Kinderen hadden seks in jeugdinstelling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:26

jameyskatje schreef:
niet alleen tmf. check utrecht centraal.. 9 van de 10 posters zijn gebasseerd op seks. onbewust krijg je heeeel veel 'seksprikkels' binnen, zelfs smurfin ziet er sexy uit,.. onschuldig en onopvallend, maar zo is de maatschappij en ik denk serieus dat hier over nagedachct word. duh natuurlijk. ook reclames op tv, op straat, in magazines etc. vrouwen moeten sexy zijn ed. (en dat word dan vrouwenemancipatie genoemd haha, maar dat is een andere discussie)

ik werk met kinderen.. ze dansen schurend en schuddend op liedjes van bijvoorbeeld usher 'I wanne make love.. in this club...' om maar een klein 'onschuldig' voorbeelld te noemen. nou dat vind ik dan gewoon zorgelijk en pak dat absoluut serieus op. gelukkig maar denk ik dan,, als ik dit óók normaal zou vinden doet helemaal niemand iets.

kinderen dragen tegenwoordig geen kinderkleren meer.. in groep 7/8 dragen ze make-up, minirokjes, laarzen enzo.. de kinderkleertjes zijn tegenwoordig miniaturen van volwassenen.

het is gewoon triest. ze worden te snel 'volwassen',, maar geestelijk kunnen ze helemaal niet mee.

zelfs als het wél vrijwillig is, vind ik het nog triest. het zorgt alleen maar voor enge ziektes en minderwaardigheidscomplexen

dat is waar.. maarja.. wat doe je er tegen..

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:27

nanoeh schreef:
en al konden we ze wel tegen houden..
als jij op je 7e lekker wilt neuken.. ga je gang ! jou lichaam, jou beslissing, jou leven.. niet de mijne :')

Ja, dit is ook wel weer een typische reactie voor een kind van 13. Ga buitenspelen, geniet nog van je onbezorgde leventje!

Als kinderen van 7 jaar nu al aan seks beginnen, hebben ze dadelijk al met 13 jaar een kind. Het is toch gewoon achterlijk!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:28

@nanoeh: volwassenen zouden misschien meer toezicht kunnen houden op wat kinderen zien. en zeker in een instelling vind ik dat omdat die kinderen vaak al een en ander meegemaakt hebben niet te zeer dat soort dingen te zien moeten krijgen. en jongens en meisjes apart slapen misschien?

Kev

Gezien de ontwikkeling van kinderen kan ik mij niet voorstellen dat seks door kinderen van deze leeftijd de eerst komende eeuwen 'normaal' wordt!
@ nanoeh: wat je ertegen doet is zo goed mogelijk opvoeden en normen en waarden meegeven. Maar helaas is dit bij kinderen in de jeugdzorg vaak niet het geval...

nanoeh

jameyskatje schreef:
nanoeh schreef:
:P Nee..tuurlijk niet !
maar als hun dat willen.. Wie zijn wij dan om hun tegen te houden ??..

wij zijn hopelijk verstandige en nadenkende volwassenen en verantwoordelijk voor onze jeugd!

we kunnen ze absoluut tegen houden. hallo. het zijn toch kinderen

Ja dt is waar

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:30

Je komt seks overal tegen, bij jongens is het tegenwoordig stoer als je met een meisje balt, belachelijk toch?

Waar is de liefde gebleven die er normaal bij komt kijken? En je hoort en ziet het overal, reclame's, posters.
Ik vind serieus dat hier wat aangedaan moet worden, ik dacht toen ik twaalf was het normaal was, ik zag al die blote meiden op
TMF die tegen mannen stonden op te rijen en ze stond op te geilen, ik dacht: dus zo hoor je je te gedragen tegenover jongens?
Ik kwam de verkeerde jongen tegen en hopá, maar het was toch normaal? Je ziet het overal?

En zo denken veel meer (vooral meisjes) kinderen.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 21-10-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nanoeh

Iris_safarii schreef:
nanoeh schreef:
en al konden we ze wel tegen houden..
als jij op je 7e lekker wilt fiets.. ga je gang ! jou lichaam, jou beslissing, jou leven.. niet de mijne :')

Ja, dit is ook wel weer een typische reactie voor een kind van 13. Ga buitenspelen, geniet nog van je onbezorgde leventje!

Als kinderen van 7 jaar nu al aan seks beginnen, hebben ze dadelijk al met 13 jaar een kind. Het is toch gewoon achterlijk!

maar of je nou 7 bent of 17 ..
je kan het toch veilig doen ?..
en nee ik ga niet buiten spelen ;)

tutje_D

het zijn en blijven gewoon kinderen, ik vind dat volwassenen dus de begleiders daar gewoon toezicht op moeten houden.vind dit geen normaal gedrag voor kinderen van die leeftijd.
waar moet dat heen als ze dalijk 16 zijn? alles al gehad miss wel een kind of twee?

@ nanoeh, ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen kinderen van 7 of 'kinderen'van 17. denk eens aan alleen al wat een 17 jarige meer heeft meegemaakt en het lichaam wat ver volwassen is??
Laatst bijgewerkt door tutje_D op 21-10-09 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:31

wat doe je er tegen? opvoeden! en niet het probleem énkel bij de ouders neer leggen. maar zelf als volwassenen je verantwoording kunnen dragen en zorg dragen voor de maatschappij. ik vind het zorgelijk. maargoed ieder zo zijn mening .. wat doe je er tegen ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:32

tutje_D schreef:
@nanoeh: volwassenen zouden misschien meer toezicht kunnen houden op wat kinderen zien. en zeker in een instelling vind ik dat omdat die kinderen vaak al een en ander meegemaakt hebben niet te zeer dat soort dingen te zien moeten krijgen. en jongens en meisjes apart slapen misschien?

ja weet ik veel dat hun bij elkaar slapen :P..
maar ja.. dan vind ik wel dat ze beter moeten opletten ja..
this nu waarscheinlijk al te laat..

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:33

en al slapen ze wel apart, er kan wel toezicht gehouden worden dat de jongens en meisjes apart blijven:)
Laatst bijgewerkt door tutje_D op 21-10-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:33

nanoeh schreef:

Dat was sarcastisch bedoeld.
Een kind van 7 heeft totaal geen benul van seks, en als ze er nu al mee beginnen, leuk als je op je 8ste al kapot van binnen bent. |o

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:34

tutje_D schreef:
het zijn en blijven gewoon kinderen, ik vind dat volwassenen dus de begleiders daar gewoon toezicht op moeten houden.vind dit geen normaal gedrag voor kinderen van die leeftijd.
waar moet dat heen als ze dalijk 16 zijn? alles al gehad miss wel een kind of twee?

@ nanoeh, ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen kinderen van 7 of 'kinderen'van 17. denk eens aan alleen al wat een 17 jarige meer heeft meegemaakt en het lichaam wat ver volwassen is??

ja dat is zo..

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:35

tutje_D schreef:
en al slapen ze niet apart, er kan wel toezicht gehouden worden dat de jongens en meisjes apart blijven:)

maar ze kunnen die kinderen toch niet 24/7 in de gaten houden ?..

als een jonge zegt ; ik moet naar de wc
en een meisje zegt dat ook.
nou dan hebben ze weer tijd hoor..

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:40

Iris_safarii schreef:
nanoeh schreef:

Dat was sarcastisch bedoeld.
Een kind van 7 heeft totaal geen benul van seks, en als ze er nu al mee beginnen, leuk als je op je 8ste al kapot van binnen bent. |o

Ja..

nanoeh

Re: Kinderen hadden seks in jeugdinstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:47

En toen was het stil :oo

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:49

hmm volgens mij snap je het echt niet of wil je het niet snappen nanoeh...

je kunt ze inderdaad niet 24/7 in de gaten houden. en als ze naar het toilet gaan kan het inderdaad gebeuren. maar wat ik mij dan afvraag is wat ze ertoe aangespoort heeft om uberhaupt daar al aan te denken/doen. laat staan 'ffies een vluchertje op de plee' hallo dat denkt een kind van 7 tog niet?:S

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:57

tutje_D schreef:
hmm volgens mij snap je het echt niet of wil je het niet snappen nanoeh...

je kunt ze inderdaad niet 24/7 in de gaten houden. en als ze naar het toilet gaan kan het inderdaad gebeuren. maar wat ik mij dan afvraag is wat ze ertoe aangespoort heeft om uberhaupt daar al aan te denken/doen. laat staan 'ffies een vluchertje op de plee' hallo dat denkt een kind van 7 tog niet?:S

Nee ik snap het..

Hoezo .. ? een kind kan dat toch denken.?
toen ik een vriendje had gingen we ook wel is naar de wc ops school en daar zoenen :P..(NIET MEER DAN DAT !!!!)

en voor die kinderen geld denk ik dat het spannend is en kan je betrapt worden en dat is leuk (denk ik) ..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:58

Maar een kind van 7? Volgens mij speel je dan nog met Lego, Playmobil, Barbie's, bestuurbare auto's, Kne'x etc etc.
En weet je wat de meest normaal denkende kinderen spannend vinden? Thuis een zakje snoep ''stelen'' en dat soort dergelijke dingen.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 21-10-09 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:59

maar weetje..

laat maar zitten..

't ligt vast aan mij :P..
ik vind het heel erg voor die kinderen

waarscheinlijk hebben hun er geen moeite mee..

maar later krijgen ze er vast spijt van.. denk ik

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:01

KellyZ schreef:
Maar een kind van 7? Volgens mij speel je dan nog met Lego, Playmobil, Barbie's, bestuurbare auto's, Kne'x etc etc.
En weet je wat de meest normaal denkende kinderen spannend vinden? Thuis een zakje snoep ''stelen'' en dat soort dergelijke dingen.

:P _O- zou kunnen..

maar als ze dat spannend vinden hea..

hoe zijn ze er dan achter gekomen.. wat seks is.. en hoe je dat doet.. enz.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:03

Toch denk ik dat aan dit verhaal een startje zit en er toch een begeleider mee te maken heeft of er zit een kind in de groep die thuis prono films zag/seksueel mishandeld is, dit gedrag heeft getoond en het gedrag is gekopieërd want ze zijn echt niet zelf op dit idee gekomen, dat maak je mij niet wijs.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:05

dan kunnen jullie wel zeggen ; TMF, utrecht centraal enz.
maar op 7 jarige leeftijd kijk je toch niet naar tmf ?
en ja, dan kijk je naar smurfen gedoe..
maar als je smurfin ziet denk je ook niet; kom we gaan neuken ?

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:06

KellyZ schreef:
Toch denk ik dat aan dit verhaal een startje zit en er toch een begeleider mee te maken heeft of er zit een kind in de groep die thuis prono films zag/seksueel mishandeld is, dit gedrag heeft getoond en het gedrag is gekopieërd want ze zijn echt niet zelf op dit idee gekomen, dat maak je mij niet wijs.

ja dnk ik ook..
mischien zijn ze wel gedwongen om seks te hebben met elkaar ..

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:21

@ nanouh, Ik vind het daadwerkelijk zorgwekkend hoe jij hierover denkt.

Kinderen van 7 horen nog heerlijk buiten te spelen, kattekwaad uithalen ( in de leuke zin ) samen met moeders een taart bakken en gaat zo maar door.

Wanneer ben je 'volwassen' genoeg om aan dit soort dingen mee te doen. Want sex hebben of iets wat die richting in gaat is
toch iets wat veel verantwoording met zich mee brengt. Een meisje van 11 die ongesteld is geweest is een mooi slachtoffer om vroeg moeder te worden.

Het is zeker niet niks dit, en hoe het is gekomen mag joost weten. Maar dit is niet voor herhaling vatbaar.
Deze jongen en meisjes zitten niet voor niks in deze instellingen en vaak hebben ze een achterstand wat betreft de fatsoens normen. Ik haal zoveel dingen in mijn hoofd nu, ik zal jullie er maar niet mee lastig vallen.

nogmaals @ nanoeh, please ... denk goed na over wat jij zegt, ik wil je niet aanvallen maar dit is echt zorgwekkend.