Boete kind voor limonadekraampje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:24

Machonito schreef:
mensen zeuren om Hang jongeren en jongeren die alles slopen
en doet deze meisje wat goeds en nuttigs is het nog niet goed :(
zo leren ze met geld omgaan en hoe ze later een eigenzaak kunnen beginnen :o inplaats van op straat hangen :o maar nee dat word keihard afgenomen :(

Laat die kind kind zijn en laat haar gerust op haar manier drinken verkopen en koekjes zo verdiedn ze haar eigen spaargeld ermee :P

Daar ben ik mee eens. Het is juist leuk voor een kind en zo kan zij ook haar eigen centjes verdienen. ;)

Veel kinderen, waaronder ik hebben weleens een kleed op een grond gelegd met wat spullen erop en dan proberen te verkopen. :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:28

Jeetje zeg, wat ontzettend flauw van die politie. 8)7
Wees blij dat er kinderen zijn die op deze manier hun centjes willen verdienen ipv. crimineel gedrag te gaan vertonen.
Van de zotte gewoon :n

Alane

Re: Boete kind voor limonadekraampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:34

Het zal niet het eerste of laatste kind zijn dat ergens neergezet wordt om centjes te verdienen omdat het 'oh wat schattig'-gehalte hoog is...

Zouden ze geen sancties opleggen, dan zitten er morgen 10 kinderen, overmorgen 100 en de vergunningbetaler heeft het nakijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:53

O wat ontzettend triest, ik heb zoiets ook wel eens gedaan toen ik jong was hoor.....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:55

maargoed, hoeveel van die kleine kindjes moeten er dan gaan zitten, voordat er eentje een prent krijgt? Waar trekt men de grens?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:41

Gewoon wegsturen lijkt me meer dan genoeg. En dat dan graag op een manier die aansluit bij de belevingswereld van een kind, niet zo dat een kindje de rest van zijn/haar leven bang is voor alles wat een blauw uniform draagt.
Kinderen bekeur je niet, want die hebben nog geen idee van de wet. Klaar uit.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:33

asjeblieft zeg, kom op.

De ouders zouden een bekeuring moeten krijgen, hoeveel kindjes moeten ze wegsturen dan? Waar trekt men de grens?

dus iedere week zitten er 5 verschillende meisjes limonade te verkopen, als agent wordt je dat wegsturen ook wel eens zat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:25

Hoe vaak wil je nog hetzelfde zeggen marjoow? :=

Stuur kinderen gewoon weg, hang borden op bij de ingang van zo'n park met waarschuwingen. Zo'n klein kind dat limonade verkoopt heeft daar helemaal nog geen idee van of dat wel of niet goed is. Heb jij als klein kind nooit wat geprobeerd te verkopen? Ik zeker wel! :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:35

Alane schreef:
Het zal niet het eerste of laatste kind zijn dat ergens neergezet wordt om centjes te verdienen omdat het 'oh wat schattig'-gehalte hoog is...

Zouden ze geen sancties opleggen, dan zitten er morgen 10 kinderen, overmorgen 100 en de vergunningbetaler heeft het nakijken....

Hier ben ik het ook wel mee eens, echter denk ik dat het wel uit moet maken hoe en wat. Vaak is een waarschuwing meer dan genoeg.

Bij ons in de supermarkt werden 2 jonge kindjes van een jaar of 5-6 de winkel ingestuurd (schattig hand in hand) om te stelen (!) - ouders stonden buiten te wachten... tja dan is een boete echt wel op z'n plaats :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:41

In Amerika is het ontzettend normaal voor kinderen om een lemonade stand te maken bij warm weer. Ja, normaal gesproken gebeurt dat in de buitenwijken aan de stoep in de eigen voortuin, maar dat heb je in New York nu eenmaal niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het altijd overal maar moet worden toegestaan, maar ik denk dat het niet erg zou zijn om een openbare tuin, wat Central Park toch wel is op bepaalde punten vrijplaatsen te geven zodat de New Yorkse kinderen toch ook wat van die wereld meekrijgen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:59

@Superwoman: bij stelen is een boete altijd op z'n plaats lijkt me, hoe jong ze ook zijn.

@Marjoow: dit gebeurt echt niet dagelijks. Dat kindje aan de hand pakken en mee naar huis nemen en ondertussen vertellen dat het niet mag lijkt me meer als genoeg. Aan de ouders de rest.
Als pappa er echt bij heeft gezeten had ik met pappa nog even een woordje gewisselt.

@Rock: het gevaar is dat er ook echte stands zijn met volwassen die graag wat willen verkopen. Als er 20 meter verderop een kindje zit dat limonade verkoopt dan gaat de omzet van de "echte" stand behoorlijk omlaag. Vandaar dat ze dit willen mijden vermoed ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:23

Marjoow schreef:
asjeblieft zeg, kom op.

De ouders zouden een bekeuring moeten krijgen, hoeveel kindjes moeten ze wegsturen dan? Waar trekt men de grens?

dus iedere week zitten er 5 verschillende meisjes limonade te verkopen, als agent wordt je dat wegsturen ook wel eens zat.

'Papa, ik ga buiten spelen!' En jij bent natuurlijk nog te jong om kinderen te hebben (lees: zelf nog een kind), maar ik kan je vast vertellen dat als je kind van 10 buitenspeelt, dat je niet altijd in de smiezen hebt waar het precies uithangt en met wie en wat er gedaan wordt.

Aangezien het zelfs 10.000 km verderop het nieuws haalt, denk ik niet dat dit dagelijkse kost is :n

De vergelijking met stelen vind ik niet correct, dat is toch echt wel wat anders.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:46

De vader zat er naast Blue_Eyes.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:48

Marjoow schreef:

Dan hadden ze de vader moeten waarschuwen en niet meteen een boete moeten geven. Ik snap best dat je als ouders zijnde het niet fijn/veilig vind om je kind alleen in een park in NY te zetten met limonade. Ik zou er ook naast/vlakbij gaan zitten met een boekje oid.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:50

ik zou het niet eens toelaten, simpelweg omdat het niet mag.
ik vind een boete op zijn plaats, hij is immers ook weer ingetrokken, maar misschien dat er mensen nu wel 2x nadenken voordat ze hun kind daar neerzetten.

Weet jij veel, misschien moest dat kind wel geld verdienen voor de ouders.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:54

Heb jij nooit wat geprobeerd te verkopen langs de weg? Wat te drinken, wat te eten of een bosje bloemen dat je langs de weg hebt geplukt?
Dat mag ook niet, maar gun een kind zijn/haar pleziertje.
Ik denk, vooral voor een eerste keer, dat een waarschuwing beter op zijn plaats was geweest

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:45

ik heb eens in Italié in een metro gezeten met een drie-vier-jarig paaldansend meisje..

inderdaad, voorlichting geven dat het niet is toegestaan om waren te verkopen in het park is meer op z'n plaats. In ieder geval eerst een waarschuwing. Ik vind een boete wel erg flauw, zonder kans op verbetering. Dat arme kind.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:41

Marjoow schreef:

In dit specifieke geval wel, ja. Weet ik. In hoeveel 100 gevallen zit het kind alleen?
Dan nog hadden ze als ze echt moeilijk willen doen, de vader moeten beboeten en niet het kind.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:43

Blue_Eyes schreef:
Marjoow schreef:

, de vader moeten beboeten en niet het kind.

'dat wordt 2 jaar zakgeld inleveren, jongedame!'

:+

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:46

Wat gemeen, ik zou me rotschikken als ik 10 was en er opeens agenten voor mij stenden en me een boete gaven!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:47

Blue_Eyes schreef:
Dan nog hadden ze als ze echt moeilijk willen doen, de vader moeten beboeten en niet het kind.

Ik weet niet precies hoe het zit met de wetgeving daar, maar het komt er uiteindelijk waarschijnlijk wel op neer dat de vader inderdaad de boete krijgt. In Nederland kun je kinderen onder de 11 geen strafmaatregelen opleggen bv. Het zou mij niet verbazen als dit vooral voortkomt uit creatieve dramatisering van het nieuwsbericht: 'meisje van 10 krijgt boete' trekt nou eenmaal goed de aandacht. Zelfs al is het feitelijk niet helemaal correct...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:51

Klopt, dat staat er in het originele nieuwsbericht inderdaad ook niet heel duidelijk in (even nagelezen).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:41

Leanee schreef:
Heb jij nooit wat geprobeerd te verkopen langs de weg? Wat te drinken, wat te eten of een bosje bloemen dat je langs de weg hebt geplukt?
Dat mag ook niet, maar gun een kind zijn/haar pleziertje.
Ik denk, vooral voor een eerste keer, dat een waarschuwing beter op zijn plaats was geweest

nee, nooit gedaan. Omdat het niet mocht van mijn ouders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:42

Volgens mij heeft 90% van de kinderen dat wel gedaan. Nog nooit een haan naar gekraaid. Sterker, de wijkagent kwam langsgekuierd, gaf je een aai over je bol en zei: 'Gaat het lekker met de verkoop?' :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:43

ja in Nederland.

In Amerika zijn er nou eenmaal andere wetten en regels en daar dien je je gewoon aan te houden.