Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:07

Ik vind het eigenlijk niet kunnen.
Ookal hebben kinderen geen besef van wie of wat hij was. Als de oppasouder al 'achter' hitler staat (ander lijkt het me niet dat je een foto van hem zou ophangen) Dan zou ik bang zijn dat ze de kinderen ook 'aansteekt' met die gedachten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:08

Tja, zo kunnen mensen ook Marc Dutroux gaan aanbidden.... ook een stukje geschiedenis.

Mensen aanbidden die andere groepen of mensen niet gerespecteerd hebben moeten imo achter slot en grendel.

Yeyo

Re: Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:12

Tja, als de ouders ontzettend geinterresseerd zouden zijn in WOII zeg ik, ok, maar foto's en vlaggen aan de muur en docu over een of andere extremistische partij.....tja dat gaat me ook een beetje ver!!!

Ik zie het al voor me, al die kindjes met een opgetekend snorretje en zo'n scheiding in hun haar := HitlerJugend liedjes zingen....
Nee kan echt niet!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:12

slimmerik schreef:
Tja, zo kunnen mensen ook Marc Dutroux gaan aanbidden.... ook een stukje geschiedenis.

Mensen aanbidden die andere groepen of mensen niet gerespecteerd hebben moeten imo achter slot en grendel.

Nou dan blijven er weinig mensen over ;)
Sluit alle moslims en christenen maar op dan :+

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:22

Dat is misschien net iets te extreem :)

...maar er moet toch ergens een grens zijn? Ik zou echt niet blij zijn als ik zou horen dat mijn kinderen hij een onthaalmoeder zitten die een voorliefde heeft voor nazi-Duitsland...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:26

Het moet kunnen.
Als je dit verbied ben je in strijd met de grondwet.

Maar persoonlijk vind ik het een beetje te...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:56

Yeyo schreef:
slimmerik schreef:

nou zeg mag ik ff vrij blijven rondlopen, ik doe niet zulke rare bizare dingen als hitler. Ik ben christen maar geef daarin niet ongewenst dingen mee in mijn werk als nanny

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:01

slimmerik schreef:
Onbegrijpelijk.... je kind zou er nachtmerries van krijgen... 't is zó'n lelijke man :+

En in duitsland maken ze er zelfs reclamespotjes mee ... :P
Wat doet dat portret daar fout? Alsof die kindjes weten wie dat is en wat hij gedaan heeft :+.
In mijn ogen is dat portret daar hangen in wat ten slotte persoonlijke ruimte is gewoon een uiting van eigen geloof, net zoals een kruisbeeldje niemand verplicht christen te worden of zelfs maar beïnvloed ... :P
Moest ze ook verheerlijkende verhalen gaan ophangen tegen die kinderen zou het een andere zaak zijn, maar bij mijn weten hangt dat portret daar gewoon maar :+
Oh en overigens;; Hitler heeft ook goede dingen gedaan en in mijn ogen is niemand zo dom om zijn (in dit geval wel erg extreem) slechte kanten te gaan aanbidden. Vergeet niet dat in zijn tijd zo goed als zijn gehele volk hem aanbad om de goede dingen die hij voor hen deed (hij gaf hen werk, verhoogde de algemene levensstandaard ...) ik vind het dan ook niet vreemd dat hij nog steeds wel hier en daar een enkele aanbidder heeft, ook al zien de meeste mensen nu wel in dat zijn slechte kanten zijn goede ver overtroffen.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 08-09-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:07

Tuurlijk, mensen die een portret van Hitler aan de muur hebben hangen bedoelen er niks mee en zijn ook niet van plan iets te propaganderen ;)

Vraag me af in hoeverre zoiets tegen de grondwet is, volgens mij zijn er wel dingen aan banden gelegd, zoals het bezitten van Mein Kampf e.d.
Laatst bijgewerkt door Talida op 08-09-09 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:09

En geloof me, er zijn meer mensen dan je lief is die zijn slechte ideeen volgen!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:12

Talida schreef:
Tuurlijk, mensen die een portret van Hitler aan de muur hebben hangen bedoelen er niks mee en zijn ook niet van plan iets te propeganderen ;)

Vraag me af in hoeverre zoiets tegen de grondwet is, volgens mij zijn er wel dingen aan banden gelegd, zoals het bezitten van Mein Kampf e.d.

:P Actief propaganderen mag ze niet (er is ook niemand die beweert dat ze dat doet), omdat het nu eenmaal niet haar taak is de kinderen op te voeden, maar een portret aan de muur in persoonlijke omgeving vind ik eerder een uiting van waar zij voor staat, en met dat te laten merken is echt niks mis. Het is de taak van de ouders om kinderen te leren omgaan met zulken dingen, net zoals met reclame.

Trouwens, niemand volgt ideeën die in zijn ogen slecht zijn, dus dan wil ik wel eens horen wat zij erover te vertellen hebben.
Moesten meer mensen dat doen in plaats van ze als slecht te beschouwen, ze zouden misschien beter begrepen worden en daardoor zouden andere mensen hun kunnen laten inzien dat de goede kanten tegen de slechte niet opwegen en er andere manieren zijn om (misschien) hetzelfde te bekomen.
(NEEN WAT JIJ GELOOF IS SLECHT werkt echt nooit :P)
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 08-09-09 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:13

C_arola schreef:
Ik kan niet over anderen oordelen maar ik zou mijn kind niet bij zo'n opvang willen hebben en vind het persoonlijk ook te ver gaan :n

Hier ga ik helemaal in mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:10

Het is een extreem-rechtse dame. Die hoort geen kinderopvang te zijn imo :n

Citaat:
Klacht tegen opvangmoeder

BRUSSEL - Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) in België dient een klacht in tegen een opvangmoeder uit Antwerpen die maandagavond in het tv-programma Terzake openlijk over haar nazisympathieën getuigde. Ook tegen haar echtgenoot wordt een klacht ingediend.

Een verslaggever van het programma gaf zich uit voor iemand die een opvangadres voor zijn kind zocht. De vrouw werd met een verborgen camera opgenomen. Zij ontvangt de kinderen met portreffen van Adolf Hitler . Ook heeft zij diverse nazi-werkin de boekenkast staan. Verder noemt zij Hitler een 'intelligente man'.

Zij vergelijkt de islam met de joden, die volgens haar de aanleiding tot de Tweede Wereldoorlog zouden zijn. Haar man noemt zij geen neonazi, maar een 'oude nazi'. His is een fervent wapenverzamelaar.
De vrouw heeft gezegd dat haar uitspraken totaal uit zijn verband zijn gehaald

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:28

Weet je, dit is dus echt een moeilijk en grijs gebied in het kopje vrijheid van meningsuiting.

Een ieder heeft recht om te geloven wat hij of zij wilt.. En dan is het de vraag moet hier tegen opgetreden worden omdat de meerderheid het er, gelukkig, niet mee eens is?

Het is gewoon een lastig onderwerp..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:57

slimmerik schreef:
Het is een extreem-rechtse dame. Die hoort geen kinderopvang te zijn imo :n

Citaat:
Klacht tegen opvangmoeder

BRUSSEL - Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) in België dient een klacht in tegen een opvangmoeder uit Antwerpen die maandagavond in het tv-programma Terzake openlijk over haar nazisympathieën getuigde. Ook tegen haar echtgenoot wordt een klacht ingediend.

Een verslaggever van het programma gaf zich uit voor iemand die een opvangadres voor zijn kind zocht. De vrouw werd met een verborgen camera opgenomen. Zij ontvangt de kinderen met portreffen van Adolf Hitler . Ook heeft zij diverse nazi-werkin de boekenkast staan. Verder noemt zij Hitler een 'intelligente man'.

Zij vergelijkt de islam met de joden, die volgens haar de aanleiding tot de Tweede Wereldoorlog zouden zijn. Haar man noemt zij geen neonazi, maar een 'oude nazi'. His is een fervent wapenverzamelaar.
De vrouw heeft gezegd dat haar uitspraken totaal uit zijn verband zijn gehaald

Ik denk dat dit enkel van belang is als ze haar verhaal ook tegenover de kinderen ophangt (of de kinderen aan de wapens van haar man kunnen :+ aangezien die kinderen nog niet kunnen lezen maakt het ook niet meteen veel uit of ze die boeken in hun handen kunnen krijgen of niet), wat ze niet hoort te doen, verder maakt dit in mijn ogen dus echt NIKS uit...
Dat Hitler een intelligente man was lijkt me overigens duidelijk? :P HALLOO hoeveel mensen hebben hem gevolgd, aanbeden en zijn stekeblind geweest tegenover zijn misdaden gewoon omdat hij het slim kon komen uitleggen? Als je dat niet erkent ben je nogal naïef en mag je mij eens komen uitleggen hoe het dan zover is kunnen komen. Als je het wel erkent zou je een slechte onthaalmoeder zijn?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:05

Citaat:
Citaat:

Citaat:
nou zeg mag ik ff vrij blijven rondlopen, ik doe niet zulke rare bizare dingen als hitler. Ik ben christen maar geef daarin niet ongewenst dingen mee in mijn werk als nanny

sorry, dat was een beetje generaliserend, maar als je de bijbel en koran leest dan staat daar ook in dat alle ongelovigen hun schedels verbrijzeld moeten worden en er zijn mensen die dat behoorlijk letterlijk opvatten/uitdragen (denk Taliban, de hardcore christenen)
dat bedoelde ik meer....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:16

Lord_Ik schreef:
slimmerik schreef:
Onbegrijpelijk.... je kind zou er nachtmerries van krijgen... 't is zó'n lelijke man :+

Wat doet dat portret daar fout? Alsof die kindjes weten wie dat is en wat hij gedaan heeft :+.
In mijn ogen is dat portret daar hangen in wat ten slotte persoonlijke ruimte is gewoon een uiting van eigen geloof, net zoals een kruisbeeldje niemand verplicht christen te worden of zelfs maar beïnvloed ... :P
Moest ze ook verheerlijkende verhalen gaan ophangen tegen die kinderen zou het een andere zaak zijn, maar bij mijn weten hangt dat portret daar gewoon maar :+
Oh en overigens;; Hitler heeft ook goede dingen gedaan en in mijn ogen is niemand zo dom om zijn (in dit geval wel erg extreem) slechte kanten te gaan aanbidden. Vergeet niet dat in zijn tijd zo goed als zijn gehele volk hem aanbad om de goede dingen die hij voor hen deed (hij gaf hen werk, verhoogde de algemene levensstandaard ...) ik vind het dan ook niet vreemd dat hij nog steeds wel hier en daar een enkele aanbidder heeft, ook al zien de meeste mensen nu wel in dat zijn slechte kanten zijn goede ver overtroffen.

Ik schrik eerlijk gezegd nogal van de dingen die je hier schrijft.
Kan het nog wel met je eens zijn dat de Katholieke kerk ook wel dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen, maar om dat nu te vergelijken met het portret van Hitler.... Dat is toch van heel andere orde. Iedereen weet wat hij heeft uitgericht en daar word ik niet vrolijk van. Alles behalve eigenlijk... Het fascisme is toch iets anders dan een religie. Plus dat we nu heel goed weten wat er allemaal gebeurd is in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw. Dat lijkt me meer dan voldoende om het helemaal af te keuren. Het is dan ook not-done om een portret van hem op te hangen. Die man en dat wat hij propageerde deugde niet, daar wil een fatsoenlijk denkend mens niet mee geassocieerd worden. Lijkt me heel simpel. Ik neem aan dat jij tijdens de geschiedenislessen op school ook al het nodige hierover hebt geleerd?
Ik weet ook wel zeker dat niet zo goed als het gehele Duitse volk hem aanbad. Er was sprake van angst en onderdrukking. Op den duur hadden veel mensen toch wel in de gaten dat het niet goed was wat hij deed.
Veel goede dingen kan ik eigenlijk ook niet verzinnen die hij heeft bedacht... de VW Kever heeft hij gepushed (uitgevonden door een Joodse meneer die nog net op tijd heeft kunnen vluchten), het wegennet daar heeft hij het nodige wel voor betekend en verder... |(

Als ouder zou ik erg schrikken als ik een portret van Hitler aan de muur zou zien hangen. Dan was het kind onder de arm en maken dat je weg komt & de klachtencommissie inschakelen! Het feit dat iemand zo'n foto aan de muur heeft hangen, wijst er volgens mij wel op dat het een fanatiek iemand is. Tenminste, volgens mij hangt de gemiddelde VVD'er niet een foto van Wiegel aan de muur, en een SP'er heeft vast geen Marx boven de schoorsteenmantel hangen :P

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:30

Alet74 schreef:
Lord_Ik schreef:

Ik schrik eerlijk gezegd nogal van de dingen die je hier schrijft.
Kan het nog wel met je eens zijn dat de Katholieke kerk ook wel dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen, maar om dat nu te vergelijken met het portret van Hitler.... Dat is toch van heel andere orde. Iedereen weet wat hij heeft uitgericht en daar word ik niet vrolijk van. Alles behalve eigenlijk... Het fascisme is toch iets anders dan een religie. Plus dat we nu heel goed weten wat er allemaal gebeurd is in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw. Dat lijkt me meer dan voldoende om het helemaal af te keuren. Het is dan ook not-done om een portret van hem op te hangen. Die man en dat wat hij propageerde deugde niet, daar wil een fatsoenlijk denkend mens niet mee geassocieerd worden. Lijkt me heel simpel. Ik neem aan dat jij tijdens de geschiedenislessen op school ook al het nodige hierover hebt geleerd?
Ik weet ook wel zeker dat niet zo goed als het gehele Duitse volk hem aanbad. Er was sprake van angst en onderdrukking. Op den duur hadden veel mensen toch wel in de gaten dat het niet goed was wat hij deed.
Veel goede dingen kan ik eigenlijk ook niet verzinnen die hij heeft bedacht... de VW Kever heeft hij gepushed (uitgevonden door een Joodse meneer die nog net op tijd heeft kunnen vluchten), het wegennet daar heeft hij het nodige wel voor betekend en verder... |(

Als ouder zou ik erg schrikken als ik een portret van Hitler aan de muur zou zien hangen. Dan was het kind onder de arm en maken dat je weg komt & de klachtencommissie inschakelen! Het feit dat iemand zo'n foto aan de muur heeft hangen, wijst er volgens mij wel op dat het een fanatiek iemand is. Tenminste, volgens mij hangt de gemiddelde VVD'er niet een foto van Wiegel aan de muur, en een SP'er heeft vast geen Marx boven de schoorsteenmantel hangen :P

In principe kan je dan niks meer met elkaar vergelijken hoor :P de Inquisitie had toch best veel weg van Hitler's jodenbestrijding, maar uiteraard bestond het christendom lang ervoor en zal nog lang bestaan en heeft de religie zelf hier geen schuld aan. Ik bedoel dus enkel het feit dat je met een symbool, van wat dan ook in mijn ogen, aan de muur hangen echt geen misdaad is en niemand hoeft te beïnvloeden, anders mag je reclame eigenlijk ook wel verbieden.
HOE Hitler het deed valt absoluut niet goed te keuren, maar hij deed het en Hitler was nooit zo ver geraakt zonder de steun van het grootste deel van zijn volk. Kan best zijn dat het volk aan het einde van zijn tijd grotendeels trouw bleef uit angst, maar zijn idealen waren van in het begin duidelijk en als hij toen die steun niet had gehad was hij er nooit in geslaagd de macht te grijpen.
Verder is of zijn daden goed of slecht waren niet van invloed op de intelligentie ervan, lees Harry Potter :D Voldemort is ook door en door slecht, mr je kan 'm ook verre van dom noemen, al is Voldemort op een andere manier intelligent dan Hitler was. Heel weinig mensen slagen erin zulke grootse SLECHTE! (moet je nog een stuk intelligenter (en wreder natuurlijk) zijn om andere mensen mee te krijgen, als je het niet intelligent speelt hangen ze je gewoon op, Hitler was ook maar 1 mens tegen velen) in het openbaar te doen en nog steun te krijgen ook.
Ik kan dus best begrijpen dat er mensen zijn (niet elke mens is even zuiver en goed van karakter en denken! Racisme, discriminatie en al dat soort dingen bestaan ook/nog steeds ongestoord... in principe was Hitler gewoon een grootse uitvoering hiervan (en van nog wel een en ander natuurlijk)) die naar hem opkijken puur om de dingen die hij heeft kunnen realiseren en die willen negeren hoe en waarom en al wat zijn daden zo slecht maakt.
Ik ben geen aanhanger van het nazisme en zie dus ook niet in wát die dame in kwestie in Hitler ziet, maar zolang ze 'm niet achterna gaat of zijn theorieën gaat opdringen en aanleren aan beïnvloedbare kinderen zie ik er echt geen kwaad in. Het is ook niet omdat je een schilderij van een appel omhoog hangt dat die kinderen plots allemaal appels moeten gaan eten en 't lekker moeten vinden he.

Als ouder heb je 100% de vrije keuze of je je kind naar zo iemand doet of niet natuurlijk, maar dat portret zie je meteen hangen, dus je kan meteen je beslissing nemen ...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:43

Nee, het ophangen van een symbool is misschien niet een misdaad. Maar een portret van Hitler aan de muur hangen.... ik vind dat nogal wat eigenlijk. Die man was en is verantwoordelijk voor de dood van miljoenen mensen! Ik ben van mening dat je, als je zijn portret ophangt, zijn daden goedkeurt. Dat valt niet te nuanceren met uitspraken als 'hij was intelligent', want die so-called intelligentie was dan wel erg beperkt. Zoals ik het zie, was Hitler niet intelligent, maar juist erg dom en beperkt in zijn denken. Op welke manier vind jij hem slim Lord_ik?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:13

Alet74 schreef:
Nee, het ophangen van een symbool is misschien niet een misdaad. Maar een portret van Hitler aan de muur hangen.... ik vind dat nogal wat eigenlijk. Die man was en is verantwoordelijk voor de dood van miljoenen mensen! Ik ben van mening dat je, als je zijn portret ophangt, zijn daden goedkeurt. Dat valt niet te nuanceren met uitspraken als 'hij was intelligent', want die so-called intelligentie was dan wel erg beperkt. Zoals ik het zie, was Hitler niet intelligent, maar juist erg dom en beperkt in zijn denken. Op welke manier vind jij hem slim Lord_ik?

Jep idd, hij is verantwoordelijk voor miljoenen doden, maar je kan ook een tekening van een atoombomontploffing omhoog hangen, waar ook enorm veel mensen bij sterven, zonder dat daar ophef over wordt gemaakt, ook al weet die bom in principe niet wat hij doet, of van Bush, die evenzeer om eigenbelang oorlogje gaat spelen in Irak en Afghanistan, zelfs zonder de idealen die Hitler wel had (Het duitse volk 'bevrijden' van het europese juk en eindelijk hun imago opwerken; goed doen voor 'zijn' volk dus, niet enkel voor zichzelf).
Zijn hele machtsopbouw is in mijn ogen slim.
Gewoon door te praten weet hij de schuld van alle miserie op de joden af te schuiven en op den duur geloof zowat iedereen het, hij zet mensen als Goebbels in om in te spelen op het volk en ervoor te zorgen dat het gelukkig was. Hij liet altijd merken dat wat hij deed voor het volk was, en dat puur daardoor al wat hij deed goed was (de rest van de wereld kon hem ook geen barst schelen, het duitse volk vond dat best, want zij vonden dat de rest van de wereld zich niet meer aantrok van hen). Hij nam de moeite het volk met zich mee te krijgen (en als dat niet lukte werd het dwang, juist ja, maar zo is hij niet groot geworden) en zorgde ervoor dat hij zo weinig mogelijk vijanden maakte waar hij ze niet hebben wou = binnen 'zijn volk en land' (en die die ie toch kreeg zo kon elimineren, maar dat kon hij zich in het begin niet veroorloven en dat zag hij ook in)
De manier waarop hij zijn spelletje in elkaar stak was gewoon super doordacht, hij zag de voor en nadelen en zorgde ervoor dat hij sterk stond. Moest iedereen dat kunnen, er zouden veel meer van die figuren bestaan in de geschiedenis ...
Hij heeft altijd wat rare kronkels in zijn hoofd gehad ivm ethiek (mede door de periode waarin hij leefde als je 't mij vraagt) maar je zou 'm als een begaafde authist kunnen beschouwen ... Hierdoor is hij ook zo gedreven geweest als je het mij vraagt, hij beschouwde zijn eigen daden als goed, gerechtvaardigd, hij mócht volgens hem zijn intelligentie gebruiken om zijn doelen te realiseren ...

En wat de bedoelingen van dat portret zijn maakt in mijn ogen niet veel uit, al is het maar dat't als neveneffect heeft dat hij niet vergeten wordt.
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 08-09-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:22

Volgens mij word er niets gebagatalliseerd hoor?

Er word alleen gezegd hoe het zat, daar is toch niets mis mee?
Feit blijft dat het een zieke geest was maar briljant was in zijn uitvoeringen.
Laten we hopen dat er nooit meer zo'n idioot geboren word die dit voor elkaar krijgt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:44

Het lijkt mij juist erg belangrijk te weten waarom iemand zoiets aan de muur hangt. Volgens mij zegt het veel over de denkbeelden van iemand die dit ophangt. Of zeg ik nu iets geks? Ik hoop van niet!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:49

Alet74 schreef:
Het lijkt mij juist erg belangrijk te weten waarom iemand zoiets aan de muur hangt. Volgens mij zegt het veel over de denkbeelden van iemand die dit ophangt. Of zeg ik nu iets geks? Ik hoop van niet!

In zekere zin heb je gelijk hoor, maar dat heeft niks meer met de context van de onthaalmoeder te maken.
Voor de onthaalmoeder als méns is dit wel belangrijk, voor de kinderen en haar werk maakt het geen verschil (als ze privé en werk gescheiden houdt dan, je zit weliswaar wel in haar huiskamer dus de uiterlijke tekenen ... maar daar hebben die kinderen geen benul van).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:11

Zo'n onthaal moeder (zeker als ze extreem rechts is) zal zeker haar afkeuring laten blijken naar allochtone of geadopteerde kinderen van een ander ras etc. Daar ben je als ouder geen getuige van. Maar je kunt er wel van uitgaan. Met alle gevolgen van dien als je kind naar de basisschool en voortgezet onderwijs gaat.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:14

idd, dat vind ik ook, extreem rechts zijn is wel een deel van je persoonlijkheid en je dagelijks denken. Het is niet omdat die kinderen nu niet begrijpen wat ze allemaal zegt en denkt dat het hun niet onrechstreeks kan beinvloeden. Kinderen in de baarmoeder krijgen zelf al zaken mee van buitenaf die hun uiteindelijke persoonlijkheid mee zal bepalen en dus kan je wel stellen dat zulke zaken uiteindelijk wellicht toch wel 'iets' zal nalaten bij die kinderen. Misschien niet voldoende maar het is uiteindelijk toch ook het principe dat telt??

Hij heeft het ook echt niet alleen gedaan hoor, er stonden genoeg mensen achter hem met een al even zieke gedachtengang. En het volk, ja het volk kreeg echt niet het hele verhaal te horen, ze kregen enkel die informatie die ze wilde horen nl dat Hilter hen een betere toekomst zou geven maar niet dat hij daarbij miljoenen mensen de dood ging injagen! En als ze begonnen te begrijpen wat Hilter z'n echt werkwijzes waren ja, dan durfde ze niet meer tegen Hilter z'n regime ingaan, hoe zou je immers zelf zijn als je dagelijks de dood in de ogen kijkt.

Mensen als Hilter hadden 1 ding gemeen; ze maakten de bevolking zo bang dat die niets anders meer durfde dan hem te 'eren' of te 'aanbidden'.
Kijk maar naar Noord-Korea, daar is net hetzelfde aan de gang, mensen die daar wonen durven alleen maar te verkondigen dat Kim Jong Il een geweldige leider is omdat ze anders een kopje kleiner worden gemaakt en dan vraag je af hoe het daar ooit zover is kunnen komen...