Riejanne1990 schreef:ik sliep zo lekker onder mn donzen dekbedje...
Gewoon lekker blijven slapen

Maar ik zal zelf geen nieuwe meer kopen..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pin_ schreef:Ik denk dat je er nooit zeker van kunt zijn of het dons dat je koopt afkomstig is van dode dieren, wáár je het ook koopt.
Francis schreef:(en ik weet niet of dat in dit filmpje te zien is, heb em niet gekeken, maar in de documentaire was ook te zien hoe ganzen gewoon kapot getrokken huid hadden die door de plukkers zelf provisorisch met draad en naald weer aan elkaar genaaid werden, uiteraard zonder verdoving of iets.)
jesito schreef:Ik werk bij Lafuma ook een outdoorzaak als fjallraven en ook wij verkopen eenden en ganzendonzen-jassen.
En ik vind het vreselijk wat er met die dieren gebeurd.
Alleen denkt ik dat winkels er vaak niks aan kunnen doen, ze moeten gewoon dit soort praktijken verbieden.
Hier moesten zwaardere straffen op komen.
Het is gruwelijk hoe dit gebeurd.
Hetzelfde is dat er vaak op eieren staat dat het scharreleieren zijn maar in werkelijkheid valt dat vies tegen.
Vaak lopen ze met veel te veel op een stukje buiten, dat helemaal volgescheten is en waar ze dus nog niet veel kunnen bewegen.
Als je dat dan een scharrelei moet noemen..........................
Shadow0 schreef:Ik zou wel meer willen betalen voor een keurmerk op de juiste soort dons... (met voldoende toezicht dan!) maar synthetisch vind ik helaas toch geen prettig alternatief.