Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Lachen, ik zit in het onderwijs en als er ergens veel uitval is, is het geloof ik wel daar, veel mensen met name met psychische klachten, oververmoeid, overspannen, burn outs... Helaas, het hele Nederlandse onderwijs op de schop
listiglistje schreef:Wat een klets zeg![]()
Dat tot je 67e werken moeten ze zowiezo verbieden, echt een absurd plan![]()
Gun oude mensen de rust en laat ze genieten van hun welverdiende pensioentje waar ze heel hun leven voor gewerkt hebben
Blijheid schreef:Ik vind dat juist een goed idee
Bijvoorbeeld, ik ben nu 21 en studerende, tegen de tijd dat ik klaar ben is er nauwelijks werk door de crisis. Daarna kan ik gaan betalen voor alle vergrijzende mensen, naast betalen voor mijn eigen pensioen. En tegen de tijd dat ik oud ben is het toch niet betaalbaar meer en krijg ik geen AOW
Bovendien wordt het niet zomaar ingevoerd, maar komt er elk jaar een maand bij, het duurt dus nog 24 jaar voor je daadwerkelijk tot je 67 moet werken.
odetteke schreef:Blijheid schreef:Ik vind dat juist een goed idee
Bijvoorbeeld, ik ben nu 21 en studerende, tegen de tijd dat ik klaar ben is er nauwelijks werk door de crisis. Daarna kan ik gaan betalen voor alle vergrijzende mensen, naast betalen voor mijn eigen pensioen. En tegen de tijd dat ik oud ben is het toch niet betaalbaar meer en krijg ik geen AOW
Bovendien wordt het niet zomaar ingevoerd, maar komt er elk jaar een maand bij, het duurt dus nog 24 jaar voor je daadwerkelijk tot je 67 moet werken.
Ja, maar dat betekend wel dat de jongens van 16 die nu net beginnen als metselaar, brandweerman of stratenmaker toch door zullen moeten tot hun 67e en niet alleen de studenten die een keer tegen hun 26e beginnen met werken!
Blijheid schreef:En daarom wordt zwaar werk, zoals metselaar of brandweerman dus uitgesloten van deze regelingDie mogen stoppen na 40 jaar te hebben gewerkt, dus als je op je 16e begint mag je op je 56e met pensioen
russel schreef:Geldt dat ook voor politieman, ambulancepersoneel, leerkrachten op scholen in moeilijke wijken of speciaal onderwijs, psychiatrisch personeel, gevangenispersoneel, etc??![]()
Vast dus niet en als die onder hoogspanning moeten blijven werken dmv zware onderbezetting en overvraging van het werk, dan gaan ze dus ook kapot.
Blijheid schreef:Dat is nog niet zeker, maar er zijn partijen die dat wel willen. Ook Bos had het over geestelijk zwaar werk, zoals speciaal onderwijs
Ik vind het eerlijk gezegd nogal apart dat iedereen van alles roept (niet alleen jij russel, ook anderen) terwijl men blijkbaar helemaal niet weet wat de plannen inhouden, er worden hier een heleboel dingen geroepen die gewoon niet waar zijn en iedereen gaat elkaar daar over opjutten. Als je nu eerst de plannen goed zou lezen zouden veel mensen een heel ander beeld hebben, ipv gewoon de media achterna te lopen.
Breghje schreef:Blijheid schreef:Dat is nog niet zeker, maar er zijn partijen die dat wel willen. Ook Bos had het over geestelijk zwaar werk, zoals speciaal onderwijs
Ik vind het eerlijk gezegd nogal apart dat iedereen van alles roept (niet alleen jij russel, ook anderen) terwijl men blijkbaar helemaal niet weet wat de plannen inhouden, er worden hier een heleboel dingen geroepen die gewoon niet waar zijn en iedereen gaat elkaar daar over opjutten. Als je nu eerst de plannen goed zou lezen zouden veel mensen een heel ander beeld hebben, ipv gewoon de media achterna te lopen.
Omdat veel van die mensen al jaaaarenlang werken, en uit de praktijk weten dat plannen ook al worden ze met de beste bedoelingen in elkaar gezet, de realiteit toch echt anders in elkaar steekt.
Blijheid schreef:Tuurlijk zijn er veel mensen met veel meer ervaringEn ik heb de wijsheid zeker niet in pacht, maar toch. Ik hoor heel veel mensen zeggen:
"geld dat ook voor *noemt beroepen* vast niet" of "jongens van 16 die stratenmaker zijn moeten ook tot hun 67e doorwerken" of "dan blijven mensen ongewassen in bed liggen".
En dat zijn gewoon dingen die niet waar zijn, dat zijn de plannen niet! Dan kan je wel afgeven op de "ivoren toren" of "geen beeld van de werkelijkheid" etc maar als je zelf niet eens de moeite neemt om uit te zoeken wat de bedoeling is en diret aanneemt wat de media verzinnen, is het wel heel makkelijk kritiek geven natuurlijk...
Urielle schreef:Lachen, ik zit in het onderwijs en als er ergens veel uitval is, is het geloof ik wel daar, veel mensen met name met psychische klachten, oververmoeid, overspannen, burn outs... Helaas, het hele Nederlandse onderwijs op de schop
Mae schreef:Simpel toch!![]()
Op je 20e aan de slag, je werkt éérst 25 jaar in het onderwijs en als je dan psychisch opgebrand bent, ruil je met een bouwvakker die na 25 jaar lekker achter het bureau kan kruipen omdat hij lichamelijk een wrak is.
Als je vervolgens allebei met 70 zowel lichamelijk als psychisch niets meer waard bent en je dus met pensioen mag, krijg je nog één jaar om de nodige zaken te regelen en krijg je op je 71 een spuitje. Zijn we ook meteen van de vergrijzing af
Ik snap níet waar ze moeilijk over doen in Den Haag, het is toch allemaal verrekte simpel eigenlijk
Urielle schreef:Ah... is dat hem![]()
Dan moeten ze wel even terugdraaien straks dat je geen tweede studie meer mag.