Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:het is tegewoordig not-done om een kind een optater te geven....waarom weet ik eigelijk niet...
Shadow0 schreef:geerke schreef:het is tegewoordig not-done om een kind een optater te geven....waarom weet ik eigelijk niet...
De reden is vrij simpel: er zijn betere alternatieven. Mogelijkheden om een kind grenzen op te leggen zonder dat je het kind fysiek pijn doet en zonder dat je hem leert dat fysieke pijn dus deel uitmaakt van de omgang met mensen. Mogelijkheden die MINSTENS zo duidelijk en effectief zijn, als ze consequent worden toegepast uiteraard.
MamboBeach schreef:Oehoe, iedereen heeft zo zijn mening uiteraard...
Ze zeggen altijd negeren... Heb ik gedaan, maar op een gegeven moment ben ik dan ook zo al sta ik in een winkel en 1 van mijn kinderen luistert niet, pak ik ze bij de arm en ga op ooghoogte 'staan' en spreek ze toe, ook al hoort iedereen het, zal mij niets uitmaken.
Weet je wat de andere kant is als ik het niet doe en mijn kind is vervelend, dan wordt er gezegd, kijk die moeder eens, die kan ook de hele kudde niet bij zich houden...
Ik ben best wel streng denk ik, ik doe mijn best om mijn kinderen zoveel goeds mee te geven maar makkelijk is het echt niet altijd!
En nu ga ik een hoop bokkers zonder kids over me heen krijgenals je nog geen kids hebt, weet iedereen het altijd zo goed, had ik zelf ook, maar als het zover is, het is heel wat hoor!
Ik geniet van mijn kinderen maar het is soms gewoon een beroep...![]()
Ik vind beleefdheid bijvoorbeeld erg belangrijk, zo kwam laatst hier iemand voor de ketel na te kijken, ik geef die man een hand en loop vooruit.
Hoor ik mijn dochter van 4 haar naam zeggen, gaf ze hem ook een hand!![]()
Dat vind ik geweldig!![]()
Maargoed, ik wijk wat af!
geerke schreef:het is wel grappig....mensen zonder kinderen mogen vaak geen oordeel geven omdat ze ze zelf niet hebben....juist mensen zonder kinderen zin vaak beter in staat dit soort dingen nuchter te bekijken zonder emotioneel belast te zijn....hiermee bedoel ik niet mijzelf hoor....als ik een kind een dier met opzet zie pijnigen kan het van mij een roei krijgen....niet echt educatief verantwoord dus..