Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
principal schreef:Zal best goed draaien zo'n school zeker omdat zoveel tweeverdienende ouders zijn. En dat is zeker niet vanwege carriere ofzo, maar omdat de alles zo duus is, en je daarom MOET blijven werken.
En wat maakt hetuit of ze op school zitten of nso, is school denk ik leuker zit je met dezelfde club kinderen.
Marije_jiplover schreef:Handig als je kind in groep 3 zit en de rest van de klas net leert schrijven in die maandKinderen krijgen dus wel vakantie, maar dan als het de ouders uitkomt, dus bijvoorbeeld 4 weken in oktober ofzoiets, ipv verplicht in juli/augustus.
spatter schreef:waarom hebben die mensen kinderen als ze er toch geen tijd voor hebben?????????
het is geen kom vissen die je even bij de buren parkeert
Citaat:nijn over het algemeen werken beide ouders puur voor de luxe
blijkbaar moeten kinderen allemaal een tv en pc op de kamer want ja, ouders zijn werken en anders vervelen ze zich
op vakantie moet ook want je moet er toch even uit
dan heb ik het nog niet over de kleding en andere hobby's
kinderen moeten blijkbaar tegenwoordig de hele week overal heen gesleept worden en kunnen niks meer zelf betalen of regelen
je kunt het allemaal zo gek maken(en je zo gek laten maken)als je wilt
Citaat:Plus inderdaad - het is juist zo heerlijk om als kind de hele zomer voor je te hebben, lekker vrij, lekker ontspannen en met je vriendjes spelen zonder dat je iets moet...
principal schreef:Citaat:Plus inderdaad - het is juist zo heerlijk om als kind de hele zomer voor je te hebben, lekker vrij, lekker ontspannen en met je vriendjes spelen zonder dat je iets moet...
En ook zo'n vakantie bestaat voor vele niet, omdat ouders werken, ja ja, en kids op de opvang of bij oma zitten, niet iedereen heeft het luxe om in de vakantie 6 weken thuis te kunnen zitten.
principal schreef:En ook zo'n vakantie bestaat voor vele niet, omdat ouders werken, ja ja, en kids op de opvang of bij oma zitten, niet iedereen heeft het luxe om in de vakantie 6 weken thuis te kunnen zitten.
principal schreef:Wat een opmerking, de economie draait ook lekker zeker, was het maar zo makkelijk dat zoals vroeger de man werkt en alles financieel draaiend kan houden, NEE, zo werkt dat niet, het is al erg genoeg dat een kind naar voor of naschoolse opvang moet, omdat oma of opa ook niet altijd in te schakelen zijn die werken namelijk ook langer door.
En ook zo'n vakantie bestaat voor vele niet, omdat ouders werken, ja ja, en kids op de opvang of bij oma zitten, niet iedereen heeft het luxe om in de vakantie 6 weken thuis te kunnen zitten.
Marije_jiplover schreef:Je stuurt het kind niet in de vakantie naar school, je laat het kind op een ander moment vakantie vieren.
Daarnaast, als je als werkende ouder dus geen vrij kunt krijgen in die vakantie en je stuurt je kind naar buitenschoolse opvang, is dat toch ook van 8-18 als je moet werken?
Dat is ook 50 uur per week.
Als je het artikel goed leest, hebben die kids echt geen 10 uur per dag onderwijs zoals dat op de 'gewone' basisschool eraantoe gaat.
Het is een combinatie van school en opvang en sport, etc.
Liezel1 schreef:Ik doe iets gruwelijk fout.... Ik wist wel dat ik PABO moest gaan doen
Blue_Eyes schreef:Zelfs al heeft ieder kind een eigen leerplan... wat een onrust brengt dat in de klas met zich mee, zeg! Ieder kind bezig met zijn eigen ding... als leerkracht moet je continu switchen van het een naar het ander, is het niet van vak dan wel van onderwerp...
odetteke schreef:opisop_shop schreef:Of nog beter; maak een wat meer weloverwogen keuze voor kinderen, OF carriere OF kinderen
Vind ik eigenlijk ook, maarja, soms kan je er niets aan doen he, bijvoorbeeld bij scheidingen of het overlijden van 1 van de ouders. Maar inderdaad, een gewoon gezin met 2 ouders moet daar maar rekening mee houden in de manier waarop ze hun leven inrichten.
Liezel1 schreef:Blue_Eyes schreef:
edit: 6 zomer, 2 kerst, 1 herfst, 1-2 mei, 1 voorjaar (rond carnaval), nog 1 zelf in te delen.
Ik doe iets gruwelijk fout.... Ik wist wel dat ik PABO moest gaan doen
Wildgirl schreef:Blue_Eyes schreef:Zelfs al heeft ieder kind een eigen leerplan... wat een onrust brengt dat in de klas met zich mee, zeg! Ieder kind bezig met zijn eigen ding... als leerkracht moet je continu switchen van het een naar het ander, is het niet van vak dan wel van onderwerp...
nou idd, onvoorstelbaar dit.....
Als je kinderen hebt dan moet je concessies doen imo.
Dus minder werken, goede opvang regelen of iets in die geest.
Scholen zijn imo niet de juiste instantie om die verantwoordelijkheid bij de ouders weg te halen.