Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Maartje: mja, maar we dragen ook autogordels om de schade bij een evt. ongeval te beperken. En we krijgen niet voor niets een hele berg lessen en theorie voor we überhaupt de weg op mogen. Dat soort controle en preventieve maatregelen is er bij alcoholgebruik niet (muv de wet dat je onder de 16/18 geen (sterke) drank mag kopen).
Overigens vind ik het sowieso een beetje jammer dat je dit op deze manier aanhaalt, omdat de discussie nu naar een vergelijking tussen twee zaken (alcohol en autorijden) verlegd wordt ipv inhoudelijk in te gaan op de vraag
Heino schreef:Ik vind het jammer dat je enkel ingaat op de offtopic stukken. Of auto's nu wel of niet noodzakelijk zijn om te kunnen functioneren als mens (zie het niet zo zwart wit, een auto helpt de mens in eerste instantie, alcohol niet) vind ik een heel andere discussie dan degene die ik probeer te voeren.
Heino schreef:Polly_ schreef:Zou het geen betere oplossing zijn als er op grote feesten en festivals meer ehbo-posten komen?
Maar dan los je eventuele problemen op, en pak je de oorzaak niet aan. Lijkt mij dat de oorzaak aanpakken effectiever is
Heino schreef:Mja, maar jij bent (wat alcohol betreft) verstandigAlcoholgebruikers kan je niet dwingen hun eigen grenzen te verkennen en zich daar aan te houden, je kan ze wel dwingen zich te houden aan een 'zero tolerance' beleid wat betreft feestjes/festivals.
Sok schreef:Ik denk dat het probleem in de mensen zit, niet in de alcoholische dranken.
Sok schreef:Om daardoor nou alle alcoholische dranken op festivals en feesten te verbieden vind ik persoonlijk van geen enkel nut
Sok schreef:Bovendien, de mensen die problemen willen maken doen dat toch wel. Met of zonder alcohol
Sok schreef:Nee, ik vind geen alcohol geen oplossing. Net als met drugs. Dat wordt toch ook genoeg gedaan voordat men naar feestjes gaat. Net als het bekende indrinken. Denk dat je dat geen oplossing kunt noemen.