Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Mijn gezicht mogen ze hebben, ik heb er weinig meer aan als ik dood ben. Waarom zou ik een ander het dan niet gunnen.
Niet dat ik zo een knap gezicht heb dat het voor altijd de mijne moet zijn. Plus dat het wel niet exact hetzelfde zal zijn door verschillende beenstructuren. Nee ik lig er niet van wakker zie er geen probleem in
Citaat:Nee, gezichtstranplantatie vind nog niet plaats in Nederland. Het houdt wel wat meer in dan alleen huid, ook onderliggend weefsel wordt meegenomen. Het wordt alleen gedaan als er geen andere mogelijkheid is, het is vaak zeer belastend voor degene die een 'nieuw' gezicht krijgt.
wendy_paard schreef:ik vidn als je dood gaat ga je dood al dat gezeur om mensen levend te houden hadden we vroeger ook niet!
katiavl schreef:Mijn gezicht mogen ze hebben, ik heb er weinig meer aan als ik dood ben. Waarom zou ik een ander het dan niet gunnen.
Niet dat ik zo een knap gezicht heb dat het voor altijd de mijne moet zijn. Plus dat het wel niet exact hetzelfde zal zijn door verschillende beenstructuren. Nee ik lig er niet van wakker zie er geen probleem in
_Chantal89 schreef:Zonder hart of nier begrijp ik nog wel, maar dan kunnen de nabestaanden nog fatsoenlijk afscheid nemen.
Immers, onder de kleding zie je dit niet meer. In dit geval kon dat dus niet, omdat de huid van het gezicht getransplanteerd werd?
Ik respecteer de mensen die donor zijn, maar ik kan momenteel zelf de keuze nog niet maken. Misschien dat ik naarmate ik ouder word, meer levenservaring heb, een keuze kan maken.