Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:19

unicorn_kiss schreef:
Bekachelijk hé hoe royaal buitenlanders behandeld worden.
Las laatst over een uitkering van 500 euro per dag(!!!) dat ze kregen omdat de regering in Belgie hen geen dak konden bieden. Stuur ze dan toch gewoon lekker terug.

Om ze in hun eigen land te laten vermoorden of op te pakken? :\

Echt, het meerendeel van de vluchtelingen is echt vluchteling, hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt en zijn echt niet uit vrije wil gaan vluchten. Wees blij dat die mensen nu een huis hebben, een veilig onderkomen!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:20

Ik geloof er echt niets van dat iemand hier een uitkering kan krijgen van 500 euro per dag eerlijk gezegd. :Y)
15.000 euro per maand krijg je echt niet door op je luie kont te zitten. :')

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:21

gekkesies schreef:
Ik geloof er echt niets van dat iemand hier een uitkering kan krijgen van 500 euro per dag eerlijk gezegd. :Y)

nee klinkt mij ook nogal raar in de oren. :=

Ethelate

Re: Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:21

Dat zijn van die wild west verhalen 8)7

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:22

gekkesies schreef:

hmzzzz........ ik doe echt strategisch iets verkeerd in mijn leven.............. zucht!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:23

Equidea schreef:
gekkesies schreef:

Huis op geven en naar Belgie !! *D
:$

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:25

Citaat:

nee klinkt mij ook nogal raar in de oren. :=[/quote]

:$[/quote]

Muwa, even de caravan ophalen dan maar. :+ Of zouden er ook voorwaarden zijn?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:26

Tja, ik denk dat er eerst wat meer achtergrond informatie moet worden gezocht voordat je je hierover echt een mening kunt geven. Het artikel gaat over mensen die in de pardon-regeling vallen en dat gaat dus niet op voor elke buitenlander die hier naar toe komt.

En ja de Polen in Nederland.....geen goed woord voor die lui over! Ik ben werkzaam in de bouw en kom de ellende die ze achterlaten tegen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:26

Ethelate schreef:
unicorn_kiss schreef:
Las laatst over een uitkering van 500 euro per dag(!!!) dat ze kregen omdat de regering in Belgie hen geen dak konden bieden. Stuur ze dan toch gewoon lekker terug.

Echt, het meerendeel van de vluchtelingen is echt vluchteling, hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt en zijn echt niet uit vrije wil gaan vluchten. Wees blij dat die mensen nu een huis hebben, een veilig onderkomen!

Ach ,doe niet zo naief, 90% van de buitenlanders verblijft hier uit luxe overwegingen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:28

Citaat:

Ach ,doe niet zo naief, 90% van de buitenlanders verblijft hier uit luxe overwegingen

Uit nieuwschierigheid...
Hoe ben je tot die mening gekomen? Ik ken zelf namelijk niet zoveel van ditsoort mensen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:28

Ghani schreef:
Laten we nou gewoon wat ruimdenkender worden (verder kijken dan onze neus langis..) en onszelf afvragen hoe het zou zijn als het andersom was geweest..

Als ik als buitenlander naar Nederland zou vluchten dan zou ik er absoluut geen problemen mee hebben om te moeten werken voor mijn onderkomen en eten.
Ik vind dat alle asielzoeker boven de 16 gewoon zelf hun geld moeten gaan verdienen. Al zet je ze op straat om papiertjes te prikken, graffitymuren schoonmaken, groenstroken bijknippen.. of aan de lopende band.. als ze maar iets te doen hebben en voor hun eigen huur en eten werken.
Maar nu komen ze hier binnen, ze krijgen een apartement en 500 euro per maand voor eten en kleding enzo.. Moeten een paar keer per week naar Nederlandse les. En verder hoeven ze helemaal niets te doen. Dat vind ik dus niet eerlijk. Er zijn hier in Nederland mensen die ook van 500 euro in de maand moeten leven, maar die krijgen GEEN woning van de gemeente, die moeten hun eten bij de voedselbank halen en hebben nog geen geld voor een wasmachine. Dát vind ik niet eerlijk.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:28

Equidea schreef:
Citaat:

:$[/quote]

Muwa, even de caravan ophalen dan maar. :+ Of zouden er ook voorwaarden zijn?[/quote]

Tja, ik vind niet meteen een bron; maar ik sta niet uit m'n nek te banketstaaf hoor
Die 500 euro was meer als boete, is laatst nog in de krant geweest for crying out loud!
Lezen jullie niet ofzo :\

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:29

Equidea schreef:
Citaat:

Uit nieuwschierigheid...
Hoe ben je tot die mening gekomen? Ik ken zelf namelijk niet zoveel van ditsoort mensen.

een grapje?!
Ik ken er wel erg veel namelijk :\

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:32

En wat maakt een Nederlander dan beter dan een buitenlander? :+

Waarom zou een Nederlander een woning krijgen terwijl hij al een woning hier heeft (bij zijn ouders bijv.) maar alsnog geen ruk doet en waarom zou een buitenlander/vluchteling geen kans mogen krijgen om mee te doen aan de maatschappij?

Alleen maar omdat je de nationaliteit Nederland draagt ben je beter als een ander? :+ Zo komen sommige reacties hier nl wel over.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:34

MysticTinker schreef:
Ghani schreef:
Laten we nou gewoon wat ruimdenkender worden (verder kijken dan onze neus langis..) en onszelf afvragen hoe het zou zijn als het andersom was geweest..

Als ik als buitenlander naar Nederland zou vluchten dan zou ik er absoluut geen problemen mee hebben om te moeten werken voor mijn onderkomen en eten.
Ik vind dat alle asielzoeker boven de 16 gewoon zelf hun geld moeten gaan verdienen. Al zet je ze op straat om papiertjes te prikken, graffitymuren schoonmaken, groenstroken bijknippen.. of aan de lopende band.. als ze maar iets te doen hebben en voor hun eigen huur en eten werken.
Maar nu komen ze hier binnen, ze krijgen een apartement en 500 euro per maand voor eten en kleding enzo.. Moeten een paar keer per week naar Nederlandse les. En verder hoeven ze helemaal niets te doen. Dat vind ik dus niet eerlijk. Er zijn hier in Nederland mensen die ook van 500 euro in de maand moeten leven, maar die krijgen GEEN woning van de gemeente, die moeten hun eten bij de voedselbank halen en hebben nog geen geld voor een wasmachine. Dát vind ik niet eerlijk.

Dit bedoel ik dus met verder kijken dan je neus lang is!!
Dit is echt gewoon iedereen over 1 kam scheren..

JA! er zijn asielzoekers die niets doen als ze hier zijn. --> dat wil echter niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
JA! er zijn autochtone Nederlanders die geen huis krijgen, en die eten bij de voedselbank moeten halen --> Dat wil echter niet zeggen dat alle autochtone ' huur-huis-zoekers' zo zijn.

Ik verwacht niet dat de meeste asielzoekers die hier komen, zo'n verschrikkelijk plezierig leven hebben! Het moet niet zo rooskleurig worden neergezet, dat die allochtonen heel de dag niets doen en lui zijn etc. etc... Er zit veel meer achter! .

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:35

http://www.justitie.nl/onderwerpen/migr ... nregeling/

Kijk even op bovenstaande link om wat meer te weten te komen over de pardonregeling. De hele regeling is in het leven geroepen door nalatigheid van de regering.

Ik denk ook dat het goed zou zijn als een hoop mensen eens een poosje bij vluchtelingenwerk zou gaan rondkijken en ik denk dat er dan opeens een stuk minder negatief tegen alles wordt aangekeken.
Laatst bijgewerkt door rissa op 05-10-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:38

Ik vindt eigenlijk dat sommigen hier erg hard reageren zonder dat ze ergens persoonlijk ervaring mee hebben.
Bij mij op het werk hebben we ook een poolse aan het werk, voor haar hebben we 3 nederlandse schoonmaaksters gehad en die maakten er een potje van.
De poolse rent rond als een idioot, alles glimt en ze is elke keer blij als ze wat extra uren kan werken.
Zij werkt zoveel als ze kan en haar man ook maar nog moeten ze krom liggen om te kunnen leven, ze grijpen dan ook elk werk aan. Een restaurant bood ze ook werk aan, voor €1,- in het uur, hoe tollerant zijn wij als nederlanders dan???

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:38

Plaisir schreef:

Waarom zou een Nederlander een woning krijgen terwijl hij al een woning hier heeft (bij zijn ouders bijv.) maar alsnog geen ruk doet en waarom zou een buitenlander/vluchteling geen kans mogen krijgen om mee te doen aan de maatschappij?

Alleen maar omdat je de nationaliteit Nederland draagt ben je beter als een ander? :+ Zo komen sommige reacties hier nl wel over.

!! Precies! maar er zit wel een goede reden achter dat de meeste zo denken! En dat is ook niet zo raar of zo.
Er zijn in de media zulke nare berichten over autochtone (nederlanders), en er zijn zoveel verhalen die niet echt positief zijn..
Er gebeuren ook heel veel nare dingen waarbij allochtonen betrokken zijn. Ikzelf heb ook erg nare ervaringen met allochtone Nederlanders. (ik kom uit Rotterdam-Zuid, geloof me.. ik heb er ervaring mee ;) )..
Ik vind alleen dat we verder moeten kijken dan die problemen.. er zijn ook zoveel goede mensen die niet uit nederland komen. Hardwerkende, eerlijke, aardige mensen die hier een leven willen opbouwen en geen problemen veroorzaken.. .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:42

Lijkt me dat je als land eerst de huisvesting van je eigen burgers op orde moet hebben. Heb je daarna nog plek kan je politieke vluchtelingen opvangen. Gelazer is dat we en in een (te) dichtbevolkt land leven en dat de rijke verzorgingsstaat een hoop economische vluchtelingen aantrekt. Ga je inderdaad kijken wat hier als seizoensarbeider blijft zolang er werk is (en daarna vaak weer naar eigen land gaat) en de mensen die vaak vanwege hogere opleiding en dus meer neiging tot vragen stellen echt moet vluchten, dan hou je maar een kleine groep over. Met het opvangen van die mensen heb ik geen moeite. De eerste groep helpt mee de economie draaiende te houden door het werk te doen wat wij niet willen doen en de 2e groep wil graag werken.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:43

unicorn_kiss schreef:
..... Stuur ze dan toch gewoon lekker terug.

Dit vind ik toch zeer erge opmerkingen die werkelijk nergens, maar dan ook nergens over gaan.
Ik zou zeggen; ga voor je lol eens met een vluchteling praten en je zult merken dat je mening zeer zeer kort door de bocht is.

Kinderen en ouders hebben heel heel veel meegemaakt. Dingen die wij ons absoluut niet voor kunnen en willen stellen.

shilady

Re: Krom?.. "buitenlanders" wel huis, nederlanders niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:47

Denk dat ze op de turken en marokanen doelt
die komen hier idd omdat het hier wat beter voor ze is dan in het vaderland ;)

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:49

shilady schreef:

En daarom gaf ik de link voor uitleg over de pardon-regeling

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:49

Ghani schreef:
Plaisir schreef:

!! Precies! maar er zit wel een goede reden achter dat de meeste zo denken! En dat is ook niet zo raar of zo.
Er zijn in de media zulke nare berichten over autochtone (nederlanders), en er zijn zoveel verhalen die niet echt positief zijn..
Er gebeuren ook heel veel nare dingen waarbij allochtonen betrokken zijn. Ikzelf heb ook erg nare ervaringen met allochtone Nederlanders. (ik kom uit Rotterdam-Zuid, geloof me.. ik heb er ervaring mee ;) )..
Ik vind alleen dat we verder moeten kijken dan die problemen.. er zijn ook zoveel goede mensen die niet uit nederland komen. Hardwerkende, eerlijke, aardige mensen die hier een leven willen opbouwen en geen problemen veroorzaken.. .

Idd, ik woon nog geen 5km bij Rotterdam-zuid vandaan! en geloof mij ook! dat is niet fijn!
Voorlopig is de bank geskimmed(zo schrijf je het volgensmij)2x door polen!
Zo is er in ons huis ingebroken door mensen uit het oostblok!!
Voorlopig word de een na de ander daar neergestoken!

Tuurlijk zijn er ook nette,hardwerkende "buitenlanders"die er alles aan doen om zo goed mogelijk te intergreren en doen echt hun best om een goed bestaan op te bouwen!!!
MAAR....er zijn er zat die dat niet doen,er gewoon te lui voor zijn!Maar in NL word je het geld gewoon toegestopt.
Maar als je als echte Hollander een huis zoekt of een baan wilt,kan dat niet!

Tuurlijk is het zo dat als jij een vluchteling bent en je geen huis hebt,je die moet krijgen! we moeten iedereen een kans geven!

Maar zoals ik in mijn gemeente zie is dat,de huizen als warme broodjes worden weggegeven aan buitenstaanders van ons dorp! voor die nieuwe wijk is land van de boeren opgegeven!
Zorg er dan voor dat je eigen inwoners kunnen blijven wonen in hun dorp!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:50

shilady schreef:

Komen die nu nog steeds in grote aantallen dan? Ik ken volgens mij alleen 2e of 3e generatie, dat is imo gewoon een autochtoon. Net zoals dat alle nederlanders ooit ook ergens vandaan zijn gekomen voordat nederland bestond :+ (beetje een ver verband, maar ergens heeft het wel waarheid :j).

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:50

Equidea schreef:
marlies85 schreef:
Soms heb ik het idee dat je als buitenlander in Nederland beter af bent.
Heb verder niks tegen buitenlanders hoor ;)

Nee maar op deze manier krijg je wel een beetje een reden ervoor...
Vind het ook maar niks dat al die poolse mensen hier werken... terwijl er toch nog imo vrij veel mensen geen werk hebben.
Het is niet zo dat er een overvloed aan werk is... Het was anders geweest als dat wel zo was.

Als heel veel nederlanders die thuis hun handje ophouden omdat het werk wat er wel is te min/laag door hun wordt bevonden. Dan is het gevolg inderdaad dat er Polen het werk gaan doen. Mijn vriend en ik hebben een bloemenkwekerij en nu proberen we zeker met de crisis zoveel mogelijk het met ons 2e te doen, maar als we in het hoogseizoen zitten is er echt niet aan personeel te komen. Via de Agrarische bedrijfsverzorging soms nog wel maar daarom gaan we voor Polen. De mensen die wel nog worden gestuurd vanuit een uitzendbureau zijn de gene die moeten solliciteren, maar eigenlijk heel erg niet willen en tja wij zijn en blijven een productiebedrijf en elke minuut dat er gezucht, gesteund en niks gedaan wordt kost geld. Voor de duidelijkheid een Pool kost ons meestal meer dan 1 van een nederlands uitzendbureau, maar productief gezien leverd hij meer op. Inderdaad om ontopic te blijven, het is krom dat er in Nederland zo met twee maten wordt gemeten. Niet alleen met dit natuurlijk. Ook bepaalde funties die alleen maar door vrouwen of van andere etnische afkomst mogen worden vervuld. Ik vind gewoon dat de gene die het meest voor die funtie geschikt is die plek moet krijgen. Niet de gene die net het goede paspoort heeft of net die vrouwelijke eigenschappen heeft.
Laatst bijgewerkt door yrsa_karlijn op 05-10-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt