EO programma JONG

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: EO programma JONG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:41

Maar eerlijk is eerlijk, er is ook een ernstig gebrek aan respect voor haar.
Zij maakt wel duidelijk dat iedereen zich in Nederland moet aanpassen aan de Nl cultuur en gewoonte (en in dit geval kledingstijl), maar waar is inderdaad dan de vrijheid nog om zelf te kiezen? En te zijn wie je bent? Ik vond dat ze daar met die opmerking toch een sterk punt had.

Wat zij doet geniet in geen geval mijn voorkeur, ik zie inderdaad ook liever wie ik voor me heb en laten we over identificatie maar niet spreken, want daar heb ik ook nog wel wat vragen over, maar deze opmerking vond ik erg sterk van haar.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:13

shera schreef:
Ze komt op mij over als zwaar gefrustreerd. Haar gebrek aan respect voor een ander stoort me.
Ik kan haar niet serieus nemen eerlijk gezegd.

Dat heb ik precies hetzelfde. Ik krijg het idee dat ze vooral enorm met zichzelf in de knoop zit en gewoon heel rebels wil doen ofzo.... ik weet het niet zo goed. Ik kan het eigenlijk ook niet erg serieus nemen eerlijkgezegd!
OOk dat schieten met dat wapen lijkt me pure rebellie en stoerdoenerij. Gezien haar 'vage' verleden denk ik dat ze gewoon echt problemen heeft zeg maar.

Vroeg me ook af hoe oud ze is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:21

Helaas zijn er meer jongeren in Nederland die het geloof gebruiken om lekker rebels te zijn... Dit zie je op straat ook.
De moslima's met een hoofddoek maar 5 lagen make up en een telefoon in de hand waar tegen ze lopen te schelden, daarvan vraag ik me ook altijd af of zij zichzelf nu een goede moslim noemen. Ik ken 'betere' moslima's zonder hoofddoek hoor.... (nu ben ik niet degene om te zeggen wie een goede en slechte moslim is maargoed, ik zie toch echt liever een moslima zonder hoofddoek die respect heeft voor de medemens en een goed persoon is van binnen, dan een moslima mét hoofddoek die geen greintje respect heeft voor wie dan ook...)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:26

Totaal mee eens Nathalie! Helaas dat het zo moet gaan! Er is inderdaad een groep Moslimjongeren die heel hard schelden een goede moslim te zijn en daarmee de waarden van het geloof imo volledig vergeten!

Waar ik me overigens meer zorgen om maak zijn haar twee jonge zoontjes.... die moeten ook wat missen en leven met een moeder die ze iets zwaar oplegt. Maar vooral nooit naar zwembad, nooit naar strand, nooit naar bios.... Niet eerlijk! Ik hoop dat ze dit met school of bij de oppas mee mogen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:18

Ik vind Jong echt een fantastisch programma! :D
Maargoed, ik vind dat mensen dit zelf moeten weten. Zij maakt die keuze.. :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:23

Het wekt wel me intresse op om het even te gaan bekijken :) Stipje dus zodat ik het later terug kan lezen en tevens gelijk een reactie kan plaatsen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:48

Heb net het programma gekeken en vind het wel extreem maar zoals sommige ook zeggen met een opmerking had ze wel een punt dat je nooit iedereen tevreden kan houden. Maar moest ook de mensen op de markt gelijk geven je ziet niet met wie je te doen heb en dat is toch waar je jezelf een indruk van maakt.

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 22:34

nou als ik jou was gewoon even kijken erg interessant... ben niet verantwoordelijk voor een zere kaak.... en natuurlijk heeft ze ook goeie punten, maar zoals vele mensen hier zeggen heeft ze wel respect voor de meningen van iemand anders volgens mij is ze alleen erg bezig met haar ''IK''...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:19

Als het die juf niet uit zou maken hoe een ander over haar dacht, dan zou ze ook geen kledingstuk hoeven dragen waarmee ze een signaal afgeeft. Want wat is een signaal zonder dat het overkomt? Ze spreekt zichzelf dus tegen omdat ze het zelf nog niet zo goed begrijpt, of ze liegt om de mensen op het verkeerde been te zetten over haar bedoelingen. Hoe dan ook is dit soort extreem gedrag in NL niet nodig, niet heilzaam en ook eigenlijk niet gepast.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:54

Ik heb het ook gezien. De niqab vind ik ook heftig hier in Nederland, zelfs eng, je weet niet wie er onder zit. Vooralsnog heb ik wel respect voor haar dat zo door het leven gaat.

Lovely schreef:
Als het die juf niet uit zou maken hoe een ander over haar dacht, dan zou ze ook geen kledingstuk hoeven dragen waarmee ze een signaal afgeeft. Want wat is een signaal zonder dat het overkomt? Ze spreekt zichzelf dus tegen omdat ze het zelf nog niet zo goed begrijpt, of ze liegt om de mensen op het verkeerde been te zetten over haar bedoelingen. Hoe dan ook is dit soort extreem gedrag in NL niet nodig, niet heilzaam en ook eigenlijk niet gepast.

Je begrijpt het denk ik niet helemaal. Het maakt haar idd niet uit hoe anderen over haar denken, en draagt daarom juist de Niqab. In de islam moet een vrouw haarzelf bedekken, ze gaat daarin bijna in het uiterste, om zeker te zijn dat ze Allah tevreden stelt. Dat mensen daar raar van op kijken is niet haar probleem.

Ik ben het niet met je eens dat het niet gepast is, hoewel ik er zelf ook vreemd van op kijk, we staan toch voor onze vrijheid? Waarom zou het niet gepast zijn dat ze daar goed gebruik van maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 01:44

Ik heb de uitzending net bekeken via uitzending gemist. Aan de ene kant snap ik haar standpunt wel m.b.t. vrij zijn. In Nederland wil 'vrij zijn' echter niet zeggen dat iedereen maar kan doen en laten wat hij of zij wil. Hoe vrij zou zij zich voelen als mannen zich vrij zouden voelen wanneer ze naakt over straat zouden lopen? Of om het extremer te maken: Wat als deze naakte mannen zich dan ook nog eens zo vrij voelen om in plaats van op ruime afstand haar rakelijks te passeren?

Volledig 'vrij zijn' is gewoon niet mogelijk zonder inbreuk te maken op 'vrij zijn' van anderen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:17

Goof schreef:
Zij maakt wel duidelijk dat iedereen zich in Nederland moet aanpassen aan de Nl cultuur en gewoonte (en in dit geval kledingstijl), maar waar is inderdaad dan de vrijheid nog om zelf te kiezen? En te zijn wie je bent? Ik vond dat ze daar met die opmerking toch een sterk punt had.

Ik vind van niet. Je hebt geen absolute vrijheid. Je mag niemand vermoorden, je mag niet door het rood rijden, je mag de belasting niet ontduiken,...
Een samenleving heeft nu eenmaal regels, en aan die regels hoor je je aan te passen. En als die regels je niet aanstaan is
dat jouw probleem, niet die van de maatschappij.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:35

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:38

Me zusje heeeft met open mond zitten kijken!

Ik ga vanavond even uitzending gemist kijken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:41

BraveSpots schreef:
Goof schreef:

Ik vind van niet. Je hebt geen absolute vrijheid. Je mag niemand vermoorden, je mag niet door het rood rijden, je mag de belasting niet ontduiken,...
Een samenleving heeft nu eenmaal regels, en aan die regels hoor je je aan te passen. En als die regels je niet aanstaan is
dat jouw probleem, niet die van de maatschappij.

Klopt, een samenleving heeft ook zijn regels, maar er staat nergens in die regels dat deze vrouw zich niet op deze manier mag kleden. Zij zou dus de vrijheid mogen hebben zich zo te kleden, maar toch wordt ze er door iedereen op afgerekend. Dus dat stukje vrijheid verdwijnt ook voor haar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:42

Goof schreef:

Wat zij doet geniet in geen geval mijn voorkeur, ik zie inderdaad ook liever wie ik voor me heb en laten we over identificatie maar niet spreken, want daar heb ik ook nog wel wat vragen over, maar deze opmerking vond ik erg sterk van haar.

Ik zit het te kijken as we speak - en ik ben het helemaal met je eens.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:43

Ergens vind ik het knap van haar dat ze haar geloof zo serieus neemt dat ze hiervoor kiest, je wordt immers wel een buitenbeentje in de maatschappij omdat mensen het niet (willen) snappen en het eng vinden, aan de andere kant denk ik dat ze misschien minder weerstand zou krijgen als ze ervoor zou kiezen haar gezicht niet te bedekken (maar de rest wel). Mensen communiceren met elkaar niet alleen door stem maar ook door lichaamstaal en mimiek en door het verbergen van haar gezicht valt de mimiek wel weg en kun je (imo) niet goed met iemand communiceren. Je kunt immers niet zien hoe bv iemand een opmerking bedoeld.

Bovenstaande neemt niet weg dat ik het eigenlijk wel met Goof eens ben dat er ook vanaf de andere kant respect moet komen. Een gewone discussie op de markt was het niet. Ik kan er ergens nog in komen dat mensen zeggen dat ze het eng vinden, maar om maar meteen te zeggen dat ze terug moet naar landen waar het wel mag is natuurlijk compleet respectloos.

Goof schreef:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:46

Ik kreeg eerder de indruk dat ze ernstig was misbruikt door mannen, zoals ze over mannens sprak. Dat ze daarom haar hele lichaam bedekt, en haar man het huis uit heeft gezet.

óf het was gewoon weer zo iemand die opgetrommeld en betaald wordt als het tijd is om ergens voor te demonstreren :roll: Die mensen zie je ook steeds vaker...

Ik vind zoiets iig absoluut niet kunnen. :n Ook met kledingstijl zijn er grenzen. Met zo'n niqaab om kun je een grote bank overvallen, en niemand weet wie het was. Je ziet geen postuur, geen geslacht, geen haarkleur, geen gezicht, geen vorm van het gezicht, alleen de kleur ogen.

Voor degene die afvragen hoe ze op dr paspoort staat; ze heeft geen NL paspoort, want dat is onmogelijk zonder goede foto.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:26

Citaat:
Oem Imran draagt een niqaab. Als ze de straat opgaat, is haar hele lichaam bedekt met een zwart gewaad; alleen haar ogen zijn zichtbaar. Ze zegt: "Ik heb er lak aan wat mensen denken, ik leef toch niet voor de mensen op deze wereld."

Voor wie leeft ze dan wel?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:57

Wat dacht je van voor God/Allah?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:05

En zichzelf! Ze zei ook dat ze straks als ze dood is toch alleen in een kist ligt..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:38

Maar je leeft toch niet voor jezelf? Dan had God wel 1 mens geschapen... en was het ook niet de bedoeling dat je een partner vindt om daar mee samen te leven...

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:52

en ja vanavond zit ik weer vol verbazing te kijken naar deze aflevering...
Sjonge wat heb ik respect voor die mensen dat ze er zo voor ui durven te komen!!

Emauel is ook erg onder de indruk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:48

verootjoo schreef:
Maar je leeft toch niet voor jezelf? Dan had God wel 1 mens geschapen... en was het ook niet de bedoeling dat je een partner vindt om daar mee samen te leven...

Wie zegt dat dat de bedoeling is? Er zijn ook genoeg mensen helemaal happy zonder partner. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:35

faye schreef:
verootjoo schreef:

Wie zegt dat dat de bedoeling is? Er zijn ook genoeg mensen helemaal happy zonder partner. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Gaat heen en plant voort staat er toch in de bijbel? Dus neem aan dat het de bedoeling daarvoor een partner te vinden, of je moet overal een kind bij verwekken... Dat er mensen happy zijn zonder partner, ok. Dat er homosexuele mensen zijn, ok. Maar dat je daarom helemaal alleen voor jezelf leeft..
En ja, ik vind het egoïstisch om alleen maar voor jezelf te leven. Imo zijn we allemaal op de wereld om elkaar te helpen, om er samen wat van te maken.
Niemand van ons leeft voor zichzelf alleen, ook dat staat in de bijbel ;) Maar goed, dat kun je ook op meerdere manieren interpreteren.
Ik heb veel respect voor andere mensen, en ik kan met vrijwel iedereen overweg. Maar dit gaat me gewoon echt tever. De vrijheid hier in Nederland heeft óók grenzen.