Obama wint Nobelprijs voor Vrede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Obama wint Nobelprijs voor Vrede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:10

Mooie is nog, dat Obama zelf ook heeft gezegt dat hij die prijs niet echt heeft verdient haha :D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:11

Ik was erg verbaasd gezien het feit dat hij net zijn goedkeuring heeft gegeven voor bombardementen in Pakistan :?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:20

Geloof dat hij zelf nog het meest verbaasd was! Ik vind hem een verademing voor de wereld, maar hij heeft nog weinig bereikt. Eigenlijk is zijn belangrijkste prestatie tot nu toe: hij is geen Bush. En dat heeft het comite kennelijk zwaar laten wegen! Maar goed, hij kan er zelf ook niets aan doen dat hij hem toch gekregen heeft...En het staat erg leuk op zijn CV ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:42

ranna schreef:
Ik was erg verbaasd gezien het feit dat hij net zijn goedkeuring heeft gegeven voor bombardementen in Pakistan :?

Op de taliban toch??

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:49

sarabande schreef:
ranna schreef:

Op de taliban toch??

Ik hoorde Pakistan verder weet ik het niet. Geen idee ook waar die lui zich ophouden. Punt is wel dat er weer veel burgerslachtoffers zullen vallen.
Ik had ook zo gehoopt dat hij een einde zou maken aan de bezetting van Irak, de troepen daar weg zou halen maar nee, niks van dat alles. Tot dusverre ben ik diep teleurgesteld in hem.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:20

Lyonesse schreef:
Daiss87 schreef:
ik vind dat hij nog te kort president is om zo'n prijs te krijgen..maar ik gun het hem wel..want hij is stukke beter dan zijn lompe voortganger :S

Ik snap jou opmerking niet helemaal. De nobelprijs voor de vrede heeft niets met presidenten te maken, laat staan met of Obama een betere president is dan Bush (wat helemaal niet zo'n bijzondere prestatie is :') )

Bush was ook opgegeven voor de nominaties. ;)

Ik moet toegeven dat ik er ook wel wat moeite mee heb. Er zijn mensen die hun hele leven al strijden voor de vrede. Maar in de huidige politieke situatie vind ik absoluut dat Obama het heeft verdiend en ik vind dan ook dat het geen afbreuk doet aan de geloofwaardigheid van de prijs.

Lyonesse

Re: Obama wint Nobelprijs voor Vrede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:22

Echt? _O- Bush? _O- Wat voor idioot heeft dát bedacht? :') Leefde die onder een steen ofzo? :+