nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:31

Goed, maar het blijft bij jou dus ook gewoon blaten over dat HUN ( := ) het allemaal verkeerd doen. Weinig inhoud dus. Veel verder dan de regering sucks kom je niet. Dat is natuurlijk mooi makkelijk, want dan hoef je zelf ook niet verder na te denken.

Ik ontken helemaal niet dat er dingen anders zouden kunnen in NL, maar ik vind wel dat er veel simpele mensen (type wilders stemmer) alleen maar veel roepen 'alles is slecht', maar eigenlijk zelf ook de ballen verstand hebben van hoe er wel oplossingen zouden moeten komen.

Ojajoh

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:34

o ik heb er echt wel zo mijn ideeen over hoe dingen beter kunnen
maar denk je nou echt dat mijn mening als simpel hollandertje er wat toe doet :?
nee :n

en tevens kom ik uit een " lager" milieu dus zullen ze al helemaal niet luisteren.....

ow ja ....en ik blaat niet , ik praat...
ik word niet graag met een schaap vergeleken
ik blijf ook netjes tegen jou dus zou willen dan je ook netjes tegen mij blijft

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:37

liedje89 schreef:
Ik werk ook heel hard hoor, mag ik ook een dineer bij een 5 sterren restaurant op jou kosten :9

Ja dat mag als je dat eerst verdient hebt door een topfunctie te hebben waar dan ook. Dan is je tijd zo belangrijk en duur dat de prijs van dat etentje te verwaarlozen is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:43

ikdoemaarwat schreef:
maar denk je nou echt dat mijn mening als simpel hollandertje er wat toe doet :?

en tevens kom ik uit een " lager" milieu dus zullen ze al helemaal niet luisteren.....

Wanneer je gisteren de opinieprogramma's gevolgd zou hebben op de TV, b.v. Nova waar heel verrassend 3 topmanagers uit diverse takken van het bedrijfsleven (retail, wat staat voor winkels, uitzendkantoor en hypotheek keten) de regering prezen over de tot nu genomen maatregelen.

Het is zo gemakkelijk om dit soort domme dingen te roepen, kom maar met oplossingen. De Nederlander heeft individueel op dit moment nog het minste last van de crisis in Europa.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:48

heb ik al gezegd......moet ik dan in herhaling blijven vallen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:52

ikdoemaarwat schreef:

Wat heb je al gezegd, buiten je: hun doen niks en wij zijn het slachtoffer, geroep,

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:54

ikdoemaarwat schreef:

Je hebt gelijk. Ik had het geen blaten moeten noemen, was niet netjes van me.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:57

sarabande schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Wat heb je al gezegd, buiten je: hun doen niks en wij zijn het slachtoffer, geroep,

dat ik echt wel ideeen heb maar dat ik als simpele burger toch niet gehoord word

overigens als je alles goed gelezen had, had je dit gedeelte dus kunnen lezen aangezien ik het al eerder getypt hebt dus niet alleen wat jij typt ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:00

ikdoemaarwat schreef:
dat ik echt wel ideeen heb maar dat ik als simpele burger toch niet gehoord word

Dat is dus niet zo, zeker niet met internet nu je iedere bewindsman/vrouw vragen kunt sturen.
Maar het is natuurlijk een makkelijk excuus om vanuit onwetenheid dingen te roepen die niet waar zijn, in plaats van je eerst te verdiepen in de materie en dan een mening hebben.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:02

Het kan mij weinig boeien of de declaraties terecht zijn en deel uit maken van hun werk. Ik neem aan dat ze ook een goede onkostenvergoeding maandelijks ontvangen.
Dit is heel gebruikelijk in het bedrijfsleven en alle bonnetjes worden gecontroleerd door de boekhouding.
Dat hoort bij het zaken doen.

En je komt soms de meest grappige rekeningen tegen onder declaraties: :D

Zo herinner ik me vele jaren geleden, in een bedrijf waar ik destijds werkte, een declaratie van een manager die een bezoek van een paar buitenlandse klanten aan Nederland begeleidde.
Hij declareerde een bezoek aan nachtclub Yap Yum in Amsterdam met zijn klanten: op de rekening stond onder andere 600 broodjes kroket en 600 broodjes kaas. :Y)

Ja natuurlijk en dat geloven wij meteen. HAHA
Wij hebben er maanden lol om gehad in het bedrijf. En heel raar: de declaratie werd afgewezen door de directie. :+
Laatst bijgewerkt door janouk op 16-09-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:03

ja makkelijk praten alsof jij weet of ik dat wel of niet gedaan heb

ik vind het prima als je conclusie's trekt hoor,maar trek dan wel de goede ;)
er word echt niet naar je geluisterd hoor.....
er zijn duizenden gezinnen die het echt heel slecht hebben en hun klachten en ideeen naar voren brengen ,maar hun wil is wet en daar doe je weinig mee

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:03

Er zijn best wel wat zaken die minder kunnen.
Maar etentjes van €300,- zijn in sommige gevallen helemaal niet buitensporig.
Als je met een man of 4 uit eten gaat, zit je daar zomaar aan. Ook wij, in onze eigen tijd, privé. en dan zit je écht nog niet in een sterrenrestaurant.
Dat is €75,- pp.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:11

ikdoemaarwat schreef:
ja makkelijk praten alsof jij weet of ik dat wel of niet gedaan heb

ik vind het prima als je conclusie's trekt hoor,maar trek dan wel de goede ;)
er word echt niet naar je geluisterd hoor.....
er zijn duizenden gezinnen die het echt heel slecht hebben en hun klachten en ideeen naar voren brengen ,maar hun wil is wet en daar doe je weinig mee

Nogmaals geef eens enig zicht op de kennis die jij hebt van regeren, iets waarmee je deze meningen en uitspraken kan onderbouwen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:13

heb ik ook al gedaan.....ik heb echt geen zin om in herhalingen te blijven vallen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:15

Ik begrijp wel dat het voor heel veel 'burger' misschien lastig in te schatten is. iedereen denk alleen in z'n eigen straatje (IK heb minder te besteden, en de minister eet voor €300). Maar daarmee zijn grote problemen niet opgelost.

Eerlijk gezegd heb ik ook weinig zin om door te werken tot mijn 67e, maar ik zie wel in dat dit voor sommige problemen een oplossing kan bieden, dus dat het er waarschijnlijk toch van moet komen. Ik weet ook nog niet hoe ik mijn huis moet betalen zonder hypotheekrente-aftrek, maar snap wel dat er neer gekeken moet worden.

Het land regeren is niet alleen maar in je eigen situatie kijken, maar ook kijken in welke context dingen staan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:16

Anoeska schreef:
Goed, maar het blijft bij jou dus ook gewoon blaten over dat HUN ( := ) het allemaal verkeerd doen. Weinig inhoud dus. Veel verder dan de regering sucks kom je niet. Dat is natuurlijk mooi makkelijk, want dan hoef je zelf ook niet verder na te denken.

Ik ontken helemaal niet dat er dingen anders zouden kunnen in NL, maar ik vind wel dat er veel simpele mensen (type wilders stemmer) alleen maar veel roepen 'alles is slecht', maar eigenlijk zelf ook de ballen verstand hebben van hoe er wel oplossingen zouden moeten komen.

Begrijp jij het dan allemaal? Gewoon een vraag hoor, geen aanval.
Tegenwoordig stem ik bijvoorbeeld niet meer, vind het gewoon nutteloos en ik sta niet achter 1 partij...
Heb wel partijen waar ik het mee eens ben, maar niet alles in 1... :)
En dat je de type wilders-stemmers over 1 kam scheert, vind ik wel apart...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:19

Begrijp ik het allemaal... nee vast niet, want ik heb ook niet overal verstand van. Maar ik heb wel een studie politicologie achter de rug, ben lid van een politieke partij en werk alweer een flink aantal jaar bij de overheid. Ik denk dus dat ik wel meer dan gemiddels inzicht heb in hoe het in grote lijnen in elkaar zit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:21

Anoeska schreef:
Ik begrijp wel dat het voor heel veel 'burger' misschien lastig in te schatten is. iedereen denk alleen in z'n eigen straatje (IK heb minder te besteden, en de minister eet voor €300). Maar daarmee zijn grote problemen niet opgelost.

Eerlijk gezegd heb ik ook weinig zin om door te werken tot mijn 67e, maar ik zie wel in dat dit voor sommige problemen een oplossing kan bieden, dus dat het er waarschijnlijk toch van moet komen. Ik weet ook nog niet hoe ik mijn huis moet betalen zonder hypotheekrente-aftrek, maar snap wel dat er neer gekeken moet worden.

Het land regeren is niet alleen maar in je eigen situatie kijken, maar ook kijken in welke context dingen staan.

nou mag ik er op wijzen dat ik nog niet eens alleen naar mijn eigen situatie kijk maar naar die van een vriendin ,die als alleenstaande mamma met 2 kids hoge sprongen moet maken om het hoofd maar boven water te houden
en ja dat gaat zo een minister eten voor 300
ja dat maakt mij kwaad :(

nou kan ik als simpele burger de regereing niet veranderen dus kies ik voor de andere optie's die voor mij open staan
en dat is uitzoeken waar ik wel tevreden zou kunnen zijn en dit land verlaten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:21

Anoeska schreef:
Begrijp ik het allemaal... nee vast niet, want ik heb ook niet overal verstand van. Maar ik heb wel een studie politicologie achter de rug, ben lid van een politieke partij en werk alweer een flink aantal jaar bij de overheid. Ik denk dus dat ik wel meer dan gemiddels inzicht heb in hoe het in grote lijnen in elkaar zit.

ah dat verklaart een hoop!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:22

Dacht al zoiets Anoeska omdat je het er zo voor opneemt. :)
Het kan natuurlijk allemaal best wel wat minder.
En dat er een heel team achter zit en dat de regering het zo moeilijk heeft, nouja, medelijden heb ik absoluut niet met ze...
Ze kiezen er ook zelf voor he om er met hun kontje te gaan zitten, dus...
Nee, het is allemaal 1 groot opboksgebeuren, een beetje Bokt allemaal... ;)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:27

Mambobeach schreef:
Tegenwoordig stem ik bijvoorbeeld niet meer, vind het gewoon nutteloos en ik sta niet achter 1 partij...

Dan kun je misschien een blanco stem uitbrengen. Daarmee geef je aan dat je graag bereid bent je stem uit te brengen, maar dat geen van de partijen jouw mening (voldoende) vertegenwoordigt :).

Edit: quote gefixt.
Laatst bijgewerkt door Maik79 op 16-09-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:28

Maik79 schreef:
Anoeska schreef:

Dan kun je misschien een blanco stem uitbrengen. Daarmee geef je aan dat je graag bereid bent je stem uit te brengen, maar dat geen van de partijen jouw mening (voldoende) vertegenwoordigt :).

Dat zei ik! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:28

Dat weet ik niet Maik79, heb ik me ook nooit in verdiept moet ik zeggen, of dat mogelijk is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:30

Kleine toevoeging nog; ik werk eigenlijk niet voor de overheid, ben geen ambtenaar ofzo. Maar ik adviseer de overheid wanneer het fout gaat, en welke verbeteringen ze kunnen doorvoeren. Ik zie dus juist iedere dag in mijn werk waar de overheid allemaal fouten maakt. Ik voel me dus ook op geen enkele manier persoonlijk aangevallen als jullie aangeven dat HUN van de overheid het allemaal zo fout doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:30

ikdoemaarwat schreef:
heb ik ook al gedaan.....ik heb echt geen zin om in herhalingen te blijven vallen

Nee dat doe je nergens, je geeft als voorbeeld een vriendin. Moest die van de regering 2 kinderen krijgen en alleenstaand zijn??
Als ander voorbeeld, als ze in Amerika zou wonen zou ze helemaal geen steun krijgen, hier krijgt ze kinderbijslag, een uitkering nog een en ander aan subsidies en zo en ze zou ook nog kunnen gaan werken.

Nogmaals verdiep je eens in wat er echt in Den Haag gebeurt.