Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als een van mijn 2 jongens iets zou mankeren en het zou eventueel verholpen kunnen worden door een 3de kind.
Dan zou ik daar zeker voor gaan. Het 3de kind zou even welkom zijn en geliefd
MacavityL schreef:Ik ben trouwens benieuwd hoe de film eindigt want ik ben het niet eens met het boek
Anoeska schreef:Prima is voor mij het woord niet. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het leed en de paniek zo groot is wanneer ouders hun kind dreigen te verliezen dat de optie van het nemen van een tweede kind met dat doel aangegrepen wordt.
Of dat goed of fout is, is niet aan mij om te oordelen, maar ik kan de keuze wel begrijpen.
avaluna schreef:En als je besluit een kind te krijgen, juist omdat je een kind te verliezen hebt?
Mag dat ook niet, wordt dat als vervanging gezien?
Bedenk ik me net.
Wij zijn bewust ouders geworden, maar hebben 1 kind, gemis zal altijd verschrikkelijk zijn of je er 1 of 10 hebt, maar dan heb ik "niks" meer, zou me misschien geen moeder meer voelen...
milo schreef:Om je kind te redden doe je alles.
en het is inderdaad een zware etische kwestie. Maar mag je wel kinderen krijgen als je ze vervolgens verwaarloost, mishandeld of misbruikt?
IK ben van mening dat een tweede kind krijgen helemaal niet verkeerd is, als het dezelfde geborgenheid ervaart als het andere kind. Maasr geldt dit niet voor alle kinderen die geboren worden?
Hoeveel pleegkinderen wel niet emotioneel verwaarloost worden, omdat ze niet het échte kind zijn van de opvoeders.
MacavityL schreef:PussInBoots schreef:Of het etisch is laat ik maar in het midden, maar als mijn dochter ziek zou worden en haar broertje of zusje was de enige redding? Dan werd ik heel snel zwanger!
Zonder teveel te vertellen; bij dit boek / deze film is het niet eens de enige redding, het is een mogelijke redding of eigenlijk een verlenging van het leven van het zieke kind. Tevens zou het ongeboren broertje of zusje niet eenmaal 'gebruikt' worden, maar continue (haar hele leven lang de meest pijnlijke procedures waarbij ook medische complicaties zouden kunnen ontstaan). Dus niet alleen een ethisch dilemma, maar ook moreel.