Nederlandse kinderbijslag voor kinderen in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:27

Waarvoor ? :)

Nu kopen er heel veel mensen onzin van voor de kinderen , dat ze niet echt nodig hebben (cadeautjes geven mensen maar lekker zelf , laat dat de belastingbetaler niet doen) of het wordt gezien als een leuk extra zakcentje voor pa & ma.

Onzinnig gewoon. Het is niet nodig en verspilling van gemeenschapsgeld , dat kan beter centraal gebruikt worden zodat zeker is dat de kinderen er profijt van hebben EN de gemeenschap doordat kinderen net even een extra beetje aandacht vanuit scholen kunnen krijgen. Van gemeenschapsgeld moet eigenlijk waar mogelijk de hele gemeenschap profiteren vind ik.

Leuk idee hoor zo'n fokpremie maar het is wel geldverspilling.

En jaja die kinderen gaan later weer geld verdienen voor ons pensioen , bla-die-bla.

Punt 1 moeten we nog maar afwachten of wij nog pensioen krijgen :P
Punt 2 zitten er ook genoeg blagen bij die alleen maar geld (gaan) kosten
Punt 3 komen die kinderen ook wel zonder een fokpremie

En als er kinderen bijzitten die er zonder die fokpremie niet geweest waren , dan had dat denk ik maar beter geweest :o

Kinderen die op de wereld worden gezet puur vanwege het dan verkrijgen van die fokpremie...dat is niet echt de juiste insteek voor een goede start , en dus grote kans uiteindelijk alleen maar negatief voor de gemeenschap die het ophoest.

Ik snap het idee erachter echt wel maar van mij mag het gisteren nog afgeschaft worden die bodemloze put van verspild geld terwijl we nog genoeg betere dingen ervan kunnen doen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-08-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 16:30

pmarena schreef:
Het is niet nodig en verspilling van gemeenschapsgeld , dat kan beter centraal gebruikt worden zodat zeker is dat de kinderen er profijt van hebben EN de gemeenschap doordat kinderen net even een extra beetje aandacht vanuit scholen kunnen krijgen.

*eens*

Maar dan wel graag zorgen dat het ook goed besteed wordt en niet als salarisverhoging van de (regio)directeur.

Overigens vind ik het zelf belachelijk dat er uberhaupt kinderbijslag wordt betaald voor kinderen die niet in NL wonen, terwijl pa & ma wel hier wonen. M.i. betaalt het land van huisvesting de kinderbijslag maar gewoon. De verdubbeling is natuurlijk helemaal van de zotte :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:32

Dat er wordt gefraudeerd is sinds er kinderbijslag wordt uitgekeerd aan hier wonende buitenlanders die claimen een stoet kinderen te hebben in hun moederland, of ze idd kinderen hebben,wordt niet eens gecheckt. Ken een aantal mensen die bij de sociale verzekeringsbank werken.

Nederland wil altijd graag politiek correct zijn en vergeten steeds meer hun eigen groep mensen die de top dragen van dit soort sociale ongein.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:32

Ik ben juist blij met de kinderbijslag. Daarvan ga ik elke 3 maanden kleren kopen. En nee, geen merkkleding. Dat wat overblijft gaat naar hun spaarrekening die ze pas krijgen als ze 18 zijn. Zodat ze wat startgeld hebben. Wat denk je van taxikosten die mijn zoon heeft van en naar school. Het is speciaal onderwijs en er is hier geen openbaar vervoer. Om het nog niet over de sporten van mijn kids te hebben. Dus niet afschaffen.
Wel het dubbele tarief afschaffen van kinderen van Nederlanders die in het buitenland wonen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 16:34

Rainbow, er zijn ook ouders die er alcohol van kopen, om maar iets te noemen.

Zou het niet fijner zijn als het onderwijs er mee wordt gesteund? Dus geen eigen bijdrage meer? Of minder kosten aan schoolboeken? Herinvoering van het schooluniform! Hoeft er ook minder kleding gekocht te worden door ouders ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:37

Rainbow : ik snap wel dat het een welkome aanvulling is op de kosten die je als ouder hebt , maar het hele land hoeft toch niet te betalen voor de kleren en het spekken van de spaarrekening van andermans koters , dat klopt toch niet :)

Ieder zijn hobby , en daar betaalt iedereen maar lekker zelf voor.
Kinderen worden al genoeg gesponsord vanuit diverse hoeken , daar hoeft niet ook nog eens zakgeld bij uit de zak van de belastingbetaler :)

pmarena

Re: Nederlandse kinderbijslag voor kinderen in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:40

Chubby : inderdaad , als men dan per-sé dat geld voor kinderen wil gebruiken , doe het dan constructief op zo'n manier , dan weet je zeker dat het daar terechtkomt waar het voor bedoelt is :j

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:40

Leg mij maar uit dan uit welke hoek de kinderen gesponsord worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:49

Sow ! Meen je dat :?

Kinderen staan altijd overal op de eerste plaats om geholpen te worden , je kunt overal terecht voor begeleiding en als er iets mis dreigt te gaan , allerlei kortingen die je krijgt voor kinderen en speciale acties speciaal voor kinderen , cadeautjes en extraatjes die ze overal krijgen , een kind hoeft in Nederland echt niks te kort te komen hoor. Ouders worden aan alle kanten geholpen en daarnaast moeten we ze nog geld geven ook zeker :P

Dat gaat gewoon net een stapje te ver. Kinderen krijgen is iets normaals , dat hoeft niet gesponsord / gestimuleerd te worden met een leuke bijdrage van gemeenschapsgeld.

Cadeautjes weggeven is leuk als de rest goed geregeld is en er geld "over" is , maar we komen op allerlei fronten geld tekort dus laten we dan eerst maar eens stoppen met dat cadeautje van die Kinderbijslag.

Zolang oma nog in een bejaardentehuis zit waar te weinig personeel ingezet kan worden door geldgebrek , en haar levensstandaard eigenlijk te laag is , hoeven haar kleinkinderen van mij niet verwend te worden met een extraatje. Dat zie ik dan persoonlijk liever naar goede zorg voor oma gaan....

Of dan tenminste naar iets als onderwijs voor de kinderen , en geen gebruiksgoederen die de ouders zelf zouden moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:03

Als je tig kinderen laat geboren worden, maar je hebt er geen geld voor, waarom moeten ze dan op de wereld gezet worden? Is toch kindermishandeling om ze in armoe groot laten worden? Moet dat een probleem zijn voor Nederland?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:44

Absoluut abnormaal dit! Ik vind kinderbijslag überhaupt al iets overbodigs, laat staan voor kinderen die niet eens in Nederland wonen. En dan vindt de Nederlandse regering het vreemd dat het economisch steeds slechter gaat. :Z

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:12

pmarena schreef:
Kinderen staan altijd overal op de eerste plaats om geholpen te worden , je kunt overal terecht voor begeleiding en als er iets mis dreigt te gaan , allerlei kortingen die je krijgt voor kinderen en speciale acties speciaal voor kinderen , cadeautjes en extraatjes die ze overal krijgen , een kind hoeft in Nederland echt niks te kort te komen hoor. Ouders worden aan alle kanten geholpen en daarnaast moeten we ze nog geld geven ook zeker :P

Zolang oma nog in een bejaardentehuis zit waar te weinig personeel ingezet kan worden door geldgebrek , en haar levensstandaard eigenlijk te laag is , hoeven haar kleinkinderen van mij niet verwend te worden met een extraatje. Dat zie ik dan persoonlijk liever naar goede zorg voor oma gaan....

Het eerste: Ben ik niet met je eens. De reactie dat de kinderbijslag afgeschaft moet worden, hoor ik wel vaker van mensen zonder kinderen. Nee is geen aanval op jou, maar vaststellen van een feit dat ik veel/vaker tegenkom.
Het tweede: Dat de ouderen zorg tekort komen ja ben ik wel met je eens. Vaak is er wel geld genoeg, maar verdwijnt dit in de zak van de directeuren. Dit is niet bij allemaal het geval, maar wel bij veel. Laat ze dat maar bezuinigen op ontwikkelingshulp.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:48

Er zijn legio mensen die die kinderbijslag gewoon nodig hebben om hun kinderen te kunnen geven wat ze nodig hebben, hoor....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:56

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:01

En dan? Als je weet dat je kinderbijslag krijgt, is er toch geen enkel probleem? Een kinderwens staat of valt niet met geld.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:04

De wens niet, de praktische uitvoering hopelijk wel.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:28

Ik woon in het buitenland maar krijg geen extra geld.

Kinderbijslag gaat hier naar de spaarrekening voor de kinderen , als ze later verder willen studeren dan kan dat.

Ik zou het ook liever in Nederland stopzetten en dan alleen het Duitse kindergeld willen krijgen. Helaas kan dit dus niet omdat mijn man werkzaam is in Nederland.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:48

veerledec schreef:
De wens niet, de praktische uitvoering hopelijk wel.

Ook niet, hoop ik. In slechte economische tijden zou de wereld het heel erg moeilijk krijgen, als dat zo was. Wie betaalt straks jouw AOW?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:08

Als die tegen die tijd nog bestaat bedoel je ;)? En werk ook voor mn pensioen natuurlijk hé. Maar goed, kinderen maken, op een houtje gaan zitten bijten met z'n allen zodat je later je AOW-tje kan krijgen? Moet het dan zo? Lijkt me geen goede grond. Zie de link, mensen zijn zich er kennelijk niet van bewust wat gezinsuitbreiding kost, en ik ben het met het NIBUD eens dat dat bewustzijn er bij voorkeur wel zou moeten zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:52

Als je de kinderbijslag echt nodig hebt dan klopt er sowieso in de basis al iets niet.
Maargoed , als sommige mensen zichzelf en hun kind dan ècht in een moeilijke positie hebben weten te manouvreren ,
dan moet dat maar via een vangnet speciaal voor zulke gevallen opgelost worden.

En niet via een fokpremie , want daarmee werk je het probleem eerder in de hand dan dat je het oplost.
En het gros van de mensen heeft het niet nodig maar ziet het gewoon als een zakcentje.

Dat gun ik ze heus wel , maar niet als we al allerlei tekorten hebben.

Vanochtend op de radio hoorde ik geloof ik weer iets langskomen over een groot geld-tekort in het onderwijs ,
en dat de ministers gingen bekijken waar ze op zouden gaan bezuinigen om dat tekort weg te werken.

Mag ik een suggestie doen...? :P

En tja , zowel mensen met als zonder kinderen geven aan dat ze het een onzin-regeling vinden.
Als ik kinderen krijg dan vind ik het nog steeds onzin hoor , wees daar maar niet bang voor :)

Voordat die vraag komt :P :
ja natuurlijk pak ik die kinderbijslag dan ook aan , ik betaal er immers ook voor !

En natuurlijk zou ik het dan jammer vinden als dat leuke zakcentje wegvalt , maar het zou wel rechtvaardiger zijn om dat
geld elders te investeren. Zo simpel is het gewoon.

En dat hele AOW-verhaal is een drogreden die gebruikt wordt door mensen met kinderen die hun zakventje niet kwijt willen :P
Daarom : stop dat geld in het onderwijs , daar komen ze tekort en dan gaat het ook naar de opfok van AOW-werkertjes.

Iedereen tevreden toch ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 09:00

pmarena schreef:
Vanochtend op de radio hoorde ik geloof ik weer iets langskomen over een groot geld-tekort in het onderwijs ,
en dat de ministers gingen bekijken waar ze op zouden gaan bezuinigen om dat tekort weg te werken.

Volgens mij was het anders: er is in het algemeen een tekort van 35 miljard op de begroting, even groot als het gehele budget voor onderwijs. Een werkgroep zal gaan beoordelen op welke posten er bezuinigd moet en kan gaan worden.

Heeft niet zoveel met kinderen of onderwijs te maken, alswel met de enorme reddingsakties ivm de crisis, die toch door de burger betaald zullen moeten worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:02

Aha , ben ik weer op de hoogte , bedankt :)

Maargoed , ik blijf wel een bezuinigingspostje weten hoor , als er ergens geld gevonden moet worden :j :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 09:05

Nou, liever niet wegbezuinigen maar beter besteden! ;)

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:12

flyfly schreef:
Fatsoenlijk Nederlands spreken die buitenlanders haast niet (uitzonderingen daargelaten hoor). Maar ze weten wel precies hoe het hier allemaal gaat met de financiele zaken. Zijn wij dan zo dom of gewoon te eerlijk?! Ze willen niet voor niets allemaal zo graag in Nederland wonen!! Hier krijgen ze het geld zo!!

onze "medeburgers" worden aan de hand meegenomen naar de instanties en krijgen alles keurig voorgeschoteld, wij kaaskoppen moeten alles zelf uitzoeken dus pissen we naast de pot, want wij zijn hier opgegroeid en horen dus te weten wat we wel of niet kunnen krijgen.