Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely1 schreef:Wat een geniaal plan.... Mr. Bos wil er volgens mij alles aan te doen om Nederland 't puin in te helpen. Lekker met alles achter het Amerikaanse systeem aan want die hebben het zooo fijn! Onderwijs en zorg moeten gratis zijn voor de hoeveelheid belasting die wij overal voor betalen. Laat eerst de ontwikkelingshulp maar deels stopzetten.. we geven geld aan andere landen en kunnen ons eigen land geeneens fatsoenlijk financieren.
Barmat schreef:Ik MOEST destijds wel over mijn leenangst heenkomen aangezien mijn ouders een dusdanig inkomen hadden dat ze echt NIKS konden bijdragen aan mijn studie. Ik woonde op mijzelf, moest mijn studie 100% zelf betalen én had ook een volledige lening. Ben nu bijna 36 en ben dus nog steeds aan het aflossen van mijn studie, waar ik overigens niks meer mee doe omdat ik inmiddels in de WIA zit (wat ook geen vetpot is, dus dat aflossen is ook nog eens niet grappig).
Ik vind dit geen goede oplossing, vind juist dat er geïnvesteerd moet worden én blijven in goed onderwijs en dat het voor iedereen, rijk of arm, altijd mogelijk moet zijn een goede studie te volgen. Wat hier nu geopperd wordt, is waanzin en prikken op de plekken waar het al zo'n zeer doet.
Juist onderwijs is toekomst!
Citaat:De afschaffing zou echt nooit een barrière voor studenten mogen worden om hoger onderwijs te gaan volgen. "Als een nieuwe vorm van studiefinanciering ervoor zorgt dat studeren alleen nog toegankelijk is voor de elite, dan zal ik daar nooit voor zijn," aldus Bos.
Ghani schreef:Jilletje schreef:dan stoppen we toch met lesgeld betalen!
Precices! Als de studiefinanciering stopt.. maar ook het lesgeld wordt gestopt.. dan is het een eerlijke deal.
Wat een actie zou dat zijn zeg.. studiefinanciering stoppen.. dan wordt studeren dus weer alleen een ruike-lui-mogelijkheid.
Wat een stimulering van de economie zeg..
cutie_lover schreef:Zijn ze niet averechts bezig?
Want je MOET doorstuderen tot je 18e, alleen je moet wel alles zelf betalen.
Beetje raar..
Ikzelf zou geen studie kunnen betalen zonder die studiefinanciering, dan zou ik dus meteen moeten gaan werken en heel mijn leven vastzitten aan een minimumloon.
Als er meerdere gevallen zoals hierboven zouden zijn, dan hebben zij ook minder geld in hun staatskast.
kr0elkip schreef:tot je 18de ben je leerplichtig
en vanaf je 18de krijg je studiefinacieringcutie_lover schreef:Zijn ze niet averechts bezig?
Want je MOET doorstuderen tot je 18e, alleen je moet wel alles zelf betalen.
Beetje raar..
Ikzelf zou geen studie kunnen betalen zonder die studiefinanciering, dan zou ik dus meteen moeten gaan werken en heel mijn leven vastzitten aan een minimumloon.
Als er meerdere gevallen zoals hierboven zouden zijn, dan hebben zij ook minder geld in hun staatskast.