Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:slimmerik schreef:Tja, zo kunnen mensen ook Marc Dutroux gaan aanbidden.... ook een stukje geschiedenis.
Mensen aanbidden die andere groepen of mensen niet gerespecteerd hebben moeten imo achter slot en grendel.
Nou dan blijven er weinig mensen over
Sluit alle moslims en christenen maar op dan
slimmerik schreef:Onbegrijpelijk.... je kind zou er nachtmerries van krijgen... 't is zó'n lelijke man
Talida schreef:Tuurlijk, mensen die een portret van Hitler aan de muur hebben hangen bedoelen er niks mee en zijn ook niet van plan iets te propeganderen![]()
Vraag me af in hoeverre zoiets tegen de grondwet is, volgens mij zijn er wel dingen aan banden gelegd, zoals het bezitten van Mein Kampf e.d.
Citaat:Klacht tegen opvangmoeder
BRUSSEL - Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) in België dient een klacht in tegen een opvangmoeder uit Antwerpen die maandagavond in het tv-programma Terzake openlijk over haar nazisympathieën getuigde. Ook tegen haar echtgenoot wordt een klacht ingediend.
Een verslaggever van het programma gaf zich uit voor iemand die een opvangadres voor zijn kind zocht. De vrouw werd met een verborgen camera opgenomen. Zij ontvangt de kinderen met portreffen van Adolf Hitler . Ook heeft zij diverse nazi-werkin de boekenkast staan. Verder noemt zij Hitler een 'intelligente man'.
Zij vergelijkt de islam met de joden, die volgens haar de aanleiding tot de Tweede Wereldoorlog zouden zijn. Haar man noemt zij geen neonazi, maar een 'oude nazi'. His is een fervent wapenverzamelaar.
De vrouw heeft gezegd dat haar uitspraken totaal uit zijn verband zijn gehaald
slimmerik schreef:Het is een extreem-rechtse dame. Die hoort geen kinderopvang te zijn imoCitaat:Klacht tegen opvangmoeder
BRUSSEL - Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) in België dient een klacht in tegen een opvangmoeder uit Antwerpen die maandagavond in het tv-programma Terzake openlijk over haar nazisympathieën getuigde. Ook tegen haar echtgenoot wordt een klacht ingediend.
Een verslaggever van het programma gaf zich uit voor iemand die een opvangadres voor zijn kind zocht. De vrouw werd met een verborgen camera opgenomen. Zij ontvangt de kinderen met portreffen van Adolf Hitler . Ook heeft zij diverse nazi-werkin de boekenkast staan. Verder noemt zij Hitler een 'intelligente man'.
Zij vergelijkt de islam met de joden, die volgens haar de aanleiding tot de Tweede Wereldoorlog zouden zijn. Haar man noemt zij geen neonazi, maar een 'oude nazi'. His is een fervent wapenverzamelaar.
De vrouw heeft gezegd dat haar uitspraken totaal uit zijn verband zijn gehaald
Citaat:Citaat:
Tja, zo kunnen mensen ook Marc Dutroux gaan aanbidden.... ook een stukje geschiedenis.
Mensen aanbidden die andere groepen of mensen niet gerespecteerd hebben moeten imo achter slot en grendel.
Nou dan blijven er weinig mensen over
Sluit alle moslims en christenen maar op dan
Citaat:nou zeg mag ik ff vrij blijven rondlopen, ik doe niet zulke rare bizare dingen als hitler. Ik ben christen maar geef daarin niet ongewenst dingen mee in mijn werk als nanny
Lord_Ik schreef:slimmerik schreef:Onbegrijpelijk.... je kind zou er nachtmerries van krijgen... 't is zó'n lelijke man
En in duitsland maken ze er zelfs reclamespotjes mee ...
Wat doet dat portret daar fout? Alsof die kindjes weten wie dat is en wat hij gedaan heeft.
In mijn ogen is dat portret daar hangen in wat ten slotte persoonlijke ruimte is gewoon een uiting van eigen geloof, net zoals een kruisbeeldje niemand verplicht christen te worden of zelfs maar beïnvloed ...
Moest ze ook verheerlijkende verhalen gaan ophangen tegen die kinderen zou het een andere zaak zijn, maar bij mijn weten hangt dat portret daar gewoon maar
Oh en overigens;; Hitler heeft ook goede dingen gedaan en in mijn ogen is niemand zo dom om zijn (in dit geval wel erg extreem) slechte kanten te gaan aanbidden. Vergeet niet dat in zijn tijd zo goed als zijn gehele volk hem aanbad om de goede dingen die hij voor hen deed (hij gaf hen werk, verhoogde de algemene levensstandaard ...) ik vind het dan ook niet vreemd dat hij nog steeds wel hier en daar een enkele aanbidder heeft, ook al zien de meeste mensen nu wel in dat zijn slechte kanten zijn goede ver overtroffen.
Alet74 schreef:Lord_Ik schreef:
En in duitsland maken ze er zelfs reclamespotjes mee ...
Wat doet dat portret daar fout? Alsof die kindjes weten wie dat is en wat hij gedaan heeft.
In mijn ogen is dat portret daar hangen in wat ten slotte persoonlijke ruimte is gewoon een uiting van eigen geloof, net zoals een kruisbeeldje niemand verplicht christen te worden of zelfs maar beïnvloed ...
Moest ze ook verheerlijkende verhalen gaan ophangen tegen die kinderen zou het een andere zaak zijn, maar bij mijn weten hangt dat portret daar gewoon maar
Oh en overigens;; Hitler heeft ook goede dingen gedaan en in mijn ogen is niemand zo dom om zijn (in dit geval wel erg extreem) slechte kanten te gaan aanbidden. Vergeet niet dat in zijn tijd zo goed als zijn gehele volk hem aanbad om de goede dingen die hij voor hen deed (hij gaf hen werk, verhoogde de algemene levensstandaard ...) ik vind het dan ook niet vreemd dat hij nog steeds wel hier en daar een enkele aanbidder heeft, ook al zien de meeste mensen nu wel in dat zijn slechte kanten zijn goede ver overtroffen.
Ik schrik eerlijk gezegd nogal van de dingen die je hier schrijft.
Kan het nog wel met je eens zijn dat de Katholieke kerk ook wel dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen, maar om dat nu te vergelijken met het portret van Hitler.... Dat is toch van heel andere orde. Iedereen weet wat hij heeft uitgericht en daar word ik niet vrolijk van. Alles behalve eigenlijk... Het fascisme is toch iets anders dan een religie. Plus dat we nu heel goed weten wat er allemaal gebeurd is in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw. Dat lijkt me meer dan voldoende om het helemaal af te keuren. Het is dan ook not-done om een portret van hem op te hangen. Die man en dat wat hij propageerde deugde niet, daar wil een fatsoenlijk denkend mens niet mee geassocieerd worden. Lijkt me heel simpel. Ik neem aan dat jij tijdens de geschiedenislessen op school ook al het nodige hierover hebt geleerd?
Ik weet ook wel zeker dat niet zo goed als het gehele Duitse volk hem aanbad. Er was sprake van angst en onderdrukking. Op den duur hadden veel mensen toch wel in de gaten dat het niet goed was wat hij deed.
Veel goede dingen kan ik eigenlijk ook niet verzinnen die hij heeft bedacht... de VW Kever heeft hij gepushed (uitgevonden door een Joodse meneer die nog net op tijd heeft kunnen vluchten), het wegennet daar heeft hij het nodige wel voor betekend en verder...
Als ouder zou ik erg schrikken als ik een portret van Hitler aan de muur zou zien hangen. Dan was het kind onder de arm en maken dat je weg komt & de klachtencommissie inschakelen! Het feit dat iemand zo'n foto aan de muur heeft hangen, wijst er volgens mij wel op dat het een fanatiek iemand is. Tenminste, volgens mij hangt de gemiddelde VVD'er niet een foto van Wiegel aan de muur, en een SP'er heeft vast geen Marx boven de schoorsteenmantel hangen
Alet74 schreef:Nee, het ophangen van een symbool is misschien niet een misdaad. Maar een portret van Hitler aan de muur hangen.... ik vind dat nogal wat eigenlijk. Die man was en is verantwoordelijk voor de dood van miljoenen mensen! Ik ben van mening dat je, als je zijn portret ophangt, zijn daden goedkeurt. Dat valt niet te nuanceren met uitspraken als 'hij was intelligent', want die so-called intelligentie was dan wel erg beperkt. Zoals ik het zie, was Hitler niet intelligent, maar juist erg dom en beperkt in zijn denken. Op welke manier vind jij hem slim Lord_ik?
Alet74 schreef:Het lijkt mij juist erg belangrijk te weten waarom iemand zoiets aan de muur hangt. Volgens mij zegt het veel over de denkbeelden van iemand die dit ophangt. Of zeg ik nu iets geks? Ik hoop van niet!