Nu kopen er heel veel mensen onzin van voor de kinderen , dat ze niet echt nodig hebben (cadeautjes geven mensen maar lekker zelf , laat dat de belastingbetaler niet doen) of het wordt gezien als een leuk extra zakcentje voor pa & ma.
Onzinnig gewoon. Het is niet nodig en verspilling van gemeenschapsgeld , dat kan beter centraal gebruikt worden zodat zeker is dat de kinderen er profijt van hebben EN de gemeenschap doordat kinderen net even een extra beetje aandacht vanuit scholen kunnen krijgen. Van gemeenschapsgeld moet eigenlijk waar mogelijk de hele gemeenschap profiteren vind ik.
Leuk idee hoor zo'n fokpremie maar het is wel geldverspilling.
En jaja die kinderen gaan later weer geld verdienen voor ons pensioen , bla-die-bla.
Punt 1 moeten we nog maar afwachten of wij nog pensioen krijgen

Punt 2 zitten er ook genoeg blagen bij die alleen maar geld (gaan) kosten
Punt 3 komen die kinderen ook wel zonder een fokpremie
En als er kinderen bijzitten die er zonder die fokpremie niet geweest waren , dan had dat denk ik maar beter geweest

Kinderen die op de wereld worden gezet puur vanwege het dan verkrijgen van die fokpremie...dat is niet echt de juiste insteek voor een goede start , en dus grote kans uiteindelijk alleen maar negatief voor de gemeenschap die het ophoest.
Ik snap het idee erachter echt wel maar van mij mag het gisteren nog afgeschaft worden die bodemloze put van verspild geld terwijl we nog genoeg betere dingen ervan kunnen doen