Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Ja, als ze niet willen opknappen dan zie ik ze liever plat dan zwaar verwaarloosd.
Welshcobfan schreef:Precies, laat de gemeente wat doen aan die slechte panden door ze of plat te gooien of iemand verplichten tot opknappen (door bv. symbolisch het pand van de hand te doen voor 1 euro).
Billy schreef:Zal tijd worden dat dat tuig aangepakt kan worden.
Ze vertikken het om te werken en kunnen met hun takken niet van andermans spullen afblijven.
Uitroken die handel....
Welshcobfan schreef:Lyonesse schreef:Die kraker achter het doek van de bios in groningenWat een mafkees
Was dat niet met iets met een kacheltje en iets met een doek dat niet helemaal goed ging?
Lepeltje schreef:Ik weet niet, als je niks doet met je gebouw verpats hem dan of sloop het en laat iets nieuws bouwen. Leeg laten staan is zo zonde van de ruimte.
Ga voor de gein eens kijken wat je in Amsterdam voor alleen al een suffe kleine studentenkamer moet betalen. 300 voor een kamertje van 10 m2 is goedkoop daar. Ga maar eens zoeken wat je voor particuliere huurwoonruimte moet betalen daar. Moet je bijna een topsalaris voor hebben. Voor iets leuks via de sociale woningbouw bende mag je rustig 10 jaar wachten.![]()
Dus eh ja ergens wel logisch dat mensen dan gaan kraken eh.
Shadow0 schreef:Lyonesse schreef:Lijkt mij niets meer dan normaal dat de eigenaar zelf bepaald wat hij met zijn spullen doet.
Daar ben ik het in het geval van gezamelijke ruimte, en ook in het geval van historisch erfgoed, dus niet zomaar mee eens.
Citaat:Lijkt mij niets meer dan normaal dat de eigenaar zelf bepaald wat hij met zijn spullen doet. Als een auto te duur voor mij is, neem ik ook niet 1 van de 3 auto's van de buurman mee.
Billy schreef:Zal tijd worden dat dat tuig aangepakt kan worden.
Ze vertikken het om te werken en kunnen met hun takken niet van andermans spullen afblijven.
Uitroken die handel....
Chrisje92 schreef:Citaat:Lijkt mij niets meer dan normaal dat de eigenaar zelf bepaald wat hij met zijn spullen doet. Als een auto te duur voor mij is, neem ik ook niet 1 van de 3 auto's van de buurman mee.
Klopt, je pakt niet zomaar de auto van de buurman. Ten eerste waarschijnlijk omdat deze niet een jaar leeg staat en ten tweede omdat auto's geen basisbehoefte is en geen recht. Onderdak is een basisbehoefte en als Nederlander heb je recht op onderdak. De auto van de buurman is dus een ander verhaal dan een huis.
Supah_Sky schreef:Billy schreef:Zal tijd worden dat dat tuig aangepakt kan worden.
Uitroken die handel....
Sorry??? ik ben een keurige psychologie studente die nooit geen mens kwaad doet. Ik zit in het kraakciruit puur voor de leuke ervaringen en mensen die je daar opdoet/ ontmoet. De meeste krakers hebben gewoon een baan (soms juist door in de juiste panden met behulpzame mensen in contact te komen). Ontelbare kunst-organisties en panden zijn ontstaan in het kraakcircuit dit gaat nu allemaal verloren. (bv het evenementen centrum de effenaar in eindhoven) Waar moeten alle jonge kunstenaars die normaal hun ateliers in kraakpanden hebben en hun inspiratie daar opdoen heen? Hun kunnen echt geen normaal atelier betalen, en nu kunnen ze zich dus niet ontwikkelen en zullen ze iets anders moeten gaan doen. En zo kan ik nog wel uren doorgaan. Ik vind het een schande dat lege kantoorpanden en dergelijke nu maar leeg gaan staan te zijn terwijl daar meestal ruimte is voor meer dan 50 woonruimtes/ateliers.
Krakers zijn een volk appart en stuk voor stuk (op enkele uitzonderingen na die de slechte naam veroorzaken) vredelievende mensen die meer dan de gemiddelde mens doen om de wereld een stukje beter te maken. Om maar een voorbeeld te noemen; in kraakpanden komt het meer dan eens voor dat er mensen met mandjes cakejes of fruit langs lopen om uit te delen gewoon omdat ze het leuk vinden om anderen iets te geven. Ook heb je altijd weggeef winkels waar je spullen kunt inleveren die je niet meer nodig hebt en die andere mensen die het wel nodig hebben mee kunnen nemen. Zeg nou zelf, ergens anders in de maatschappij zal zo'n winkel in 10 seconde leeggeroofd zijn door de hebberige mensen.
Het maakt me echt boos dat enkele krakers het voor de rest verpesten.
Pak liever een andere bevolkingsgroep aan die van onze belastingcentjes met een mooie uitkering op de bank van hun toegewezen woning zitten.
Cassidy schreef:Dat er studenten in zolderkamertjes zitten die niet conform de norm zijn en daar ook heel veel geld voor moeten betalen telt dan voor het gemak even niet mee.
Shadow0 schreef:Je hebt krakers die gewoon goedkoop willen wonen of rotzooi willen trappen. Je hebt drugspanden en illegale bewoning. Maar een deel van de kraakbeweging is ontstaan uit protest: omdat er veel panden leegstonden die nergens voor gebruikt werden, terwijl er wel veel te weinig woonruimte is.
En ik vind dat ze daar een valide punt hebben. Het probleem zou m.i. ook best anders opgelost kunnen worden hoor, maar de laatste tijd zijn gemeente en landelijke overheid wel veel bezig met verbieden (kraakverbod, vergunningplicht voor onzelfstandige woonruimte, strengere brandcontroles) maar er komt zo weinig alternatief. Die mensen doen illegale dingen omdat er op de legale manier gewoon te weinig mogelijkheden zijn. En ik zou het veel beter vinden als de overheid niet alleen maar aan het verbieden slaat, maar ook aan het creeren van fatsoenlijke alternatieven.
randalinpony schreef:Sorry, maar die mensen hebben betaald voor dat gebouw, en betalen voor onderhoud, allerlei lasten. Ik vind het idioot dat iemand zomaar je pand binnen mag lopen en er naar eigen goeddunken gebruik van kan maken -en die panden worden soms volledig uitgewoond.