Enkel als ik cash afhaal bij een automaat van een andere bank, moet ik wel 5 euro ophoesten (ook maar 1 keer gedaan dus).

Omdat ik heel veel NL' se klanten heb, heb ik geprobeerd om in Hulst/Axel eens te informeren naar een rekening: dat was zo van de pot gerukt qua kosten, je werd er gewoon nijdig van. En vriendelijk dat ze waren! Nooit meer.

Dit is Nederland. Overal geld en belastingen op heffen...

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:44

Acceptgiro's worden inderdaad door de computer gedaan, daarom heb je ooit je handtekening moeten laten inscannen. Lijkt mij een duur grapje als de duizenden acceptgiro's door een medewerker worden geboekt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:46

Kom op bankmedewerkers moeten ook hun salaris verdienen ;)
Voor niets gaat alleen de zon op :+
Wij hebben vorige week alle bankzaken omgezet naar de Rabo (ik zat er al vriendje nog niet) en gelukkig hebben wij toen het e.e.a. aan kunnen laten passen zodat het ons per 1 jan wat centen gaat opbrengen ;) oa met die pakketten op je rekeningen :P

_Anke_ schreef:
Acceptgiro's worden inderdaad door de computer gedaan, daarom heb je ooit je handtekening moeten laten inscannen. Lijkt mij een duur grapje als de duizenden acceptgiro's door een medewerker worden geboekt.

Als bedrijf zijnde dat gebruik maakt van acceptgiro's bij de rekening, betaal jij die mensen :P
De persoon die de acceptgiro in de bus ontvangt merkt er niets van :+

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:48

Ik doelde ook op de verwerking, dat dat door een computer wordt gedaan :Y) En niet dat een medewerker één voor één de overboeking gaat invoeren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:51

Flosje446 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Pas als je meer dan 6 keer per jaar geld stort dan wordt er pas voor iedere extra storting geld gevraagd. Volgens mij sparen (vooral kleine) kinderen niet zoveel dat ze meer dan 1x in de 2 maanden hun geld naar de bank brengen.
Ik stort gelukkig maar 1x, hooguit 2x per jaar geld. Dus mij maakt het niet zoveel uit.

Oke nou dat scheelt dan weer.

Mensen kunnen ook naar de DSB gaan, die zullen vast alle klanten met open armen ontvangen :Y)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:54

_Anke_ schreef:
Ik doelde ook op de verwerking, dat dat door een computer wordt gedaan :Y) En niet dat een medewerker één voor één de overboeking gaat invoeren.

Vroeger wel.. er zijn nog mensen die denken dat het nog steeds zo gedaan wordt..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:57

Inderdaad vroeger, maar toen had je ook nog geen pinpas en had je nog kasboekjes :Y)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:01

vorige week heb ik een poging gedaan om geld te storten ( sns )

mooi dat dat niet ging lukken, ik moest thuis een papier uitprinten, dan terug naar het kantoor van de sns, daar een sealback ophalen. dan naar het centrum om mijn centen te droppen bij een ING afstortpunt, binnen een week staat het dan op de rekening, de kosten hiervoor waren 9 euro nog wat.

ik heb gelijk de helevoel opgezegd daar, zijn ze maf geworden, ik woon in het buitengebied, zo,n 10 km van de dichtbijzijnde bank, en dan nog weer naar het centrum.

je kan beter je centen bewaren in een oude sok, lekker veilig :+ , op mijn vraag of ik mijn rekening op kon zeggen zei dat meisje daar, nee mevrouw dat kan alleen via internet }> , je zou toch verdorie ouder zijn en geen computer hebben

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:05

Dat van de SNS is wel heel erg niet serive gericht als je alleen via internet je rekening kan opzeggen.

Toch vind ik het raar.. omdat het over geld (storten, rekeningen) gaat, mag het geen geld kosten...
Hoe moet een bank dan gezond blijven??

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:07

MarChak schreef:
@foxy80: dan worden jouw 'gratis' dingen in mindering gebracht op de rente die ze voor jouw spaargeld ontvangen, je betaalt er echt wel voor maar je ziet het niet.

En wie spaart er na de crisis nou in godsnaam nog voor de rente? De rentevoet ligt lager dan de inflatie, dus je verliest dubbel als je spaart hoort. (ik laat mensen met hele dikke portefeuille buiten beschouwing).
Reden voor "geld op de bank" is nu alleen een veiligheidskwestie en voor het betaalgemak.
Ik heb echt heel wat te betalen en te ontvangen, zowel binnenlands als internationaal, ik zou er giga gek van worden moest ik bij elke verrichting gaan betalen.
Trouwens, als je alle kosten bij elkaar optelt, dan kom je vlotjes aan 50 euro per jaar.
Terwijl de bank jouw geld ook nog eens gebruikt om te beleggen en daar ook aan verdient.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:15

foxy80 schreef:
.

Sorry, heb me vergist, was 0,70 euro :o

Die 5 euro, dat was een NL' s bank. Een klant betaalde me, en het bedrag kwam bij mij -5 euro.
Had bank van de klant in NL eraf gehouden, zonder verwittiging, zodat mijn bank dus minder kreeg.
Leg dat maar eens uit aan de klant, die natuurlijk het volledige bedrag heeft over gemaakt en in eerste instantie dacht dat ik de boel fleste vanuit België.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:51

Het is niet geheel onlogisch en onredelijk dat ze dit soort zaken gaan bedenken ..
Het hele valutaire gebeuren wordt per 1 november afgeschaft waar de banken toch een deel van hun inkomsten uithaalden .. nu dat straks niet meer mag moeten ze toch wat anders verzinnen om wat aan te verdienen zoals dit dus ..

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:09

Rabobank valuteerd al jaren niet meer...