Ik hoop voor de meneer dat hij zijn geld terug krijgt.., en voortaan wat beter uitkijkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Ik vind in dit verhaal de bank ook wel schuldig hoor.
Die behoren te controleren of naam en nummer overeen komen.
En bij z'n bedrag helemaaaaal!!!!!!!!!!
Helma_Amber schreef:Brainless schreef:@Alane, mevrouw heeft (ednk ik) schuld bekend, anders bood ze niet aan om de auto en de rest avn het geld terug te geven.
Ik heb ook een keer 11.000 ipv 1000 (gulden!) terug gehad van de belastingdienst.
Dit hebben we op een aparte spaarrekening gezet.
Ze kwamen er pas het jaar erop achter. Heeft toen wel een leuke rente opgeleverd.
Hebben ze dan niet de rente ook opgeëist? Dat hebben ze bij ons wel gedaan namelijk. Ze rekenen dan uit hoeveel rente je hebt kunnen vangen voor het bedrag en dat tellen ze doodleuk bij het terug te betalen bedrag op.
Falona schreef:Nee hoor, dat hoeft de bank helemaal niet te controleren. Het is jouw verantwoording om te controleren dat de gegevens juist zijn, niet die van de bank.
Alleen wanneer je geld overmaakt naar een oud-Postbank rekening wordt dit gecontroleerd.
De man heeft de gegevens van de vrouw waarschijnlijk via de bank gekregen. Als je een dergelijk verzoek bij de bank indiend neemt eerste de bank contact op met die betreffende persoon, maar als zij geen reactie krijgen mogen ze die gegevens volgens mij vrijgeven aan degene die het geld heeft overgemaakt zodat die stappen kan ondernemen via de politie oud.
Alane schreef:Maar vraag me nog steeds af hoe de man aan NAW is gekomen...
Falona schreef:Alane schreef:Maar vraag me nog steeds af hoe de man aan NAW is gekomen...
Van de bank.
Als je een bedrag overschrijft naar een verkeerde rekening dan gaat eerste de bank proberen het geld terug te krijgen. Lukt dat niet dan geeft de bank de NAW gegevens van die persoon vrij aan degenen die het geld foutief heeft overgeschreven.
Chrissy_ schreef:OepsNogal een stomme fout.
Vind het overigens ook nogal achterlijk van die vrouw om het geld maar gelijk allemaal uit te geven. Denk dat ze dondersgoed wist dat het geld niet voor haar bedoeld was. Een normaal mens zou zich toch wel afvragen wat zo'n enorm bedrag ineens op zijn of haar rekening doet.
stunning schreef:Dat dat zelfs kan! Als ik geld over maak, moet ik het rekeneningnummer én de naam van wie die rekening is invullen en als dat niet klopt, word dat gewoon weer op mijn rekening terug gestort met de opmerking dat het niet klopt..
Liezel1 schreef:Naar mijn mening zijn ze alledrie fout geweest:
Betaler: die had het beter moeten controleren, als je zo'n bedrag overmaakt wordt je wel 3x gevraagd het te bevestigen, incl 2x overtypen van het reknr.
Bank: Naam en nummer niet gecheckt, indien ze dat uberhaupt wel doen.
Vrouw: Geld uitgegeven waarvan ze wíst dat het niet voor haar bestemd was.