Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:suleilitha schreef:Bravespots, beetje rare vraag maar ben je veganist?
Nee, ik weet wel waar je heen wilt. Ik ben wel min of meer vegetarisch, en ik weet dat ik (een stuk) daarmee deel uitmaak van degene die de boer 'dwingen'. Inderdaad hypocriet.
En toch. Ik 'verlang' ook niet van de boeren om te doen alsof elke koe/varken hun zielsverwant is, maar ik vraag me af als het niet beter kan, de algemene omstandigheden. Ik ken er eerlijk gezegd werkelijk te weinig van, maar ik ben geneigd om ja te zeggen.
rainbow8 schreef:BraveSpots schreef:Vind je mij dan raar dat ik vragen stel bij boeren die voor een traditie (begrijp ik dat goed?) hun hele leven zwaar werk doen voor een rotloon?
Ik zou die traditie vlug vergeten hoor, dag bedrijf, ik ga wel ergens anders veel meer geld gaan verdienen en minder werken. Of mis ik ergens iets?
Wat een domme opmerking. Je mist inderdaad ergens iets. Hoezo ergens anders meer verdienen? Zonder die boeren heb jij geen eten op je bord! Dat geld dus zowel voor het stukje vlees als voor de groente en aardappels. Om nog maar te zwijgen van de kaas en dergelijke. Dus wees blij dat ze er nog zijn, helaas zijn het er steeds minder. Ik heb in mijn omgeving een aantal boeren zitten en die houden met heel veel pijn en moeite het hoofd boven water. Die zijn absoluut niet dom, wat dus vaak gezegd wordt.
BraveSpots schreef:Ik ken er eerlijk gezegd werkelijk te weinig van, maar ik ben geneigd om ja te zeggen.
BraveSpots schreef:Ik denk dat het een stuk ligt aan het feit dat er met dieren gewerkt word, maar dat die dieren wel puur dienen voor het geld. Ik vind het zelf daarom geen mooi beroep, omdat ik persoonlijk helemaal anders met mijn dieren omga.
Maar ik snap wel dat het algemeen gezien de maatschappij is die de boeren 'dwingt' om zo om te gaan met hun dieren, en die dan nadien staat te spuwen op diezelfde boer. Moeilijke kwestie lijkt mij.
Dana01 schreef:Bravespots, dat jij er genoeg voor betaald, wil niet zeggen dat die boer dat ontvangt
voorbeeld, een liter melk kost in de winkel wat? 1 euro?
de boer krijgt 0,20ctdaar moet hij voor melken, voeren, onderdak verzorgen enz enz
suleilitha schreef:roxxxiejjj schreef:vind als ik heel eerlijk ben de boeren juist fijn op de weg! In tegenstelling tot sommige mensen die achter je zitten te pushen. en als je paard een stapje "verkeerd" zet je aangereden word.. de wielrenners kunnen er trouwens ook wat van.
Kuch, ik wielrendus hou het even netjes, bovendien gaat het niet over wielrenners en niet specifiek over boeren in het verkeer..
BraveSpots schreef:Nogmaals, ik krijg dat eten volgens mij niet gratis van de boeren. Ik betaal er altijd netjes voor, net zoals ik voor andere diensten die ik nodig heb ook betaal.
Ik vind het oprecht heel erg dat die boeren moeten vechten om het hoofd boven water te houden, maar de waarom gaat er bij mij niet in. Als je ergens anders beter kan verdienen, houd niemand die boeren tegen imo. Niemand dwingt hen om aan verplichte liefdadigheid te doen voor het volk, toch?