Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch. ik ben er van overtuigd dat God de mens niet zo bedoeld heeft. er zijn niet voor niets potjes en deksels. dat is mijn overtuiging, zo denk ik erover. en die mening en instelling mag ik hebben:). ik zou het bv erg moeilijk vinden als 1 van mijn kinderen homo schijnt te zijn. dat betekent dus niét dat ik ze verstoot en niet meer van ze hou. maar ik zal het wel erg moeilijk hebben met de acceptatie.
BraveSpots schreef:jameyskatje schreef:maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch. ik ben er van overtuigd dat God de mens niet zo bedoeld heeft. er zijn niet voor niets potjes en deksels. dat is mijn overtuiging, zo denk ik erover. en die mening en instelling mag ik hebben:). ik zou het bv erg moeilijk vinden als 1 van mijn kinderen homo schijnt te zijn. dat betekent dus niét dat ik ze verstoot en niet meer van ze hou. maar ik zal het wel erg moeilijk hebben met de acceptatie.
Denk je niet dat je kinderen dat heel goed gaan doorhebben hoe jij denkt erover (mochten ze nu holibi zijn), en dat hen dat gaat remmen in een bepaalde manier om er voor uit te komen?
Zou je er problemen mee hebben als ze dan een vriend/vriendin mee naar huis nemen?
jameyskatje schreef:zoals ik het zeg, je houd altijd van je kinderen maar hoeft niet alles te accepteren. in algemene zin bedoel ik dat.
tja dat weet ik niet. denk het niet. want als hij/zij met een heteropartner thuis komt.. zal ik eerst checken of het serieus enzo is. en met de tijd ga je toch met elkaar aan een huwelijk denken, samenwonen, kinderen bblabla.. daar leef je als ouder ook naar toe en ik vind het ook normaal om daarin betrokken te worden. mocht mijn kind homo zijn zou ik het niet weten.. ik zou het echt niet weten. ik weet alleen wel dat ik het niet ga aanmoedigen en dat ik het er moeilijk mee zal hebben. het is niet zo dat de hele familie dan een bruiloft gaat organiseren. dat lijkt me zo onwaarschijnlijk. tja, een moeilijk onderwerp vind ik het
Tat_jana schreef:VOOR.
ik vindt dat elk mens met respect behandeld moet worden dus ook een homosexueel iemand
ik vindt niet dat een man ( of vrouw ) anders behald moeten worden omdat ze toevallig op hun eigen geslacht vallen
daarbij komt dat homo's 9 van de 10 keer zulke schatten zijn
jameyskatje schreef:als mijn kind niet zou geloven zou ik inderdaad teleurgesteld zijn (anders ga ik toch twijfelen aan mijn eigen overtuiging, een geloof is toch niet voor niets geloof?) ik hoop toch een goede basis en bagage mee te geven. ze hoeven absoluut geen oogkleppen op en mogen breed kijken. dit kan ze alleen maar ten goede komen. maar religie is het belangrijkst voor me, daar draait alles in het leven uiteindelijk om. ik zou de hoop ook niet opgeven. als mijn kind een ander geloof aan zou nemen zal ik het ook moeilijk vinden ja. maar misschien toch minder als het een monotheistisch geloof is. het geloof in 1 god is er dan toch. als dat het lot is dan is het zo. en zal ik absoluut mijn best doen.
alleen het gaat nu wel erg offtopic. is niet echt leuk voor de rest denk ik
als het me allemaal koud zou laten.. wat zegt het dan over mijn eigen overuiging?