Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris_Z schreef:Nou ik vind het gewoon achterlijk, net als in waverveen. No Farmers, No food!
Wendy schreef:Iris_Z schreef:Nou ik vind het gewoon achterlijk, net als in waverveen. No Farmers, No food!
Jawel joh, zat! Alleen komt dat hier niet binnen, omdat de boeren beschermd worden. Onze boeren produceren veel meer voedsel dan wij aankunnen. Nederland is gewoon exporteur van landbouwproducten. Je weet wel, Nederland, een van de landen met de hoogste bevolkingsdichtheid ter wereld.
Economisch gezien horen hier allang geen boeren meer te zijn, daar zijn de nederlandse arbeidskrachten en grond gewoon veel te duur voor...
joopie7 schreef:De mens doet het niet prima zonder landbouw, landbouw is uit nood ontstaan. Het was een moeizaam proces waarbij de mensheid constant met uitsterven werd bedreigd.
Citaat:Landbouw heeft voor een zeer sterke ontwikkeling gezorgd bij de mensheid
Citaat:De ontwikkeling van landbouw was een zeer moeilijk proces, het domnesticeren van beesten en het veredelen van gewassen is niet makkelijk geweest.
Citaat:Waar landbouw geen noodzaak had tot overleven is ook geen landbouw ontstaan
idinn schreef:Trouwens over de boer die moet wijken.. wordt die daar zoveel slechter van dan? Tuurlijk is het niet leuk om alles achter te laten etc. Maar als ik hier kijk naar degene die woonde waar de betuwelijn moest komen, dat was het einde en het zou nooit meer goedkomen met die mensen, alles zou slechter worden blabla. En puntje bij paaltje wonen ze daar allemaal in kasten van huizen en hebben ze nog steeds genoeg land over
Ik zie liever een boer wijken voor natuurgebied dan voor weer een nieuwbouwwijk vol legohuizen
randalinpony schreef:Maar ik kan ook erg genieten van het typisch Nederlandse landschap van weilanden, coulisjes van bomen, stukkie bos en water, akkers... en zolang dat niet te onfatsoenlijk beheerd wordt in de zin van bestrijdingsmiddelen is dat voor de natuur heel fijn hoor.
Wendy schreef:Iris_Z schreef:Nou ik vind het gewoon achterlijk, net als in waverveen. No Farmers, No food!
Jawel joh, zat! Alleen komt dat hier niet binnen, omdat de boeren beschermd worden. Onze boeren produceren veel meer voedsel dan wij aankunnen. Nederland is gewoon exporteur van landbouwproducten. Je weet wel, Nederland, een van de landen met de hoogste bevolkingsdichtheid ter wereld.
Economisch gezien horen hier allang geen boeren meer te zijn, daar zijn de nederlandse arbeidskrachten en grond gewoon veel te duur voor...
randalinpony schreef:Nu is hier de laatste tijd veel nieuwe natuur gemaakt (erg veel...)
randalinpony schreef:De enige plaatsen in drukbevolkt gebied die meestal natuur zijn gebleven zijn de stukken die voor menselijke doeleinde ongeschikt zijn gebleven.
rijoyco schreef:Wat je nu ook veel ziet gebeuren is dat boeren hun land (deels) omvormen tot landgoed. Daardoor wordt ook 90 % van het land nieuwe natuur.
Het is moeilijk om de juiste keuze te maken en of de boeren er de dupe van worden of niet is denk ik moeilijk op afstand te bepalen.
Wel ben ik het eens met het feit dat er boeren in NL nodig zullen blijven voor het instand houden van het cultuurlandschap. Maar het feit is dat de boeren steeds meer en meer moeten investeren om rond te komen, steeds meer grond moeten hebben ect.. dus het systeem in NL is ook niet geheel goed te noemen.
LadyLaura schreef:Hier in de polders ook al, alle weilanden moeten plek maken voor een wandelpark (alsof die er hier nog niet genoeg zijn).
Huertecilla schreef:LadyLaura schreef:Hier in de polders ook al, alle weilanden moeten plek maken voor een wandelpark (alsof die er hier nog niet genoeg zijn).
Wel, als je kijkt naar de cíjfers van de ruimtelijke ordening in NL, dan is er voor 17 miljoen mensen eigenlijk maar érg weinig ruimte voor recreatie aangewezen.
hc
uniekhorse schreef:Nederland maakt alles stukje bij beetje kapot..
No farmers no food !