Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:37

Ik was er ook bij en ben echt zwaar geschrokken.. echt te bizar voor woorden. Die filmpjes ga ik op een later tijdstip wel een keertje kijken.
Ben er nog een beetje van slag van, de schoten, het vechten en de paniek die er vervolgens was :(
Bah ;(

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:43

Mensen hebben tegenwoordig nergens geen respect meer voor zo lijkt het wel.Wordt er eindelijk een x een groot feest gratis georganiseeerd moeten enkele het weer verzieken.Veel sterkte in ieder geval voor de nabestaande en dat met de gewonde het hopelijk meevalt.
Ben blij dat ikzelf niet gegaan ben.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:47

Ik was er ook maar wij konden dus zo door de poortjes heen lopen en er werden niet eens gefouillerd of in de tas gekeken. Vond dat al een beetje vreemd. We zijn even binnengeweest maar later toch maar op een terrasje gaan zitten er hing nogal een agressieve sfeer, en nu ben ik wel wat gewend maar mijn vriendinnen voelden zich niet echt veilig. Wij zijn uiteindelijk wat eerder naar huis gegaan i.v.m. evt. drukte in de trein. Ben daar eerlijk gezegd wel blij om anders hadden we ook tussen al die mensen gezeten.
Beetje jammer dat zoiets weer verpest moet worden door mensen die niet komen om te feesten -:(-
Waarschijnlijk is dit de laatste keer dat zoiets georganiseerd wordt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:49

Triest dat er weer zo iets moet gebeuren! Ik was gisteren naar Outdoor Stereo in Hoorn, en daar hing een hele fijne sfeer, en voor zo ver ik weet is er niets gebeurd. Dus zo kan het ook! Heb gelezen dat de politie schoten heeft gelost en iemand heeft neergeschoten "niet gevaarlijk gewond" nadat er geschoten was.. Er staan verschillende berichten, dus lekker onduidelijk..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:51

Een gratis festival is een mooi streven, maar vaak word er dan op dingen als de beveiliging bezuinigt. Toen ik vroeger naar lowlands ging kwam je niet eens binnen met een glazen fles! Daar werd bij de ingang zoveel mogelijk gecheckt. Hier kan blijkbaar iedereen het terein op met wapens, en houd niemand de mensen tegen op het moment dat het "vol" was. Veel sterkte voor de nabestaande!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:54

superpluisje schreef:
0Whisper0 schreef:
Ja inderdaad. Wij kwamen rond half 9 en werden nog gefouilleerd en tassen gecontroleerd enzo, maar later op de avond kon iedereen zo naar binnen zonder controles

Ik kwam ook rond half 9 maar er werd alleen in mijn tas gekeken niet gefouilleerd hoor.... en er kwam ook nog een hele lading zomaar door die de hekken om hadden gegooid....

Ja wij kwamen ook rond die tijd, en konden ook zo doorlopen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:56

Het ging in eerste instantie toch mis tussen ado- en feijenoord hooligans.. Meldde net radio 1.
Dit heeft niks meer met fan zijn van een club te maken.. Gewoon vechten om het vechten..
Dat hierdoor nu dus (weer) een dode is gevallen.. walgelijk!

chocobroodje

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:01

Voetbal brengt echt het slechtste in de mensen naar boven. Vaak zijn het vrij normale mensen TOTDAT je over voetbal begint. Dan veranderen ze in grommende, debiele, neanderthalers, die echt niet begrijpen wat belngrijk is in de wereld. Precies de reden waarom ik uit het diepste van mijn hart een k*t hekel aan voetbal heb. Van mij mogen ze het afschaffen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:02

chocobroodje schreef:
Voetbal brengt echt het slechtste in de mensen naar boven. Vaak zijn het vrij normale mensen TOTDAT je over voetbal begint. Dan veranderen ze in grommende, debiele, neanderthalers, die echt niet begrijpen wat belngrijk is in de wereld. Precies de reden waarom ik uit het diepste van mijn hart een k*t hekel aan voetbal heb. Van mij mogen ze het afschaffen.

Alsof iedere voetballiefhebber zo is >;)
Van mij mogen ze kortzichtigheid afschaffen ;)

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:03

wat heeft dit nou weer met voetbal te maken choco?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:04

Lees even de post van Nymphadora, die zegt dat er op de radio verkondigd werd dat het ging om rellen tussen supporters van Ado Den Haag en Feyenoord :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:05

Ik lees net ook dat de politie er van wist dat er hooligans zouden komen...

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:07

Rienn schreef:
Ik lees net ook dat de politie er van wist dat er hooligans zouden komen...

Klopt!
En dat het dan nog zo uit de hand kan lopen.. :\
Moeten er dan niet gewoon extra maatregelen genomen worden..

Voetbal is leuk, het is alleen zonde dat een kleine groep die zich hooligans noemt zo de boel kan verzieken :\

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:11

Albert schreef:
"Toen er werd geschoten greep de politie in."
"Die heeft één bezoeker gericht neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend"
Gewoon nog een keer lezen, heb ik ook gedaan.
Drank, drugs en maar 1 hersencel over (en die is in gebruik om "Feijenoord" te kunnen schreeuwen.)

chocobroodje schreef:

Ook ik voel me ernstig aangevallen. Mede omdat ik ook een Feyenoorder ben, waar het in deze ook gelijk over gaat in dit geval... Maar geloof mij, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te gaan vechten hoor! En meer dan 1 hersencel heb ik ook, drugs gebruik ik niet. Met een hoop supporters die ook niet zo zijn....
Grote kans dat dit niet eens supporters zijn trouwens, maar mensen die al jaren een stadionverbod hebben om een zeer goede reden...

Ik wilde ook gaan, maar kreeg ineens een rotgevoel, waarom wist ik niet. Had zoiets van nee, dan ga ik toch maar niet. Achteraf een goed teken geweest...
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 23-08-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:12

Dit is echt te erg voor woorden! Ik snap niet waarom mensen zo achterlijk kunnen reageren.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:13

over de beveiliging, ik lees hier dat mensen zo door mochten lopen. Ik was er zelf rond 7 uur en ik moest mijn tas helemaal leeghalen en heb zelfs mn deo achter moeten laten.
Jammer dat ze niet echt consequent geweest zijn...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:25

Hooligans zijn geen echte voetbalfans :n Je zet je club nl alleen maar voor schut door je zo te gedragen. :+

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:27

ik ben er vorig jaar ook geweest maar ik werd gebelt door mijn vriend wat er was gebeurd. hij heeft het in levende lijven voor hem zien gebeuren.

Het is zo dat de ajax en feyenoord mongolen elkaar weer hebben opgezocht en zo elkaar te lijf zijn gegaan. Politie heeft geschoten op benen. Hoe bedreigt voel je je met 20.000 man op je heen.
Inmiddels ben ik helemaal op de hoogte aangezien mijn vader inspecteur bij de politite is. En dit net buiten zijn gebied hoort..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:28

Ik hoorde het van iemand die ik ken, ik heb vroeger zelf in Maassluis gewoond en ik kwam vaak bij HVH, echt erg gewoon...
Laatst bijgewerkt door _Evelien op 23-08-09 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:28

Hooligans hebben inderdaad niets met voetbal te maken en zijn idd een schande voor de club ! naar mijn mening zijn dit mensen die geen leven hebben dus ook het leven van andere maar willen verzieken Bekrompen dus !

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:30

Kzou ook gaan met een vriendin maar toch niet gegaan omdat ik ziek ana het worden ben. zij is wel gegaan en thank god.
Heeft ze niets. Maar ik werd door familie en vrienden gesmst of ik veilig thuis was.
Niet de eerste keer dat ik op deze manier een schietpartij ontlopen ben,.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:30

Echt zo bizar allemaal! Wij hadden zoveel geluk, wij hadden eerst een bbq dus we konden pas later naar hoek van holland maar omdat alles al vast stond zijn we omgedraaid. Een half uur later werd ik gebeld dat er geschoten werd!! Ben nog nooit zo blij geweest dat ik niet naar een feest kon.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:31

Annepoes schreef:
ik ben er vorig jaar ook geweest maar ik werd gebelt door mijn vriend wat er was gebeurd. hij heeft het in levende lijven voor hem zien gebeuren.

Het is zo dat de ajax en feyenoord mongolen elkaar weer hebben opgezocht en zo elkaar te lijf zijn gegaan. Politie heeft geschoten op benen. Hoe bedreigt voel je je met 20.000 man op je heen.
Inmiddels ben ik helemaal op de hoogte aangezien mijn vader inspecteur bij de politite is. En dit net buiten zijn gebied hoort..

Zou je je mening iets genuanceerder neer willen zetten... Ik ben namelijk geen mongool... Dank u... Plus dat degene die wel het syndroom van Down hebben het vast ook niet zo op prijs stellen dat ze nu worden vergeleken met een stel hooligans...

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:43

Wat een stelletje idioten weer zeg!!

En even voor de duidelijkheid voetbalfans en hooligans zijn iets heel anders, voetbalfans kijken naar de sport en leven mee met hun club, hooligans zijn een stelletje onopgevoede mensen die graag relschoppen en vechten tegen de hooligans van de tegenpartij, ze willen zich graag voetbalfans noemen misschien, maar dat zijn ze niet! Het is alleen erg jammer dat er zo vaak onschuldige voetbalfans bij betrokken worden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:46

Angelkisssss met jou ben ik het dus helemaal eens!

Vind het verschrikkelijk voor de nabestaanden van het slachtoffer...
Ook omdat dit in de media straks weer een hooligan rel gaat worden, let op mijn woorden.
Terwijl de nabestaanden hier helemaal niks aan hebben. Wie zegt dat dit ook een vechtersbaasje was? Wie weet is het gewoon een omstander geweest...