Polen gaat pedofielen chemisch castreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:37

Breghje schreef:
Machie schreef:
Pfffff er wordt hier gesproken alsof pedofiel zijn een keuze is... Als dit werkt, prima. Werkt het niet, dan ook niet doen!

Alsof de slachtoffers een keuze hebben zeg... die hebben net zo min om gevraagd om de aanranding of verkrachting als de pedofiel om een afwijking te hebben, maar ZIJ hebben geen keuze gekregen en de pedo weet donders goed dat zijn gedrag niet sociaal aanvaard is en heeft dus de keuze om er iets aan te doen. Zelf.

nou inderdaad zeg.........dat ze bepaalde gedachten hebben,kunnen ze misschien niks aan doen,de keus om een kind daadwerkelijk te verkrachten toch wel.............niks geen medelijden ermee!

Manon_V

Re: Polen gaat pedofielen chemisch castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:13

Ik ben het er helemaal mee eens dat ze dit willen gaan doen hoor, maar als iemand onterecht veroordeeld wordt wat achteraf blijkt vind ik het toch wel heel erg..

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:15

Wie controleert dat ze de pillen blijven nemen. Hele zaakje eraf mag van mijj maar de gedachten van een pedo mbt zijn fantasie zal niet onderdrukt worden. Levenslang opsluiten kost mij teveel geld. Hebben we niet nog ergens een onbewoond eiland waar ze met zn allen gezellig heen kunnen. Geen bootjes geen vliegtuig en laat ze het daar maar uitzoeken.

Machie: misschien is pedofiel zijn geen keuze, weet ik niet maar een volwassen kerel hoort voldoende hersencellen te hebben om te weten dat hij met zn poten van kinderen af moet blijven. Heb geen enkel begrip voor deze mensen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:51

Alateriel, ben ik het helemaal mee eens hoor :) Alleen waar ligt de grens? Volwassen mannen met jonge kinderen kan imo ook echt niet! Al zijn er tegenwoordig meisjes van 13 jaar die een relatie, en zelfs seks hebben, met een man van 18-20 jaar... Dat zou toch ook niet moeten kunnen? Soms zelfs met nog oudere mannen. Ben je dan ook een pedofiel?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:51

inderdaad casteren of geslachtverwisseling laten ondergaan ..en dan oog om oog , .... :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:03

er werd in de beginpost gesproken over dat mensenrechtenorganisaties die chemische castratie inhumaan vinden... ik vind persoonlijk dat de daders inhumaan zijn geweest door hun slachtoffers zo in hun rechten te schenden. Op die manier hebben de daders hun recht verloren op een humane behandeling.

het is idd al, zoals iemand eerder zei, een eerste stap om dit soort feiten te kunnen bestraffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:48

_Tivoli_ schreef:
Helaas is een 'pedo' vaak niet alleen door seks gedreven.
Je kan het zaakie er wel af halen,maar ze houden die kronkel,een twisted mind...
Laatst een goed programma gezien over een proef met chemische castratie in Amerika.
Ze hadden dat bij een X aantal zedendeliqenten uitgevoerd,waarvan meer dan de helft daarna toch weer terugviel in hun oude gedrag. Dat komt omdat deze mensen vaak door een verknipte jeugd of traumatische ervaring een 'steekje los' hebben,als je het zo wil noemen.

Het misbruiken van een persoon is voor hen vaak niet zozeer de 'zin in seks' . Het is het ultieme machtsgevoel waar ze naar hongeren. En iemand vernederen/misbruiken/verkrachten brengt dit gevoel in ze naar boven. In het programma werd dan ook vermeld dat het inperken van de 'sexdrive' weinig nut heeft als een dader nog steeds 'genot' ondervind van zijn misdaad,in de vorm van machtsgevoel.

Dus, principiëel vind ik het goed,haal het hele zaakie er maar af!
Maar of het in de praktijk ook echt gaat helpen...ik vrees van niet...

Hier heb je een heel goed punt, Tivoli.

Vrees alleen dat de meesten het nogal kort door de bocht zien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:23

hoe bedoel je,kort door de bocht?
ik vind het stukje van _tivoli_ wel goed. ben ik het best mee eens

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:01

Ik vind het een prima middel ter ondersteuning, maar ik denk niet dat dit middel alleen de oplossing is, maar dat het een combinatie van meerdere behandelingen moet zijn. Wat dat betreft ga ik dan ook mee in het stukje van _Tivoli_.

Of het inhumaan is, wat zij anderen hebben aangedaan is ook schending van de mensenrechten, dus vind ik dat je ook verantwoording moet nemen voor je daden (om het zo maar even te zeggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:48

Snoevie schreef:
hoe bedoel je,kort door de bocht?
ik vind het stukje van _tivoli_ wel goed. ben ik het best mee eens

Ik bedoel met kort door de bocht dat veel mensen denken dat castratie afdoende is, terwijl er bij pedofilie veel meer speelt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:07

oh zo bedoel je,ja dat is waar.
het denkbeeld van dat soort figuren zit toch tussen de oren,deels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:11

Klopt :j

En dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Er stond afgelopen week een interview met een strafrecht advocaat in de Volkskrant, boeiend stuk wel, hij belichtte even de andere kant van de medaille. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden, hij was iig heerlijk genuanceerd.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:05

dan zou je ook de handen voeten en tong van zo iemand af moeten hakken. niet iedere zeden dader maakt gebruik van zijn penis.

je kan ook ernstig veel schade aanrichten bij een slachtoffer met je handen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:51

_Tivoli_ schreef:
Helaas is een 'pedo' vaak niet alleen door seks gedreven.
Je kan het zaakie er wel af halen,maar ze houden die kronkel,een twisted mind...
Laatst een goed programma gezien over een proef met chemische castratie in Amerika.
Ze hadden dat bij een X aantal zedendeliqenten uitgevoerd,waarvan meer dan de helft daarna toch weer terugviel in hun oude gedrag. Dat komt omdat deze mensen vaak door een verknipte jeugd of traumatische ervaring een 'steekje los' hebben,als je het zo wil noemen.

Het misbruiken van een persoon is voor hen vaak niet zozeer de 'zin in seks' . Het is het ultieme machtsgevoel waar ze naar hongeren. En iemand vernederen/misbruiken/verkrachten brengt dit gevoel in ze naar boven. In het programma werd dan ook vermeld dat het inperken van de 'sexdrive' weinig nut heeft als een dader nog steeds 'genot' ondervind van zijn misdaad,in de vorm van machtsgevoel.

Dus, principiëel vind ik het goed,haal het hele zaakie er maar af!
Maar of het in de praktijk ook echt gaat helpen...ik vrees van niet...

KLopt, mijn verkrachter heeft mij daarna nog gestalkt om op die manier zijn macht over mij te laten gelden, wat hem op dat moment nog lukte ook. En ik moet zeggen, het heeft mij heeeeeel wat jaren gekost om daaroverheen te komen, met oa therapie wat dus de maatschappij ook nog eens geld kost. Dus verwacht van mij aub geen medeleven met dit soort mensen, die verwoesten willens en wetens andere mensen / kinderen hun leven enkel en alleen voor hun eigen lusten. Als chemische of echte castratie niet lukt, zet ze dan ergens waar de maatschappij geen last meer van ze heeft.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:00

Hun slachtoffers hebben ook geen keuze!!!

Chemisich castreren is (helaas) reversible. Dus mochten ze hun leven hebben verbeterd, kunnen ze nog zich voortplanten (?!). In tegenstelling tot castratie, wat wel bij mij voorkeur heeft voor personen vanaf 35 jr?

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:05

Mee eens!! :j
zo kunnen ze niet nog eens zoiets ergs doen!!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 00:54

jodi schreef:
Moet er wel altijd iemand controleren of ze ook echt hun pilletje slikken.....

Dat was ook mijn eerste gedachte := .

Ieder persoon is uniek en ik denk dat ze in dit soort gevallen de methode moeten aanpassen op het individu.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 01:16

polen _/-\o_

alleen is dit nog te vriendelijk vind ik gewoon dr af hakken die handel

sorry voor mijn taalgebrui maar ik vind dat ze dit soor mensen op een verlaten eiland neer mo9eten zetten ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:40

Alles eraf hoor, daagh :wave: !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:45

Als dit dé oplossing zou zijn, prachtig! Maar goed... het zit in hun hoofd fout, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat dit dé oplossing zou zijn. De boel daaronder stil leggen, zal de gedachte niet veranderen lijkt mij. Neem aan dat ze nog steeds opgewonden kunnen raken.

(en eppie: 1 troost, veroordeelde pedofielen kom je niet bij de padvinders tegen. Bij aanmelding ben je namelijk verplicht om een verklaring omtrent goed gedrag af te leveren :) )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:49

Chemisch castreren? En als ze die pillen nou niet meer innemen?
Van mij mogen ze gewoon gecastreerd worden, vervolgens opgesloten en de sleutel weggooien voor mijn part. Daar ben ik keihard in. Zo'n engerd zou mijn dochter toch maar in handen krijgen, ik moet er niet aan denken. En ook niet aan waartoe ik dan in staat ben!!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:49

Welshcobfan schreef:
Als dit dé oplossing zou zijn, prachtig! Maar goed... het zit in hun hoofd fout, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat dit dé oplossing zou zijn. De boel daaronder stil leggen, zal de gedachte niet veranderen lijkt mij. Neem aan dat ze nog steeds opgewonden kunnen raken.

(en eppie: 1 troost, veroordeelde pedofielen kom je niet bij de padvinders tegen. Bij aanmelding ben je namelijk verplicht om een verklaring omtrent goed gedrag af te leveren :) )

Jawel hoor. Komt vaak genoeg voor dat veroordeelde pedofielen ergens in de buurt van kinderen te werk worden gesteld omdat één of andere sukkel niet alles goed controleerd en een verklaring van goed gedrag afgeeft terwijl dat helemaal niet had gemogen. Als je de krant een beetje bijhoud, veeeeel te vaak zelfs!

Dat het in hun hoofd fout zit, ja. Maar totdat het je persoonlijk raakt heb je geen idee wat dit soort roofdieren aan kunnen richten. En dan is het maar fout, maar weg ermee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:00

Ik heb het alleen over de scouting, niet over andere kindergerelateerde dingen. Je kan sinds 2 jaar niet meer lid worden als leidinggevende (over de zittende gaat het dus niet! nieuwe leidinggevenden) zonder verklaring van goed gedrag. Dus tenzij de gemeente een grove fout maakt, is de kans erg klein dat een veroordeelde pedofiel nu leiding gaat geven bij scouting. Daar is eindelijk verandering in gekomen gelukkig! (wel jammer dat de zittende leidinggevenden geen verklaring hoeven af te geven.... en je hebt natuurlijk ook nog altijd engerds die nooit veroordeeld zijn dus die krijgen ook een verklaring van geod gedrag brrrr)

Ik zeg dat het in hun hoofd fout zit, niet om iets goed te praten... maar om aan te geven dat ik denk dat chemische castratie geen wondermiddel is. Misschien moeten ze de hersens eens chemisch manipuleren ipv alleen het zaakje ...
En van mij part: opsluiten die hap... genezen kun je ze niet. Dan maar van de straat houden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:08

Welshcobfan schreef:
Ik heb het alleen over de scouting, niet over andere kindergerelateerde dingen. Je kan sinds 2 jaar niet meer lid worden als leidinggevende (over de zittende gaat het dus niet! nieuwe leidinggevenden) zonder verklaring van goed gedrag. Dus tenzij de gemeente een grove fout maakt, is de kans erg klein dat een veroordeelde pedofiel nu leiding gaat geven bij scouting. Daar is eindelijk verandering in gekomen gelukkig! (wel jammer dat de zittende leidinggevenden geen verklaring hoeven af te geven.... en je hebt natuurlijk ook nog altijd engerds die nooit veroordeeld zijn dus die krijgen ook een verklaring van geod gedrag brrrr)

Ik zeg dat het in hun hoofd fout zit, niet om iets goed te praten... maar om aan te geven dat ik denk dat chemische castratie geen wondermiddel is. Misschien moeten ze de hersens eens chemisch manipuleren ipv alleen het zaakje ...
En van mij part: opsluiten die hap... genezen kun je ze niet. Dan maar van de straat houden.

Gelukkig zijn we het eens. Ik had idd net eerst getypt dat er dan ook maar een goedje in hun hersens gespoten moest gaan worden, maar had het weggehaald.. waarom weet ik eigenlijk niet, sta er voor 10.000 % achter.

Dat zittende niet alsnog door de mangel gehaald worden is voor mij echt onbegrijpelijk, maar helaas worden volgens mij toch nog steeds fouten gemaakt in die verklaringen, niet alles kan namelijk gecheckt worden of is volledig gegeven.

Opsluiten kost eigenlijk ons nog steeds geld... ik zeg, onbewoond eilandje huren en laat ze daar maar los.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:11

hihi dat had ik er dus eerst staan: onbewoond eilandje, maar weer aangepast zonder reden.

En dan mogen ze volledig zelfvoorzienend daar zitten, prima!

(ik viel buiten de regeling van scouting, omdat ik al leiding was. Ik had liever gezien dat iedereen zo'n goedkeuring moest inleveren...)