"de jeugd van tegenwoordig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:31

eerder
"de gemeenschap van tegenwoordig"
;)

ik vind over het algemeen genomen mensen knap egoistisch worden.
geen respect voor een ander en alles is ikke,ikke,ikke en de rest kan stikken.

doe ik niet aan mee,probeer nog altijd mijn respect naar anderen te tonene en vooral,vooral dat ook aan andere door te geven.

maar ja...dat werkt niet bij iedereen helaas

Odysseus

Re: "de jeugd van tegenwoordig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:06

Ik vind 'de jeugd van tegenwoordig' nogal over een kam geschoren.

Als iemand een opmerking zou maken over iets vervelend aan mijn gedrag zou ik met het schaamrood op de kaken m'n excuses aanbieden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:12

Zoezi schreef:
Wat je ook zegt, ze lachen je toch uit.
In de puberteit werken de hersenen gewoon niet.

ehhh, sorry??? :o?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:21

focussed: Ik geef eerder al aan dat het niet generaliserend bedoelt is

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:44

Zoezi schreef:

En bedankt....
Van zo'n instelling word het echt niet beter.
Schijnbaar werken mijn hersens niet meer, toch weet ik me nog altijd netjes te gedragen tegen anderen mensen en heb ik aardig wat verantwoordelijkheids gevoel.

Ik zie het in de stad ook steeds vaker, ascosiale jongeren maar ook zeker asociaal gedrag onder volwassenen. Eerlijk gezegd merk ik er in ons kleine dorpje vrij weinig van, daar kunnen de meeste namelijk nog wel met respect omgaan met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:51

Actie reactie.. Geef jij een asociale aanwijzing dan kan je een asociale reactie verwachten.
Net wat al gezegd is, met een andere insteek had je waarschijnlijk meer bereikt :)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 01:02

Ik merk het idd ook, echt heeeel iritant, maar oudere kunnen er ook wat van en dan bedoel ik mensen vanaf jaartje of 60? dat zijn echt een stelletje zeikers...

En ik zeg ook de jeugd van tegenwoordig, want zie meer aso kinderen dan vriendelijke.
grote bek dingen vernielen en nog wel meer dingen...

Actie reactie ja dat is waar, maar als je vriendelijk vraagt of dat nu nodig is die muziek in de bus vind ik dat ze ook normaal kunnen antwoorden, maar goed ze zijn met 2 en voelen zich ooh zo stoer...
Als die meid alleen was geweest was er geheid niks aan de hand geweest.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:13

Ik vraag me dan altijd af of een oudere generatie dat over mijn generatie destijds ook gezegd heeft: die jeugd van tegenwoordig.

Vast wel ;) .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:11

oh zeker weten, de jeugd van tegenwoordig bestaat denk ik in alle generaties, en misschien is idd de maatschappij van tegenwoordig een betere benaming

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:19

Jaimyliefje schreef:
Zoezi schreef:

en bedankt..

als er nu al zo een beeld is van "de jeugd van tegenwoordig" snap ik alles al..
want waarom zou je nog moeite doen om beleeft te zijn als dat toch niet van je wordt verwacht?

ik probeer altijd netjes te zijn, alleen heeft de jeugd rotte appels, maar volwassenen hebben er ook zat,.
genoeg volwassenen die zich asociaal gedragen, of je meteen uitschelden..

ik was laatst nog verbaasd over ouderen ( lees 70 + wandelstokken enz..) die stonden te bekvechten op straat, daar zaten me toch scheldwoorden tussen :oo
"de ouderen van tegenwoordig"

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:58

pluklief schreef:
Zoezi schreef:

Fijne reactie, erg bedankt..
Ik ben wel netjes opgevoed, net als de meeste mede bokkers
als mensen vragen of mijn muziek ietsjes zachter kan, doe ik dat netjes,
als iemand er langs moet doe ik dat
ik ben niet zo iemand die oudere mensen, of mensen van de zelfde leeftijd de huis vol scheld!
waarom zou ik, ik heb wel wat beters te doen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:02

Maakt niet uit hoe je vraagd hoor, je krijgt zo ie een scheldpartij over je heen.Nou laat ik niet merken dat mijn dochter zo iets flikt, want dan zwaaid er toch echt wat.Als je soms horen hoe kinderen over hun ouders praten pffff niet normaal meer hoor.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:06

Wat zijn sommige mensen toch asociaal, maar dat ligt eerder aan de opvoeding denk ik. Ik probeer zelf altijd rekening te houden met andere mensen, of ze nu 7 of 77 zijn. Je komt onbeleefde en asociale mensen uit èlke generatie tegen.
Als wij met ons groepje naar school fietsen komen wij ook rare gevallen tegen, maar ik ga er gewoon niet op in :n
Over die opmerking dat je hersenen niet werken in de puberteit: is dat serieus? :+

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:38

RedPassion schreef:
Waarom ben je er verder niet op ingegaan dan? Als niemand dat ooit doet verandert er natuurlijk ook nooit iets. ;)
de ultime manier om een mes in je rug tekrijgen;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:09

Ach ik probeer altijd maar naar de positieve dingen in het leven te kijken. Ik heb toch vaak een glimlach op mijn gezicht als ik zie wat mensen vaak wél voor andere onbekenden doen, ongeacht de leeftijd. Van die simpele dingen als even de kinderwagen in of uit de trein helpen tillen. ''De jeugd'' is inderdaad vaak asociaal, maar ouderen kunnen er ook wat van.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:32

T klinkt een beetje lomp maar ik denk dat er een verband is met iq en dit soort acties.
En ik spreek uit ervaring, ik woonde op een kleine afstand van een vmbo school en het was altijd gezeik met die lui.
Je kon regelmatig je containers weer overeind zetten, die koters spugen gewoon naar je, rijden je van het fietspad af, schelden je uit voor vanalles en nogwat en ze slopen alles. Vervelende is dat de meesten eraan meedoen door peer pressure, als je het niet doet ben je de pispaal. Hoe onbeschofter en lomper je bent, hoe cooler.

En natuurlijk liepen er wel eens idioten rond op de havo/vwo school maar ik heb het zelf nooit van dichtbij meegemaakt, heel veel mensen waren juist bijna saai braaf. Dus het spijt me heel erg maar ik leg een link met iq en ik denk dat het niet onterecht is.
Nou kan ik niet echt uitleggen waarom juist die mensen zich zo moeten gedragen.. :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:37

Als je mij met bijhorende toon zou vragen "moeten we perse meeluisteren" had je ook een antwoord terug gekregen en dan ging dat ding zeker niet zachter ook al was ik dat in eerste instantie wel van plan. Ik wil best fatsoenlijk doen en zal de eerste zijn om te zorgen dat mensen geen last hebben van me, maar als mensen meteen zo l*llig gaan doen en gaan klagen nog voor je goed en wel zit (dus voor je alles kan neerleggen omdat ding zachter te zetten) dan krijg je wat je geeft.

Ik kan ook zeggen "die ouderen van tegenwoordig" want ik kan boeken volschrijven met gemene, idiote commentaar die nergens op sloeg en zelfs niet in de buurt kwam van respectvol.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:40

Lepeltje:
Nu ben ik vrij bevooroordeelt omdat ik nu zelf op het VWO zit, maar ik heb het idee dat dat klopt. Tegenover onze school is een school voor LWOO tot VMBO-T. Al het vandalisme in de buurt komt van deze leerlingen. Ze hebben bijvoorbeeld ook de pik op 'ons' van het Alkwin Kollege.
Het minste wat ze doen is dingen roepen als "Nerdjes" , of "Waar is je boekentas?" maar er zijn er ook een paar bij die echt ver gaan. Zo gooien ze vuurwerk van bovenaf de fietstunnel in als er een groep Alkwinezen doorheen fietst. Gooien ze sneeuwballen op ons en hebben ze zelfs 2x iemand in elkaar geslagen omdat diegene zeiden: "Ik ben geen nerd"...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:43

zo werkt het bij mijn zusje van bijna 16 denk ik wel... komt ook altijd met van die asoos thuis en mij wijs maken in mijn huis waar ik heen moet ? (slaapkamer dus) gelukkig ben ik dan zo goed hartig ze de deur te wijzen en nooit meer trug te komen.... zaterdag vierd ze haar verjaardag... nou ik ben er niet erger me dood aan dat abnormale gedrag!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:12

HindaFree schreef:

zo werkt het bij mijn zusje van bijna 16 denk ik wel... komt ook altijd met van die asoos thuis en mij wijs maken in mijn huis waar ik heen moet ? (slaapkamer dus) gelukkig ben ik dan zo goed hartig ze de deur te wijzen en nooit meer trug te komen.... zaterdag vierd ze haar verjaardag... nou ik ben er niet erger me dood aan dat abnormale gedrag!

menig wetenschapper zal je hierin tegenspreken :(:)

Vreemd dat jeugdigen tegenwoordig als monsters gezien worden. Je vraagt je af hoe dat komt.