Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:43

Ik ben niet perse voor of tegen.
Wel vind ik het fijn voor de homo's en lesbienes dat het niet meer zo'n taboe is.
Iedereen moet zelf weten met wie hij of zij trouwt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:46

jameyskatje schreef:
maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch. ik ben er van overtuigd dat God de mens niet zo bedoeld heeft. er zijn niet voor niets potjes en deksels. dat is mijn overtuiging, zo denk ik erover. en die mening en instelling mag ik hebben:). ik zou het bv erg moeilijk vinden als 1 van mijn kinderen homo schijnt te zijn. dat betekent dus niét dat ik ze verstoot en niet meer van ze hou. maar ik zal het wel erg moeilijk hebben met de acceptatie.

Denk je niet dat je kinderen dat heel goed gaan doorhebben hoe jij denkt erover (mochten ze nu holibi zijn), en dat hen dat gaat remmen in een bepaalde manier om er voor uit te komen?

Zou je er problemen mee hebben als ze dan een vriend/vriendin mee naar huis nemen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:59

Er gaan echt niet zo maar alle mannen en vrouwen ineens met elkaar.
Er zullen altijd heteros zijn en blijven.
En de mens uitsterven, dat duurt nog wel effe.
Daarbij maakt de mens zichzelf anders wel op een andere manier kapot, bijv. oorlogen, milieu enz.
Het is zeker niet iets heel leuks als je dochter of zoon, home of lesbiene blijkt te zijn, dat komt omdat je een bepaalde verwachting hebt.
Maar ik zou mijn zoon of dochter, vriend of vriendin, oom of tante, of wie dan ook, nooit op aankijken.
Tijden veranderen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:02

VOOR.

ik vindt dat elk mens met respect behandeld moet worden dus ook een homosexueel iemand :)
ik vindt niet dat een man ( of vrouw ) anders behald moeten worden omdat ze toevallig op hun eigen geslacht vallen :)

daarbij komt dat homo's 9 van de 10 keer zulke schatten zijn :o

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:07

Voor. Voor een argument: zie mijn onderschrift.
Wie ben ik om voor een ander te beslissen wat hij/zij wel of niet mag, qua gevoelens of levenswijze of wat dan ook.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:23

BraveSpots schreef:
jameyskatje schreef:
maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch. ik ben er van overtuigd dat God de mens niet zo bedoeld heeft. er zijn niet voor niets potjes en deksels. dat is mijn overtuiging, zo denk ik erover. en die mening en instelling mag ik hebben:). ik zou het bv erg moeilijk vinden als 1 van mijn kinderen homo schijnt te zijn. dat betekent dus niét dat ik ze verstoot en niet meer van ze hou. maar ik zal het wel erg moeilijk hebben met de acceptatie.

Denk je niet dat je kinderen dat heel goed gaan doorhebben hoe jij denkt erover (mochten ze nu holibi zijn), en dat hen dat gaat remmen in een bepaalde manier om er voor uit te komen?

Zou je er problemen mee hebben als ze dan een vriend/vriendin mee naar huis nemen?

daar zouden ze het absoluut moeilijk mee hebben, of het ze gaat remmen? misschien wel. ik denk dat ik absoluut een ouder ga worden (als ik ooit ouder word natuurlijk) van het praten. dat vind ik namelijk belangrijk en op die manier hou je 'grip op je kits'. mijn kinderen mogen absoluut een eigen mening, leven etv ontwikkelen, maar wel binnen bepaalde normen. ik hoop mijn kinderen ook in de opvoeding een goede basis voor religie mee te geven. mochten ze dan later nog gevoelens krijgen voor hetzelfde geslacht, geloof ik best dat ze het moeilijk gaan vinden om te vertellen. en misschien is dat niet eens zo gek, dan denken ze er in ieder geval goed over na. ik en mijn man zouden het er dan net zo goed moeilijk mee hebben! het is niet een gesprek waar je ervaren in raak. zoiets maak je misschien 0 of 1x mee in je leven. mocht het gebeuren, waar ik overigens niet vanuit ga, zal die vriend of vriendin niet gezellig bij ons komen 'logeren', ik ga dat niet goedkeuren. sowiezo ga ik het niet goedkeuren dat er een lover komt slapen hoor, dus dat is opzich al een ander verhaal. maar ik zal het een teleurstelling vinden. daar ben ik heel eerlijk in. maargoed ALS dat ooit zal gebeuren, is het een beproeving voor beide. zowel voor ons als ouders.. en zowel voor ons kind.

uiteindelijk is het zijn of haar eigen leven. eenmaal uit huis doen ze toch wat ze willen. ik zal het erg vinden als het contact versleet, maar dat betekent niet dat ik alles maar moet accepteren omdat het mijn kind is. liefde blijft, daarvoor ben je moeder. en ik weet dat er mensen zijn die zeggen 'je kiest er niet voor, je bent het gewoon'.. ik zal tóch het gevoel hebben dat ik gefaald heb in het overbrengen van de boodschap van het leven aan mijn kinderen. dat mijn taak als moeder niet goed is vervuld of dat ik ergens steken heb laten vallen.

jameyskatje

Re: Ben je voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:26

tijden veranderen inderdaad. vroeger waren er gehele stammen en gebieden homoseksueel. uiteindelijk zijn die hele steden vernietigd! misschien sterft de mens eerder uit dan je denkt hoor. ik heb gewoon mijn overtuiging over het leven. met miljoenen andere mensen op de wereld. daar is niets tijdsgebonden aan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:33

Vind je bewust kinderloze stellen dan ook 'fout'? Of bedoel je dat niet met de boodschap van het leven?

Ik bedoelde meer, zul je hem/haar accepteren als een volwaardige partner net alsof je net van je hetero kinderen ook zult doen? Even gedacht in 'stel dat'.

Edit: Wat bedoel je met, 'ik moet niet alles accepteren van mijn kinderen'?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:35

Voor, waarom mogen mensen niet vrij zijn in het kiezen van hun eigen partner. Of dat nu iemand van hetzelfde
geslacht is of niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:41

zoals ik het zeg, je houd altijd van je kinderen maar hoeft niet alles te accepteren. in algemene zin bedoel ik dat.

tja dat weet ik niet. denk het niet. want als hij/zij met een heteropartner thuis komt.. zal ik eerst checken of het serieus enzo is. en met de tijd ga je toch met elkaar aan een huwelijk denken, samenwonen, kinderen bblabla.. daar leef je als ouder ook naar toe en ik vind het ook normaal om daarin betrokken te worden. mocht mijn kind homo zijn zou ik het niet weten.. ik zou het echt niet weten. ik weet alleen wel dat ik het niet ga aanmoedigen en dat ik het er moeilijk mee zal hebben. het is niet zo dat de hele familie dan een bruiloft gaat organiseren. dat lijkt me zo onwaarschijnlijk. tja, een moeilijk onderwerp vind ik het

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:45

jameyskatje schreef:
zoals ik het zeg, je houd altijd van je kinderen maar hoeft niet alles te accepteren. in algemene zin bedoel ik dat.

tja dat weet ik niet. denk het niet. want als hij/zij met een heteropartner thuis komt.. zal ik eerst checken of het serieus enzo is. en met de tijd ga je toch met elkaar aan een huwelijk denken, samenwonen, kinderen bblabla.. daar leef je als ouder ook naar toe en ik vind het ook normaal om daarin betrokken te worden. mocht mijn kind homo zijn zou ik het niet weten.. ik zou het echt niet weten. ik weet alleen wel dat ik het niet ga aanmoedigen en dat ik het er moeilijk mee zal hebben. het is niet zo dat de hele familie dan een bruiloft gaat organiseren. dat lijkt me zo onwaarschijnlijk. tja, een moeilijk onderwerp vind ik het

Wat zou je dan vinden van een 'gewone' heterorelatie waarbij ze niet gaan samenwonen, trouwen, en kindjes krijgen. Lat-relatie zeg maar? En wat van een kind die een aantal jaren een beetje rondfladderd, van de één naar de ander?

Als ik te persoonlijk word hoor ik het wel, maar vind het erg interresant hoor :j.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:56

ik denk dat opvoeding toch heel veel uitmaakt. en goed in de gaten houden met wie ze omgaan. want van de 1 naar de ander keur ik ook niet goed. ze hoeven niet aan huis gekluisterd te zijn,maar het kent echt een grens bij mij. ik ga ze niet extreem controleren etc, want als dat nodig is ben je al te laat geloof ik. voorkomen is beter dan genezen. haha ik lijk wel erg streng ineens, terwijl ik heel makkelijk en flexibel ben. een gewone heterorelatie betekent voor mij juist trouwen samenwonen en kinderen krijgen haha. maar ik snap wat je bedoel. als ze geen kinderen krijgen en daar bewust voor kiezen zal ik dat jammer vinden, maar ik denk dat ieder mens wel ergens vader/moeder gevoelens heeft, dus dat lost zich misschien vanzelf op. trouwen is een wel een soort van must. als ze dat niet willen, tja, als ze volwassen zijn is het hun eigen zaak,maar zal het wel aanmoedigen. maar dat is religieus gezien. als ze niet gaan samenwonen.. vraag ik me af of ze wel echt voor elkaar bestemd zijn,, haha mijn kind zal ik nooit uit huis zetten omdat hij/zij te oud word, ze mogen van mij de tijd nemen.. maar ik denk dat ze ook niet hun relatie bij hun ouders in huis willen voortzetten, uiteindelijk trekken ze toch naar elkaar toe

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:58

Zou je teleurgesteld zijn als je kind niet geloofde of een ander geloof aaneemt?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:06

als mijn kind niet zou geloven zou ik inderdaad teleurgesteld zijn (anders ga ik toch twijfelen aan mijn eigen overtuiging, een geloof is toch niet voor niets geloof?) ik hoop toch een goede basis en bagage mee te geven. ze hoeven absoluut geen oogkleppen op en mogen breed kijken. dit kan ze alleen maar ten goede komen. maar religie is het belangrijkst voor me, daar draait alles in het leven uiteindelijk om. ik zou de hoop ook niet opgeven. als mijn kind een ander geloof aan zou nemen zal ik het ook moeilijk vinden ja. maar misschien toch minder als het een monotheistisch geloof is. het geloof in 1 god is er dan toch. als dat het lot is dan is het zo. en zal ik absoluut mijn best doen.

alleen het gaat nu wel erg offtopic. is niet echt leuk voor de rest denk ik

als het me allemaal koud zou laten.. wat zegt het dan over mijn eigen overuiging?

johnvt

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:36

Laat een ieder in zijn of haar waarde en respecteer de gewoonte of behoefte van die persoon. Laat ook deze mensen gelukkig zijn in met wat ze doen of laten.

Schei uit en maak je eigen niet zo druk om dingen die een ander doet of niet doet. Werk aan je eigen leven en laat dat een ander op zijn of haar manier invullen. Met andere woorden NIET MIJN PROBLEEM

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:40

Voor:

Omdat ik vind dat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Niet dat iedereen homo zou moeten worden, maar als je homo bent vind ik dat je dat net zoals een heteropaar moet kunnen bezegelen met een huwelijk mocht je dat willen.
Wie ben ik als nietig mensje om dat te veroordelen? ja ik ben christelijk en walg van de kerk wbt dit onderwerp, ik snap wel waar de beweegredenen van de kerk vandan komen.
Maar om iemand nu letterlijk te deur te wijzen omdat deze homo is, vind ik niet christenwaardig, als er iemand is die daar een oordeel over zo mogen geven is dat god en aangezien ik dat niet ben, vind ik dat ik iedereen lief moet hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:48

Voor.
Ieder mens gelijke rechten :)

Gelukkig altijd een hele open kerk gehad (ben overigens zelf van het geloof afgestapt vanwege de saaie preken :P) en onze voorganger sloot ook gerust huwelijken tussen homo's. Helaas zelf nog nooit een homo huwelijk meegemaakt, want trouwen is in mijn omgeving een beetje uit heb ik het idee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:59

Tat_jana schreef:
VOOR.

ik vindt dat elk mens met respect behandeld moet worden dus ook een homosexueel iemand :)
ik vindt niet dat een man ( of vrouw ) anders behald moeten worden omdat ze toevallig op hun eigen geslacht vallen :)

daarbij komt dat homo's 9 van de 10 keer zulke schatten zijn :o

Oh deze vind ik wel een beetje eng hoor, net zoiets dat alle mensen met een beperking zo lief zijn brrr.
homo's zijn net gewone mensen :D, de een leuker dan de ander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:59

Mijn vroegere predikant was lesbisch, Dus gelukkig is ook de kerk anders geworden

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:29

voor!!!

omdat ik net zoveel rechten heb als de hetero burger in dit land.(wat over de hele wereld zo zou moeten zijn)
het huwelijk uitsluiten voor paren van gelijk geslacht is niet anders dan discriminatie en heeft alleen een grondslag in het geloof.

en laat nu het geloof geen ene moer te maken hebben met het burgerlijk huwelijk.
ondanks al het geblaat van de paus en al die andere gelovige van welke stroming dan ook.

@jameyskatje: zoals jij praat hoop ik dat jouw kinderen hetero zullen zijn, niet voor jou hoor, ik kots op mensen die zo denken als jij, maar voor hen. je zal maar uit de kast moeten komen bij jou.
jij snapt nog steeds niet dat het geen keuze is om holebi te zijn; je wordt zo geboren en kan dat niet veranderen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:35

ach een mens moet doen wat ie niet laten kan :Y)

maar nee zonder gein
van mij mogen ze hoor, het is tenslotte maar een boterbriefje :D

en of je nou van een vrouw of een man houdt boeit niet, er is liefde en dat is toch al mooi genoeg ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:07

jameyskatje schreef:
als mijn kind niet zou geloven zou ik inderdaad teleurgesteld zijn (anders ga ik toch twijfelen aan mijn eigen overtuiging, een geloof is toch niet voor niets geloof?) ik hoop toch een goede basis en bagage mee te geven. ze hoeven absoluut geen oogkleppen op en mogen breed kijken. dit kan ze alleen maar ten goede komen. maar religie is het belangrijkst voor me, daar draait alles in het leven uiteindelijk om. ik zou de hoop ook niet opgeven. als mijn kind een ander geloof aan zou nemen zal ik het ook moeilijk vinden ja. maar misschien toch minder als het een monotheistisch geloof is. het geloof in 1 god is er dan toch. als dat het lot is dan is het zo. en zal ik absoluut mijn best doen.

alleen het gaat nu wel erg offtopic. is niet echt leuk voor de rest denk ik

als het me allemaal koud zou laten.. wat zegt het dan over mijn eigen overuiging?

Over het hoe en waarom van geloof heeft Daniel Quinn een heel interessant artikel geschreven.

Gezien het zooitje dat de mensheid van zijn leefomgeving heeft gemaakt kan het best zijn dat de aarde er alleen maar op vooruit gaat als de mens uitsterft.

Vraag me trouwens af of homo/lesbisch zijn niet een poging van de natuur is tot geboortebeperking gezien de overbevolking? Balans tussen mensen en de andere diersoorten is ernstig scheef.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:13

HOMO betekend gelijke/ hetzelfde...
Een lesbo is dus ook een HOMO...
Ik ben ervoor!!! Ik kan geen argument bedenken waarom ik tegen moet zijn!!!
Als je een liefdes-relatie met elkaar hebt, vind ik, dat je dat moet kunnen bezegelen...
En in deze maatschappij doen mensen dat weleens door te trouwen...
Ik vind het geen enkel probleem!!!

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:19

voor

waarom:-omdat ik vindt dat er geen onderscheidt gemaakt mag worden.waarom zou je niet mogen trouwen als je homo bent.als je gelukkig bent vindt ik het prima.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:35

Ik ben voor.
We leven hier in een vrij land, waar ik zelf veel waarde aan hecht. Ik vind het onzin dat iemand zich anders moet voordoen dan hij of zij is en/of zelfs stiekem moet doen over zijn geaardheid. Een mens is een mens, en vind dat elk mens de zelfde rechten hoort te krijgen, daarbij hoort het recht op een huwlijk ook. Ongeacht je geaardheid.