Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:29

Ik word zo ontzettend boos van dit soort belachelijke en ongegronde redeneringen! Die man is zo respectloos voor alles wat geen blonde pruik en spleetogen heeft! (ok, ik doe het ook, maar mijn respect voor Wilders heeft hij zelf jaren gelden al de grond ingestampd).

Ik las hiervoor ook al een reactie van iemand die moskeeën onzin vond en dat daar beter flats gebouwd hadden kunnen worden voor immigranten die zich wel aan willen passen.
Wat maakt het nou uit wat voor geloof mensen hebben en hoe ze eruit zien? Misschien houd ik niet van hoeden, maar met prinsjesdag moet ik me dan toch echt ff inhouden hoor! Wat maakt het uit dat de hoofddoek van oorsprong niet uit Nederland komt? Heeft iemand er last van als ie in de bus naast een vrouw met een hoofddoek zit? En een teken van onderdrukking is het al lang niet meer! Ik volg een hbo opleiding en er zitten genoeg zelfstandige, vrijdenkende vrouwen mét hoofddoek bij mij in de klas!

Door dit soort dingen schaam ik me dat ik uit Nederland kom!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:30

Zelfs ik vind dit er ver over gaan en ik ben helemaal niet zo voor de islam en de hoofddoeken.

Al schoot ik in de lach bij de klank van "Kopvoddentax" :') origineel is die wel :')

celticpony

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:31

OMG, die man is echt niet goed...hoop dat ie zichzelf ook niet te serieus neemt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:32

ik moest er wel om lachen.. kijk een hoofddoek vind ik nog wel kunnen, maar een nikaab vind ik echt te ver gaan, je ziet niks van iemand, normaal kan je aan iemands gezichtsuidrukking zien wat er bedoeld wordt of wat iemand van plan is, maar dat kan bij zulke mensen met n nikaab niet, dat vind ik wel n enge bedoeling.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:33

Sok schreef:
Kopvoddentax! Wat een giller :)) _O-

Nee, dit krijgt ie er nooit door, for sure!
Mocht dat wel het geval zijn, zou ik het personlijk niet eens zo erg vinden.. Hoofddoekjes dragen vind ik weer zo'n typisch geval van; ik wil me niet aanpassen aan de huidige samenleving en ik doe lekker of ik in m'n geboorteland ben. Net als die moskeeën.. In plaats van die moskeeën hier in Nederland had er ook een flat gebouwd kunnen worden met goede voorzieningen voor immigranten die wél graag willen aanpassen en dankbaar zijn dat ze hier mogen wonen in plaats van die halsstarrige moslims die het hele moslimgebied maar gewoon hierheen halen.. Ook even met oog op het enorme woningtekort.

Wilders draait een beetje boel door, maar als ik z'n standpunten bekijk zonder al die poeha en mediageilheid, vind ik toch dat hij bestwel een punt heeft.

Pfffffff wat een ontzettende kortzichtige mening hou jij erop na zeg, gadverdamme.
Ooit gehoord van de grondwet?? Lees die eerst dan maar eens voordat je begint te blaten, en als je toch bezig bent, sla de koran erop na, dan weet je waarom die mensen een hoofddoek/burka dragen. Nl uit geloofsovertuiging, en daar is nix mis mee.

Wat dat gemekker over al die allochtonen hier betreft, als je even googled, dan zal je lezen dat die allochtonen hier naartoe zijn gehaald in de jaren '60 omdat wij te besodemieterd waren om het vuile werk op te knappen. En ja, er werd verondersteld dat die mensen vanzelf weer zouden gaan, vandaar "gast"arbeider, maar ja, veel van hen vinden het hier prettig wonen dus die zijn gebleven, gek zeg, als ik Turkije/Marokko even vergelijk met Nederland.
Dus mede dankzij die allochtonen, ben jij in een gespreid bedje geboren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:33

merrietje schreef:
Sok schreef:

Mocht dat wel het geval zijn, zou ik het personlijk niet eens zo erg vinden.. Hoofddoekjes dragen vind ik weer zo'n typisch geval van; ik wil me niet aanpassen aan de huidige samenleving en ik doe lekker of ik in m'n geboorteland ben. Net als die moskeeën.. In plaats van die moskeeën hier in Nederland had er ook een flat gebouwd kunnen worden met goede voorzieningen voor immigranten die wél graag willen aanpassen en dankbaar zijn dat ze hier mogen wonen in plaats van die halsstarrige moslims die het hele moslimgebied maar gewoon hierheen halen.. Ook even met oog op het enorme woningtekort.

Wilders draait een beetje boel door, maar als ik z'n standpunten bekijk zonder al die poeha en mediageilheid, vind ik toch dat hij bestwel een punt heeft.

Tja, kijk, wat vind je typisch Nederlands? Blond haar blauwe ogen, dan ben ik geen Nederlander. Ook ben ik het niet met je eens dat mensen met een hooddoekje zich niet aanpassen aan de nederlandse samenleving, sterker nog, in dorpen hier worden ook hoofddoeken gedragen, door gewone Nederlandse boerinnen.

Voorbeeldje waar? Dat wil ik wel eens gaan bekijken :D
(en dan graag niet volendam of staphorst)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:34

@Sok, denk je niet dat in ieder land wel iets is? Ik denk dat we echt niet mogen klagen hoor!
Misschien ben ik naïef, maar heb nog nooit gedacht dat ik liever ergens anders zou willen wonen.

Het is toch juist hartstikke fijn als iedereen zijn geloof kan uitdragen op de manier waarop hij/zij dat wil. Dat noem je vrijheid!

Ik vind het woord 'kopvoddentax' heel respectloos, laat hij eens wat vaker in de spiegel kijken met zijn ... kapsel. :(

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:35

ik hef een geblondeerdschaamhaaropjehoofd tax ..... dat is toch net zo debiel en nutteloos als een hoofddoeken tax? het is schandalig!

upendo

Ik vond de paar onliners die Rita verdonk daarom ertussendoor gooide wel mooi.

'Maar je vindt hoofddoeken wel vrouwendiscriminatie?'
'Ja.'
'Waarom hef je er dan een belasting op?!'

HA.
Exit Geert Wilders. O:)

Narya

En daar gaan we weer, de zoveelste discussie die Wilders veroorzaakt door iets ongefundeerds te roepen. Het verbaast me dat er mensen zijn die dit überhaupt serieus nemen. Kom op zeg, zulke onzinnigheid krijg je er echt niet door.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:36

Alet74 schreef:
@Sok, denk je niet dat in ieder land wel iets is? Ik denk dat we echt niet mogen klagen hoor!
Misschien ben ik naïef, maar heb nog nooit gedacht dat ik liever ergens anders zou willen wonen.

Het is toch juist hartstikke fijn als iedereen zijn geloof kan uitdragen op de manier waarop hij/zij dat wil. Dat noem je vrijheid!

Ik vind het woord 'kopvoddentax' heel respectloos, laat hij eens wat vaker in de spiegel kijken met zijn ... kapsel. :(

Wat is er dan mis met een burka?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:37

Ondanks zijn ongefundeerde uitspraken slaagt hij er wel in om discussie's op te wekken en mensen te doen stilstaan bij dingen.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:37

upendo schreef:
Ik vond de paar onliners die Rita verdonk daarom ertussendoor gooide wel mooi.

'Maar je vindt hoofddoeken wel vrouwendiscriminatie?'
'Ja.'
'Waarom hef je er dan een belasting op?!'

HA.
Exit Geert Wilders. O:)

Ik vind Verdonk o zo vervelend, maar haar opmerking was o zo geniaal :D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:38

Sorry, ik moest hier toch wel heel hard om lachen :+

Die man heeft bijzondere ideeen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:39

:D :D :D Ha, mag ik hier even smakelijk om lachen????

Moeten de dames van Staphorst ook een vergunning gaan aanvragen??? :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:40

merrietje schreef:

Inderdaad. :')

En er was nog een rel, iemand anders zei dat hij zichzelf tegensprak:
'Ja, dat heb ik niet gezegd, volgens mij bent u de enige die uw hand op zou steken als ik vroeg of ik dat gezegd had.'
En prompt stak de hele tweede kamer zijn hand op. :')

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:41

merrietje schreef:
Sok schreef:

Tja, kijk, wat vind je typisch Nederlands? Blond haar blauwe ogen, dan ben ik geen Nederlander. Ook ben ik het niet met je eens dat mensen met een hooddoekje zich niet aanpassen aan de nederlandse samenleving, sterker nog, in dorpen hier worden ook hoofddoeken gedragen, door gewone Nederlandse boerinnen.

Ik heb het niet over typisch Nederlands, ik heb het over de tientallen mensen die ik ken die hoofddoekjes dragen maar terwijl niks anders doen dan afgeven op de Nederlandse maatschappij en maar roepen dat het zo'n poedersuiker is en dat ze nergens in gesteund worden en zo nog 10duizend andere negatieve dingen over dit land en dat ze zich écht niet gaan aanpassen. Natuurlijk zijn er ook genoeg buitenlandse mensen die zich wel aanpassen. Er zijn altijd rotte appels, dat besef ik ook. Alleen de hele bult appels is zo langzamerhand aan het rotten.. Ik ken veel meer buitenlandse mensen die zich niet aan willen passen en tegen de Nederlandse maatschappij en mensen aan schoppen. Als je in een vreemd land komt, hoor je je mijns inziens aan bepaalde normen en waarden die bij dat land horen, te houden en er niet nog eens even een slaatje uit te slaan en dan maar zeuren dat het niet genoeg is. De overgrote meerderheid van de immigranten beseft niet wat een mazzel ze hebben dat ze in Nederland zitten en erbij horen. En nóg zijn ze niet dankbaar en willen ze zich niet aanpassen. Ja, dat stoort me!

Enneh, nee Ronne, het maakt mij NIKS uit wat je gelooft of hoe je je kleedt, als je maar niet door je zó opvallend afwijkend te kleden, probeert aan te duiden; nee ik pas me mooi niet aan!

Yeyo, jou hoeft ook niemand serieus te nemen, for sure. Als je al op zo'n toon begint... :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:41

Lyonesse schreef:
Alet74 schreef:

Wat is er dan mis met een burka?

Je kan met een burka aan niet voldoen aan de indentificatieplicht.
Plus je kan er tonnen C-4 in vervoeren :+

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:42

upendo schreef:
merrietje schreef:

Inderdaad. :')

En er was nog een rel, iemand anders zei dat hij zichzelf tegensprak:
'Ja, dat heb ik niet gezegd, volgens mij bent u de enige die uw hand op zou steken als ik vroeg of ik dat gezegd had.'
En prompt stak de hele tweede kamer zijn hand op. :')

Ja, ik heb het allemaal gevolgd. Vond het best grappig eigenlijk, misschien moet ik vaker naar de tweede kamer kijken :Y)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:42

Jammer vind ik dit :+
Over het algemeen vind ik dat Wilders best goede ideeën heeft soms, maar dit gaat dan toch weer te ver..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:44

merrietje schreef:
Ja, ik heb het allemaal gevolgd. Vond het best grappig eigenlijk, misschien moet ik vaker naar de tweede kamer kijken :Y)

Ik heb d'r gezeten met een bus Pringles, lekker onderuit gezakt op de bank.
Pure entertainment. :7

Yeyo

Sok schreef:
Yeyo, jou hoeft ook niemand serieus te nemen, for sure. Als je al op zo'n toon begint... :)

Bepaal dat lekker voor jezelf en niet voor iedereen, ik vind je eng, zeker als je een hoofddoekjestax goedkeurt.
En misschien moet je naar een betere buurt verhuizen, ik woon midden tussen de allochtonen, altijd lachen gieren brullen hier hoor.
Nóóit rottigheid.

Ik word een beetje moe van die mensen die generaliseren.

SanderD

Narya schreef:
En daar gaan we weer, de zoveelste discussie die Wilders veroorzaakt door iets ongefundeerds te roepen. Het verbaast me dat er mensen zijn die dit überhaupt serieus nemen. Kom op zeg, zulke onzinnigheid krijg je er echt niet door.

Heb je helemaal gelijk in, maar ondertussen staat de PVV wel erg hoog in de peilingen, hoger dan me lief is in ieder geval, en zit ik me af te vragen hoe het kan dat er zovelen op een zo inhoudelijk waardeloos iemand kunnen stemmen.
Wat me vooral ergert aan hem en wat hij vandaag ook weer heeft bewezen, is zijn gebrek aan oplossingen en inhoud. Zijn enige speerpunt is de islam, maar goed, een zwart schaap creeëren kan iedereen, je hoeft maar iemand te hebben die boven het korenveld uitsteekt en roept wat iedereen denkt, dat is eigenlijk wat Wilders doet.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:46

maarrehm... is het dan alleen de echt heel het hoofd+half gezicht en hals bedekkende doek, of echt gewoon een doekje (bv een buff voor mensen die hiermee bekend zijn) om je hoofd te beschermen tegen zon / kou ook al verboden? omdat het kopvoddentax heet.

Want hoe moet het dan met mensen met kale hoofden..moeten die ook tax gaan betalen, omdat zij een ziekte hebben.
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 16-09-09 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:47

En voor je t weet staan we aan de vooravond van Holocaust 2... :r